Aquaria

Weer een paar tests gedaan vandaag.

Nitriet 44
Nitraat 1,39
Fosfaat 0,09

De bak draait morgen 6 weken. Hoop dat het nitriet binnen een 2-tal weken naar nul gaat.

Verder krijg ik de afschuimer moeilijk afgesteld. De bellen blijven aan het begin van de trechter en stijgen totaal niet, ongeacht hoe ik hem instel. Ben nu bezig met het waterlevel iedere dag wat omhoog te doen in de hoop dat het uit zichzelf ergens een evenwicht kan vinden.
 
Indraaien vooral. Kan week duren eer ie deftig begint te werken. En dan haalt die er bijna niks uit tot er dieren inzitten
 
Eindelijk is de nitrietpiek er. Vandaag 200 ppb gemeten.
Nog even verder geduld hebben. Had gehoopt tegen volgende week het eerste leven toe te kunnen voegen aangezien de bak dan 8 weken draait maar zal misschien nog te vroeg zijn. Heb er nu ook 1L Siporax toegevoegd zodat ik nog meer levende have kan huisvesten. Verder nog niets van leven te bespeuren, volgende week nog eens levende copepods toevoegen en het licht verder uitbreiden.
 
Eindelijk is de nitrietpiek er. Vandaag 200 ppb gemeten.
Nog even verder geduld hebben. Had gehoopt tegen volgende week het eerste leven toe te kunnen voegen aangezien de bak dan 8 weken draait maar zal misschien nog te vroeg zijn. Heb er nu ook 1L Siporax toegevoegd zodat ik nog meer levende have kan huisvesten. Verder nog niets van leven te bespeuren, volgende week nog eens levende copepods toevoegen en het licht verder uitbreiden.
Nog geen vlokreeftjes of iets anders ook niet?
Ben je dan volledig met steriel keramiek steen opgestart mss?
 
Moogt altijd een steen komen halen bij mij. Is wel in Laarne :D
Zal inderdaad veel beter en sneller zijn dan met volledig dood steen… er zal heel traag leven in komen en zal nog vele cyclussen veroorzaken de komende maanden. Op zich lukt het ook wel zo hoor, je zal alleen veel geduld moeten hebben.
 
Moogt altijd een steen komen halen bij mij. Is wel in Laarne :D
Zal inderdaad veel beter en sneller zijn dan met volledig dood steen… er zal heel traag leven in komen en zal nog vele cyclussen veroorzaken de komende maanden. Op zich lukt het ook wel zo hoor, je zal alleen veel geduld moeten hebben.
Voorbije zaterdag nog in Gent gepasseerd 🙈. Passeer er nu niet direct meer helaas. Ga vandaag hier in de buurt eens zien of ik toch zo een stuk lederkoraal kan bekomen. Ze verkopen nergens meer levend steen, misschien reef corner nog? Ofwel moet ik wat laten overkomen van een online shop.
 
Voorbije zaterdag nog in Gent gepasseerd 🙈. Passeer er nu niet direct meer helaas. Ga vandaag hier in de buurt eens zien of ik toch zo een stuk lederkoraal kan bekomen. Ze verkopen nergens meer levend steen, misschien reef corner nog? Ofwel moet ik wat laten overkomen van een online shop.

Geen andere reefers in uw buurt waar je een steentje kan gaan halen? Online zal het duur zijn en weet je niet echt wat je in huis haalt natuurlijk.

Was nochtans thuis zaterdag :D
 
Voorbije zaterdag nog in Gent gepasseerd 🙈. Passeer er nu niet direct meer helaas. Ga vandaag hier in de buurt eens zien of ik toch zo een stuk lederkoraal kan bekomen. Ze verkopen nergens meer levend steen, misschien reef corner nog? Ofwel moet ik wat laten overkomen van een online shop.
Vanwaar ben je?
 
Ben al een tijdje uit de zeeaquaria, dus weet niet of ze het nog verkopen of je er al geweest bent, maar...

Coral and fish store in Breda
Heevis in Eindhoven

Hadden vroeger zeer veel op stock.
 
Beringen dan is reefcorner nog het interresantst.

Wat ik ook deed was wat detritus v e waterwissel uit de overloop geven aan starters.
Zit vol goed micro leven
 
Terug
Bovenaan