Aquaria

:unsure: wel oppassen met die guppen want ge gaat inbreeding hebben als ge er niet geregeld nieuwe bijsteekt en oude wegdoet.
probeer ik , maar dat is niet echt iets dat in de realiteit werkt :D ik verkoop er elke kweek wel een pak, en steek er wel is wat nieuwe bij achteraf, maar de kans bestaat dat ik die nieuwe wegdoe en gewoon verder kweek met de oude.

zou binnenkort wel alles eens weg willen doen en overschakelen naar malawi cichliden. iets minder gedoe met die jongen.. :)
 
:unsure: wel oppassen met die guppen want ge gaat inbreeding hebben als ge er niet geregeld nieuwe bijsteekt en oude wegdoet.
zijn dat de konijnen onder de vissen misschien?
ik vind dit topic wel fascinerend. Laat die fotos maar komen!
 
Ben aan het overwegen om ook bio-filtratie toe te voegen aan mijn filter. Heb nu het standaard filtermateriaal dat in de JBL Cristalprofi E1502 zit.
Denitrificatie is zeker weliom en die Biohome ultimate ziet er veelbelovend uit maar op internet lees ik veel verschillende reacties. Ook zou het misschien niet anders zijn dan bv. Sera Siporax?
 
foto van tijdje geleden. toen zaten er nog een 8Tal guppen in. ook wat foto's van buitenfilter + slimme stekker die licht en warmtestaaf regelt op basis van van buitentemperatuur. ( boven de 22 graden buiten = verwarming af).

niet de properste bak, niet de vuilste i guess :) ben er ook niet maniakaal mee bezig zoals de meesten :D


VpXtYOV.jpg

PBreQUY.png

KdYCRfu.jpg

MMmRdTh.jpg

J2aA13d.jpg

omdat heel die troep op foto krijgen heel moeilijk is. zitten ook een tiental platy's tussen. :

video :


heb ook 2 ancistrussen maar die zie ik maar één keer om de 6 maand. denk altijd dat ze dood zijn en dan leven ze weer. echt gek want die dingen zijn ondertussen toch al 8 cm groot. algen eten doen ze precies wel niet vaak meer :) lui geworden.


iemand aanraders voor zo een magnetisch ramen kuisertje?
 
Laatst bewerkt:
Magfloat inderdaad, maar eigenlijk gebruik je beter een acryl "scheermesje". Veel minder kans op krassen dan zo'n magneet en veilig voor uw silicone.

In other news... MIJN BAK IS ER!! 535 liter
Zalig! Echt knap en strak design!
Volledig op maat gemaakte bak en sump?

Heb zonet ook een bestelling geplaatst voor Biohome Ultimate filtermedia.
Benieuwd of het werkt maar de filmpjes komen toch geloofwaardig over.
Dus hopelijk volgende week mijn filter wat upgraden.
 
Laatst bewerkt:
Zalig! Echt knap en strak design!
Volledig op maat gemaakte bak en sump?

Heb zonet ook een bestelling geplaatst voor Biohome Ultimate filtermedia.
Benieuwd of het werkt maar de filmpjes komen toch geloofwaardig over.
Dus hopelijk volgende week mijn filter wat upgraden.
Thanks! Neen, is een standaard bak van Aquaja. De Diamond Line 535. Is een Nederlands bedrijf.
Vergelijkbaar met bv. Red Sea of Waterbox Aquariums.
 
En al begonnen met de inrichting ?
Mijn nieuwe filtermedia van Biohome is gisteren aangekomen. Vlotte service. Nu op het gemak wekelijks wat filtermedia veranderen. Hoop dat het wat werkt en mijn nitraat wat naar beneden gaat. Ondertussen zijn de discussen gestart met kweken, toch een teken dat de bak goed in balans is. Ook bij iedere waterwissel leggen de Corydoras eitjes.
 
En al begonnen met de inrichting ?
Mijn nieuwe filtermedia van Biohome is gisteren aangekomen. Vlotte service. Nu op het gemak wekelijks wat filtermedia veranderen. Hoop dat het wat werkt en mijn nitraat wat naar beneden gaat. Ondertussen zijn de discussen gestart met kweken, toch een teken dat de bak goed in balans is. Ook bij iedere waterwissel leggen de Corydoras eitjes.
Neen helaas niet. Wacht op een levering van steen in de winkel. Moet ook nog wat onderdelen hebben om opvoerpomp aan te sluiten.

Heb wel al zand en zout. Maar moet ook nog water aanmaken. Het weer steekt tegen dus kan mijn osmoseapparaat niet buiten zetten.
 
Update : na 2j guppen alles verkocht


helemaal van 0 begonnen om een cichliden aquarium in te richten. enige wat blijft zijn mijn pleco's. die wouden hun huisjes niet verlaten en durven nog steeds niet vanuit die oude versleten stenen komen... zal ze dan maar laten staan :)


- oude filter even laten draaien in klein bakje- en nu nog 1-2 weken laten indraaien voor de vissen er in kunnen.
-juwel achterwand gekocht, op maat gesneden met bijgeleverd zaagje en bevestigd met aqua siliconen.
- grind vervangen door filterzand
- voor 200€ aan kalk rotsen gekocht ( shit wat zijn die dingen duur? 7€/kg)
-magfloat gekocht
-cichliden plantenpakket van aquaplantsonline gekocht
-dupla plantenlijm gekocht om ze te bevestigen aan de achterwand ( cheap op amazon.DE)


nu nog overwegen om die gele rotsen er uit te zwieren en nog eens 200 euro aan kalksteen te geven zodat het wat uniformer is, of het gewoon zo laten. het stoort een beetje maar het heeft nog iets...
 
Laatst bewerkt:
Ziet er degelijk uit! Welke cichliden ga je houden ? Malawi eerder ?
denk dat de cichliden die gaten in de gele steen nog wel appreciëren. Al vind ik uw kalksteen setup ook wel dik geslaagd.

Mijn discussen zijn gestart met kweken sinds deze week. De eitjes hebben niet lang gelegen maar toch tof om te zien dat ze zich goed voelen. Ondertussen een eerste deel van de Biohome Ultimate filtermedia in de filter gedaan... Nu maar hopen dat het doet wat ze beweren op hun site.
 
Proper bakje. Jaloers op die afmetingen..
Al zou ik dat decoratieve schipswrak wel nooit gebruiken. Ik vind dat persoonlijk niet mooi :D
Benieuwd naar je vissenbestand binnenkort!
 
visjes zitten er in. idd malawi ( Mbuna)/ moet wel nog één batch gaan halen in de loop van volgende week. zal dan nog eens een foto posten :)

voorlopig zit dit er in. altijd koppels
  • Pseudotropheus Lombardoi
  • Pseudotropheus Callornos
  • Pseudotropheus Elongatus Mpanga
  • Pseudoropheus William North
  • Labidochromis Coralense
  • Labidochromis Pelmut
  • Melanochromis Maingano

gekocht bij de skalaar in gent. Klein winkeltje van een professor die na zijn uren dit als bijberoep doet. aanrader. zijn redelijk prijzig ( tussen de 10 en 20 euro per vis betaald). kerel werkt op de Ugent en maakt o.a. zijn eigen vissenvoeding. Weet ook alles en gaat u geen brol aansmeren. Visjes zwemmen niet in antibiotica water zoals in vele aquaria winkels en alle kweken worden netjes bijgehouden.
 
Laatst bewerkt:
En de eerste keer moet je praktisch een examen afleggen voor ge met vissen naar huis kunt. :p De mijne komen er ook van.
 
Zalig dat er zo winkels zijn. Hier het aquarium gescaped. Nu techniek aan het installeren.
 
En de eerste keer moet je praktisch een examen afleggen voor ge met vissen naar huis kunt. :p De mijne komen er ook van.
Ik heb hem jaren geleden eens gemaild voor twee soorten waar ik een biotoop bakje voor wou maken en hij heeft net geen naslag werk terug geschreven :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan