Apple TV Apple TV +

Dit is toch wel best weinig content voor 10euro/ maand tov een Netflix dan? Of mis ik iets? En de prijzen voor een film te huren of kopen zijn wel typisch Apple, er volledig over. Voorlopig allesbehalve onder de indruk. Buiten de Scorsese pull.

Wanneer kregen we hier nu weer de volwaardige HBO app?
 
Dit is toch wel best weinig content voor 10euro/ maand tov een Netflix dan? Of mis ik iets? En de prijzen voor een film te huren of kopen zijn wel typisch Apple, er volledig over. Voorlopig allesbehalve onder de indruk. Buiten de Scorsese pull.

Wanneer kregen we hier nu weer de volwaardige HBO app?
Tjah, niveau ligt gemiddeld dan ook wel een pak hoger dan Netflix. Want daar staat toch wel veel middelmatigheid op. Die prijzen om een film te huren toch niet zo zot en geen groot verschil bij bv een Telenet?
 
Dat niveau moet ik alvast nog tegenkomen. Zou me zo kunnen wijsmaken dat het Netflix producties zijn.
Ze hebben ook gewoon bijna geen films? Daarom, mis ik iets?

YouTube en Amazon is het denk ik tussen de 3 en 5 euro per film.
 
De prijzen van films zijn over het algemeen gelijk tussen de diensten. Alleen is er nu zo'n rare "vroeg huren" optie bij gekomen waarbij je eerst een film aan €14 kunt huren en pas een dikke maand of langer later aan het standaardtarief van €4.99. Ik huur geregeld een film en betaal altijd zoveel. Liefst via Apple TV+ uit gemak (en omdat ik denk dat die ook gewoon betere beeldkwaliteit heeft maar dat kan tussen mijn oren zitten, bij de series is het wel alvast zo).

Apple TV+ heeft inderdaad weinig content omdat ze hun aanbod niet aanvullen met aangekochte externe series zoals vooral Netflix en Prime wel doen. Als je originals gaat vergelijken, vind ik dat Apple TV+ wel algemeen beter scoort dan Netflix, Prime en Disney (die laatste toch als Marvel en Star Wars je niet zoveel interesseert). Niet dat ze heel veel toppers hebben maar de meeste series zou ik een 6 of een 7 geven, met af en toe een 8 als uitschieter. Bij Netflix bijvoorbeeld zitten er ook veel vieren en vijven tussen en steeds minder zevens en achten. Ik ben het hele jaar door geabonneerd op Netflix en Prime maar eerlijk gezegd gebruik ik die ook gewoon weinig. Apple TV+ neem ik twee keer per jaar (meestal gratis) en dan kijk ik in die periode wel vrij veel van hun content. Meer dan ik bij de andere services op de rest van het jaar kijk eigenlijk. :unsure:

Alleen heb ik het gevoel dat de gouden tijd van televisie gewoon al even achter ons ligt. Er zijn niet meer zoveel originele topseries de laatste jaren, geen enkele streamingdienst heeft meerdere must see series per jaar, toch niet voor mij.
 
Apple TV+ heeft inderdaad weinig content omdat ze hun aanbod niet aanvullen met aangekochte externe series zoals vooral Netflix en Prime wel doen.
Just. Toch veel goede dingen zo ontdekt bij Netflix. Pose, The Americans, Fargo etc.

Nu mijn gezaag wel een beetje terugschroeven want zonet ontdekt dat je het account met 6 mag delen. Wist ik niet.
 
Apple is wat kieskeurige qua producties (er zijn toch enkele slechte series tussen), de perceptie is dat ze een goede track record hebben met pakweg 10 goede op 15 series voor 2023 waar Netflix eerder 10 op 250 heeft qua track record heel grof gesteld. Dan denkt de gemiddelde mens dat Netflix al dood aan het gaan is omdat ze wat overdrijven.

Het is een goede service maar persoonlijk vind ik dat er relatief weinig te zien is. In een goed seizoen volg je 3 uur per week aan nieuwe content op TV+. Sommigen vinden dat al veel te veel, maar dat verschilt per kijker.
 
Ik betaal per maand en switch zo af en toe af tssen Netflix, Disney, Streamz en Apple.
Zo'n een jaar abbo pakken is voor mij niet nuttig aangezien bv. bij Disney er maar een aantal goede series zijn, zelfde bij Apple, Streamz.

Apple: Foundation, Severance?
Streamz: HBO even
Disney: Loki, Echo, Star Wars Ahnsoka

en dan is het weer even afzetten.
 
Ik betaal per maand en switch zo af en toe af tssen Netflix, Disney, Streamz en Apple.
Zo'n een jaar abbo pakken is voor mij niet nuttig aangezien bv. bij Disney er maar een aantal goede series zijn, zelfde bij Apple, Streamz.

Apple: Foundation, Severance?
Streamz: HBO even
Disney: Loki, Echo, Star Wars Ahnsoka

en dan is het weer even afzetten.
Ik zou het zelf ook zo willen doen, maar Netflix account wordt gedeeld met anderen, en Disney+ wordt hier dagelijks bekeken door de kinderen. Dus enkel Apple en Prime neem ik sporadisch voor korte tijd, als er een actie is ofzo.
 
I love to hate on apple maar met apple+ zijn ze echt extreem goed bezig. Ik weet niet juist hoe ze het doen but whatever it is, I hope they keep doin it. Monarch Legacy of Monsters, Invasion en Hello Tomorrow zijn hun minder goeie releases van het jaar maar zelfs die zijn van een niveau waar netflix weinig of niets tov kan zetten. Dit jaar alleen al hebben ze met Foundation, Silo, For All Mankind, Shrinking, The Big Door Prize, Lessons in Chemistry, Slow Horses, ... Netflix volledig KO geslagen. Zelfs HBO en FX scoren niet aan de lopende band zulke hits. En dan schieten ze nu in januari al uit de startblokken met Masters of the Air en Constellation... Impressive really.
Ik heb ook net 3 maanden gratis gehad, ondertussen ook gewoon abo genomen omdat er wel echt toppers hierop zitten, kwantiteit niet zoals netflix maar kwaliteit echt wel heel hoog bij alles wat ik kijk.
Ik vond Monarch wel erg goed eigenlijk :)
 
ik heb geen apple devices, wat is de makkelijkste methode om toegang te krijgen op AppleTV? (ik heb wel nog ergens een oude iPad)
 
Blijft toch opvallend dat Apple tv de beste beeldkwaliteit van alle streamers heeft. We hebben onze nieuwe tv nu een dikke twee weken en toch al behoorlijk wat Netflix, Streamz en beetje Prime video op gekeken, maar gisteren voor het eerst dus Apple tv beginnen zien.

Hola pola. Dolby Vision liet efkes de spierballen rollen bij For Mankind.
 
Terug
Bovenaan