TV Apart subforum voor reality reeksen?

Ben je voor een split?

  • Ja

    Stemmen: 28 54,9%
  • Nee

    Stemmen: 23 45,1%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Reality TV en soaps is betere categorie, weinig vlaamse dingen die daar niet onder vallen, en hetgeen daar niet onder valt past perfect hier (een vlaamse film of misschien een goede vlaamse fictieserie). Terwijl mensen willen praten over buren, mooi en meedogenloos en goede tijden, slechte tijden ze dit niet hier moeten doen.
 
Nederlandstalige tv als aparte topic dan? Daar valt thuis, big brother, taboe, EOTB, masked singer en de Ferry film (die op Netflix stond) allemaal onder.
 
Het zal inderdaad geen al te gemakkelijke opdracht geweest zijn om alles in een doosje te dwingen zodat het perfect onder 1 van de 2 subs valt. Net zoals in muziek genres ga je altijd wel een beetje overlap hebben hier en daar.

Maar als ik nu zie hoe de 2 subs er in praktijk uitzien lijkt dat toch geweldig goed gelukt te zijn. Bedankt en respect mods! :bow:
 
Reality TV en soaps is betere categorie, weinig vlaamse dingen die daar niet onder vallen, en hetgeen daar niet onder valt past perfect hier (een vlaamse film of misschien een goede vlaamse fictieserie). Terwijl mensen willen praten over buren, mooi en meedogenloos en goede tijden, slechte tijden ze dit niet hier moeten doen.

De helft van wat er nu staat valt noch onder reality noch onder soap (slechts 2 soap topics).

Ik blijf er bij, internationaal (+films) en Vlaams is de opdeling die het minst twijfel kan meebrengen en gaat gewoon ook de praktijk het best weergeven.

Maar soit. Ik hoop dat het vooral twee volwaardige fora worden.
 
De helft van wat er nu staat valt noch onder reality noch onder soap (slechts 2 soap topics).

Ik blijf er bij, internationaal (+films) en Vlaams is de opdeling die het minst twijfel kan meebrengen en gaat gewoon ook de praktijk het best weergeven.

Maar soit. Ik hoop dat het vooral twee volwaardige fora worden.
Ik ben het eens met Laki.

Internationale zaken als Ex on the Beach en co. horen echt niet thuis tussen de films en de series.
Een goede Vlaamse film of serie hoort daar dan weer wel.

Is toch niet onlogisch?

De naamgeving is voor discussie vatbaar want er zijn inderdaad maar twee soap topics (imo zijn dat er nog steeds twee te veel maar dat terzijde :unsure:) en entertainment- of human interestprogramma's als De Slimste Mens vallen er ook niet expliciet gesproken, maar de intentie is toch duidelijk en rechtlijnig?

Je hebt zogezegd een probleem met de naam, maar stelt dan wel een alternatief voor dat functioneel verschillend is (en imo veel minder logisch).
 
Ik ben het eens met Laki.

Internationale zaken als Ex on the Beach en co. horen echt niet thuis tussen de films en de series.
Een goede Vlaamse film of serie hoort daar dan weer wel.

Is toch niet onlogisch?

De naamgeving is voor discussie vatbaar want er zijn inderdaad maar twee soap topics (imo zijn dat er nog steeds twee te veel maar dat terzijde :unsure:) en entertainment- of human interestprogramma's als De Slimste Mens vallen er ook niet expliciet gesproken, maar de intentie is toch duidelijk en rechtlijnig?

Je hebt zogezegd een probleem met de naam, maar stelt dan wel een alternatief voor dat functioneel verschillend is (en imo veel minder logisch).

Als je kijkt wat er nu in de subs staat is het gewoon al de praktijk. Mijn voorstel is puur om de naam dichter bij de praktijk te brengen.

Ex on the beach zou überhaupt geen topic mogen hebben, maar dat is toch Nederlands-Vlaams? Kan dan perfect bij de Vlaamse sub ook. Maar dan nog, is dat zo'n probleem dat er een internationale reality topic in een internationale sub zou staan? Ik heb er dan meer een probleem mee dat spel-, consumenten-, reis-, duiding-, en praatprogramma's alsook documentaires allemaal gecatalogeerd worden als reality zoals nu het geval is. Daar zit gewoon helemaal geen logica in. En hoewel Thuis en Familie eigenlijk niet anders dan denigrerend behandeld zouden mogen worden, vind ik het toch wel heel high brow om als forum soaps te gaan onderscheiden van andere series, zeker wanneer - gezien er maar twee soap topics zijn - geen andere reden daarvoor is dan dat een deel van het forum (terecht, daar niet van) zich te verheven voelt om soaps te kijken.

Terwijl als je kijkt wat er nu allemaal in de twee subs zit meer dan 95% van de topics overeenkomen met de splitsing internationaal/Vlaams. Tel het maar na. En het enige argument daartegen is dat je geen topic rond een bucht realityprogramma als Ex on the beach tussen je high brow series en films wil zien staan. Alle respect daarvoor, echt, maar met logica vind ik dat weinig te maken hebben. Wat je goed vindt mag in de ene sub, en wat je bagger vindt mag dan in de sub die je nuchter liever niet wil bezoeken?

Enfin, laatste dat ik er over zeg. Ik heb persoonlijk ook gewoon tegen een splitsing gestemd. En dan vind ik het nu wel des te vervelend dat de benaming niet klopt met de inhoud, en dat er daardoor voor alle type programma's die ik hierboven heb opgesomd (opnieuw, quasi de helft van de topics die nu in reality staan) je niet kan afgaan op de forumtitel om te weten in welke sub je moet zijn. Terwijl er wel een voor de hand liggend alternatief is dat de praktijk veel beter dekt. Een ander duidelijk alternatief is films en series enerzijds en "de rest" anderzijds. Dan kan er ook geen twijfel bestaan, maar dan verkies ik toch internationaal/Vlaams :unsure:
 
Als je kijkt wat er nu in de subs staat is het gewoon al de praktijk. Mijn voorstel is puur om de naam dichter bij de praktijk te brengen.

Ik heb er dan meer een probleem mee dat spel-, consumenten-, reis-, duiding-, en praatprogramma's alsook documentaires allemaal gecatalogeerd worden als reality zoals nu het geval is. Daar zit gewoon helemaal geen logica in.
Dat snap ik. Ik had zelf voorgesteld om er de brede term "entertainment" op te plakken, of desnoods "human interest", maar helaas.

En hoewel Thuis en Familie eigenlijk niet anders dan denigrerend behandeld zouden mogen worden, vind ik het toch wel heel high brow om als forum soaps te gaan onderscheiden van andere series, zeker wanneer - gezien er maar twee soap topics zijn - geen andere reden daarvoor is dan dat een deel van het forum (terecht, daar niet van) zich te verheven voelt om soaps te kijken.
Bwah nee, dat vind ik niet. Het opzet van soaps is toch volledig anders? Het grootste (en tevens meest betreurenswaardige) verschil is dat er geen einde aan is. Ik vind het conceptueel verschil tussen een soap en een fictiereeks toch behoorlijk duidelijk en objectief af te lijnen, maar los daarvan zou het inderdaad wel veel gemakkelijker zijn als we bepaalde zaken gewoon mochten benoemen voor de hersenloze low-brow shit die ze zijn.

Enfin, laatste dat ik er over zeg.
Haha, zoals op Pol&Actua zeker.
 
Ik heb er dan meer een probleem mee dat spel-, consumenten-, reis-, duiding-, en praatprogramma's alsook documentaires allemaal gecatalogeerd worden als reality zoals nu het geval is. Daar zit gewoon helemaal geen logica in.
Dit. Bedenk aub een betere naam dan reality.
 
Waarom niet gewoon "Tv-programma's"?

Alles wat daar nu in die sub staat zijn toch louter televisieprogramma's?

Ik stoor me nu wel niet per se aan die naam, ik vind het alleszins wel een stuk overzichtelijker nu. Hiervoor was een grote wirwar.
Op zich is er maar 1 logische opdeling en dat is Films en Series & TV. Al de rest zal altijd voor enige verwarring zorgen. Of je kan eventueel series en TV ook nog in 2 splitsen. Waar series dan hoogstwaarschijnlijk meer naar alle streaming shows zal neigen en TV dan meer de Families en Big Brothers van de wereld.

- Films
- Series
- TV

Dat lijkt me een pak duidelijker dan wat het nu is.
 
Op zich is er maar 1 logische opdeling en dat is Films en Series & TV. Al de rest zal altijd voor enige verwarring zorgen. Of je kan eventueel series en TV ook nog in 2 splitsen. Waar series dan hoogstwaarschijnlijk meer naar alle streaming shows zal neigen en TV dan meer de Families en Big Brothers van de wereld.

- Films
- Series
- TV

Dat lijkt me een pak duidelijker dan wat het nu is.
Dat zou het kunnen worden als er meer activiteit is. Nu lijkt mij dat nog niet het geval, waardoor je al sneller met weinig actieve subs gaat zitten.

De grootste vraag (zo hadden we het toch begrepen), was om de 'Big Brothers' en 'Families', maar even goed een 'Blind Getrouwd' te onderscheiden van de 'Game of Thrones' etc. Dat is naar mijn mening op deze manier wel gelukt. Waar er even over gediscussieerd is, is of er dan maar één subforum moest komen en de rest laten staan, of meteen twee volwaardige subfora waar alles in staat. Er is nu momenteel voor dat laatste gekozen. Ik denk dat een groot deel zich hier sowieso in kan vinden. Dat er nog wat opmerkingen rond semantiek zijn begrijp ik ook. We kunnen nog een komma'tje plaatsen na 'Reality' :p
 
De Netflix, Amazon Prime,...topics kunnen misschien buiten de subfora staan en eventueel gewoon in het algemene Films, Series & TV forum?
 
Enkel TV apart lijkt me voorlopig nog steeds de beste oplossing en dat is nu eigenlijk al het geval.

Threads als Netflix, Prime, HBO, laatste nieuws, trailers, Horror, Science-Fiction, Star Wars, MCU, eindejaarslijstjes, zelfs regisseur van de maand, ... zijn allemaal film en series samen.

In eerste plaats zou ik naar het publiek kijken en de split daarop baseren, niet zozeer op de content en aangezien films en series tegenwoordig vooral streaming zijn is dat publiek praktisch hetzelfde en dat merk je hier ook wel.

Laten we het eerst zo een kans geven? We kunnen altijd volgend jaar een nieuwe poll maken om te zien of mensen naar 3 subs willen.
 
Het eenvoudigste lijkt mij 'Films & Series" en "TV (de rest)". Hoe je iets bekijkt (via de oude kabel of streaming) doet er toch niet meer toe.
 
Hoi, we zijn nu twee weken verder en beide subs lijken voldoende actief maar ... kunnen ze alsjeblieft volwaardige fora worden? Qua navigatie zijn het vervelende en onnodige extra clicks. Vanuit het forumoverzicht zou het ook veel interessanter zijn om zowel de meest recente post in films/series te kunnen zien als de meest recente post in TV.
 
Inderdaad, zeer onhandig, zeker mobiel. Dit is volgens mij ook het enige voorbeeld waarbij er een "leeg" omhulsel is, op alle andere plaatsen is het "main" forum ook nog een forum op zich met dan 1 of meerdere subs...
 
Terug
Bovenaan