TV Apart subforum voor reality reeksen?

Ben je voor een split?

  • Ja

    Stemmen: 28 54,9%
  • Nee

    Stemmen: 23 45,1%

  • Totaal aantal stemmers
    51

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik vroeg me af hoe de leden hier staan tov een eventuele forum split?

Het lijkt mij dat er hier 2 groepen grotendeels naast elkaar leven. Zou het voor iedereen niet beter zijn dat de reality programmas en/of vlaamse TV een plekje voor zichzelf krijgen? Die threads zijn veel actiever en worden bijna dagelijks gerefreshed. Discussies over film en series verlopen inherent trager.

Met een split krijgen beiden meer ademruimte. Zo is de recentste regisseur van de maand thread (Tarantino) weeral van de eerste pagina verjaagd. Maar ook oudere threads zouden er wel bij varen.
 
Op het eerste gezicht zou ik zeggen van niet, maar dit subforum is wel vrij actief, dus dat is zeker een argument voor een splitsing. Alleen heb ik geen idee van welke splitsing het beste zou zijn. Ik ben neutraal dus voor mij is het al gelijk.
 
Is eerst een split TV <> Film niet logischer?
Zo was het vroeger op 9lives maar ik denk dat als we vandaag naar het publiek kijken dat een split reality reeksen met de rest logischer is. De grens tussen films en series wordt alsmaar kleiner, zeker nu alle grote filmfranchises episodes op streamers lossen.
 
Het probleem is alleen dat wat er op TV niet alleen reality TV is natuurlijk. En er zijn ook series die ook wel de 'lijn' een beetje kruisen. Wat moet je doen bijvoorbeeld met "Het proces dat niemand wou" of met Reizen Waes.
 
Ik vroeg me af hoe de leden hier staan tov een eventuele forum split?

Het lijkt mij dat er hier 2 groepen grotendeels naast elkaar leven. Zou het voor iedereen niet beter zijn dat de reality programmas en/of vlaamse TV een plekje voor zichzelf krijgen? Die threads zijn veel actiever en worden bijna dagelijks gerefreshed. Discussies over film en series verlopen inherent trager.

Met een split krijgen beiden meer ademruimte. Zo is de recentste regisseur van de maand thread (Tarantino) weeral van de eerste pagina verjaagd. Maar ook oudere threads zouden er wel bij varen.
Kan je dergelijke topics niet sticky maken om dat probleem op te lossen? Of die ‘specials’ zoals regisseur van de maand in aparte split zetten?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mij zou deze split nog het beste lijken:

- Lineaire (Vlaamse) tv-aanbod: De Mol, Big Brother, Familie, Taboe ...
- On demand aanbod ( series op Netflix, Prime, Disney+, ...)
- Films

Eigenlijk dus zoals de naam van het forum al omschrijft "Films, series & tv", maar dan elk een apart subforum

Ikzelf kijk amper series of films, maar wel nog redelijk veel gewone tv dus zo'n apart subforum zou voor enkel tv zou alleszins handig zijn in mijn geval. En anderzijds hebben filmliefhebbers er wellicht ook geen boodschap aan dat topics over Big Brother of Thuis vaak bovenaan de lijst staan. ;)
 
Ik ben sowieso voor een split, deze situatie met alles (series en films) door elkaar vind ik niet echt duidelijk, en dan vind ik @Lobmans zijn idee inderdaad het beste met subforums TV / Streaming / Films.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik ben sowieso voor een split, deze situatie met alles (series en films) door elkaar vind ik niet echt duidelijk, en dan vind ik @Lobmans zijn idee inderdaad het beste met subforums TV / Streaming / Films.

En het is bovendien ook beter ivm spoilers bij series die eerst exclusief op streamingdiensten te zien zijn, en nadien op reguliere tv.
Wanneer een serie bv op Streamz staat kan in het "Streaming/Series"-subforum gewoon zonder spoilers de reeks in kwestie besproken worden, degenen die het echter naderhand pas op tv kijken kunnen dat dan in een nieuw topic bij "TV" bespreken zonder dat ze terecht komen in een oud topic vol spoilergevaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Kan je dergelijke topics niet sticky maken om dat probleem op te lossen? Of die ‘specials’ zoals regisseur van de maand in aparte split zetten?
Alles sticky maken gaat denk ik een beetje onoverzichtelijk worden. je zou alle threads met lange benen waarin maar af en toe gepost wordt kunnen splitten maar uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer omdat praktisch alle film threads in die aparte split zouden eindigen.

3 subfora lijkt mij persoonlijk wat overdreven voor het aantal gebruikers hier? Tussen serie en film is denk ik wel een grote overlap in publiek. Zelfs in threads zoals de trailer thread komen zowel films als series aan bod. Nu mij gelijk hoor als de meerderheid liever 3 subfora ziet mij ook goed.
 
Alles sticky maken gaat denk ik een beetje onoverzichtelijk worden. je zou alle threads met lange benen waarin maar af en toe gepost wordt kunnen splitten maar uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer omdat praktisch alle film threads in die aparte split zouden eindigen.
Je zet het sticky tot dat het aan de volgende regisseur is? Zo beperk je ze?
 
Momenteel zijn er al 2 tegelijkertijd bezig en ook andere threads zoals de trailer thread, laatste nieuws, horror, scifi, ... zijn threads met lange benen die maar af en toe actief zijn. op 9lives bleven die altijd in zicht maar hier moet je ze altijd gaan zoeken tussen de reality reeksen op volgende paginas.
 
Toch al even een korte feedback.

We weten dat deze vraag leeft bij een deel van de vaste 'filmforum'bezoekers. We hebben in het begin de boot wat afgehouden omdat we niet met een subforum wouden zitten waar te weinig activiteit zou zijn. Aangezien de vraag toch al een aantal keer is gekomen en we uiteraard ook niet per se tegen een opsplitsing zijn, zijn we momenteel met de filmmods en de leiding aan het bekijken welke opdeling het meest logisch zou zijn. Uiteraard ook rekening houdend met jullie opmerkingen.

Persoonlijk vind ik @Lobmans zijn voorstel zeker niet slecht, maar er zullen altijd zaken zijn die wat in de grijze zone vallen. Wat doe je bijvoorbeeld met een serie die enkel op de lineaire tv te zien is, maar niet 'Vlaams' en niet te streamen? Ik denk bv aan één of andere CSI-variant.

Een ander logisch voorstel zou dit zijn:

Ontspanning en Multimedia
-- Films, Series & TV (algemene zaken)
---- Films (films)
---- Series (series)

Maar daar haal je de (Vlaamse) reality niet vantussen de andere series en blijft het probleem een beetje hetzelfde. Je kan wel steeds tags gebruiken om verder onder te verdelen, maar dat is natuurlijk minder praktisch dan een apart subforum.
 
De poll is blijkbaar anoniem maar ik ben ook voorstander. Reality en lifestyle-televisie heeft niets te maken met series en films en het svhier aantal threads is nogal storend voor wie geen voeling heeft met de avonturen van Big Brother kandidaat X of gefaalde bv Y..
 
Terug
Bovenaan