TV Apart subforum voor reality reeksen?

Ben je voor een split?

  • Ja

    Stemmen: 28 54,9%
  • Nee

    Stemmen: 23 45,1%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Toch al even een korte feedback.

We weten dat deze vraag leeft bij een deel van de vaste 'filmforum'bezoekers. We hebben in het begin de boot wat afgehouden omdat we niet met een subforum wouden zitten waar te weinig activiteit zou zijn. Aangezien de vraag toch al een aantal keer is gekomen en we uiteraard ook niet per se tegen een opsplitsing zijn, zijn we momenteel met de filmmods en de leiding aan het bekijken welke opdeling het meest logisch zou zijn. Uiteraard ook rekening houdend met jullie opmerkingen.

Persoonlijk vind ik @Lobmans zijn voorstel zeker niet slecht, maar er zullen altijd zaken zijn die wat in de grijze zone vallen. Wat doe je bijvoorbeeld met een serie die enkel op de lineaire tv te zien is, maar niet 'Vlaams' en niet te streamen? Ik denk bv aan één of andere CSI-variant.

Een ander logisch voorstel zou dit zijn:

Ontspanning en Multimedia
-- Films, Series & TV (algemene zaken)
---- Films (films)
---- Series (series)

Maar daar haal je de (Vlaamse) reality niet vantussen de andere series en blijft het probleem een beetje hetzelfde. Je kan wel steeds tags gebruiken om verder onder te verdelen, maar dat is natuurlijk minder praktisch dan een apart subforum.

Met het "Vlaamse tv-aanbod" bedoelde ik vooral het aanbod dat op de Vlaamse reguliere zenders te zien is, daarom niet alleen Vlaamse content. Kan dus evengoed ook een buitenlandse serie zijn (die sommigen mss al veel eerder on demand zagen, maar anderen pas bekijken als het op een gewone zender te zien is en dus niet gespoiled willen worden door een oud topic).

Maar uiteraard zal er altijd wel een grijze zone zijn (al hebt ge dat met alle soort topics wel natuurlijk, ook in andere subforums), maar het handigste lijkt me dat het merendeel van de "gewone" tv-programma's gewoon apart staan ipv tussen topics over films enz.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik zou het persoonlijk gek vinden om binnen Films, Series & TV met subfora te werken, wanneer je die niet hebt in het nog veel actievere Games General. Anderzijds kom ik op Games General maar amper, gezien ik met 90% van de topics die op de eerste pagina staan totaal geen voeling heb. Ik zou daar eerder geneigd zijn meer te posten moesten daar ook genre-subfora zijn.


Op dit moment vind ik het op Films, Series & TV wel nog te doen, ik vrees dat het hier dan misschien nét niet actief genoeg is om te gaan opdelen in subfora.
 
Jammer, 3 subfora lijkt me momenteel ook nog wat te veel van het goede maar eentje voor reality/vlaamse tv is imo nog steeds de beste optie. Maar goed volgend jaar nog maar eens proberen dan. 😕
 
Jammer, 3 subfora lijkt me momenteel ook nog wat te veel van het goede maar eentje voor reality/vlaamse tv is imo nog steeds de beste optie. Maar goed volgend jaar nog maar eens proberen dan. 😕
Waarom vlaams nog apart opsplitsen? Reality afscheiden van films en series lijkt mij voldoende ongeacht vanwaar ze kom. Nu ist het bos door de bomen niet meer zien wanneer series als big brother, de mol en blind getrouwd herbeginnen
 
Buiten thuis en familie zijn er praktisch geen non reality threads van vlaamse series. Ik zou de split eerder baseren op het publiek en niet zozeer de content en dan is er denkik serieus wat overlap tussen reality en vlaamse tv.

Nu ja reality op zich zou natuurlijk ook al goed zijn maar ik denk dat iedereen liever hun "eigen" threads bij elkaar houdt.
 
Buiten thuis en familie zijn er praktisch geen non reality threads van vlaamse series. Ik zou de split eerder baseren op het publiek en niet zozeer de content en dan is er denkik serieus wat overlap tussen reality en vlaamse tv.

Nu ja reality op zich zou natuurlijk ook al goed zijn maar ik denk dat iedereen liever hun "eigen" threads bij elkaar houdt.
Ge zoekt eigenlijk gewoon een manier om de lowbrow van de highbrow te scheiden, maar dan zonder het als dusdanig te formuleren.
Alleen zou dan al die Marvel crap ook meteen naar het realityforum moeten verhuizen. :unsure:

On a more serious note, drie fora in totaal is ook totaal geen antwoord op de legitieme vraag die gesteld werd. Geen idee hoe ze daar nu weer opgekomen zijn. Mijn voorstel zou simpelweg zijn: "Films, Series en Streaming" enerzijds vs. "Soaps, Reality & Entertainment" anderzijds.

Een op Vlaamse televisie uitgezonden serie als Beau Sejour mag gerust bij het 'serieuze' forum aansluiten. Zaken als Reizen Waes, Thuis, Familie, De Mol, Big Brother, De Slimste Mens en co. passen dan weer veel meer in het andere forum.

Er is toch niemand zot genoeg om een thread te maken over CSI dus dat probleem stelt zich al helemaal niet. Anders kunnen we ook alvast op voorhand discussiëren over wat we dan met Ter Zake moeten doen. Weghalen bij Pol&Actua want ahja strikt genomen is dat toch uitgezonden op Vlaamse tv???? Om maar te zeggen, een beetje flexibiliteit is niet zo moeilijk, en dat het niet altijd 100% voor iedereen goed zal zijn is toch geen reden om het dan maar zo te laten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ge zoekt eigenlijk gewoon een manier om de lowbrow van de highbrow te scheiden, maar dan zonder het als dusdanig te formuleren.
Alleen zou dan al die Marvel crap ook meteen naar het realityforum moeten verhuizen. :unsure:
Die verdienen inderdaad hun eigen forum. Reality zou ik het wel niet noemen :) eerder soap, of daar is het naar aan het evolueren.
On a more serious note, drie fora in totaal is ook totaal geen antwoord op de legitieme vraag die gesteld werd. Geen idee hoe ze daar nu weer opgekomen zijn. Mijn voorstel zou simpelweg zijn: "Films, Series en Streaming" enerzijds vs. "Soaps, Reality & Entertainment" anderzijds.
Dit is em. De onderscheiding.
 
Ik zie dat er in dit verband inmiddels een split is doorgevoerd, waarvoor dank.
Echter toch volgende bemerking (die ik eigenlijk ook al had in mijn vorige post):

Waarom meteen én een hoofdforum én de volle twee subfora, in plaats van simpelweg het huidige hoofdforum (film, tv en streaming) te behouden en één subforum op te richten voor reality en aanverwanten?

Je gaat nu van één meteen naar drie, en het hoofdforum heeft eigenlijk geen bestaansreden behalve om voor wat nieuws- en andere algemene topics die eigenlijk perfect thuishoren in wat nu één van beide subfora zijn. Ik snap niet hoe je afvraagt of er wel genoeg activiteit is om één split te rechtvaardigen, maar dat je er dan tegelijk wel meteen twee doorvoert. :crazy:

Beetje een gemiste kans toch imo, maar als er gegronde redenen zijn om vhoor ik ze uiteraard graag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Semantiek, I know, maar toch wat moeite met de benamingen van de subs. Vooral met die van Reality TV en soaps, want een groot deel van de topics daar vallen niet onder die lading. Programma's als Factcheckers en Taboe zijn duidelijke voorbeelden van programma's die duidelijk noch reality noch soaps zijn. Ook quizzen als 1 jaar gratis, De Slimste Mens, ... passen hier helemaal niet. Zelfs de populairste topic, The Masked Singer, kan je maar op het randje een reality-programma noemen. Ik zie ook nog verschillende series staan (Undercover, Onder vuur). En eerlijk gezegd vind ik het sowieso gek om soaps te gaan onderscheiden van andere series. Voor die paar (het zijn er letterlijk maar 2) echte soaps waarvoor er topics zijn, is dat toch niet nodig?

In de praktijk komt het dan uiteindelijk toch neer, in elk geval qua televisie, op internationaal vs Vlaams. In de reality sub staan nu op 5 pagina's slechts 2 topics die gaan over een buitenlands programma: de documentaire (opnieuw, noch reality noch soap) Kinderen van Ruinerwold en Fargo (wat fout staat en bij Films, Series en Streaming moet staan). Omgekeerd tel ik in Films, Seris en Streaming op 6 pagina's maar een 7-tal Vlaamse reeksen, waarvan er minstens eentje (gezien de rest dat daar staat) naar de overkant zou moeten.

Lijkt me dat een opdeling Film & internationale televisie / Vlaamse televisie beter de praktijk weergeeft. Dan is er quasi geen twijfel mogelijk over wat waar moet staan, en - opnieuw - in de praktijk gaat de opdeling nu hier ook gewoon op neerkomen.
 
Laatst bewerkt:
Een andere opmerking: naar navigatie toe zou ik van beide subs eerder volwaardige fora maken onder ontspanning en multimedia.
 
Lijkt me dat een opdeling Film & internationale televisie / Vlaamse televisie beter de praktijk weergeeft. Dan is er quasi geen twijfel mogelijk over wat waar moet staan, en - opnieuw - in de praktijk gaat de opdeling nu hier ook gewoon op neerkomen.
Om geen overlap te hebben (want wat bv met Vlaamse reeksen die ook op streamingplatforms terechtkomen?) moet je gewoon 3 fora hebben:
- Film
- Series
- TV & "andere programma's"
Een andere opmerking: naar navigatie toe zou ik van beide subs eerder volwaardige fora maken onder ontspanning en multimedia.
Inderdaad. Het is niet logisch dat kleinere topics zoals literatuur en podcasts een eigen hoofdforum hebben maar dat men hier met subfora werkt. Het is gewoon vervelend dat je een extra klik moet doen.
 
Om geen overlap te hebben (want wat bv met Vlaamse reeksen die ook op streamingplatforms terechtkomen?) moet je gewoon 3 fora hebben:
Maar nee, die overlap is er toch helemaal niet?

Films & "kwalitatieve" fictiereeksen, Vlaams of niet -> Film & series
Soaps, Reality TV, Quizprogramma's, Human interest shit -> De rest

Een reeks als In Vlaamse Velden of Eigen Kweek is toch iets totaal anders dan Big Brother of Thuis?

Films & Series opsplitsen zoals op het goede oude 9Lives valt dan nog iets voor te zeggen, maar vind ik persoonlijk niet nodig.
Het dubbel navigeren is inderdaad wel irritant.
 
Maar nee, die overlap is er toch helemaal niet?

Films & "kwalitatieve" fictiereeksen, Vlaams of niet -> Film & series
Soaps, Reality TV, Quizprogramma's, Human interest shit -> De rest

Een reeks als In Vlaamse Velden of Eigen Kweek is toch iets totaal anders dan Big Brother of Thuis?

Films & Series opsplitsen zoals op het goede oude 9Lives valt dan nog iets voor te zeggen, maar vind ik persoonlijk niet nodig.
Het dubbel navigeren is inderdaad wel irritant.
Je kan ook rechtstreeks klikken op een van de twee vanuit de hoofdpagina. Ik zie het probleem niet?
 
Een reeks als In Vlaamse Velden of Eigen Kweek is toch iets totaal anders dan Big Brother of Thuis?

Sure, maar er zijn maar twee soaptopics. Ik vind ook niet dat je dat acteren kan noemen, maar om soaps voor die twee topics af te splitsen van series is toch wat onnodig, niet?

En voor die paar Vlaamse series die een eigen topic krijgen een sub te moeten maken die neerkomt op "de rest" vind ik wat dwaas. Zeker wanneer 95% van de topics in sub films en series internationaal zal zijn, en 95% van de topics in "de rest" Vlaams.

Je kan ook rechtstreeks klikken op een van de twee vanuit de hoofdpagina. Ik zie het probleem niet?

Het is in de eerste plaats onnodig, het heeft geen nut om een lege sub boven de twee subs te hebben. Vanuit de hoofdpagina kan je daarnaast enkel de laatste post uit één van de subs zien. En tenslotte zijn het vanuit mobile onnodige extra kliks om vanuit de sub terug naar het forumoverzicht te gaan. Dat laatste vind ik best wel vervelend.
 
Misschien reality tv en soaps vervangen door Vlaamse tv ?
En waar zet je dan bv Ex on the Beach Double Dutch? Ik weet ook dat het een uitzondering is.

Nu goed, er is redelijk wat discussie aan voorafgegaan. Van elke optie valt wel iets te zeggen. Voorlopig werd voor dit gekozen en denk ik dat het zeker een stap vooruit is. We blijven evalueren. Suggesties blijven uiteraard steeds welkom, maar er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn.
 
Terug
Bovenaan