Dit is ook een kwestie van staatsveiligheid. Als er gegronde reden van ongerustheid is dat Trump uiterst geheime documenten heeft meegenomen is dit een gerechtvaardigde grond tot huiszoeking door de FBI. Er is in het verleden al héél veel paniekvoetbal geweest rond iedere scheet die Trump liet want orange man bad, maar dat mag geen reden zijn om te slabakken over dit soort gevoelige informatie.
Probleem is natuurlijk dat elke scheet van vroeger een beetje voor het 'cry wolf' syndroom heeft gezorgd.
Ik denk, in het geval dat het nucleaire zaken zijn, dat dit zijn populariteit gewoonweg niet gaat schaden.

Nu ook weer. FBI heeft de advocaten blijkbaar niet toegelaten en ze moesten de cameras uitzetten bij de raid. Ja zo is het wel heel gemakkelijk voor complotten de wereld in te sturen natuurlijk.
https://news.yahoo.com/trump-launches-conspiracy-theory-fbi-203746829.html

Komt er eindelijk een barstje in 'teflon don'...

Ik ben wel benieuwd wat de 'payback' maatregelen gaan zijn als de republikeinen het huis terugnemen, mss de senaat. Dit komt echt niet meer goed.

voor de liefhebbers van de libertarische visie.

Laatst bewerkt:
Ik geef ze geen ongelijk.. Als de raid echt geen zwaarwichtige redenen heeft dan gaat dit echt wel gespind worden door de republikeinen als zijnde een politiek spel
Hier wordt toch ook weer een lijn overschreden. Dat land scheurt echt in twee en we gaan het nog meemaken.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220808_98627775
Benieuwd wat de rest van de wereld gaat doen als de US knock out ligt.
Probleem is natuurlijk dat elke scheet van vroeger een beetje voor het 'cry wolf' syndroom heeft gezorgd.
Nu ook weer. FBI heeft de advocaten blijkbaar niet toegelaten en ze moesten de cameras uitzetten bij de raid. Ja zo is het wel heel gemakkelijk voor complotten de wereld in te sturen natuurlijk.
https://news.yahoo.com/trump-launches-conspiracy-theory-fbi-203746829.html
Stop eens met de propaganda, leugens en haatzaaierij van de Republikeinen en conservatieve media in de schoenen van anderen te schuiven. Begint vermoeiend te worden hoor.

Stop eens met de propaganda, leugens en haatzaaierij van de Republikeinen en conservatieve media in de schoenen van anderen te schuiven. Begint vermoeiend te worden hoor.
Errr wat schuif ik in schoenen van anderen?
Die zaken spelen zich nu realtime af. Ik geef zelfs nog een artikel wat de tactiek is van de republikeinen. Dat zag je toch van mijlenver aankomen. Mijn eerste post hierover was dinsdag he. Het spin verhaal is nog maar een dag of twee gaande.

Noteer mijn post van payback anders ook maar. Als er een republikeinse meerderheid komt dan gaan gegarandeerd de democraten beginnen pesten en is er in tijden van toch wel serieuze geopolitieke onrusten geen rustige vastheid in de US zoals Van rompuy het zo mooi kon verwoorden..

Laatst bewerkt:
Het ontbreken of verduidelijken van de reden (of deze nu gegrond is of niet) is net de reden dat er gespinned kan worden. En dat is spijtig maar is wettelijk wel correct.
https://www.npr.org/2022/08/09/1116575413/mar-a-lago-fbi-raid-trump-search

Zou jij het OK vinden dat wanneer iemand jou beschuldigt van pedofilie, er een huiszoeking bij jou georganiseerd wordt, er tegelijkertijd wordt weergegeven in de krant dat er een huiszoeking bij jou aan de gang is naar aanleiding van een klacht rondom pedofilie?

Neen . Die informatie is vertrouwelijk, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Nu Trump heeft aangegeven dat de search warrant mag vrijgegeven worden, zal Garland dat waarschijnlijk wel doen.

Dit is ook een kwestie van staatsveiligheid. Als er gegronde reden van ongerustheid is dat Trump uiterst geheime documenten heeft meegenomen is dit een gerechtvaardigde grond tot huiszoeking door de FBI. Er is in het verleden al héél veel paniekvoetbal geweest rond iedere scheet die Trump liet want orange man bad, maar dat mag geen reden zijn om te slabakken over dit soort gevoelige informatie.
Onwaarschijnlijk hoe mensen die over abortus zo 'puriteins" zijn, anders kijken naar dit soort moreel verval.

Zou jij het OK vinden dat wanneer iemand jou beschuldigt van pedofilie, er een huiszoeking bij jou georganiseerd wordt, er tegelijkertijd wordt weergegeven in de krant dat er een huiszoeking bij jou aan de gang is naar aanleiding van een klacht rondom pedofilie?

Neen . Die informatie is vertrouwelijk, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Nu Trump heeft aangegeven dat de search warrant mag vrijgegeven worden, zal Garland dat waarschijnlijk wel doen.

Onwaarschijnlijk hoe mensen die over abortus zo 'puriteins" zijn, anders kijken naar dit soort moreel verval.
dubbel in dit geval. Het niet geven (wat wettelijk ok is) van de affidavit geeft Trump wel veel ruimte om te spinnen.

Errr wat schuif ik in schoenen van anderen?
Die zaken spelen zich nu realtime af. Ik geef zelfs nog een artikel wat de tactiek is van de republikeinen. Dat zag je toch van mijlenver aankomen. Mijn eerste post hierover was dinsdag he. Het spin verhaal is nog maar een dag of twee gaande.

Noteer mijn post van payback anders ook maar. Als er een republikeinse meerderheid komt dan gaan gegarandeerd de democraten beginnen pesten en is er in tijden van toch wel serieuze geopolitieke onrusten geen rustige vastheid in de US zoals Van rompuy het zo mooi kon verwoorden..
Dat je de hele tijd bezorgd bent over hoe alles gespind kan worden door de Republikeinen en dat andere instanties of partijen incompetent zijn als ze niet op de tippen van hun tenen lopen om dat te vermijden.

De outrage cultuur die de Republikeinen hanteren, daar moet je echt geen rekening mee houden, laat staan dat je die au sérieux moet nemen of dat je je beleid daar op moet afstemmen. Je hebt enkel je eigen gedrag in de hand, niet dat van de MAGA cult.

dubbel in dit geval. Het niet geven (wat wettelijk ok is) van de affidavit geeft Trump wel veel ruimte om te spinnen.

Denk niet dat Trump een reden nodig heeft om het te spinnen. Er is nog niks naar buiten gekomen van info maar Trump en Fox spinnen het al zo dat de FBI mogelijks bewijsmateriaal tegen hem zou hebben achtergelaten.

Maar maakt dat iets uit? Gespind wordt er toch. Voor correctheid of zelfs gerechtigheid maakt dat toch niet uit.
Ik denk het wel. Een groot deel van de bevolking gelooft dat gespin en dat verdeelt de bevolking alleen maar verder in team red en team blue.
Hier op BG is het toch net hetzelfde? Als je echt even de afstand neemt is er nog niet echt iets substantieel naar buiten gekomen maar er zijn wel perfect al twee meningen gevormd.
Heeft de FBI iets gevonden? Zolang dat, toch wel belangrijk feit, niet uitgeklaard is blijft het speculeren langs beide kanten.

Laatst bewerkt:
Ik denk het wel. Een groot deel van de bevolking gelooft dat gespin en dat verdeelt de bevolking alleen maar verder in team red en team blue.
Maar Trump zou het sowieso spinnen. Wat ze ook zouden doen. Zie: FBI heeft waarschijnlijk bewijsmateriaal achtergelaten. Dus het heeft geen zin om veel info te geven.

Conservatieve media en politici claimen trouwens nog altijd dat de verkiezingen gestolen zijn zonder enige vorm van bewijs of kern van waarheid. Ja, dat is zeer spijtig en nefast voor het politieke klimaat maar daar valt niets aan te doen.

Conservatieve media en politici claimen trouwens nog altijd dat de verkiezingen gestolen zijn zonder enige vorm van bewijs of kern van waarheid. Ja, dat is zeer spijtig en nefast voor het politieke klimaat maar daar valt niets aan te doen.
En als de republikeinen het huis en mogelijks de senaat kunnen veroveren kunnen we dan weer 4 jaar hearings aanschouwen waar elke kleine onregelmatigheid bij de verkiezingen tot in den treure gaat omgedraaid en uitgespit worden. Daar valt inderdaad in het huidige politieke klimaat niets aan te doen.
Er zijn wel een paar wereldmachten die in hun handjes aan het wrijven zijn momenteel.

Hier op BG is het toch net hetzelfde? Als je echt even de afstand neemt is er nog niet echt iets substantieel naar buiten gekomen maar er zijn wel perfect al twee meningen gevormd.
Heeft de FBI iets gevonden? Zolang dat, toch wel belangrijk feit, niet uitgeklaard is blijft het speculeren langs beide kanten.
Maar dat gesplitst raken gebeurt toch. Wat stel je voor? Geen onderzoeken en dus wetteloosheid voor Trump of Biden?

Maar dat gesplitst raken gebeurt toch. Wat stel je voor? Geen onderzoeken en dus wetteloosheid voor Trump of Biden?
Als je tijd hebt moet je eens naar dat filmpje kijken dat ik gepost heb. Tis wel klein half uurtje maar tis ook wel verhelderend en het haalt bovenstaand punt aan.

Graag wat meer argumentatie in plaats van wat suggestieve opmerkingen.
Als je tijd hebt moet je eens naar dat filmpje kijken dat ik gepost heb. Tis wel klein half uurtje maar tis ook wel verhelderend en het haalt bovenstaand punt aan.
Als dat uw bronnen blijven, zijn uw reacties in dit topic inderdaad niet verwonderlijk.

Ik denk het wel. Een groot deel van de bevolking gelooft dat gespin
En jijzelf.
Je was de eerste om hier outrage te komen posten over het onderzoek, terwijl dit nog lopende is, zoals je zelf zegt.

Als dat uw bronnen blijven, zijn uw reacties in dit topic inderdaad niet verwonderlijk.
Een libertarische mening die dan nog eens met twee voeten vooruit de trump presidency tackelt.
Of ben je nog steeds aant karakterschetsen in navoling van het oekraine vs rusland topic? Idd niet verwonderlijk.
En jijzelf.
Je was de eerste om hier outrage te komen posten over het onderzoek, terwijl dit nog lopende is, zoals je zelf zegt.
Een nog nooit voorgevallen precedent is geen outrage.. Dat is gewoon een opmerkelijk iets.

Dit is jouw eerste post over dit onderwerp.

Waar vinden we hier ergens uw nuance 'we zullen het onderzoek afwachten'?

Totaal slachtoffer van uw desinformatie bronnen.
Een nog nooit voorgevallen precedent is geen outrage.. Dat is gewoon een opmerkelijk iets.

Outrage zou zijn..

'Die verdomde democraten met hun politieke spelletjes... Arme trump!!!'
Opmerken dat hier weer een lijn overschreden wordt (Geen enkele president heeft ooit een huiszoeking aan zijn been gehad) is geen outrage he. Das zoals de bestorming van het kapitool. Dat was (denk ik) ook nog nooit voorgevallen.
Dus ja ik denk nog altijd dat dat land in twee scheurt en dat we het nog gaan meemaken.

Maar als je het over je hart krijgt zou ik toch eens aanraden om naar die mening te kijken van dat filmpje. Het komt niet van fox news, tis geen rechts complotfilmpje. Het is gewoon wel een libertarische mening waar ik me kan in vinden.
Wie weet koop je nog crypto nadien !

Laatst bewerkt:
Opmerken dat hier weer een lijn overschreden wordt
Waarom is dat een lijn overschrijden als later zou blijken dat Trump nucleaire documenten achter hield op zijn privé domein?
(Geen enkele president heeft ooit een huiszoeking aan zijn been gehad) is geen outrage he.
Weinig presidenten had dan ook zo'n historiek van corruptie, en een track record van letterlijk 70% van de tijd te liegen.

Das zoals de bestorming van het kapitool. Dat was (denk ik) ook nog nooit voorgevallen.
Ja, en toevallig gebeurt dit bij Trump.
Toeval allemaal.
Dus ja ik denk nog altijd dat dat land in twee scheurt en dat we het nog gaan meemaken.
Ik denk het niet, de deplorables zijn meestal laaggeschoold en verliezen dus altijd als het erop aankomt.
Maar als je het over je hart krijgt zou ik toch eens aanraden om naar die mening te kijken van dat filmpje.
Een filmpje van een libertariër?
Wat is het volgende dat ik dan moet bekijken, Leslie-An Poppe haar mening over de Russische inval?

Waarom is dat een lijn overschrijden als later zou blijken dat Trump nucleaire documenten achter hield op zijn privé domein?
Omdat in heel de geschiedenis van de US er nog nooit een president onderzocht is ongeacht de reden.
In dat filmpje wordt er een mooi argument aangehaald. Hoe kan je een president een eerlijk proces geven als iedere inwoner van de US op een of andere manier partijdig is. Mss kan de jury uit libertariers bestaan. :unsure:

Weinig presidenten had dan ook zo'n historiek van corruptie, en een track record van letterlijk 70% van de tijd te liegen.
errr.
https://en.wikipedia.org/wiki/Teapot_Dome_scandal
https://en.wikipedia.org/wiki/Reagan_administration_scandals
https://en.wikipedia.org/wiki/Watergate_scandal

Hebben toekomstige administraties van bovenstaande presidenten hun overtredingen proberen te bestraffen? Neen. President af, uit het politiek leven en klaar is kees. Anderen, hopelijk, beter.
Ja, en toevallig gebeurt dit bij Trump.
Toeval allemaal.
Geen mening omdat de uwe doorspekt is met een soort haat dat ge niet meer deftig kunt of wilt argumenteren.
Ik denk het niet, de deplorables zijn meestal laaggeschoold en verliezen dus altijd als het erop aankomt.
Ja kijk ik hoop nog altijd dat het er niet op aankomt. Maar een beetje conflict, een onnodige dode hier of daar daar zit jij echt niet met in.
Een filmpje van een libertariër?
Wat is het volgende dat ik dan moet bekijken, Leslie-An Poppe haar mening over de Russische inval?
Als je daarvan gelukkiger wordt mag je dat altijd doen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan