En wie overschrijdt volgens jou een lijn? Een oud-president die wetten overtreedt door staatsdocumenten te ontvreemden en achter te houden, of de agenten van de FBI die hun job doen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ge beseft toch dat dit een unicum is he? De FBI valt binnen bij expresident... Ongeacht wie hier nu in fout gegaan of wat jouw mening hierover is dit scheurt een land verder in twee.En wie overschrijdt volgens jou een lijn? Een oud-president die wetten overtreedt door staatsdocumenten te ontvreemden en achter te houden, of de agenten van de FBI die hun job doen?
De dozen in Mar-a-Lago zouden overigens niet Trumps enige inbreuken zijn op de wetten rond de bewaring van presidentiële documenten. Een journaliste die binnenkort een boek publiceert over Trump, verspreidde maandag foto’s van papieren die de toenmalige president zou hebben proberen door te spoelen in toiletten.

Hoe is dat het land in twee scheuren of een lijn die overschreden wordt?Hier wordt toch ook weer een lijn overschreden. Dat land scheurt echt in twee en we gaan het nog meemaken.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220808_98627775
Benieuwd wat de rest van de wereld gaat doen als de US knock out ligt.
Het is sowieso wat kiezen tussen de pest en de cholera in het huidige politieke klimaat in de VS: doe je niets geef je inderdaad toe aan wetteloosheid en doe je wel iets bestaat de reële kans dat Trump dit kan gebruiken om de polarisering verder op te drijven.Moeten we daarom wetteloosheid dulden? Welk voorbeeld stel je als je Trump daarmee weg laat komen? Ja, dit is koren op de molen van de Trumpisten. Maar de Amerikaanse democratie gaat het ook niet overleven als je toestaat dat een (ex-)president de fundamenten van de Amerikaanse samenleving keer op keer ongestraft met de voeten kan treden.
En wie er in de fout is gegaan doet er wel degelijk toe. Het is dat voortdurende bothsideism en vergoelijken dat ons gebracht heeft tot een president die bereid was tot een staatsgreep.
Ik vind het veel erger dat als er niks gebeurt, je opnieuw laat zien dat niks onwettig is zolang niemand je durft aan te klagen. En als je geld of macht genoeg hebt, durft niemand dat. Dàt is het echte probleem en al jaren en jaren. Wat Trump heeft gedaan, kon niemand anders zonder jaren in de cel te vliegen, letterlijk. Effectieve celstraf. En hij wordt niet eens aangeklaagd.Het is sowieso wat kiezen tussen de pest en de cholera in het huidige politieke klimaat in de VS: doe je niets geef je inderdaad toe aan wetteloosheid en doe je wel iets bestaat de reële kans dat Trump dit kan gebruiken om de polarisering verder op te drijven.
Akkoord. Straffeloosheid bij elites is véél zorgwekkender dan straffeloosheid bij probleemjongeren.Ik vind het veel erger dat als er niks gebeurt, je opnieuw laat zien dat niks onwettig is zolang niemand je durft aan te klagen. En als je geld of macht genoeg hebt, durft niemand dat. Dàt is het echte probleem en al jaren en jaren. Wat Trump heeft gedaan, kon niemand anders zonder jaren in de cel te vliegen, letterlijk. Effectieve celstraf. En hij wordt niet eens aangeklaagd.
Klopt, en niet meer dan normaal dit. Wordt natuurlijk wel lustig in de conservatieve propaganda machine gedraaid.
![]()
Maar ok, tegenwoordig is het al polarizerend om te zeggen dat de verkiezingen van 2020 fair verliepen. Dat in twee scheuren van het land lijkt me dan toch eerder op het conto van de GOP cult te zijn.
Early reports that the F.B.I. search of former President Donald J. Trump’s residence in Florida related to an investigation into whether he had unlawfully taken government files when he left the White House focused attention on an obscure criminal law barring removal of official records. The penalties for breaking that law include disqualification from holding any federal office.
"One person familiar with the search said it was related to Trump’s handling of sensitive material from his time in the White House. Earlier this year, 15 boxes of classified documents, including some that were marked “top secret”, were passed to the National Archives by Trump, who had kept them at his Florida home."Hier wordt toch ook weer een lijn overschreden. Dat land scheurt echt in twee en we gaan het nog meemaken.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220808_98627775
Ik kan mij al voorstellen waar je dergelijke ideëen haalt.Benieuwd wat de rest van de wereld gaat doen als de US knock out ligt.
Het is niet geweten waarom de FBI is binnengevallen. Is mogelijk dat het niet eens iets met 6 januari 2021 te maken heeft... Je bent te voorbarig hier.Wat Trump heeft gedaan, kon niemand anders zonder jaren in de cel te vliegen, letterlijk. Effectieve celstraf. En hij wordt niet eens aangeklaagd.
Ik heb het helemaal niet over 6 januari. Ik heb het over zijn hele ambtsperiode. Daar zijn verschillende keren dingen gebeurd waarvoor een ander een effectieve celstraf krijgt.Het is niet geweten waarom de FBI is binnengevallen. Is mogelijk dat het niet eens iets met 6 januari 2021 te maken heeft... Je bent te voorbarig hier.
Wel akkoord dat er dingen zijn die niet kunnen, zoals ten onrechte beweren dat de verkiezingen vervalst waren, maar de link tussen de raid en dit is niet aangetoond.
De FBI doet wel vaker raids. Eerder dit jaar bij Democraat Henry Cuellar. Uiteindelijke leidde dat tot niets en zal hij wellicht terug verkozen worden. Bij Clinton leidde de heisa rond de emails ook tot niets. Ik vermoed dat dit ook tot niets zal leiden. En ik neem aan dat Trump deze raid in zijn voordeel zal kunnen gebruiken door zich in een slachtoffer en -outsiderrol te plaatsen, en het voorval te framen als opgezet spel en een aanval op de democratie. Trump is als geen ander goed in die rol.
Enlighten us, welke dingen zijn er dan verschillende keren gebeurd waarvoor een ander een effectieve celstraf had gekregen?Ik heb het helemaal niet over 6 januari. Ik heb het over zijn hele ambtsperiode. Daar zijn verschillende keren dingen gebeurd waarvoor een ander een effectieve celstraf krijgt.
Ik betwijfel ook ten sterkste of de gemiddelde Amerikaan daar nu mee bezig is. Inflatie gaat imo een veel grotere rol hierbij spelen dan energiebeleid (dat laatste impacteert de burgers toch nauwelijks).En in belangrijk beleidsnieuws: de klimaat-health-tax-energy bill passeerde de senaat.
Na een jaar van ontgoocheling, komen Biden en de democraten in de laatste paar weken alsnog tot een krachtdadige beleid.
Maar dat is niet belangrijk.
- Chantage van buitenlandse functionarissen om een onderzoek naar Biden te laten voeren (bij deze alleen al zijn er minstens 10 federale wetten geschonden, dat weet iedereen maar hij wordt niet eens aangeklaagd)Enlighten us, welke dingen zijn er dan verschillende keren gebeurd waarvoor een ander een effectieve celstraf had gekregen?
Ik betwijfel ook ten sterkste of de gemiddelde Amerikaan daar nu mee bezig is. Inflatie gaat imo een veel grotere rol hierbij spelen dan energiebeleid (dat laatste impacteert de burgers toch nauwelijks).
)
Trump zou een kelder vol dode kinderen kunnen verbergen en nog zou men dat spinnen als een politiek spel.Ik geef ze geen ongelijk.. Als de raid echt geen zwaarwichtige redenen heeft dan gaat dit echt wel gespind worden door de republikeinen als zijnde een politiek spel
Dat van Cuomo vindt ik neutraal. Hij zegt gewoon dat er hopelijk zwaarwichtige redenen zijn, anders kan dit gespind worden. En dat is zo.
Zijn nu toch al wat prominente democraten die deze raid ook maar iffy vinden.
Maar:Ik geef ze geen ongelijk.. Als de raid echt geen zwaarwichtige redenen heeft dan gaat dit echt wel gespind worden door de republikeinen als zijnde een politiek spel
Dat wordt toch moeilijk om dat te spinnen als een democraten-spel hoor.Trump's huis wordt doorzocht: uitgevoerd door een Trump-aangestelde procureur, aangevraagd door een Trump-aangestelde FBI director, goedgekeurd door een Reagan-aangestelde rechter.