D
Deleted member 95
Guest
Moest ik zoiets zien, ik zou bezorgd naar het antigifcentrum bellen en een ambulance reserveren denk ik.Een oprechte en kwetsbare speech van Trump zou meer bijval krijgen dan je denkt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moest ik zoiets zien, ik zou bezorgd naar het antigifcentrum bellen en een ambulance reserveren denk ik.Een oprechte en kwetsbare speech van Trump zou meer bijval krijgen dan je denkt.
Het is toch ook een claim, of niet soms?Als je uw bericht open met 'madam claimt' dan lees ik (en met mij duidelijk een heel groot deel van de andere posters hier) dit toch als een minimalisatie van haar ervaring, wat net heel het centerpunt van heel de initiële discussie is.
Of ze gebruikt die 2 traumatische ervaringen als emotioneel argument (aangezien ratio in de US blijkbaar moeilijk te vinden blijkt) om te duiden dat er in onze maatschappij zaken zijn die echt niet door de beugel kunnen (misbruik, aanval op de democratie en haar vertegenwoordigers), maar die toch om een of andere reden steeds geminimaliseerd moeten worden omdat ze onder ogen zien misschien een beetje pijnlijk kan zijn voor onszelf (dat anderen er effectief zwaar onder lijden, maakt daarbij blijkbaar niet uit).De manier waarop kan inderdaad beter maar Straddle heeft wel een punt imo. De rellen van het capitool en de rellen van BLM hebben allebei geen fluit () met seksueel misbruik dan te maken, en er zit ook wel echt een serieus verschil in hoe je tegenover daders (en vooral sympathisanten!) van beide staat.
Dat de rellen een oud trauma naar boven brengen geloof ik best, maar als je daarmee op die manier naar buiten komt moet je beseffen dat dat politiek geïnterpreteerd gaat worden. Je schildert eigenlijk je politieke tegenstanders af als een bende halve aanranders. Van Trump-aanhangers kan je veel zeggen, maar dat toch niet imo.

Exactly, terwijl er in dit geval evenveel geweld is voorgekomen van zowel de linkse als de rechtse zijde. Ik vind haar vergelijking tussen haar politieke tegenstanders en sexuele aanranders ongepast.Je schildert eigenlijk je politieke tegenstanders af als een bende halve aanranders. Van Trump-aanhangers kan je veel zeggen, maar dat toch niet imo.
Disagree.
Ik kan er gerust inkomen dat ge in een emotionele opwelling die parallel trekt, maar dat maakt het nog niet correct.
Je kan politieke tegenstanders niet zomaar gaan vergelijken met verkrachters, tenzij het verkrachters zijn.
Laat elk misdrijf - of elke overtuiging - op zichzelf beoordeeld worden aub.
Hier volg ik even niet?Exactly, terwijl er in dit geval evenveel geweld is voorgekomen van zowel de linkse als de rechtse zijde. Ik vind haar vergelijking tussen haar politieke tegenstanders en sexuele aanranders ongepast.
Het is A) bijzonder onbeschoft tegenover uw politieke tegenstanders (wat mij betreft randje laster).Waarom mag een goede vergelijking niet gemaakt worden? Omdat ze er ongemakkelijk van worden?
Exactly, terwijl er in dit geval evenveel geweld is voorgekomen van zowel de linkse als de rechtse zijde.
Omdat die vergelijking nergens op slaat. Je kan gerust vinden dat die bestormers van het capitool niet zwaar gestaft moeten worden en nog altijd keihard tegen sexueel misbruik zijn. Dat zijn niet dezelfde tactieken.Waarom mag een goede vergelijking niet gemaakt worden? Omdat ze er ongemakkelijk van worden?
Geweld vanuit de rechtse (republikeinse) hoek bij de bestorming van het capitool en geweld vanuit de linkse hoek bij de BLM protesten. Het is langs geen van beide kanten een geweldloze periode geweest.Hier volg ik even niet?
Hoezo? Zeg me dan eens welke andere misdaden, want daarover gaat het, even hard worden aan de kant geschoven?Het is A) bijzonder onbeschoft tegenover uw politieke tegenstanders (wat mij betreft randje laster)
en B) geen relevante vergelijking. AOC probeert ze als relevant voor te stellen door er haar eigen verhaal bij te betrekken, en ja dat is tragisch voor haar maar daar stopt het dan ook.

Niet belachelijk doen he. Er zegt niemand "als je vindt dat het bestormen niet zwaar bestraft moet worden vind je dat ook betreffende seksueel misbruik". Zoals ik hierboven zeg, het ontkennen, dat is iets wat bij weinig misdaden veel gebeurt. En één van de weinige waar dat veel gebeurt is seksueel misbruik.Omdat die vergelijking nergens op slaat. Je kan gerust vinden dat die bestormers van het capitool niet zwaar gestaft moeten worden en nog altijd keihard tegen sexueel misbruik zijn. Dat zijn niet dezelfde tactieken.
Dat beweren we ook niet. Wat ze wel doet is de vergelijking maken tussen haar politieke tegenstanders en de mensen die achter haar persoonlijke (sexuele) trauma zaten. Dat is ongepast, je kan je politieke tegenstanders niet zomaar allemaal op een hoopje gooien en claimen dat ze dezelfde tactieken volgen als aanranders.Er wordt niet gezegd dat de politieke tegenstanders verkrachters zijn he. Dat is wat jullie er precies van maken. Wel lezen wat er staat.![]()
Door de vergelijking te maken stel je beide gelijk aan elkaar en is dat dus wel het effect. Een goede remedie daartegen is ofwel nuanceren, ofwel de vergelijking achterwege laten.Er wordt niet gezegd dat de politieke tegenstanders verkrachters zijn he. Dat is wat jullie er precies van maken. Wel lezen wat er staat.![]()
Het op deze manier aanhalen zoals AOC doet om de vergelijking te maken met haar politieke tegenstanders zal daar weinig aan verbeteren imo.Niet belachelijk doen he. Er zegt niemand "als je vindt dat het bestormen niet zwaar bestraft moet worden vind je dat ook betreffende seksueel misbruik". Zoals ik hierboven zeg, het ontkennen, dat is iets wat bij weinig misdaden veel gebeurt. En één van de weinige waar dat veel gebeurt is seksueel misbruik.
Dat staat er toch helemaal niet?Er mogen in de politiek geen vergelijkingen meer gemaakt worden? Dat is wat jullie zeggen?
Of problemen mogen niet benoemd worden zoals ze zijn?
Dat is ook niet het punt hier he? Het punt is het goedpraten van de bestorming die ter sprake staat. Wel blijven opletten.Het op deze manier aanhalen zoals AOC doet om de vergelijking te maken met haar politieke tegenstanders zal daar weinig aan verbeteren imo.
Niet dat soort vergelijkingen nee.Er mogen in de politiek geen vergelijkingen meer gemaakt worden? Dat is wat jullie zeggen?
Of problemen mogen niet benoemd worden zoals ze zijn?