De manier waarop kan inderdaad beter maar Straddle heeft wel een punt imo. De rellen van het capitool en de rellen van BLM hebben allebei geen fluit (

) met seksueel misbruik dan te maken, en er zit ook wel echt een serieus verschil in hoe je tegenover daders (en vooral sympathisanten!) van beide staat.
Dat de rellen een oud trauma naar boven brengen geloof ik best, maar als je daarmee op die manier naar buiten komt moet je beseffen dat dat politiek geïnterpreteerd gaat worden. Je schildert eigenlijk je politieke tegenstanders af als een bende halve aanranders. Van Trump-aanhangers kan je veel zeggen, maar dat toch niet imo.
De rellen van het Capitool en de rellen van BLM hebben inderdaad niks met seksueel misbruik te maken. Dat staat ook helemaal niet in het artikel, en dat is ook niet wat AOC zegt. Haar uitspraken gaan over dat oude trauma, wat zij heeft meegemaakt en herbeleefd toen. Dat mag ze toch wel zeggen, zeker?
Maar het is wel belangrijk om het te houden bij wat ze zegt:
"Ze zeggen ons dat we verder moeten gaan, dat het allemaal niet zo erg is, dat we moeten vergeten wat er is gebeurd, en zelfs dat we ons moeten verontschuldigen. Dat zijn dezelfde technieken die daders van misbruik gebruiken".
Dàt vergelijkt ze met aanranders. Meer niet, volgens mij. Dat de harde kern van aanhangers van Trump die zijn gaan rellen, en de meest vocale steun, op dit moment zegt dat de anderen maar moeten verder gaan en het maar achter zich moeten laten. En "Ik dacht dat er bruggen gingen gebouwd worden?? Moeten ze ons nu blijven verketteren??" Op zich heeft ze geen ongelijk als ze zegt dat dat de techniek is die een dader van misbruik gebruikt. Dat zegt niks over de feiten van de rellen, de bestorming of het bedreigen, daar heeft ze het niet eens over.
Zelfs in het discours van Straddle zie je dat bevestigd: We mogen er allemaal niet te lang bij stil staan, we mogen het allemaal niet te erg vinden (want er zijn nog veel andere erge dingen gebeurd, die we dan wel jarenlang mogen blijven hergebruiken, maar hier moeten we meteen over zwijgen).
Bewijs eerst maar eens dat dat de intentie was van de gemiddelde bestormer. Als ik zie dat ze nu al vooral afkomen met tresspassing charges zal dat nog wel mee hebben gevallen.
Eh, je hoeft niet te bewijzen dat dat de intentie was van de
gemiddelde bestormer, hè. Je hoeft maar te bewijzen dat dat de intentie was van een paar van de bestormers, want de gegijzelden konden niet weten wélke bestormer er nu was voor een protestje en welke voor een lynchpartij. Dus als er
een geloofwaardige dreiging aanwezig was, is het geloofwaardig dat ze echt bang waren, en maar normaal.
Dat is niet de vergelijking die AOC maakt en hier ter discussie staat.
Nee, de vergelijking die jij haar in de mond legt, maakt ze niet. Zoals ik hierboven heb aangegeven: Zij heeft het over de technieken achteraf. Jij hebt het over de rellen zelf.
"Wie de bestorming van het Capitool bagatelliseert, gebruikt de technieken van misbruikers". Dat bagatelliseren is achteraf.