Als je dertig posts later komt inspringen, ga ik niet opnieuw beginnen. Ik voel me niet geroepen om het discours van Straddle te verdedigen, laat staan de relschoppers van het capitool, enkel om een zinloze en ongepaste uitspraak te benoemen voor wat het is.
En daarmee is het wat mij betreft echt wel genoeg geweest.
Het is hoe dan ook interessant om volgen maar ik zou er niet te veel van verwachten.
Ik heb de rest gelezen, maar ik heb ook gezien dat er sindsdien doorgegaan wordt op de interpretatie die Straddle geeft aan de uitspraken, en niet over de uitspraken van AOC zelf.
Ik vind het ver gaan als een slachtoffer nu al moet aangeven "Het is geen goeie vergelijking, maar het voelt voor mij hetzelfde aan als xx", want anders is het misschien te emotioneel en ongepast. En waarom moet ze dat aangeven, met welk doel? Want als je nu aangeeft 'om het snel te vergeten en verder te kunnen', doe je dus wat ze zegt: het bagatelliseren.
Het is een heel moeilijke oefening. Want die feiten zijn weldegelijk ernstig en moeten bestraft worden. Dat vinden de winkeleigenaars ten tijden van de BLM-rellen en dat zullen nu de senatoren ook vinden die ondergedoken onder een boel bodyguards lagen. En ik mag hopen dat "de maatschappij" dat wil. Maar tegelijk moéten ze ginds vooruit en moet er zonder bagatelliseren en doen alsof het nooit gebeurd is, wel een brug geslagen worden. Dat vergt een hand van beide kanten, en toegevingen van beide kanten. Maar ik vind het gevaarlijk om haar daarvoor haar persoonlijke ervaring te gaan afpakken als iets waar ze het nog over kan hebben.