Toon mij eens het aantal gevallen waarbij ze dan met de wagen inreden op een groep jonge majorettes of dat ze al schietend over straat gaan en 9 toevallige voorbijstanders op 1 moment mee doodschieten? Er is hier echt wel wat meer gebeurd dan een of andere moord die zich indezelfde stad op dezelfde dag afspeelde.
Allee: Man rijdt in op menigte op 27 juli 2021. Op diezelfde dag, in dezelfde provincie als wanneer de politie een oproep doet om relschoppers te identificeren! Wat een toeval! Die man heeft er duidelijk meer mee te maken.

Oftewel: Als ik klap en het licht gaat uit, heb ik dan het licht uitgeklapt? Dat is geen logica.
Dat is niet "hoogst waarschijnlijk" dat is niet "ongelofelijk toevallig" en "ongeloofwaardig dat het maar dat zou zijn". In plaats van die overhaaste conclusies op niets anders gebaseerd dan je overduidelijke bias, zou je ook kunnen afwachten wat er nu echt was. Dat helpt om later niet met "egg on your face" te zitten. En om niet de boel te polariseren op voorhand om geen enkele reden, behalve dat het jouw bias eventjes lijkt te rechtvaardigen.

Allee: Man rijdt in op menigte op 27 juli 2021. Op diezelfde dag, in dezelfde provincie als wanneer de politie een oproep doet om relschoppers te identificeren! Wat een toeval! Die man heeft er duidelijk meer mee te maken.

Oftewel: Als ik klap en het licht gaat uit, heb ik dan het licht uitgeklapt? Dat is geen logica.

Dat is niet "hoogst waarschijnlijk" dat is niet "ongelofelijk toevallig" en "ongeloofwaardig dat het maar dat zou zijn". In plaats van die overhaaste conclusies op niets anders gebaseerd dan je overduidelijke bias, zou je ook kunnen afwachten wat er nu echt was. Dat helpt om later niet met "egg on your face" te zitten. En om niet de boel te polariseren op voorhand om geen enkele reden, behalve dat het jouw bias eventjes lijkt te rechtvaardigen.
Jij bent hier appelen met peren aan het vergelijken. Ik stel ook voor om het onderzoek af te wachten, maar ik geloof geen jota van zijn uitleg dat hij daar per ongeluk terechtkwam en zonder voorbedachte rade daar dodelijke slachtoffers maakte. Als je de lokale recente gebeurtenissen vergelijkt met de posts van deze persoon op de sociale media en zijn politieke overtuiging is het duidelijk wat zijn motief hier was.

Er worden 307 moorden gepleegd per jaar in Wisconsin. Wedden dat ik er kan vinden die gebeurd zijn de dag dat de Green Bay Packers hebben verloren in diezelfde staat? Wat een toeval! Ongeloofwaardig, niet? Zouden de Packers eens moeten onderzoeken, denk ik.

no pursuit that led up to this incident. This is not a terrorist event..

High as a kite piste blijft plausible.

no pursuit that led up to this incident. This is not a terrorist event..

High as a kite piste blijft plausible.
Je quotet de verkeerde. Ik zeg niet wat er gebeurd is, Laki en Straddle weten al dat het een terroristische aanslag is, wraak is voor de vrijspraak van Rittenhouse en symptomatisch geweld voor de burgeroorlog in de VS. Ik zeg: wacht nog maar even af, het is niet omdat het in je kraam past, dat het ook waar is.

De laten-we-niet-polariseren brigade is weer van dienst. Kijk heel simpel. Net zoals met de Rittenhouse discussie in 2020, en Sandmann in 2019. Waar we genoeg aan een spel 'veronderstellingen & speculatie' deden. Nu plots zijn we heel terughoudend, want het gaat natuurlijk om een zwarte man die blanke mensen dood. Past niet in het verhaal. Net zoals de (linkse) media ook geen artikels zal posten met titels zoals 'Black man with a racist social media history kills 5 white people'
Zouden de rollen hier omgedraaid zijn. Hadden we deze discussie niet over polariseren.

De laten-we-niet-polariseren brigade is weer van dienst. Kijk heel simpel. Net zoals met de Rittenhouse discussie in 2020, en Sandmann in 2019. Waar we genoeg aan een spel 'veronderstellingen & speculatie' deden. Nu plots zijn we heel terughoudend, want het gaat natuurlijk om een zwarte man die blanke mensen dood. Past niet in het verhaal. Net zoals de (linkse) media ook geen artikels zal posten met titels zoals 'Black man with a racist social media history kills 5 white people'
Zouden de rollen hier omgedraaid zijn. Hadden we deze discussie niet over polariseren.

Agreed.
Enfin, ik wil het hier ook afwachten. Ik denk zelfs nog eerder dat hij high od was. Maar het valt op hoe er nu geen ras wordt bij gehaald of hoe plots affiliaties/gedachtegoed geen rol speelt. (hoewel ik dat dus een goede evolutie vind maar ik zou het omgekeerd ook willen zien)
Terwijl Rittenhouse (ook in onze pers) neergezet werd als Trump supporter met dat sausje van schuld en racist en zelfs na vrijspraak cruciale elementen die leidden tot die vrijspraak amper of niet vermeld werden. Maar dan wel weer in de titel staat dat hij Trump supporter was.

Ik deed bij Rittenhouse ook niet aan veronderstellingen. Dus ik ben niet "nu plots" terughoudend. Ik denk dat je een beetje te veel projecteert.

Blanke slachtoffers door een zwarte dader.
Plots doet het ras er nergens toe, worden foto's van de slachtoffers niet massaal gedeeld...

De aandacht zal weer snel ebben vrees ik.

Ook al blijkt nu dat hij wel degelijk doelbewust mensen aanreed en van het gewone vluchten weinig overeind blijft.

Police said the red Ford Escape SUV "appeared to be intentionally moving side to side" and witnesses felt this was "a direct intent to hit as many parade participants".
The complaint said Brooks ignored officers' attempts to make him leave the parade route before accelerating his vehicle into the crowd
Police say Brooks drove in a "zig-zag pattern" to hit as many people as possible at the Waukesha parade.
Darrell Brooks, 39, wept in court as he was charged with five counts of intentional homicide.

De VRT is er nog niet achter, (maar het was dus zeker geen terroristische daad!)

Gelukkig kunnen ze wel nog een bladzijdelang artikel posten dezelfde dag dat een blanke jury een onschuldige zwarte man heeft veroordeeld 43 jaar geleden.
Dat de rechter die hem vrijsprak blank is dat is dan natuurlijk weer irrelevant.

Toch een totaal andere aanpak mbt Waukesha dan een gelijkaardig geval in charlottesville waar maar 1 dode viel en ook iemand doelbewust mensen dood reed.
De dag erna al een heel artikel op vrt over de dader.
Daar waren social media posts plots wel relevant om te melden. (hij postte zelfs memes met pepe the frog!)

Brooks zijn social media staan gewoon bol van racisme en radicalisme.
Stel je voor dat een blanke morgen op een parade met 90% zwarten inrijdt en dit soort radicale en racistische posts heeft staan over zwarten.

Een enorm strafblad met gewelddadige en seksuele misdrijven.
2 weken geleden nog over een vrouw gereden en ondertussen vrij op borg van 1000 (!) dollar. Hoeveel kansen moet iemand nog krijgen?

Laatst bewerkt:
Na Rittenhouse komt eerstdaags ook de uitspraak in de zaak Arbery.

Kan me nu niet voorstellen dat daar geen straffen van komen en terecht ook, lijkt me.
Man die niets mis gedaan heeft en ongewapend was is neergeschoten door vigilantes.

Hun verdediging is dan wel dat hij het wapen gewoon probeerde af te pakken. Maar als je random met 3 man gewapend iemand langs de straat gaat bedreigen met een wapen is het nu ook niet onlogisch dat hij zich probeert te verdedigen.

Et voila, schuldig.

En dat met jury van 11 blanken en 1 zwarte zeg.
Misschien is ras dan toch niet zo belangrijk maar zouden we gewoon moeten kijken naar de daden en feiten?

Et voila, schuldig.

Misschien is ras dan toch niet zo belangrijk maar zouden we gewoon moeten kijken naar de daden en feiten?

Ras speelt toch wel een duidelijke rol bij de bepaling van de strafmaat.

Al ben ik het wel eens dat mensen zich minder zouden moeten vastklampen aan zo'n enkele high profile case, daar kan je feitelijk geen uitspraken over doen, enkel veronderstellingen.

En uiteraard is de media weer daar om te zeggen dat de daders 3 "witte" mannen waren en het slachtoffer zwart, al kan dat hier wél relevant blijken (even als bij Brooks) en al zeker als je op de woorden van de daders afgaat.
Het is in hln zelfs 2 artikels waard en een live verslag van Soenens.
En plots is daar ook veel nuance en toelichting over de rechtszaak, zelfs over de videobeelden en zelfs wat er tijdens de autopsie zou gezegd geweest zijn over zijn teennagels. Terwijl bij Rittenhouse de boodschap toch vooral was dat hij de staat doorkruist zou zijn (30km gereden naar een stadje waar zijn ouders werkte), niets op zijn gsm werd gevonden en er een geladen wapen op hem gericht werd. Maar dat is dan niet relevant.

Nog geen week geleden gaf de uitspraak volgens VRT en andere media de boodschap dat je als blanke de staat kon doorkruizen om op betogers te schieten. Maar als dan die vigilantes (terecht) veroordeeld worden voor moord, geeft dat dan plots geen boodschap dat de overheid toch niet zo lichtzinning omspringt met vigilante justice. Gek hoe dat werkt.

Het was van meet af aan ook redelijk duidelijk dat dit bijna niet anders dan een veroordeling kon opleveren en gelukkig maar.

Maar de 62 gewonden waarvan 6 blanke doden in een zo goed als volledig blank district dat is maar een incident voor de VRT.
Gelukkig wel nog eens snel vermelden dat de dader verklaarde dat hij vertrok na een huizelijke ruzie maar nergens vermelden dat de politie uiteindelijk aangeeft dat hij doelbewust mensen omver reed én ook geen enkel tegenwoord over wat de dader beweert door zijn traject na te gaan, het feit dat hij door barricades is gereden,... Het feit dat hij op social media herhaaldelijk racistische onzin over blanken deelde, niets, 0.0.
Voorspelbaar triest is die dubbele behandeling.

Et voila, schuldig.

Ja euh, laten we niet vergeten dat de lokale politie 2 maanden lang niets had gedaan en dat er pas schot in de zaak kwam toen het begon te circuleren (edit: met de beelden) op twitter en de outrage begon. Moest dat niet gebeurd zijn liepen die nog op vrije voeten.

Ja euh, laten we niet vergeten dat de lokale politie 2 maanden lang niets had gedaan en dat er pas schot in de zaak kwam toen het begon te circuleren (edit: met de beelden) op twitter en de outrage begon. Moest dat niet gebeurd zijn liepen die nog op vrije voeten.

Agreed en dat zijn ook belangrijke zaken die ze in deze meegeven in de berichtgeving (en terecht)

Waarom is dit geen terreurdaad en werden Jurgen Conings of die jongere met zijn airsoftgeweer wel gebrandmerkt als een?

Ligt het aan de intentie dan? Hoe weet je zeker wat de intentie dan is?

Voor hen die intussen al heimwee zouden hebben naar de hallucinante (& vaak uiterst betreurenswaardige) absurditeit van de Trumptermijn valt "Trump: The White House Years" (< Rob Coldstream) ten zeerste aan te bevelen.

Waarom is dit geen terreurdaad en werden Jurgen Conings of die jongere met zijn airsoftgeweer wel gebrandmerkt als een?

Ligt het aan de intentie dan? Hoe weet je zeker wat de intentie dan is?
Omdat je bij zulke dingen kijkt naar de feiten, en er is geen enkel feit dat wijst op terreurdaad.

Omdat je bij zulke dingen kijkt naar de feiten, en er is geen enkel feit dat wijst op terreurdaad.
err... Zijn social media al eens bekeken? Staat doorspekt van blm.
Bizarre route, bewust door de hekken gereden terwijl hij kon afslaan.
Allez uiteraard is het verstandig om het onderzoek af te wachten maar ik zou die piste toch niet verlaten.

Terug
Bovenaan