Ben je feitelijk al van mening veranderd wat de inflatie betreft? (serious question) Het lijkt allemaal toch wel wat langer te duren dan geanticipeerd.
https://www.cnbc.com/2021/10/29/inf...h-as-measured-by-the-feds-favorite-gauge.html
Wat was mijn mening dan over inflatie misschien? Die is helemaal niet veranderd.
Het is 50/50 dat die vrij hoog blijft of niet.
Er is veel demand (economie draait volle bak, bedankt Biden "american rescue plan" van maart 2021 dat de GOP niet wilde) , en supply is nog niet 100% want oa. covid is nog niet voorbij.
Lonen gaan mee omhoog met de inflatie, consumenten en bedrijven zwemmen in het geld.
Dus waarom is het plotseling o zo negatief dat er 3-5% inflatie zou zijn voor een paar jaar? Inflatie was in principe te laag tussen 2009 en 2020 volgens het doel van de centrale bank, al zeker in Europa.
De supply problemen gaan alleszins achter de rug zijn binnen nu en 6 maanden à maximum een jaar en dan krijgen we volgens mij monstergroei.
Tis momenteel niet zozeer de schuld van biden maar eerder het traag reageren van de regering denk ik.
Benzineprijzen swingen de pan uit. Na toch wel een significante daling onder Trump.
Die presidenten hebben daar allemaal heel weinig mee te maken, tenzij ze echt beslissingen nemen die inhakken op supply/demand.
Geen enkel idee waar je die info haalt over benzineprijzen en de link met presidenten, waarschijnlijk fox/nypost/youtube/twitter riool?
Want ik kom dat nooit tegen in de wsj, ft of nytimes. Verrassend...
Trump heeft in de covidcrisis gebeld naar Salman om olieproductie terug te schroeven zodat de werkgevers van zijn stemmers in Texas niet zouden failliet gaan. Het is dat akkoord van Opec dat momenteel nog steeds de basis vormt voor de productierestricties.
Daarenboven heeft Trump het Iran-akkoord stopgezet waardoor er nu 1,5 miljoen vaten per dag minder op de markt komen dan anders.
Dus als er een grote schuldige is, is het al Trump.
Daarnaast heeft Biden inderdaad de federale oil leasing permits geblokkeerd in de eerste week van zijn presidentschap.
Maar dat heeft geen invloed gehad op productie en die permits zijn ondertussen al lang weer in gang, en er zijn een RECORD aantal leases verleend in 2021.
Dat zijn echt factoren die de 'letsgobrandon' momentum geven.
De kern van de 30% gebrainwashte cult zal inderdaad niet van mening veranderen, feiten of niet. Om dat dan "momentum" te gaan noemen...
Die geloven ook dat de verkiezingen vervalst zijn en Hillary Clinton een pedofielennetwerk runde vanuit een pizza restaurant.
Die deplorables gaan we blijven op de feiten drukken, ook al is het nutteloos.
Als ze dan nog eens zelf olie op het vuur gooien met toch wel zeer 'discutabele tweets' ....

0.16 cent goedkopere hotdog! De economie werkt weer!
https://www.washingtonexaminer.com/news/biden-admin-mocked-july-4th-cookouts-cost-16-cents-less
Ik vind dat een dwaze tweet van dat white house twitter account.
Akkoord met jou.
Het geeft toch een zekere wereldvreemdheid aan de besoignes van de gemiddelde amerikaan. Die met hun slurpende V8 motoren de benzineprijzen week na week bijbelse proporties zien aannemen.
Bijbelse proporties
Die record benzineprijzen in hoogste kost regio Californië zijn momenteel 1 euro per liter.
Valt wel mee hé, in een staat met 1 van de hoogste inkomens van de wereld, terwijl de prijs in Vlaanderen 80% hoger is?
Ik denk dat de besoignes van sommige working-class Amerikanen inderdaad oliedom zijn als ze taxcuts voor de 0,1% verkiezen boven betere sociale zekerheid, hogere lonen voor werknemers, en infrastructuur.
Maar kijk, Biden is president momenteel, democraten hebben de meerderheid in House en Senaat nadat democraten al tientallen jaren meer dan 50% van de stemmen hebben.
Dus als Manchin en Sinnema meewillen, zullen de échte besoignes van de meerderheid van de Amerikanen weer een stap dichter bij de oplossing komen in de komende maanden