Je verstaat mij ook totaal niet.

Ik ontken niet dat er latino's zijn die conservatief zijn, maar er zijn ook een heleboel latino's die links stemmen. Texas zal binnen 1 a 2 verkiezingen Democratisch stemmen, maar Rio Grande Valley is juist heel scherp naar rechts aan het gaan wat ook in Texas ligt. Hetgeen je wel vergeet hierbij is dat Rio Grande Valley 1 tot 1,5 miljoen inwoners heeft, terwijl Texas er 30 miljoen heeft, waarin Houston, San Antonio, Dallas en Austin er een heleboel bevatten, en quasi allemaal tot de snelst groeiende steden van Texas behoren. Deep Texas groeit niet zo qua populatie, en dus wordt proportioneel de macht van de steden en diens suburbs een stuk groter. Zo een strenge abortuswetgeving zullen die vele nieuwelingen en jongelingen niet apprecieren, zeker omdat op vlak demografie Texas een erg jonge staat is (en een stuk diverser dan men soms denkt). De stemmen voor de Democraten zijn nu al aanwezig, maar hun GOTV (get out to vote) campagne moet nog een stuk beter. Men moet heel hard inzetten en investeren op Texas, en "Texas als competitieve staat" promoten. Wanneer men doet, kan men eigenlijk vrij snel de deur voor de Republikeinen naar macht in het witte huis sluiten, maar misschien niet per se in de senaat (gezien vele drukbevolkte staten 2 senators hebben, inclusief Texas, tegenover veel kleine staten die er ook 2 hebben).

Dat eerste stuk is nog min of meer te volgen. Maar je conclusie over de deur naar het Witte Huis die gesloten zou zijn voor één van de twee partijen, is in de afgelopen 220 jaar telkens ontkracht. Dan mag er helemaal niks veranderen in het hele land, en dat gedurende 8 jaar of meer. Dus ten eerste is Texas nog lang niet "verloren", ten tweede blijven staten veel langer een swing state (waarin het nog altijd niet verloren is voor de Reps, maar telkens kan flippen), en ten derde zou zelfs als Texas een blauwe staat zou worden, dat niet automatisch presidentswinst betekenen voor de Dems in de komende x jaar.

Ik heb het over demografieeen. Dat Afro-Amerikanen 90% Democratisch stemmen in presidentiele verkiezingen is een feit, en dan moet jij mij verklaren hoe dat zo is. (...)

En natuurlijk is het zo dat er Afro-Amerikaanse conservatieven bestaan, maar toch stemmen ze op de Democraten, en dat is omwille van die redenen. Bij jongere generaties is de herinnering naar de civil rights movement minder aanwezig. Die krijgen nu misschien ook meer kansen dan hun ouders, en dan kunnen ze op termijn misschien meer op de Republikeinen stemmen. Maar Afro-Amerikanen leven ook disproportioneel in stedelijke gebieden, en de politieke polarisering tussen Republikeinen en Democraten is er ook één van platteland vs stad, waarin de suburbs beslissen. En Afro-Amerikanen leven vooral in steden.

Goed, dan mag je voor deze beweringen ook met iets meer afkomen dan je aannames. Lijkt me maar logisch, toch? Ik hoef je helemaal niet te verklaren waarom een idee van jou zo is. Ik heb namelijk al herhaaldelijk verschillende podcasts maar ook stukken en excerpts van studies gehoord en gelezen die het tegenovergestelde beweren.

Beetje vreemde reactie, zeker gezien men in de VS volgens mij vooral kiest volgens politieke voorkeur.

Persoonlijk denk ik nu ook wel dat hij gelijk heeft, en dat de republikeinen op termijn meer zullen mikken op die doelgroep.

Wel ja dat bedoel ik inhoud vs geslacht/kleur.
Ik versta niet waarom dat er zelfs ter zake toe hoe die hosts eruit zien want daar kijk je het nieuws niet voor. Dat geldt zowel voor Fox-kijkers als CNN denk ik dan.
Als je de line-ups van hosts langs elkaar legt kan je ze ook bijna voor elkaar inruilen qua "looks" als we het dan toch daar over hebben.

En @Loser; ...
Dat eerste stuk is nog min of meer te volgen. Maar je conclusie over de deur naar het Witte Huis die gesloten zou zijn voor één van de twee partijen, is in de afgelopen 220 jaar telkens ontkracht. Dan mag er helemaal niks veranderen in het hele land, en dat gedurende 8 jaar of meer. Dus ten eerste is Texas nog lang niet "verloren", ten tweede blijven staten veel langer een swing state (waarin het nog altijd niet verloren is voor de Reps, maar telkens kan flippen), en ten derde zou zelfs als Texas een blauwe staat zou worden, dat niet automatisch presidentswinst betekenen voor de Dems in de komende x jaar.

Goed, dan mag je voor deze beweringen ook met iets meer afkomen dan je aannames. Lijkt me maar logisch, toch? Ik hoef je helemaal niet te verklaren waarom een idee van jou zo is. Ik heb namelijk al herhaaldelijk verschillende podcasts maar ook stukken en excerpts van studies gehoord en gelezen die het tegenovergestelde beweren.

Als Texas van partij switch is het pad naar het Witte Huis lastig omdat Texas al rechts van de natie stemt ten eerste, maar ook en vooral omdat het zoveel electoral votes heeft. Als Texas nipt is, dan is het een critical swing state. Nu is Texas nog rechtser van de natie zelf en in nipte verkiezingen, altijd Republikeins. Voor nu... Maar doordat de steden groeien en groeien (en Texas is een zeer snel groeiende staat, zal dat niet eeuwig blijven duren).

w1lyYhe.png

Dit is een map waarin Texas Democratisch stemt. Ik heb alle safe states blauw en rood ingekleurd waarbij ik niet zie hoe ze in het scenario van Texas dat Democratisch stemt, Republikeins kunnen stemmen. En eigenlijk kan enkel bij een landslide voor de Democraten de map er nog verschrikkelijker voor de Republikeinen uitzien, maar dit is een scenario waarbij de verkiezingen relatief nipt is, maar waar de Republikeinen Texas verliezen. En dit is wat ik bedoel met hun pad naar het witte huis.

Texas heeft 40 electoral votes. Als die electoral votes naar de Democraten gaan, hoe kunnen ze dan aan 270 electoral votes komen zonder Texas. Georgia heb ik hier ook geflipt. Als Texas flipt, dan flipt Georgia (al geflipt in 2020 zeker). Florida geef ik aan de Republikeinen, omdat bij een nipte verkiezing waarbij Texas flipt Florida waarschijnlijk Republikeins stemt. En zoniet maakt dat mijn punt nog sterker, maar dan zou het geen nipte verkiezing meer zijn.

De Republikeinen moeten in dit scenario alle grijze staten winnen (de toss-ups), terwijl in 2020 enkel North Carolina gewonnen werd door de Republikeinen, wat ook die demografische verandering heeft, maar toch trager gaat door andere redenen, en ik wel een scenario kan inbeelden waarbij North Carolina toch Republikeins stemt nipt, terwijl Texas democratisch stemt (wat ik niet kan bij Georgia). Arizona heeft die demografische verandering ook, stemde Democratisch in 2020, maar ik kan wel een scenario zien waarbij die staat toch Republikeins stemt terwijl Texas democratisch stemt hoewel op korte termijn redelijk onwaarschijnlijk. Idem voor Nevada, dat al sinds 2008 Democratisch stemt.

Verder won Trump van de grijze staten enkel WI/PA/MI/AZ en NC in 2016. In dit scenario moet Trump eigenlijk alle grote grijzen staten winnen, behalve misschien de twee kleintjes in het noordoosten (New England), hoewel minstens 1 ervan.

Dit bedoel ik met dat het pad sluit als de Republikeinen Texas verliezen, want er is geen realistisch scenario mogelijk waarbij men Texas verliest en toch het witte huis wint. Op een bepaald moment als Texas links van de natie stemt, en het is toch een nipte verkiezing, dan betekent dat de Republikeinen elders hun gains zullen gemaakt hebben, en dat zal dan waarschijnlijk in de Rust Belt zijn, maar dat is zelfs nog niet genoeg (voorlopig). En het zorgt ervoor dat de Republeinen als ze Texas verliezen een uphill battle zullen hebben door de EV distribution, ook al kan de PV resultaat hetzelfde resultaat zijn als in 2016 waarbij Clinton met +3 won, maar zou de verdeling qua EV's behoorlijk schaars voor de GOP kunnen zijn.

Texas heeft 30 miljoen inwoners. Daarvan stemde 12 miljoen van. 60% van de stemgerechtigde populatie, wat één van de minste percentages is in heel de VS, en vooral in de steden wordt er minder gestemd, maar het aantal stemmende personen neemt wel toe tegenover vroeger, omdat stemmen meer zin heeft in Texas nu.

The 2020 census puts the state's population at 29,145,505 — a 16% jump from 25.1 million in 2010. Hispanic Texans were responsible for half of that increase. Non-Hispanic white Texans now make up just 39.8% of the state's population — down from 45% in 2010. Meanwhile, the share of Hispanic Texans has grown to 39.3%.

Opnieuw, het is één van de snelst groeiende staten in de States. 1/3e van de staat zijn Texanen onder 18 jaar. (6 miljoen en dat zijn dan mensen die in de census geteld werden). Dan is er ook nog een hele reeks immigranten, zowel mensen vanuit Latijns-Amerika, (al dan niet illegaal of niet illegaal), maar ook Amerikanen vanuit andere regio's die naar Texas verhuizen voor bvb. het mooie weer. De mediaan van de leeftijd van de Texaan is ook met 35 jaar één van de laagste / jongste van de hele States, samen met Alaska, DC en Utah die op dat vlak nog jonger zijn. In Belgie is dat 42 jaar. In Maine (het noordoosten) zelfs 45 jaar.

Laatst bewerkt:
Gelukkig kijken veel mensen wél naar het journaal/nieuws omwille van de inhoud en niet omwille van het geslacht/kleur van de presentator.

Televisiekanalen en nieuws...
Gaat het echt om de inhoud of gaat het eerder om een "vertrouwde plek" te creëren voor het doelpubliek ?

Ik denk dat de meesten een tv-nieuwskanaal kiezen waar ze zich vertrouwt bijvoelen dan echt omwille van de inhoud.
"Ik ben conservatief dus ik kijk naar Fox" in plaats van "ik ben echt geïnteresseerd in de andere meningen dus ik zal eens naar Fox kijken."

Het is TV-nieuws dat je kijkt bij je ontbijt, avondeten, speelt op de achtergrond op café of op het werk,...
Zoals CNN dat speelt in iedere lounge van een luchthaven. "Vertrouwde omgeving creëren".

Dit bedoel ik met dat het pad sluit als de Republikeinen Texas verliezen, want er is geen realistisch scenario mogelijk waarbij men Texas verliest en toch het witte huis wint.
Je hebt daar gelijk in dat het pad dan open ligt, zeker omwille van de andere veilige Staten voor de Democraten. Maar in 2024 zie ik in Biden niet direct nog een waardige kanshebber omwille van zijn leeftijd. Conservatieve stemmers lijken mij meer plichtbewuste stemmers. En bij de verkiezingen in Amerika draait het toch nog steeds vaak om mensen te activeren door een charismatisch persoon naar voren te schuiven tegenover een minder iemand. Trump won van Hilary omdat hij gewoon de vloer aanveegde met haar imago. Biden wint (ruim) door de puinhoop dat Trump er van maakte en een meer zorgzame indruk gaf.

Ik twijfel of Kamala Harris de geschikte persoon is. Ze is nu meer afwezig in het Belgische nieuws (geen idee over Amerika) dan bv Pence (onder Trump) of Biden (onder Obama).
AOC is dan weer té links voor de publieke opinie.

Als ik van de Republikeinen was dan zou ik Trump in zijn waarde laten en vol inzetten op Pence. Nog conservatiever naar mijn mening, maar meer geliefd bij het grote publiek. Daar gaat dan (jammer genoeg) geen Democraat tegenop kunnen vrees ik.

Je hebt daar gelijk in dat het pad dan open ligt, zeker omwille van de andere veilige Staten voor de Democraten. Maar in 2024 zie ik in Biden niet direct nog een waardige kanshebber omwille van zijn leeftijd. Conservatieve stemmers lijken mij meer plichtbewuste stemmers. En bij de verkiezingen in Amerika draait het toch nog steeds vaak om mensen te activeren door een charismatisch persoon naar voren te schuiven tegenover een minder iemand. Trump won van Hilary omdat hij gewoon de vloer aanveegde met haar imago. Biden wint (ruim) door de puinhoop dat Trump er van maakte en een meer zorgzame indruk gaf.

Ik twijfel of Kamala Harris de geschikte persoon is. Ze is nu meer afwezig in het Belgische nieuws (geen idee over Amerika) dan bv Pence (onder Trump) of Biden (onder Obama).

Als ik van de Republikeinen was dan zou ik Trump in zijn waarde laten en vol inzetten op Pence. Nog conservatiever naar mijn mening, maar meer geliefd bij het grote publiek. Daar gaat dan (jammer genoeg) geen Democraat tegenop kunnen vrees ik.
Texas verandert, maar 2024 kan misschien nog iets te vroeg zijn, zeker omdat het niet alleen over cijfers gaat, maar dat je die mensen ook naar de stembus moet brengen, en als Texas als een resultaat van niet lang competitief geweest te zijn, en het onderdrukken van de stemmen, alsook Democraten die de staat links lieten liggen, is dat nog in zijn kinderschoenen. Maar vroeg of laat gebeurt het wel, en dat is voor zo een staat als point of no return. Dat is vorig jaar gebeurd in Georgia.

Het gaat niet alleen om conservatieve stemmen. Er zitten heel veel Democratische stemmers die gewoon niet naar de stembus gaan. De conservatieven hebben vaak wel hoge en betrouwbare turn-out. In verkiezingen met weinig turn-out zijn het meestal de Republikeinen die het goed doen, zoals bvb. bij de 2014 midterms.

Imago is verder natuurlijk belangrijk, en charisma idem dito. Biden valt (op dit moment) wel te kloppen in 2024, maar als Trump opnieuw een gooi doet, heeft iedereen zijn mening over hem al gemaakt. En dan zullen veel Biden-critici die wel op Biden stemden in 2020 dat misschien opnieuw doen (en we weten niet welke issues in 2024 "hot" zullen zijn. COVID en Afghanistan zijn tegen dan al weer meer naar de achtergrond verschoven hopelijk). Anderzijds is Trump geliefd bij zijn eigen achterban, en heeft hij een uniek imago die veel kiezers aanspraken die misschien niet die moeite zouden voor een andere kandidaat die meer bereid is om compromissen te sluiten. Ook heb je het primarysysteem waarbij een kandidaat die meer compromissen wilt sluiten, wat meer benadeeld is, omdat veel Republikeinen toch behoorlijk hardliners zijn. Ron DeSantis maakt wel een goede kans die momenteel gouverneur is van Florida, als Trump niet meedoet, gezien hij wel tegelijkertijd dat hardline imago heeft, maar ook het imago heeft van wel compromissen te kunnen sluiten. Echt hete waters heeft hij nog niet getest, en een presidentiele voorverkiezing en verkiezing is nog altijd wat anders. Ook weet ik niet of hij charismatisch genoeg is. Maar... DeSantis won in 2018 wel in een Democratische mid-term overwinning het gouverneurschap behoorlijk onverwacht... toen Rick Gillum (de democratische favoriet) verslagen werd. Ook Bill Nelson verloor toen nipt zijn senaatszitje aan voormalig gouverneur Rick Scott. De resultaten in Florida tijdens de laatste drie verkiezingen waren toch telkens behoorlijk pijnlijk voor de Democraten, en het is niet meer de "swing state" die het voorheen was, deels omdat vele Latijns immigranten gewoon conservatief zijn, en de Republikeinen die doelgroep echt in veel grotere mate kunnen aanspreken dan in andere staten, alsook het grote aandeel Cubaanse-Amerikanen, maar ook omdat veel Amerikanen op het einde van hun dag naar Florida verhuizen om daar te verblijven, en dat zijn meestal ook conservatievere mensen.

Kamala Harris, ik weet het niet. Biden wordt wel een dagje ouder, maar kan perfect opnieuw een gooi doen in 2024. Zoniet, zal het waarschijnlijk Kamala Harris worden. AOC maakt geen kans in een Democratische voorverkiezing. In een algemene verkiezing heeft ze een nadeel, maar is ze niet DOA (done on arrival). Alleen heeft ze wel minder kans dan de meeste Democraten, maar kan ze nieuwe doelgroepen dan weer aanspreken. Het probleem is AOC zal daar ten eerste nooit geraken, en ten tweede ze weet dat zelf ook, dus zij zal haar zelf niet verbranden door Biden of Harris te primary'en. Er zullen weinig tegenkandidaten zijn in 2024 want Biden is de incumbent, terwijl Harris voor 2024 nu de status heeft die Clinton had in 2016 dus eigenlijk dat de nominatie de hare is, als ze het wilt (en als Biden geen tweede termijn ambieert). Het nadeel is dat ze dan geen echte populariteitstest zal gehad hebben naar de algemene verkiezing toe. En tegelijkertijd kan een slim persoon een Bernieke doen, door zijn eigen persoon te verkopen als niemand Harris uitdaagt.

Bernie wou in 2016 geen president worden. Hij had een "draft Warren" movement gestart, maar die dacht dat Clinton onverslaanbaar was, en heeft zich niet kandidaat gesteld, waarbij Bernie - omdat hij de nood zag van een progressievere tegenkandidaat - dan maar zelf in de race stapte, en als gevolg een veel groter succes dan hij zelf had verwacht en zijn eigen persoon eleveerde tot nationaal-bekende politicus. En dat kan Warren achteraf gezien 2020 wel gekost hebben, mocht zij in 2016 Bernie vooraf geweest zijn, dan had Bernie geen kandidaat geweest, en had ze misschien in 2020 als enkele progressieve kandidaat Biden mogelijk ook te snel af geweest. Biden had het initieel moeilijk in 2020. Hoewel ik niet het idee heb dat Warren de appeal ooit zou gehad hebben die Bernie had.

Yeah no.. Pence is persona non grata geworden bij de conservatieve stemmers. Vol inzetten op pence is echt een slecht idee.

Pence is persona non grata geworden bij de Qanon complotdenkers. Ik ben er vrij zeker van dat ie bij het gewone kiespubliek van de Republikeinen gewoon goed doet.

Pence is persona non grata geworden bij de Qanon complotdenkers. Ik ben er vrij zeker van dat ie bij het gewone kiespubliek van de Republikeinen gewoon goed doet.
De vice president onder trump gaat zowiezo geen democratische kiezers aantrekken. Daarvoor heb je een persoon nodig zonder voorgeschiedenis. En ik denk dat je best wel een verkeerde inschatting maakt als je denkt dat hij enkel bij die weinige Q aanhangertjes persona non grata geworden is.

https://www.politico.com/news/2021/07/19/pence-flatlines-2024-499919

Pas op degelijke en verstandige kerel maar politiek opgebrand door 4 jaar met trump en zijn goedkeuring van de electoral college was een goede keuze maar die is echt niet in dank afgenomen.

Probleem is dat de Qanon complotdenkers een groter aandeel vormen van de Republikeinse partij dan dat je zou denken.

Over Fox gesproken.

Bidens populariteit bereikt historische dieptes ondertussen.
bN475SvRpupSprJm9Fpg

Zelfs al peilingen die aangeven dat Trump de PV zou winnen in 2024 (Emerson dan nog).

Ook frappant:

Voters were asked their opinion about the outcome of the war in Afghanistan, and a majority (68%) believe that the United States lost the war in Afghanistan, while 32% believe the US won.

When asked which president holds the most responsibility for the war in Afghanistan, the plurality of voters (49%) think President George W. Bush holds the most responsibility, while 24% think President Joe Biden holds the most responsibility, 18% believe Barack Obama holds the most responsibility, and 10% say President Donald Trump holds the most responsibility.

When comparing responsibility and the outcome of the war, the majority of those who hold Bush (73%), Obama (70%), and Biden (68%) responsible for the war believe the US lost the war, whereas the majority (57%) of those who hold Trump most responsible for the war believe the US won the war.

According to Spencer Kimball, Director of Emerson College Polling, “this comparison highlights the complexity of lasting conflicts. For three Presidents (Bush, Obama, and Biden), the voters see these presidents as responsible for the US losing the war, compared to the voters who saw Trump as responsible, who see his actions as why the US won the war.”

Laatst bewerkt:
Probleem is dat de Qanon complotdenkers een groter aandeel vormen van de Republikeinse partij dan dat je zou denken.
Nadat je die hebt gegeven voor je claims over de zwarte bevolking, zou ik ook hier wel een onderbouwing voor willen zien.

Laatst bewerkt:
Nadat je die hebt gegeven voor je claims over de zwarte bevolking, zou ik ook hier wel een onderbouwing voor willen zien.
Ik maak het gemakkelijk.

Volgens NBC gelooft een 2-3% van de Amerikaanse bevolking in de Qanon theorieën.
Bron: https://s3.documentcloud.org/documents/20457943/210016-nbc-news-january-poll-1-17-21-release.pdf

Natuurlijk valt de statistische waarde hiervan in twijfel te trekken omdat NBC voornamelijk Democratische kiezers als publiek heeft die veelal geen affiniteit hebben met Qanon.
Bron: https://www.pewresearch.org/fact-ta...ces-for-political-news-vary-by-party-and-age/

En soms zegt NBC dat het over 20% gaat.
Bron: https://www.nbcnews.com/politics/me...ns-believe-qanon-conspiracy-theories-n1268722

Andere bronnen spreken soms over minder dan 10%.
Bron: https://edition.cnn.com/2021/02/07/politics/qanon-americans-analysis/index.html

Waar andere weer spreken van 15%.
Bron: https://www.nytimes.com/2021/05/27/us/politics/qanon-republicans-trump.html

Conclusie: er is heel veel onduidelijkheid omtrent die underground groeperingen. Ik denk dat daar geen vast aantal op valt te plakken. Maar we kunnen wel stellen dat dit niet de gemiddelde Republikein is.

Views%20of%20registered%20voters.png

Ten eerste 29% van Republikeinen die de acties van de storming van het Kapitool steunen. 16% zegt: "somewhat support".

En volgende peilingen tonen toch aan dat een significant aandeel toch wel Q-aanhangers zijn.

201012_QAnon-Poll_fullwidth.png

PRRI-IFYC-May-2021-QAnon_1-1024x664.png

Een iemand die ik ken uit Canada heeft me zelfs ooit gezegd via Discord - toen we het over Q hadden - begon plots over de dood van de burgemeester uit Moeskroen...
me:
she might be a Qanon believer

her:
If she was, that would be something I'd be in agreement with her on
there's so much evidence out there that SRA is a serious issue
especially among "the elite" and those in freemasonry

me:
what is SRA

her:
I'm more inclined to believe victims and people who speak out while gaining nothing from it, than those who have everything to lose by being outed
Satanic Ritual Abuse
it doesn't matter whether you personally believe in satan or not
that's besides the point really
what's more important is recognizing that sick individuals may use satan as a symbol for their ego/power
look into Anneke Lucas, she shares her experiences

me:
like the templars in assassin's creed

her:
knights templars is I think related to freemasonry
but I couldn't comment on that specifically
and let me say: it doesn't mean EVERYONE in freemasonry or in a position of power is part of that stuff
but it means it is a serious issue that gets buried
there was also a mayor who apparently had amassed evidence for this stuff, and then he was found dead in a graveyard
I think a belgian mayor but I may be wrong... hold on

me:
which one?

her:
Alfred
Gadenne
they say it was a teenager who killed him, but I think that isn't true
he was (imo) either framed for it, or controlled to do it by more powerful figures

me:
what that city borders mine!

her:
Honestly, I will tell you... Brussels is apparently quite a hub for this stuff
assuming it is all true, which I think it is

her:
I saw what you shared about the QAnon thing... just to put in my two cents, at least as far as the dude in the weird hat, I don't think he really is into that stuff.... he works as an actor and there's a decent chance himself and others were just placed there to heighten tensions and conflicts and continue to perpetuate certain ideas as "foolish conspiracy" even though much of it is objectively and observably true, or at worst at least worthy of investigation

me:
QAnon is not true

her:
I'm not saying it is or isn't, but I'm saying there's a decent chance this is all just a stage production to promote outrage
I also think it's risky and closed-minded to shut down everything relating to 'Q', specifically human trafficking and pedophile networks which are more or less proven true
especially if you follow what went down with Epstein, and listening to individuals such as Anneke Lucas who talks about her own personal experience being trafficked as a child
that stuff happens whether we want to admit it or not, and power and money addicts in particular seem to be attracted to such depravity
its also observably true that the modern healthcare industry operates almost like a mafia* alongside supposedly "unbiased" science and media
all of this is easily observable to anyone with open eyes
as for QAnon, there's a good chance its controlled opposition and theatrics
but getting caught up in the dual-sided political field is a trap and illusion... both sides are controlled by the same people

Gewoon maar om even te zeggen hoe ver ze gaan. We hadden het hier toevallig over Q, maar ik vermijd eigenlijk die thema's nu tov haar, ook al is ze niet echt "rechts", ze denkt dat rechts er deel van uitmaakt.

Laatst bewerkt:
En volgende peilingen tonen toch aan dat een significant aandeel toch wel Q-aanhangers zijn.

201012_QAnon-Poll_fullwidth.png
Daar wil ik je toch in tegenspreken. Het gaat hier over een gedeelte van de Republikeinen, namelijk diegene die al van Qanon hebben gehoord. Daarvan geeft 62% neutraal of er tegen te zijn. 17% zegt dat het ‘misschien wel klopt’ en een harde kern 21%.
Dit zegt nog altijd niets over wat de verhouding van die harde kern tegenover het totale kiespubliek van de Republikeinen is. En het is enkel bij die groep dat Pence er echt gelegen heeft. Bijkomend: die mensen gaan niet ineens Dem stemmen maar eerder niet, het versterkt de Democraten niet.

Ten eerste 29% van Republikeinen die de acties van de storming van het Kapitool steunen. 16% zegt: "somewhat support".

16% zegt dat ze het bestormen van het Capitool "somewhat" steunen. Dat is absoluut niet hetzelfde als QAnon-aanhanger zijn.

Nee, een significant deel van de ondervraagde Reps (!) geloven dat sommige claims van QAnon tenminste een beetje waarheid bevatten.
Opnieuw, dat is niet hetzelfde als "QAnon-complotdenkers zijn". Zo verkracht je statistieken.

Opnieuw: weer gebuisd voor stastistiek. Dit geeft aan bij welke partij degene hoort die het gelooft. Van die mensen stemt x% op partij y.
Dit staaft op geen enkele manier je claim dat het aantal QAnon-complotdenkers meer zou zijn dan een marginaal randfenomeen.

Een iemand die ik ken uit Canada heeft me zelfs ooit gezegd via Discord - toen we het over Q hadden - begon plots over de dood van de burgemeester uit Moeskroen...
Juist, ja. Even objectief als de cijfers van die conservatieve zwarte bevolking die toch massaal democratisch stemt, waar ik nog altijd niks van heb gezien.

16% zegt dat ze het bestormen van het Capitool "somewhat" steunen. Dat is absoluut niet hetzelfde als QAnon-aanhanger zijn.

Nee, een significant deel van de ondervraagde Reps (!) geloven dat sommige claims van QAnon tenminste een beetje waarheid bevatten.
Opnieuw, dat is niet hetzelfde als "QAnon-complotdenkers zijn". Zo verkracht je statistieken.

Opnieuw: weer gebuisd voor stastistiek. Dit geeft aan bij welke partij degene hoort die het gelooft. Van die mensen stemt x% op partij y.
Dit staaft op geen enkele manier je claim dat het aantal QAnon-complotdenkers meer zou zijn dan een marginaal randfenomeen.

Juist, ja. Even objectief als de cijfers van die conservatieve zwarte bevolking die toch massaal democratisch stemt, waar ik nog altijd niks van heb gezien.
Als er iemand gebuisd moet zijn voor statistiek, ben jij het.

Eerste punt weet ik, maar het haalt mijn punt niet onderuit. Tweede punt oké... maar ik heb wel het gevoel dat je het allemaal wat minimaliseert. "Sommige claims van QAnon die een beetje waarheid bevatten"... tja. Tegenwoordig is QAnon een eigen leven gaan leiden, waardoor er duizenden verschillende claims zijn, en je kan ze onmogelijk allemaal geloven, want sommige claims zijn tegenstrijdig.

23 + 15 + 14 + 8 = totaal geen 100. Dus het gaat hier om mensen die bij een bepaalde partij affiliëren en welk percentage gelooft in één v/d stellingen (en sowieso, misschien betekent dat niet dat ze alles van Q geloven, maar de stellingen zijn "pretty fucked up", en bewijzen wel mijn eerder punt.

A nontrivial 15% of Americans agree with the sweeping QAnon allegation that “the government, media, and financial worlds in the U.S. are controlled by a group of Satan-worshipping pedophiles who run a global child sex trafficking operation,” while the vast majority of Americans (82%) disagree with this statement. Republicans (23%) are significantly more likely than independents (14%) and Democrats (8%) to agree that the government, media, and financial worlds in the U.S. are controlled by a group of Satan-worshipping pedophiles who run a global child sex trafficking operation.

Similarly, one in five Americans (20%) agree with the statement “There is a storm coming soon that will sweep away the elites in power and restore the rightful leaders,” while a majority (77%) disagree. Nearly three in ten Republicans (28%), compared to 18% of independents and 14% of Democrats, agree with this secondary QAnon conspiracy theory. Trends among demographic groups are similar to those of the core QAnon conspiracy theory.

Fifteen percent of Americans agree that “Because things have gotten so far off track, true American patriots may have to resort to violence in order to save our country,” while the vast majority (85%) disagree. Republicans (28%) are twice as likely as independents (13%) and four times as likely as Democrats (7%) to agree that because things have gotten so far off track, true American patriots may have to resort to violence.
De paragraaf uit die peiling, en even de link: https://www.prri.org/research/qanon-conspiracy-american-politics-report/

Zelfs de peilers hebben het over een non-triviale 15%. Tweede stelling 20% en derde stelling opnieuw 15%. En bij Republikeinen is dat nog meer. Dus "opnieuw gebuisd voor statistiek", had je er niet moeten bijzetten. Misschien volgende keer er geen sport van maken om telkens mijn punt te proberen ontkrachten?

In mijn eerder grafiek over "steun aan de Capitol stormers", dat gaat over ongeveer quasi de helft van het Republikeinse kiezers. Als je gedemoniseerd wordt door de helft van uw partij, maak je geen kans meer + er zijn Trumpaanhangers die wel de Capitol riots veroordelen. Trump staat quasi altijd op 60-70% in de peilingen, wanneer hij meedoet. En zonder Trump staat DeSantis voorlopig voor op Pence.

Het punt is: de complottheorieën zijn wijder verspreid in de Republikeinse Partij dan je zou denken. Dat was mijn punt, en dat heb ik ook duidelijk bewezen. En zelfs onder de niet-complottheoristen, zijn er nog steeds veel hardliners of Trump-loyalisten, en ook die zullen Pence niet steunen, dus Pence zit al in een uphill battle van de start aan.

Laatst bewerkt:
Als er iemand gebuisd moet zijn voor statistiek, ben jij het.

Eerste punt weet ik, maar het haalt mijn punt niet onderuit. Tweede punt oké... maar ik heb wel het gevoel dat je het allemaal wat minimaliseert. "Sommige claims van QAnon die een beetje waarheid bevatten"... tja. Tegenwoordig is QAnon een eigen leven gaan leiden, waardoor er duizenden verschillende claims zijn, en je kan ze onmogelijk allemaal geloven, want sommige claims zijn tegenstrijdig.

23 + 15 + 14 + 8 = totaal geen 100. Dus het gaat hier om mensen die bij een bepaalde partij affiliëren en welk percentage gelooft in één v/d stellingen (en sowieso, misschien betekent dat niet dat ze alles van Q geloven, maar de stellingen zijn "pretty fucked up", en bewijzen wel mijn eerder punt.

De paragraaf uit die peiling, en even de link: https://www.prri.org/research/qanon-conspiracy-american-politics-report/

Zelfs de peilers hebben het over een non-triviale 15%. Tweede stelling 20% en derde stelling opnieuw 15%. En bij Republikeinen is dat nog meer. Dus "opnieuw gebuisd voor statistiek", had je er niet moeten bijzetten. Misschien volgende keer er geen sport van maken om telkens mijn punt te ontkrachten?

In mijn eerder grafiek over "steun aan de Capitol stormers", dat gaat over ongeveer quasi de helft van het Republikeinse kiezers. Als je gedemoniseerd wordt door de helft van uw partij, maak je geen kans meer + er zijn Trumpaanhangers die wel de Capitol riots veroordelen. Trump staat quasi altijd op 60-70% in de peilingen, wanneer hij meedoet. En zonder Trump staat DeSantis voorlopig voor op Pence.
Is nu al de helft van de Republikeinse partij QAnon-aanhangers? Of begrijp ik je laatste alinea verkeerd?
Want mijn eerste punt klopt. Mijn tweede ook, dat is niet minimaliseren maar een letterlijke vertaling van wat er staat. Jij verzint er dingen bij, omdat die beter in je conclusie passen.

Je optelsom bewijst dat je niet goed gelezen hebt. Het grijze balkje (15 in het eerste geval) is het percentage Amerikanen dat achter de stelling staat. de 15-14-8 is de verdeling binnen de partijen. De essentie van de poll, en de eninge conclusie die zij er ook aan hangen. "There is a storm coming that will sweep away the elite"... dat geloven de gele hesjes ook. Dat is niet hetzelfde als QAnon-aanhanger zijn.

Ook de tekst stel je fout voor. Ja, er staat "nontrivial". Maar er staat wel bij dat "een nontrivial 15% achter die specifieke stelling staat". Dat is opnieuw niet hetzelfde als zeggen dat 15% van de Amerikanen QAnon-aanhangers zijn. Dat is hetzelfde als zeggen dat de media en de zittende partijen hier onder één hoedje spelen ivm De Croo, en daar dan aan koppelen dat iedereen die zich daarin kan vinden, allemaal VB-stemmers zijn. Die sprong maakt zelfs dat artikel niet. Het gaat over de correlatie tussen QAnon-gelovers en hun stemgedrag. Niet om wat jij het probeert te doen gaan.

Men heeft gelukkig al een waterdichte oplossing gevonden voor vrouwen die verkracht worden en geen abortie mogen ondergaan!

Reddit heeft ondertussen ook al ingegrepen en een abortion bounty hunter forum afgesloten.

Gezellige boel daar in Texas.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan