ik heb u letterlijk namen genoemd van mensen die ofwel volle zalen trekken en op tournee gaan door heel Amerika of op nationale tv racistische moppen maken en dit kunnen doen door de juiste context. Maar hey, het past niet in uw kraam, maar dat filmke uit een gescripte show is wel ok.

Kijk, ik ben ermee akkoord dat de slinger teveel naar de kant is doorgeslagen waarbij de blanke mens als een boeman wordt beschouwd en er standaard van uitgegaan wordt dat hij racist is en dat enkel hij racistisch kan zijn. Ik ben ook tegen een BLM die blanken die rustig op een terrasje zitten te eten gaan lastig vallen en eisen dat ze die opgeheven vuist (of wat het ook mocht zijn) gaan maken als teken van sympathie voor hun strijd. Dat is er gewoon over. Spijtig genoeg lopen er langs twee kanten te veel idioten die niet beseffen dat een gematigde houding heel wat heilzamer zou werken. Maar imo, doet gij net hetzelfde. Gij gaat er standaard van uit dat de blanke Amerikaan nu de onderdrukte is en die niets meer mogen en kunnen. En dat merkt ge hier goed aan wat ge post en de conclusie die ge er bij maakt zonder dat er bewijs voor is.
Ge hebt mij namen gegeven ok....
Moet ik die dan googelen tot ik een actueel, relevant stukje vind dat ietswat vergelijkbaar is... komaan.

En dat haalt gij allemaal uit het feit dat ik een dubbele standaard aankaart in de media, politiek, etc.. Nice.
Ik zie diezelfde truk uitgevoerd worden in andere threads, zoals die van Woke - Cancle Cultuur.
Ah jij duidt aan hoe belachelijk iets is! Jij doet net zoals hun door zelf te (over)reageren op absurde zaken.. blablalbla. Gaslighting dus.

Laatst bewerkt:
Ge hebt mij namen gegeven ok....
Moet ik die dan googelen tot ik een actueel, relevant stukje vind dat ietswat vergelijkbaar is... komaan.

En dat haalt gij allemaal uit het feit dat ik een dubbele standaard aankaart in de media, politiek, etc.. Nice.
ge haalt geen dubbele standaard aan. Ge haalt een grap aan en trekt er een conclusie uit die niet bewezen is.

Hier lachen met een 3de wereld land kindje:

hier swap jokes:

Hier Seth lacht met zwarten en lesbische mensen

zie je: juiste setting en het is toegelaten. Oh ja, Seth en SNL worden links georienteerd (alhoewel SNL ook Biden op de korrel neemt hoor)

ge haalt geen dubbele standaard aan. Ge haalt een grap aan en trekt er een conclusie uit die niet bewezen is.

Hier lachen met een 3de wereld land kindje:

hier swap jokes:

Hier Seth lacht met zwarten en lesbische mensen

zie je: juiste setting en het is toegelaten. Oh ja, Seth en SNL worden links georienteerd (alhoewel SNL ook Biden op de korrel neemt hoor)

Ziet gij de ironie niet in van die bits dat ge hebt gepost?

Uw eerste link is totaal niet relevant. Enkele grapjes over één of ander arm kindje uit een niet genoemd land.
En in uw twee laatste links zeggen ze expliciet: 'Dit zijn grappen' 'Geschreven door niet-blanken' 'Dat speelt op stereotypen' 'aub cancle ons niet'
Waar de helft van het publiek 'ooooh' roept. Hoe ge dat kunt vergelijken met gejuich op een niet-grap. Je weet wel. Jimmy Fallen vermelde enkel een statistisch feit.

Uw eerste link is totaal niet relevant. Enkele grapjes over één of ander arm kindje uit een niet genoemd land.
En in uw twee laatste links zeggen ze expliciet: 'Dit zijn grappen' 'Geschreven door niet-blanken' 'Dat speelt op stereotypen' 'aub cancle ons niet'
Waar de helft van het publiek 'ooooh' roept. Hoe ge dat kunt vergelijken met gejuich op een niet-grap. Je weet wel. Jimmy Fallen vermelde enkel een statistisch feit.
Een statistisch feit. In de monoloog die altijd stand-up is, van zijn grappige entertainmentprogramma. Je zoekt spijkers op laag water.
Trouwens, niet netjes dat je Tonerider jouw werk laat doen. Jij zegt dat er een dubbele standaard is. Daarvoor moet je echt TWEE voorbeelden hebben, anders is het een enkele standaard.

Een statistisch feit. In de monoloog die altijd stand-up is, van zijn grappige entertainmentprogramma. Je zoekt spijkers op laag water.
Trouwens, niet netjes dat je Tonerider jouw werk laat doen. Jij zegt dat er een dubbele standaard is. Daarvoor moet je echt TWEE voorbeelden hebben, anders is het een enkele standaard.

Neen. Het is het gejuich erop, het feit dat die zogezegde 'grap' kan gespeeld worden dat het probleem is. Dus als Tonerider met vergelijkbare voorbeelden wou komen dan moest hij met entertainmentprogramma-monologen afkomen?

Mijn werk? Hij zegt dat die vergelijkbare voorbeelden bestaan. Ik zeg van niet. Verwacht gij van mij dat ik een negatief kan bewijzen?
Even serieus zijn eh.

Maar kerel: Jimmy Fallon is een komiek en dat feit werd aangehaald als onderdeel van zijn moppenroutine. Waarom blijf je dat negeren?

En het bewijst ook 0.0 dan het omgekeerde niet zou kunnen. Wel grappig dat je het middelste filmpje niet aanhaalt waarin zwaar racistische moppen worden gemaakt. En het laatste filmke toont dat het juist wel kan in de juiste setting en er wordt zelf gelachen met het feit dat hij dit niet zou kunnen doen. Linkse, zwarte en lesbische personen die er mee lachen dat het overdreven is dat hij het niet zou kunnen en het dus gewoon wel doen op nationale tv.

Anyway: het is duidelijk dat ge het niet wil zien, noch moetie voor wil doen om te zien dat Jimmy Kimmel fragment juist niets bewijst buiten uw vooringenomenheid.

Einde discussie voor mij. Ge doet maar als gij u gesterkt voelt door zo'n zinloze fragmenten.

E-XQki2VcAIdxXm

NBC/Marist and ABC/WaPo both have Biden underwater now with 51% disapproval

De Trump levels komen in zicht.

In Texas is een nieuwe abortiewetgeving van kracht gegaan die abortie na meer dan 6 weken illegaal maakt.

The law bars abortions once cardiac activity can be detected in the embryo. This typically occurs around the sixth week of pregnancy.
That is very early in a pregnancy, and many women do not know they are pregnant at that point. By the time a pregnant woman misses her period, she is four weeks pregnant, as doctors usually define it.
Under the Texas law, then, a woman would have about two weeks to recognize her condition, confirm the pregnancy with a test, make a decision about how to manage the pregnancy and obtain an abortion.
Many women may not track their periods carefully, may have irregular cycles, or may not know the exact date of the start of their last period, experts noted.
The law does not make exceptions for rape or incest. It does permit abortions for health reasons, but the exceptions are narrowly drawn, allowing a termination only if the pregnancy could endanger the mother’s life or lead to “substantial and irreversible impairment of a major bodily function,” Ms. Nash noted.
Abortion providers in Texas estimate that 85 percent of patients seeking abortion are at least six weeks pregnant and would be denied care under the new state law.

Het griezeligste van allemaal: het is niet de staat die mensen voor de rechter zal dagen maar wel private initiatieven. Er is reeds een website opgericht door de Texas Right To Life organisatie waar je je buren, collega's of vrienden kan aangeven indien je verdenkt dat ze zelf een abortie hebben ondergaan of mensen hebben geholpen om een abortie te ondergaan. Als beloning krijgt de aanklager een geldprijs van $10.000.

A bill signed into law in May that went into effect Wednesday offers a $10,000 or more bounty for suing a doctor or anyone who helps to perform or procure an abortion at six weeks gestation or later.

Drive your daughter to an abortion, get sued. Pay for your wife to get an abortion, get sued. Work for an abortion doctor, get sued.

And you won't be taken to court by a county prosecutor or another government official. Anyone can sue you; a nosy neighbor, an ex-spouse or a stranger with a political agenda.

If you are sued maliciously, don't expect any relief. Say someone takes you to court because they merely saw you parked near an abortion clinic and you end up paying thousands in legal fees to defend yourself; the law says judges can't award attorney fees to punish frivolous cases.

In fact, the law says someone sued for "aiding and abetting" an abortion could have to pay their persecutors' court costs.

Dat denken ze daar van België als ze onze euthanasie wetgeving (of het gebrek eraan) bekijken. Ik kan ze moeilijk ongelijk geven.
Wat heeft dit nu te maken met onze euthanasiewetgeving? Ge kunt ook gewoon een mening geven over een bepaald land zonder dat altijd te moeten spiegelen met België.

Dat denken ze daar van België als ze onze euthanasie wetgeving (of het gebrek eraan) bekijken. Ik kan ze moeilijk ongelijk geven.

ik vind ook dat we als privé personen een website moeten oprichten zodanig dat we de dokters kunnen verklikken die het wel uitvoeren.
Tuurlijk met een geldbedrag voor diegene die ze aangeven. Beetje aanmoedigen hé.
Willekeur kan mogelijk zijn maar dat nemen we er dan maar bij.

Ah en veel minder overheid nodig, we willen niet hebben dat mensen zich moeien met ons leven en wetten maken die ons leven bepalen. BOOOOO Government

Wat heeft dit nu te maken met onze euthanasiewetgeving? Ge kunt ook gewoon een mening geven over een bepaald land zonder dat altijd te moeten spiegelen met België.
Het zijn allebei ethische kwesties waarbij de meningen voor het beleid sterk verschillen tussen de regio's. Ik zie echt het probleem niet met de Texanen het beleid te laten voeren wat hun voorkeur geniet. Hier in België doen we knal hetzelfde.

Het zijn allebei ethische kwesties waarbij de meningen voor het beleid sterk verschillen tussen de regio's. Ik zie echt het probleem niet met de Texanen het beleid te laten voeren wat hun voorkeur geniet. Hier in België doen we knal hetzelfde.
Lijkt me vooral een streng religieuze kern die de rest hun wil oplegt. Ik vermoed dat de grote motivatie ook de wil van god is, niet een of ander plan dat dit beter zal zijn voor de maatschappij.

Lijkt me vooral een streng religieuze kern die de rest hun wil oplegt. Ik vermoed dat de grote motivatie ook de wil van god is, niet een of ander plan dat dit beter zal zijn voor de maatschappij.
Texas heeft een lange geschiedenis van strikte regelgeving omtrent abortus, al die wetten zouden er nooit doorkomen zonder een electorale basis erachter. Ik weet niet of "God" de motivatie erachter is, dat speelt op zich ook geen rol.

Texas heeft een lange geschiedenis van strikte regelgeving omtrent abortus, al die wetten zouden er nooit doorkomen zonder een electorale basis erachter. Ik weet niet of "God" de motivatie erachter is, dat speelt op zich ook geen rol.
Dan nog rest er de uitvoering, waar toch wel wat vraagtekens bij mogen gezet worden.

Polls wijzen inderdaad uit dat slechts een derde van de Texanen voor een striktere abortuswetgeving was terwijl meer dan de helft vond dat de voormalige wet volstond of zelfs minder strikt mocht worden.

En het effect van zo'n wet is natuurlijk dat mensen naar een andere staat of land gaan om een abortie te ondergaan (indien ze geld hebben) of zich wenden tot illegale abortusklinieken of huishoudmiddelen (indien ze geen geld hebben) met alle gezondheidsrisico's vandien.

The distance to the nearest clinic is only one of the problems that Texas patients now face, said Alan Braid, the owner and medical director of Alamo Women’s Reproductive Services in San Antonio. Many patients are already mothers, and cannot leave their jobs or their children for the length of time needed to access care in another state. Some are undocumented and cannot travel with ease.

“It sounds very easy — oh well, you can’t get it in Texas, just go to Oklahoma, New Mexico. But the people that we see — that hourly wage patient, the single mom, the people that don’t have the means to travel — it’s impossible for them,” he said. “That’s like saying well, just hop on a plane and, you know, go to France. It’s beautiful there, you can get an abortion and then take a walk down the Champs-Élysées.”

Braid, who has been providing abortion care in Texas since he began his OB/GYN internship in 1972, said this was the worst climate he had ever seen for reproductive rights in Texas since before Roe v. Wade. The new law, with its vigilante-enforcement scheme, is spreading fear and distrust. “You can feel it in the room,” he said. “It hangs heavy.” As a provider, he said, he is usually optimistic that he can support his patients and meet their needs. “Now, when I walk in the room, I have huge doubts about whether I’m going to be able to help,” he said. “I’m not used to that.”

He expressed deep concern about what patients will do to obtain abortions if they can’t get one inside Texas when they need it. He still has a powerful memory of three teenagers dying from septic shock and organ failure after obtaining back-alley abortions back when he was an intern in 1972.

“That’s where we’re headed,” he said. “I promise you that people are going to cross the border to Mexico. They’re going to self-induce.”

Nee, dit is veel meer dan enkel een zwart-wit ethisch vraagstuk.

Terug
Bovenaan