Ik denk dat niemand in de US echt nog wakker licht van de oorlog in Afghanistan
Wel als de Taliban -via bijvoorbeeld Al Qaida of IS- Amerika opnieuw rechtstreeks zou aanvallen in 2021, zoals ze gedaan hebben in 2001 .. en een paar tientallen Amerikanen zouden vermoorden.
(Al zie ik dat niet meer gebeuren, de Taliban heeft hun lesje daarin nu wel geleerd vermoed ik)

Het is niet alsof ze enige aanspraak maken op de claim dat ze het beter doen dan Trump.

?

Letterlijk deze week:
The resolution seeks to expand paid family and medical leave, make child care more accessible, create universal pre-K and tuition-free community college, and extend enhanced household tax credits passed during the coronavirus pandemic. It also recommends lowering the Medicare eligibility age and expanding benefits to include dental, vision and hearing.

The measure also calls for expanding green energy and curbing climate change through business tax incentives, consumer rebates and polluter fees.

The massive bipartisan infrastructure package, called the Infrastructure Investment and Jobs Act, is the culmination of drawn-out and painstaking negotiations between a bipartisan group of senators and the Biden administration and will allow both parties to claim a win after extensive work across the aisle.
It features $550 billion in new federal spending over five years. The measure invests $110 billion in funding toward roads, bridges and major projects, $66 billion in passenger and freight rail, $65 billion to rebuild the electric grid, $65 billion to expand broadband Internet access, and $39 billion to modernize and expand transit systems. Among many other priorities, the bill also includes $55 billion for water infrastructure, $15 billion of which will be directed toward replacing lead pipes.

Biden zit op een approval rate van 50%, ter vergelijking Obama zat op hetzelfde tijdstip in zijn eerste ambtstermijn op 53% en Trump op 37%.
Tjah, 2010 was geen goed jaar voor de Democraten natuurlijk.
Ten tweede, 37% is lager dan Trump zat gedurende de overgrote meerderheid van zijn eerste termijn. Meestal haalde Trump wel de 40%.

De disapproval rating met 43% is erg hoog. Daarmee doen op dit moment enkel Trump & Bill Clinton slechter, en ongeveer on par met Gerald Ford. Obama volgt net eronder. De polarisatie is groot. Maar... Trump was extreem polariserend. Bill Clinton had 1994 welke zijn presidentschap eigenlijk naar de zak geholpen heeft, want het zorgde voor een Republikeinse meerderheid (1994 was een heel pijnlijk jaar) en een grotere move naar het centrum van Bill Clinton. 2010 was ook erg pijnlijk met de rise van de Tea Party en een slechte midterm voor Obama. En Ford had met de gevolgen van Watergate o.m. te maken, wat uiteindelijk ook zijn kop heeft gekost, en in 1976 verloor hij. Trump verloor uiteindelijk ook in 2020 na één termijn.

Harris doet trouwens nog slechter als vice-president. En er is niemand op dit moment in staat om de leading figure te zijn bij de Democraten. Zeker omdat de mensen die in aanmerking komen zich al vrij snel uit de race terugtrekken nog voor ze begonnen is.

“Beslissing van Joe Biden om troepen uit Afghanistan weg te halen is grootste blunder van deze eeuw”

De declaratiepolitiek van Joe Biden heeft ervoor gezorgd dat iedereen beseft dat de Amerikanen en het westen weg zijn en dat China een talibanregime zal tolereren. Het enige wat het westen nu nog kan doen is de wijde omgeving van Kaboel verdedigen om de opmars van de taliban te stuiten, maar ik geloof dat de politieke wil in het westen er ook niet meer is om dat nog te doen

Artikel van gisterenavond maar hij had het wel bij het rechte eind

David Criekemans, professor internationale politiek aan de Universiteit Antwerpen, gelooft dat Kaboel veel sneller dan verwacht zal vallen.

Over de positie van China

“Beslissing van Joe Biden om troepen uit Afghanistan weg te halen is grootste blunder van deze eeuw”

Artikel van gisterenavond maar hij had het wel bij het rechte eind

Over de positie van China

De tijd dat het Westen nog naar vreemde regio's kon gaan en daar de wet bepalen , die ligt toch wel duidelijk achter ons .

3nVY46o.png

Houston, we got a problem.

Alsook... Newsom nu echt in de problemen... Dit is een heel slechte zomer voor de Democraten.

In the bigger picture, Biden’s net approval rating is also at its lowest point in his presidency, according to FiveThirtyEight’s weighted average: 49.1 percent approval, 44.5 percent disapproval. This may well be partially due to the news in Afghanistan: For instance, Ipsos/Reuters found that Biden’s approval rating dropped sharply — 7 percentage points — between Friday, Aug. 13, and Monday, Aug. 16. However, Biden’s approval rating was slipping even before the Taliban took over, so it’s also clear that Afghanistan isn’t the only factor at play here.

Even the best poll for Biden gave him a middling score. An Ipsos/Reuters survey conducted on Aug. 16 found that 44 percent of adults thought the Biden administration had done a good job on Afghanistan, while 42 percent thought it had done a bad job. His three immediate predecessors — George W. Bush (47 percent good, 39 percent bad), Barack Obama (51 percent good, 38 percent bad) and Donald Trump (51 percent good, 36 percent bad) — all got better, though not stellar, grades.

• Marijuana usage in the U.S. has reached a new … high. According to Gallup, 49 percent of adults admit to having tried marijuana at some point in their lives. That number had steadily crept up from 4 percent in 1969 to the previous record of 45 percent in both 2017 and 2019.

En legalize it...

Laatst bewerkt:

Woohooo minder blanken in de VS. Dat verdient natuurlijk applaus!

Mocht dit over eender welk ander ras zo mainstream uitgezonden worden was het wereldnieuws en stonden de mensen op straat.
De man die dat zou gezegd hebben zou zijn job ook al lang kwijt zijn.
Maar ja...

Woohooo minder blanken in de VS. Dat verdient natuurlijk applaus!
ge snapt toch dat dit een show is waarin ze worden aangemoedigd om te klappen bij elk topic dat wordt aangehaald? Ge snapt toch dat dit een show is waarin ze worden aangemoedigd om te klappen op absurde berichten zodat Jimmy een reactie kan geven en zijn mopkes kan maken? Ge snapt toch dat dit een show is waarbij alles bijna gescript is, zelfs reacties vanuit het publiek. Kans is groot dat ze eerst niet reageerden en dat ze dat stuk dus overdoen zodat Jimmy 'verbaasd' kan overkomen.
Allez, niet dat ik het niet zou geloven dat er ook echt mensen zijn die hiervoor zouden klappen, want de polarisatie en het extremisme is er zeer groot, maar om deze video nu als bewijs aan te halen is ook wel een :rolleyes: waard.

ge snapt toch dat dit een show is waarin ze worden aangemoedigd om te klappen bij elk topic dat wordt aangehaald? Ge snapt toch dat dit een show is waarin ze worden aangemoedigd om te klappen op absurde berichten zodat Jimmy een reactie kan geven en zijn mopkes kan maken? Ge snapt toch dat dit een show is waarbij alles bijna gescript is, zelfs reacties vanuit het publiek. Kans is groot dat ze eerst niet reageerden en dat ze dat stuk dus overdoen zodat Jimmy 'verbaasd' kan overkomen.
Allez, niet dat ik het niet zou geloven dat er ook echt mensen zijn die hiervoor zouden klappen, want de polarisatie en het extremisme is er zeer groot, maar om deze video nu als bewijs aan te halen is ook wel een :rolleyes: waard.

Ok laat mij weten wanneer die 'grap' ook werkt met minderheden.

die grap werk ook met minderheden wanneer die door een lid van die minderheid wordt gemaakt. Fluffy (een populaire komiek in US) maakt genoeg moppen over hispanics. Dat ge als blanke in US geen grappen moet maken over 'weer ne mexicaan minder' is logisch vanwege de racistische ondertoon.
Maar ge moogt wel afstemmen op Fluffy en dan als blanke meelachen met de moppen die hij maakt over zijn eigen ras, net zoals ge ook naar een zwarte komiek kunt kijken die lacht over zijn eigen ras.
En er is nog altijd genoeg ruimte: kijk naar Collins en Michael van SNL als ze voor elkaar moppen schrijven. Michael laat Collins daar dikwijls zwaar racistische dingen zeggen en dat kan omdat duidelijk is dat het gewoon voor de fun is.

Laatst bewerkt:
Hoe dit te maken heeft met Amerikaanse politiek, zou ik niet echt weten. Maar het verschil tussen minderheid en meerderheid, snap je vast wel. Wat meteen de reden is waarom het bij het ene wel werkt, en bij het andere niet. Net als het verschil tussen een blanke die de grap maakt tegenover een niet-blanke. Laat het nu net de combinatie zijn die het grote verschil maakt. En: context. Maar ja.

die grap werk ook met minderheden wanneer die door een lid van die minderheid wordt gemaakt. Fluffy (een populaire komiek in US) maakt genoeg moppen over hispanics. Dat ge als blanke in US geen grappen moet maken over 'weer ne mexicaan minder' is logisch vanwege de racistische ondertoon.
Maar ge moogt wel afstemmen op Fluffy en dan als blanke meelachen met de moppen die hij maakt over zijn eigen ras, net zoals ge ook naar een zwarte komiek kunt kijken die lacht over zijn eigen ras.
En er is nog altijd genoeg ruimte: kijk naar Collins en Michael van SNL als ze voor elkaar moppen schrijven. Michael laat Collins daar dikwijls zwaar racistische dingen zijn en dat kan omdat duidelijk is dat het gewoon voor de fun is.
Hoe men op dit forum aan gaslighting kan doen is echt wel indrukwekkend.

Neen, dat zou niet werken op nationale tv. Zeker niet op die (linkse) talkshows. Juichen wanneer een demografische groep die behoort tot de zogenaamde 'onderdrukte' groep daalt in cijfers.

Hoe dit te maken heeft met Amerikaanse politiek, zou ik niet echt weten. Maar het verschil tussen minderheid en meerderheid, snap je vast wel. Wat meteen de reden is waarom het bij het ene wel werkt, en bij het andere niet. Net als het verschil tussen een blanke die de grap maakt tegenover een niet-blanke. Laat het nu net de combinatie zijn die het grote verschil maakt. En: context. Maar ja.
Moet ge toch wel heel naief zijn.

Snap ik wel hoor. Voor de meer 'ontwikkelde' linkse mens mag men racistisch zijn jegens een meerderheid maar niet met 'onderdrukte' minderheden.

Dat is waarom dit:

Nog steeds op youtube mag staan, met meer dan 1 miljoen views.

Snap ik wel hoor. Voor de meer 'ontwikkelde' linkse mens mag men racistisch zijn jegens een meerderheid maar niet met 'onderdrukte' minderheden.
Oei, nu gaat het al over wanneer je racistisch mag zijn. Daarnet was het nog over redenen waarom de grap niet werkt in de ene richting en wel in de andere. Een jodenmop op de IJzerwake is heel wat anders dan een jodenmop door Hans Teeuwen op een podium. Ik neem aan dat je de jodenmop van Hans Teeuwen ook geen racisme noemt, dus waarom zou je dat hier wel doen? Of dat je de mop in de andere richting ook geen problematisch racisme zou noemen?

Nee, in jouw hoofd zou het hier andersom een grote rel zijn. En dan is het hypocriet dat hier geen even grote rel komt, als de rel die je in je hoofd al had over de omgekeerde richting. Maar dan wel zonder alle context in rekening te nemen. Heeft voor mij niet veel te maken met de Amerikaanse politiek, nee.

Oei, nu gaat het al over wanneer je racistisch mag zijn. Daarnet was het nog over redenen waarom de grap niet werkt in de ene richting en wel in de andere. Een jodenmop op de IJzerwake is heel wat anders dan een jodenmop door Hans Teeuwen op een podium. Ik neem aan dat je de jodenmop van Hans Teeuwen ook geen racisme noemt, dus waarom zou je dat hier wel doen? Of dat je de mop in de andere richting ook geen problematisch racisme zou noemen?

Nee, in jouw hoofd zou het hier andersom een grote rel zijn. En dan is het hypocriet dat hier geen even grote rel komt, als de rel die je in je hoofd al had over de omgekeerde richting. Maar dan wel zonder alle context in rekening te nemen. Heeft voor mij niet veel te maken met de Amerikaanse politiek, nee.

Ik heb grap in ' ' geplaatst. Tonerider was overtuigd dat het een grap was.
Maar aub leg mij is uit hoe dit op youtube nog kan staan?

Hoe men op dit forum aan gaslighting kan doen is echt wel indrukwekkend.

Neen, dat zou niet werken op nationale tv. Zeker niet op die (linkse) talkshows. Juichen wanneer een demografische groep die behoort tot de zogenaamde 'onderdrukte' groep daalt in cijfers.
ik heb u letterlijk namen genoemd van mensen die ofwel volle zalen trekken en op tournee gaan door heel Amerika of op nationale tv racistische moppen maken en dit kunnen doen door de juiste context. Maar hey, het past niet in uw kraam, maar dat filmke uit een gescripte show is wel ok.

Kijk, ik ben ermee akkoord dat de slinger teveel naar de kant is doorgeslagen waarbij de blanke mens als een boeman wordt beschouwd en er standaard van uitgegaan wordt dat hij racist is en dat enkel hij racistisch kan zijn. Ik ben ook tegen een BLM die blanken die rustig op een terrasje zitten te eten gaan lastig vallen en eisen dat ze die opgeheven vuist (of wat het ook mocht zijn) gaan maken als teken van sympathie voor hun strijd. Dat is er gewoon over. Spijtig genoeg lopen er langs twee kanten te veel idioten die niet beseffen dat een gematigde houding heel wat heilzamer zou werken. Maar imo, doet gij net hetzelfde. Gij gaat er standaard van uit dat de blanke Amerikaan nu de onderdrukte is en die niets meer mogen en kunnen. En dat merkt ge hier goed aan wat ge post en de conclusie die ge er bij maakt zonder dat er bewijs voor is.
Ik heb grap in ' ' geplaatst. Tonerider was overtuigd dat het een grap was.

For fucks sake: dat is Jimmy Kimmel, die zijn speech daar is toch duidelijk een aaneenschakeling van (slechte) grappen! Jimmy staat er om gekend van niet grappige grappen te maken. Natuurlijk ben ik ervan overtuigd dat het een grap was. Hebt ge nog verder geluisterd dan het applaus dat de mensen maakten? Hebt ge gehoord hoe hij verbaasd reageerde vanwege hun reactie?

Laatst bewerkt:

Dat is waarom dit:

Nog steeds op youtube mag staan, met meer dan 1 miljoen views.

Die video is alleszins al gecensureerd gezien ik moet bewijzen dat ik meerderjarig ben aan de hand van een kredietkaart of identiteitskaart om zelfs die video te kunnen bekijken :p.

Terug
Bovenaan