Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tja, helaas is 't al langer duidelijk dat Facebook en co dit soort stoten wel vaker uithalen.
Dat krijg je dan met fact checken and what not.
Ik zie liever wel alle berichtgeving en zal wel uitmaken wat te geloven en wat niet.
Dat moet één of andere "geprivilegieerde" miljardair in Silicon Valley niet voor mij doen.
Ik vraag mij ook af of dat werkt. Ik ben nu zelf niet echt gene corona-ontkenner te noemen maar ik krijg toch iedere keer een "eerie 1984 feel" als ik die fact check banners op sommige berichten zie.
Denk dat je de mensen eerder een aversie aanpraat waardoor ze nog meer extremen gaan opzoeken.
Koop u eens een boekje "Communism for dummies".AOC is een vrouw met geen waarden en normen. Een verderfelijke politica wiens ideeën een schande zijn voor het Amerikaanse samenlevingsmodel. Haar ideeën neigen net niet naar communisme.

Voor mij komt die tbh vooral over als een soort Raoul Hedebouw, of een linkse Jean-Marie Dedecker. Die zeer agressieve stijl is wel leuk in debatten enzo maar toch vaak contraproductief als je ook effectief dingen wil veranderen.
Ik vind van niet. De VRT pretendeert neutraal te zijn maar ze zijn heer en meester in "lying by omission".Ik denk dat we als Vlamingen best tevreden mogen zijn met de onpartijdigheid van de VRT, zeker als je dat vergelijkt met buitenlandse mediakanalen zoals de BBC, Fox of CNN. Je zou beter uw pijlen richten op sociale media, zij zijn het die een luidspreker geven aan elke halve gare die zijn idioterij van de daken wil schreeuwen en veel mensen gaan daar maar al te graag in mee.
Heb je het over die gast die 8 kogels snel na elkaar afvuurde op voorbijrijdende wagens waar er veel beeld en audiomateriaal van is?Dat kind van 13 dat doodgeschoten is?
Die dan dat wapen aan dat kind gaf?Heb je het over die gast die 8 kogels snel na elkaar afvuurde op voorbijrijdende wagens waar er veel beeld en audiomateriaal van is?
De VRT pretendeert helemaal niet neutraal te zijn, wel onpartijdig.Ik vind van niet. De VRT pretendeert neutraal te zijn maar ze zijn heer en meester in "lying by omission".
Als je verschillende nieuwsbronnen leest en dan de artikels op de VRT site leest kan je enkel maar concluderen dat ze zeer handing zijn in het weglaten van belangrijke details. Ze rapporteren zeer graag op een manier waarop het in hun kraam past.
Die muilentrekkerij zie je bij CNN & FOX niet.
Je weet dat je als je naar CNN kijkt ze alles verdraaien in het voordeel van een bepaalde agenda. Hetzelfde geldt voor FOX.
Dat is best goed nieuws voor de VRT.En verder heeft 70% van de Vlamingen nog altijd (veel) vertrouwen in de VRT, een cijfer dat de afgelopen 5 jaar stabiel is gebleven. Dan zijn dat toch goede cijfers en een blijk dat ze het overgrote merendeel van de Vlaming blijven overtuigen. Dat rechts of links vindt dat de VRT te links of rechts is, dat zal wel nooit verdwijnen.
Verschrikkelijk. Hopelijk testen ze de handen van beide jongeren op sporen van kruit zodat de de schuldige gestraft wordt.Die dan dat wapen aan dat kind gaf?
roepen en tieren doet AOC geen eer aan hoor.Roepen en tieren meer doet AOC niet. Een beetje zoals Kristof Calvo. Het beleid van Biden verschilt gelukkig niet veel dan dat van Donald Trump. Is ook te zien aan de samenstelling van zijn administratie.
De VRT pretendeert helemaal niet neutraal te zijn, wel onpartijdig.
![]()
Neutraliteit en onpartijdigheid | VRT NWS Nieuws
Een openbare omroep moet natuurlijk onpartijdig zijn. In het mediadecreet staat dat de informatieprogramma's verzorgd moeten worden in een geest van ideologische en politieke onpartijdigheid. Dat staat er voor alle duidelijkheid voor álle omroepen onder Vlaamse licentie. Ook privé-omroepen...www.vrt.be
Neutraliteit impliceert dat je als journalist geen waardeoordeel mag vellen over de inhoud. Bv. als de president van de VS zegt dat bleekwater mogelijks een geneesmiddel voor COVID-19 is dan kan je in zo'n situatie niet neutraal blijven.Je kan toch niet écht onpartijdig zijn zonder ook neutraal te zijn? Niet-neutraal zijn impliceert dat je alles vanuit een specifieke invalshoek/ideologie bekijkt en zo indirect aangeeft dat uw invalshoek 'beter' is dan de andere invalshoeken. Dus je kiest onbewust partij.
Ik heb graag mijn nieuws neutraal en onpartijdig, waar ik Eén ook aan vind voldoen.
“We’ve got to stay in the streets, and we’ve got to demand justice,” she urged the crowd, according to one tweeted clip.
“We’re looking for a guilty verdict” in Derek Chauvin’s trial for the police killing of George Floyd, where deliberations will begin next week, she said.
“And if we don’t, we cannot go away,” she added. “We’ve got to get more confrontational.”
Neutraliteit impliceert ook dat wanneer je republikeinen in de VS gaat interviewen je niet constant randdebielen moet gaan interviewen/in beeld brengen, terwijl je dan weer (bijna altijd) psychisch stabiele democraten in beeld gaat brengen. Het gros van de mensen die op de republikeinen en democraten stemmen zijn keurige mensen.Neutraliteit impliceert dat je als journalist geen waardeoordeel mag vellen over de inhoud. Bv. als de president van de VS zegt dat bleekwater mogelijks een geneesmiddel voor COVID-19 is dan kan je in zo'n situatie niet neutraal blijven.
Het is pas partijdigheid als je niet dezelfde criteria hanteert voor verschillende partijen.
Nee, nu heb je het over onpartijdigheid. Daarnaast denk ik wel dat het moeilijker is om stabiele figuren te vinden op een Trump rally dan op Biden rally. Maar ok, wat de meerwaarde is van interviews met de 'man op de straat' is mij ook altijd niet even duidelijk.Neutraliteit impliceert ook dat wanneer je republikeinen in de VS gaat interviewen je niet constant randdebielen moet gaan interviewen/in beeld brengen, terwijl je dan weer (bijna altijd) psychisch stabiele democraten in beeld gaat brengen. Het gros van de mensen die op de republikeinen en democraten stemt zijn keurige mensen.
To be fair ik denk niet dat men echt veel moeite doet, al zeker niet als de gekkies goede quotes en hogere kijkcijfers opleveren. Het is een beetje een kip/ei verhaal, maar een zender als CNN heeft nooit echt geprobeerd om eens ten gronde naar de andere kant te kijken. FOX ook niet, voor alle duidelijkheid. En dat zijn dan nog de "normale" zenders.Nee, nu heb je het over onpartijdigheid. Daarnaast denk ik wel dat het moeilijker is om stabiele figuren te vinden op een Trump rally dan op Biden rally.
Wat bedoel je dan met 'ten gronde naar de andere kant te kijken'? Dat klinkt als een eenvoudige oplossing maar het is o zo moeilijk in te vullen.To be fair ik denk niet dat men echt veel moeite doet, al zeker niet als de gekkies goede quotes en hogere kijkcijfers opleveren. Het is een beetje een kip/ei verhaal, maar een zender als CNN heeft nooit echt geprobeerd om eens ten gronde naar de andere kant te kijken. FOX ook niet, voor alle duidelijkheid. En dat zijn dan nog de "normale" zenders.
Wat bedoel je dan met 'ten gronde naar de andere kant te kijken'? Dat klinkt als een eenvoudige oplossing maar het is o zo moeilijk in te vullen.
Hoe breng je bijvoorbeeld verslag uit over de Trump die verkiezingsfraude claimt? Sommige mensen hier vinden dat dat op een neutrale manier moet gebeuren. Je mag dan geen waardeoordeel vellen over de claims, ook al zijn ze niet op feiten gebaseerd.
Ik vind dat echter het failliet van de journalistiek, het is nl. je taak om mensen te informeren. Maar als je dat doet, dan is je verslag uiteraard niet meer neutraal en dan gaan mensen je van partijdigheid beschuldigen.