JanusDR
Well-known member
En je leest en luistert al 5 keer niet.Nogmaals, ook naar de moderatie toe aangezien ik hier gebannen zal worden indien ik niet reageer, nochtans heb ik dit al zeker 5x gedaan: er is een overheidsstudie die aantoont dat crime reports 43% gestegen zijn de eerste 2 jaar nadat Biden in office was. Daardoor is het mijn standpunt dat je niet kan zeggen dat dit wanneer truly die studie aanhaalt het hoort bij “75% leugens die uit grump zijn mond komen”.
Ik vermoed dat het kwade wil is want dom ben je volgens mij niet.
De leugen is niet dat er geen overheidsstudie bestaat dat crime gestegen was tussen juli 2021 en november 2022.
Die bestaat.
Trump zijn statement is echter dat crime 43% gestegen is onder de Biden-Harris administration.
Dat is gelogen, want de cijfers zijn gedaald in 2023 en H1 2024, en crime is lager dan pre covid.
Of tellen plots enkel die specifieke 18 maanden om een bewering te mogen maken over een beleidstermijn?
Mag iemand beweren dat Trump tijdens zijn termijn de slechtste president op economisch vlak ooit was, gewoon omdat er cijfers zijn dat tussen 1 februari 2020 en 1 mei 2020 de werkloosheid het snelste steeg in 200 jaar?
Kortom, een duidelijke leugen dus.
Niet dat er geen studie bestaat met bepaalde cijfers, maar wel wat Trump erover beweert.
Zoals ook Politifact, PBS, en de meerderheid hier concluderen.