Avondland
Well-known member
Vooral vermoeiend omdat die "kritische mensen" die de MSM niet geloven zelf schaaps de mening volgen van charlatans omdat die hun eigen Groot Gelijk bevestigen. Ik heb vaak proberen debatteren met die mensen, maar die zitten zodanig verwrongen in hun echokamers dat ik ze op den duur ben beginnen beschouwen als een verloren zaak. Het is onmogelijk om ermee te debatteren. De nuance is ver zoek en vooral omgaan met kritiek is moeilijk voor veel mensen. Ik sla de bal hier ook regelmatig mis, maar ik denk dat niemand me kan betichten dat ik, eens ik daarop wordt aangesproken, me dan ga liggen verweren als een duivel in een wijwatervat om toch maar mijn Groot Gelijk te behalen, want op dat moment weet ik dat ik ernaast zit en moet ik mea culpa slaan.En ze doen hun eigen onderzoek. Waar hebben we dit nogal gehoord? Die zogezegde kritische mensen van de Corona-periode zijn we ook nog niet vergeten. Het is eerder niet om kunnen met de waarheid en dan maar wat "alternatieve" bronnen zoeken die maar een beetje in lijn liggen met uw eigen mening en hop, ge zijt vertrokken. Inderdaad, niks mis mee, wel vermoeiend.
En ik kan dat wel begrijpen, dat "antisysteemdenken". Het is een gezonde zaak dat je kritisch bent tegenover de heersende machten. Dat kan je echter op een betere manier doen dan door schaaps de mening na te blaten van zogenaamde "experts" die je een fraai ogend maar finaal misleidend rad voor de ogen draaien.
COVID is wel een katalysator geworden voor dat harde onderscheid tussen Waarheid en Leugen, waarbij de genuanceerde grijstinten helaas naar de achtergrond verdwijnen. De werkelijkheid is complex, maar de gepolariseerde maatschappij strandt in simplismes en dooddoeners.