Trump is toch een huilbaby hoor. Elke keer als hij geconfronteerd wordt met zijn uitspraken weent hij dat hij niet goed behandeld wordt. Wat een loser (no pun intended @Loser). De VS zal veel beter af zijn met een zelfzeker persoon zoals Harris.

Denk jij. Ik zie toch heel veel positiviteit rond de Dem-campagne, die zich toch vooral situeert rond de twijfelaars.
Natuurlijk heeft Trump dit kunnen aangrijpen om de hits nog eens te spelen voor zijn achterban, maar dat doet hij sowieso, ongeacht wat de ander doet. En dat is absoluut niét gericht op de twijfelaars.

Dat is ook afhankelijk van wat je natuurlijk leest.
Er is ook gewoon heel veel steun voor Trump en elke keer men hem op deze manier in zijn hoekje duwt voed je zijn populisme.
De kiezer die twijfelt of ze gaan stemmen of überhaupt op de democraten gaan stemmen daarvan ben ik echt niet zo overtuigd dat je hen met dergelijke soort campagne die Harris voert echt overtuigd.
Dat Trump een clown is en niet vies is van boude uitspraken en leugens daarvoor hoef je weinig campagne te voeren om neutrale kiezers daarvan te overtuigen.

Maar of het echt zo is zoals jij voorstelt dat enkel maar de twijfelaars kant democraten zullen kiezen daar twijfel ik toch aan. Volgens mij zitten er ook gewoon twijfelaars die kant republikeinen op kunnen gaan.
Mensen die Trump ook niet super genegen zijn maar wel alles eraan willen doen dat het zeker niet Harris wordt.
Want Harris is ook de vrouw die free healthcare aan illegalen wilt geven, als je dat niet wil dan is Trump de enige keuze.

Wie doet dat precies? Ik zou hetzelfde zeggen als wat ik pas in een ander topic heb gezegd: Allemaal een eigen mening, het zijn net mensen.

Die illusie wordt toch sterk gewekt en wordt ook bekrachtigd door Harris en haar raciale insteek.
Ze zet heel hoog in op die non-white voter, als niet blanke op Trump voten zou dom zijn. Want Trump zaait alleen maar verdeeldheid, terwijl ook zij een sterk staaltje verdeeldheid predikt.

Een Fox News interview met "Lattina Brown - Former democrat turned Trump voter" :unsure:

Het ging niet over wie of wat. Het ging over een raciaal profiel dat duidelijk wel graten in Trump en zijn populisme ziet.
En natuurlijk is zij zeer outspoken, maar van de 41 miljoen zwarten in America zijn er gerust meerdere met dezelfde gedachte die dit niet verkondigen via mediakanalen.

Biden zou sebiet toelichting geven.

NYT zei:
The deal freed Mr. Gershkovich, 32, who had spent 16 months in a Russian prison; Alsu Kurmasheva, 47, a Russian American editor for Radio Free Europe/Radio Liberty, who was also arrested last year; and Paul Whelan, 54, a former U.S. Marine arrested in 2018.

Prominent Russian political prisoners were also released. They included Ilya Yashin, 41, perhaps the most popular opposition politician who was still behind bars; Vladimir Kara-Murza, 42, a veteran activist who also writes for The Washington Post; and Oleg Orlov, 71, the co-chairman of Memorial, the Russian human rights group.

Several of those freed by Russia were German nationals, including Rico Krieger, who had been sentenced to death for “terrorism” in Belarus, Russia’s closest ally. In exchange, Germany released Vadim Krasikov, a Russian convicted of murdering a Chechen former separatist fighter in Berlin in 2019 on orders of the Russian government. The United States released a convicted hacker, Vladislav Klyushin, and two others. Slovenia, Norway and Poland released four accused Russian spies.

Het ging niet over wie of wat. Het ging over een raciaal profiel dat duidelijk wel graten in Trump en zijn populisme ziet.
En natuurlijk is zij zeer outspoken, maar van de 41 miljoen zwarten in America zijn er gerust meerdere met dezelfde gedachte die dit niet verkondigen via mediakanalen.

Ja sure, maar de overweldigende meerderheid is nog altijd tegen Trump hoor. Tis niet omdat je één gulle Hollander kent ..

deze post bevat onbevestigde propaganda
Ik weet niet wat ze hem kunnen wijsmaken, natuurlijk. Maar het lijkt me bijzonder straf, of hij moet zeer goedgelovig zijn.
Presidential debates zijn altijd op een specifieke manier georganiseerd en goedgekeurd, voor zover ik weet. En dit jaar hadden Trump en Biden maar 2 debatten goedgekeurd, waarvan er eentje is doorgegaan en de volgende nu twijfelachtig is (omdat Trump zelf niet meer lijkt te willen).

Voor de rest waren er geen plannen voor een presidentieel debat. Lijkt me sterk dat ze dat eventjes impromptu zouden houden zonder de regels eromheen.

Een debat met Trump lag inderdaad helemaal niet op tafel. Maar blijkbaar was Harris effectief uitgenodigd, maar wou ze enkel akkoord gaan met een videocall. NABJ wou dit eerst niet maar uiteindelijk gingen NABJ toch akkoord met een videocall waarop het Harris-team dit uiteindelijk toch ook afwimpelde.

Eigenlijk is het wel opmerkelijk dat Trump in het hol van de leeuw verschijnt en Harris zelfs geen unscripted interview riskeert met een organisatie van zwarte journalisten.

Team Harris wilt het idee verkopen dat Trump bang is van Harris de big bad prosecutor maar de realiteit is dat Trump waarschijnlijk staat de popelen om haar face to face te zien.

Een debat met Trump lag inderdaad helemaal niet op tafel. Maar blijkbaar was Harris effectief uitgenodigd, maar wou ze enkel akkoord gaan met een videocall. NABJ wou dit eerst niet maar uiteindelijk gingen NABJ toch akkoord met een videocall waarop het Harris-team dit uiteindelijk toch ook afwimpelde.

Eigenlijk is het wel opmerkelijk dat Trump in het hol van de leeuw verschijnt en Harris zelfs geen unscripted interview riskeert met een organisatie van zwarte journalisten.
Is dat zo of zijn dat veronderstellingen? Want met "riskeren" kleur je natuurlijk alles.

Mja, je gaat altijd een aantal veronderstellingen moeten maken als we het willen hebben over campagne strategieën. Alle beslissingen gebeuren achter de schermen. Beweren dat Harris een debat wilt omdat ze zegt dat ze een debat wilt is even goed een veronderstelling.

Feit is wel, tot nu toe is Harris nog niet verschenen op een interview in een niet-gescripte setting en dit was een uitgelezen kans.

Eerst was het in dit topic regelmatig "arm Amerika, 2 wauwelende oude mannen, hebben ze echt niets beter? Trump is een populist maar hij is duidelijk energieker, dus ik snap de peilingen wel."

En nu er een degelijk alternatief is, zoeken sommigen in de krochten van het internet met man en macht naar de meest vreemde rationalisaties om toch maar pro-Trump te kunnen blijven.

Compleet voorspelbaar, maar het blijft wel hilarisch.

Team Harris wilt het idee verkopen dat Trump bang is van Harris de big bad prosecutor maar de realiteit is dat Trump waarschijnlijk staat de popelen om haar face to face te zien.
Goh, ik denk niet dat hij staat te springen om in debat te gaan terwijl de hele campagne tot nu toe gebouwd was op "de tegenstander is een oude man die niet meer capabel is door zijn leeftijd".

Hij moet eerst die insteek veranderen of hij loopt het risico dat hij koudweg daarop gepakt wordt. Één aarzeling of idioot antwoord en het is plots hij de oude arme man. Dus eerst de aanpak veranderen, dan pas debateren imo.
Dat heeft niets te zien met schrik, maar gewoon dat hij gedwongen is de narrative te veranderen terwijl de Democraten gewoon kunnen blijven focussen op Trump zoals ervoor (en het feit dat Trump echt de bal heeft misgeslaan met zijn keuze voor VP. Dat gaat ook wel pijn doen tenzij Harris ook een fout maakt op dat vlak).

Puur tactisch bekeken denk ik dat Harris grote kans maakt. Uiteindelijk zijn er 3 grote "kampen". De pro-dem/Harris en de pro-rep/Trump spreken voor zich maar meer het ligt echt bij de Undecided hoor, meer nog dan in 2020 zal de uitslag imo bepaald worden door de, bij gebrek aan betere stem, Anti-rep/trump. Ik denk dat het aantal mensen die geen Trump willen groter is dan degene die eventueel wel op hem zouden stemmen. Key wordt om die groep verder te mobiliseren, hoewel dat per definitie al een "actieve" groep is.
En wat nu vooral belangrijk is, Harris heeft niet de geschiedenis en perceptie en bagage tegen die Biden wel had. Ondanks 4j als VP is ze een (relatief) fris persoon die ook nog eens competent lijkt en, door als VP eerder op de achtergrond te hebben gespeeld, makkelijk afstand kan nemen van het verleden en nieuwe/andere punten aanbrengen.
Allemaal kleine zaken waardoor zij voor veel undecided/Anti-Trump wel een accepteerbare keuze is waar Biden dat mogelijks niet was.

En hoe meer Trump teert en speelt op zijn gekende sterktes hoe meer hij misschien dan wel zijn positie bij zijn eigen basis versterkt in de diepte maar ik denk ook dat hij telkens, onbedoeld, die significante anti-stem ook vergroot in de basis. En een brede basis kon wel eens veel doorslaggevender zijn dan een diepe basis.

Alhoewel ik nog altijd bij mijn standpunt blijf dat als hij niet wint het wel eens erg....interessant... kon worden. Ik geloof nooit dat hij nu plots een nederlaag gracieus zou aanvaarden en verdwijnen in de coulissen.

Goh, ik denk niet dat hij staat te springen om in debat te gaan terwijl de hele campagne tot nu toe gebouwd was op "de tegenstander is een oude man die niet meer capabel is door zijn leeftijd".

Hij moet eerst die insteek veranderen of hij loopt het risico dat hij koudweg daarop gepakt wordt. Één aarzeling of idioot antwoord en het is plots hij de oude arme man. Dus eerst de aanpak veranderen, dan pas debateren imo.
Dat heeft niets te zien met schrik, maar gewoon dat hij gedwongen is de narrative te veranderen terwijl de Democraten gewoon kunnen blijven focussen op Trump zoals ervoor (en het feit dat Trump echt de bal heeft misgeslaan met zijn keuze voor VP. Dat gaat ook wel pijn doen tenzij Harris ook een fout maakt op dat vlak).
Inderdaad, ze moeten momenteel alles opnieuw onderhandelen dus enige vertraging is geheel normaal. Feit blijft dat hij zelf gezegd heeft dat hij meerdere debatten wilt met Harris én hij daagt zelfs op voor een interview op vijandig terrein voor hem. En dat in de veronderstelling dat Harris ook zou komen (zie Trump's eigen tweets voorafgaand aan het debat voor de noodzakelijke bronvermelding).

Puur tactisch bekeken denk ik dat Harris grote kans maakt. Uiteindelijk zijn er 3 grote "kampen". De pro-dem/Harris en de pro-rep/Trump spreken voor zich maar meer het ligt echt bij de Undecided hoor, meer nog dan in 2020 zal de uitslag imo bepaald worden door de, bij gebrek aan betere stem, Anti-rep/trump. Ik denk dat het aantal mensen die geen Trump willen groter is dan degene die eventueel wel op hem zouden stemmen. Key wordt om die groep verder te mobiliseren, hoewel dat per definitie al een "actieve" groep is.
En wat nu vooral belangrijk is, Harris heeft niet de geschiedenis en perceptie en bagage tegen die Biden wel had. Ondanks 4j als VP is ze een (relatief) fris persoon die ook nog eens competent lijkt en, door als VP eerder op de achtergrond te hebben gespeeld, makkelijk afstand kan nemen van het verleden en nieuwe/andere punten aanbrengen.
Allemaal kleine zaken waardoor zij voor veel undecided/Anti-Trump wel een accepteerbare keuze is waar Biden dat mogelijks niet was.

En hoe meer Trump teert en speelt op zijn gekende sterktes hoe meer hij misschien dan wel zijn positie bij zijn eigen basis versterkt in de diepte maar ik denk ook dat hij telkens, onbedoeld, die significante anti-stem ook vergroot in de basis. En een brede basis kon wel eens veel doorslaggevender zijn dan een diepe basis.

Alhoewel ik nog altijd bij mijn standpunt blijf dat als hij niet wint het wel eens erg....interessant... kon worden. Ik geloof nooit dat hij nu plots een nederlaag gracieus zou aanvaarden en verdwijnen in de coulissen.
Bij een nederlaag zal de Republikeinse partij zich moeten herbronnen, want ik denk niet dat Trump over 4 jaar het nog eens gaat proberen. Het kan altijd, maar dan is hij al 82 jaar. Het eerste debat zal misschien richtinggevend zijn, maar er zijn tussen nu en november zoveel mogelijke beslissende of sturende factoren. Een ontbranding van het Midden Oosten met een sterke reactie van Biden of net een héél zwakke reactie van Biden, bijvoorbeeld.

Het is ook niet dat de peilingen - voor zover ze iets waard zijn - op dit moment een zéér duidelijke koploper aanduiden.

Zegt hij van het te doen? Nee. Hij zegt dat het een interessante piste is. En hij heeft gewoon gelijk. Liever iemand die alle pistes wil onderzoeken.
Neen, het is gewoon dom. Dat moet je kunnen benoemen. Een desinfectiemiddel injecteren in het lichaam is vanzelfsprekend een dom idee. Alcohol is ook een desinfectiemiddel. Denk je dat alcohol innemen in je lichaam infecties vermindert? Da's zo'n studentenmop op café als je verkouden bent. "Ahja, pintje pakken he, want alcohol doodt de virussen". Niemand die er ook maar een beetje over nadenkt die effectief denkt dat zoiets zou kunnen werken, maar Trump heeft blijkbaar niet dat inzicht. Waarom niet? Ik heb er mijn idee over, en het is niet flatterend voor de man.

Volgens het statistisch model van Nate Silver (vroeger fivethirtyeight.com) is de verkiezing momenteel ongeveer 50-50, wat vorige week nog niet zo was.
Kamala Harris zal wsl nog wat extra momentum krijgen door de DNC en de keuze voor een vicepresident, maar het is eveneens interessant om te zien of ze week per week wat naar boven kruipt in de peilingen.

Laatst bewerkt:
En dat in de veronderstelling dat Harris ook zou komen (zie Trump's eigen tweets voorafgaand aan het debat voor de noodzakelijke bronvermelding).
Trump op zijn woord geloven, na 7 jaar te tonen dat hij zowat de meest liegende persoon op de aardbol is.
Speciaal.

Tijdens 2020 hier meermaals gepost, maar misschien tijd om het voor sommigen nog eens boven te halen: 75% van wat hij zegt, zijn leugens, ongeëvenaard.
https://www.politifact.com/personalities/donald-trump/

Trump op zijn woord geloven, na 7 jaar te tonen dat hij zowat de meest liegende persoon op de aardbol is.
Speciaal.

Tijdens 2020 hier meermaals gepost, maar misschien tijd om het voor sommigen nog eens boven te halen: 75% van wat hij zegt, zijn leugens, ongeëvenaard.
https://www.politifact.com/personalities/donald-trump/
Ik vraag me af of hij ooit een "have you no decency"-moment meemaakt, zoals dat met de ooit onstuitbare McCarthy gebeurde in de jaren vijftig.

De man is 78, tenzij hij het presidentschap binnenhaalt in november zal het post-Trumptijdperk voor de Republikeinen stilaan moeten aanbreken.

Terug
Bovenaan