Hoezo een tekort?Dat is een tekort bij jou.
Ook al ben je voor de ene kant, iemand met enige intelligentie zou capabel moeten zijn om te kunnen begrijpen met welke gedachtengang een persoon op de andere partij zou stemmen.
Heel dat topic hier staat vol met ongegronde opmerkingen, interpretaties en weet ik veel wat nog allemaal, fout langs beide kanten.
Wat Trump zegt over "Over 4 jaar moeten jullie niet meer gaan stemmen, it'll be fixed", kan je echt heel normaal interpreteren alsof hij de democratie wil afschaffen, maar je kan het in de context ook doodnormaal interpreteren als "Normaal stemmen jullie niet, doe het deze ene keer en ik help het land recht. Volgende keren moeten jullie niet meer stemmen, maar deze ene keer aub wel."
Why the fuck zitten wij hier als een groep Belgen mee te springen op de hele polariserende machine die de Amerikaanse media is? @Loser is wat Trump defenses aan het schrijven, dat is gewoon een voorbeeld van even met een heldere blik zonder je blauw of rode bril kijken en zien dat sommige dingen gewoon nergens op slaan, ookal spelen ze in je voordeel.
Trump komt gewoon uit een andere wereld dan een hoop andere politiekers. Uiteindelijk boeit 1 ding om president te worden: Stemmen halen.
Hij weet dat hij dat kan doen door te spelen op populaire topics, en ook een heel deel idiote zijn makkelijk te overtuigen. Waar hij ook op in speelt. Eens hij president is weet hij ook wel de kracht van Amerika als machthebbend land te benutten. Like it or not, Trump weet van zaken doen.
Verklaar mij eens waarom mensen nog op een persoon zoals Trump kunnen stemmen? Zeker als je weet wat de man allemaal voor uitspraken heeft gedaan. Ik begrijp gewoon niet wanneer mensen stemmen op iemand die vrouwen respectloos behandeld, fraude pleegt, constant liegt, al zijn politieke tegenstanders ligt te kleineren, lacht met mindervalide mensen, dictators prijst, ... hoeft ik nog door te gaan?
Hoe kan een intelligent en moreel mens voor zo iemand stemmen? Dat moet je eens uitleggen.
Sommige mensen hebben geen moreel of willen het politieke systeem kapot maken door een Trump figuur te verkiezen?
Verder is het wel relevant voor ons Belgen wat er gebeurt in de verkiezingen in de VS. De VS is nog steeds het meest invloedrijke land in de wereld. En verder beginnen er in Europa ook al wat Trump-light's op te duiken die dezelfde manier van politiek voeren zoals Trump.
Tenslotte zou ik van Trump niet zeggen dat hij een goed zakenman is. Hoeveel van zijn ondernemingen zijn er al niet bankroet gegaan? Zou ook constant liegen over zijn net waarde. Voor zijn fortuin heeft die zelf ook niet moeten werken hé, geërfd van zijn vader.