Trump is geen geschikte presidentskandidaat en is dat nooit geweest. Die waanzin rond bleekmiddel is maar een voetnoot in heel zijn hallucinante en verderfelijke geschiedenis. Als amerika hem nog eens in het zadel tilt na de clownshow die zijn eerste termijn was gaat niet enkel het land zelf maar de gehele wereld daar enorm onder lijden. De amerikaanse verkiezing is altijd al een geweest die door de hele wereld op de voet gevolgd wordt en deze zal met ingehouden adem opgevolgd worden als misschien wel een van de belangrijkste verkiezing/kantelpunten aller tijden.

Laten we hopen dat rede en gezond verstand zegeviert want de gevolgen van nog eens 4 jaar Trump op zowat alles van democratie, fatsoen, de standing en macht van het westen en ons imago, vrijheden en mensenrechten, economie, geopolitieke belangen, onze alliantie, en het algemeen verlagen van waarden en normen politiek discours, ... De gevolgen zullen Internationale orde en stabiliteit zodanig op hun grondvesten doen daveren dat ze het zouden kunnen begeven.

We livin in interesting times alright. Hopelijk worden ze terug wat saaier/normaler. 🤞

er is gevraagd om weerlegde argumenten niet opnieuw te gebruiken
Het is gewoon een domme uitspraak. Al helemaal om deze publiekelijk te doen. Elke normale mens weet dat er een groot waarschuwingslabel op die flessen staat, dus neen, ze moeten niet alles onderzoeken. Alleen dingen die de moeite zijn om te onderzoeken.
Er zijn talloze voorbeelden van geneesmiddel die voor totaal andere ongedachte redenen gebruikt worden en dan uiteindelijk medisch gekeurd worden. Maar inderdaad, hij had rekening moeten houden met mensen die het verschil niet snappen tussen "we moeten de piste onderzoeken" en "kap bleekmiddel in je mondje".

Dat is gewoon een foute voorstelling van de feiten.
Okay, corrigeer me dan met feiten net zoals ik net bij jou deed. Dankjewel.

Als je niet snapt dat het ENORM onverantwoordelijk is om als staatshoofd live op TV in het wildeweg te fantaseren over medische ingrepen dan stel ik mij daar toch vragen bij.
Hier hebben we een andere mening over wat die video voorstelt. Hij zegt in een tijd van crisis dat ze vanalles gaan onderzoeken en dat er in zijn hoofd heel veel mogelijke opties zijn die ze moeten bekijken. Maar natuurlijk eerst moeten bekijken met medische professionals.

Laatst bewerkt:
Er zijn talloze voorbeelden van geneesmiddel die voor totaal andere ongedachte redenen gebruikt worden en dan uiteindelijk medisch gekeurd worden. Maar inderdaad, hij had rekening moeten houden met mensen die het verschil niet snappen tussen "we moeten de piste onderzoeken" en "kap bleekmiddel in je mondje".

Okay, corrigeer me dan met feiten net zoals ik net bij jou deed. Dankjewel.

Hier hebben we een andere mening over wat die video voorstelt. Hij zegt in een tijd van crisis dat ze vanalles gaan onderzoeken en dat er in zijn hoofd heel veel mogelijke opties zijn die ze moeten bekijken. Maar natuurlijk eerst moeten bekijken met medische professionals.
Ik bedoel dat zeggen dat ze een prostituee is, de feiten verdraaien is. Ze werd niet betaald voor de seks. Ze werd betaald omdat hij een vrouw thuis had zitten (zwanger zelfs?) en die publiciteit niet wou.

Ja, er zijn inderdaad voorbeelden, maar bleek lijkt me zeer sterk. En nogmaals, stel zo'n vragen binnenshuis en niet publiekelijk. Alleen was het wel complete Kleuterlogica waarom hij bleekmiddel aanhaalde.

Waarom zou een president, zonder enige medische kennis, tijdens een live persconfrentie ineens beginnen brainstormen over welke oplossingen er kunnen zijn. Beginnende met een oplossing om bleekwater op de één of andere manier gebruiken om het lichaam te reinigen.

Iemand die die beslissing daar neemt om dat te gaan doen, is dat iemand die je als president wil?

geen stropoppen, er zijn al veel andere zaken benoemd, zelfs op deze en de vorige pagina
Luister goed: "Supposed", "That hasn't been checked, but you're gonna check it", "SUPPOSED", "You're gonna test that too", "Is there a way we can do something like that?" "It would be interesting to check that. You're gonna have to use medical docters".

Zegt hij van het te doen? Nee. Hij zegt dat het een interessante piste is. En hij heeft gewoon gelijk. Liever iemand die alle pistes wil onderzoeken.
Toch absurd dat zoveel jaar na die uitspraak er nog altijd mensen zijn die daar kennelijk zo zwaar aan tillen. Die mensen hebben een beeld in hun hoofd van "zo moet een president zijn", wat dan een soort flauw afkooksel van een Obama of een Elio Di Rupo is, en alles wat daar niet onder valt is dan president onwaardig. Precies alsof dat Trump een kleuterjuf in een instituut voor mentaal gehandicapten waarbij je zeker niet het woord Javel en Covid in 1 zin moogt gebruiken omdat uw toeschouwers anders javel gaan drinken.

Imo is hetgeen u een president waardig maakt maar 1 ding: verkozen geweest zijn tot president.
Meer moet die niet, hij moet hij niet doen, "just niks".
Het zou maar raar zijn dat hij ineens zich anders gaat gedragen dan hoe hij zich altijd al gedragen heeft.

Tis ook triestig dat in heel dit topic over niks anders kan gepraat worden dan dingen die niet gaan over zijn presidentschap. Trump heeft volgens de rechtbank 35 jaar geleden zijn vinger in iemand zijn broek gestoken dus kan niet meer president worden! Trump heeft bleekwater gezegd tijdens de pandemie dus mag niet verkozen worden! Allez er moet toch wel iets meer kunnen aangehaald worden dan dat. Hij is 4 jaar president geweest, als hij dan toch het einde van de wereld betekent dan moet je toch uit die 4 jaar genoeg kunnen policies en fails kunnen plukken om aan te tonen dat deze man geen president kan worden.

Allez er moet toch wel iets meer kunnen aangehaald worden dan dat.

Enfin, je mag van al die dingen vinden wat je wilt, maar doen alsof men het enkel heeft over '35 jaar geleden zijn vinger in iemand zijn broek gestoken' en 'bleekwater' is gewoon discussievervalsing. Er is wel degelijk een enorme waslijst aan zaken waardoor mensen hem niet geschikt vinden om president te worden.

Dus ja, er kan wel degelijk iets meer aangehaald worden dan dat. Echt ongelofelijk in wat voor een ontkenning sommigen hier zitten zeg. Dat al die zaken hierboven je aan je reet kunnen roesten is je eigen zaak, maar doen alsof alle controverse rondom Trump ofwel niet bestaat ofwel iets halvelings verzonnen is: dan ben je ver van het padje.

Precies alsof dat Trump een kleuterjuf in een instituut voor mentaal gehandicapten waarbij je zeker niet het woord Javel en Covid in 1 zin moogt gebruiken omdat uw toeschouwers anders javel gaan drinken.
Bwah...kweenie...met de backup van Marjorie die geloofde dat de bosbranden in Californië werden aangestoken door laserschietende satellieten, bestuurd door Joden, zou dat toch echt wel al moeten lukken dat mensen zo dom zouden zijn.

:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch absurd dat zoveel jaar na die uitspraak er nog altijd mensen zijn die daar kennelijk zo zwaar aan tillen. Die mensen hebben een beeld in hun hoofd van "zo moet een president zijn", wat dan een soort flauw afkooksel van een Obama of een Elio Di Rupo is, en alles wat daar niet onder valt is dan president onwaardig. Precies alsof dat Trump een kleuterjuf in een instituut voor mentaal gehandicapten waarbij je zeker niet het woord Javel en Covid in 1 zin moogt gebruiken omdat uw toeschouwers anders javel gaan drinken.

Imo is hetgeen u een president waardig maakt maar 1 ding: verkozen geweest zijn tot president.
Meer moet die niet, hij moet hij niet doen, "just niks".
Het zou maar raar zijn dat hij ineens zich anders gaat gedragen dan hoe hij zich altijd al gedragen heeft.

Tis ook triestig dat in heel dit topic over niks anders kan gepraat worden dan dingen die niet gaan over zijn presidentschap. Trump heeft volgens de rechtbank 35 jaar geleden zijn vinger in iemand zijn broek gestoken dus kan niet meer president worden! Trump heeft bleekwater gezegd tijdens de pandemie dus mag niet verkozen worden! Allez er moet toch wel iets meer kunnen aangehaald worden dan dat. Hij is 4 jaar president geweest, als hij dan toch het einde van de wereld betekent dan moet je toch uit die 4 jaar genoeg kunnen policies en fails kunnen plukken om aan te tonen dat deze man geen president kan worden.
Zopas was er een discussie over Trump's belastingsverlaging en hoe die een groot gat in de begroting heeft nagelaten en de gemiddelde Amerikaan amper profijt heeft opgeleverd. Dus als je alle morele tekortkomingen, polarizerende uitspraken en daden, electoraal negationisme en uitholling van de democratie even ter zijde laat, het beleid zelf trok ook op geen hol.

Zopas was er een discussie over Trump's belastingsverlaging en hoe die een groot gat in de begroting heeft nagelaten en de gemiddelde Amerikaan amper profijt heeft opgeleverd. Dus als je alle morele tekortkomingen, polarizerende uitspraken en daden, electoraal negationisme en uitholling van de democratie even ter zijde laat, het beleid zelf trok ook op geen hol.
De befaamde Tax Cuts and Jobs Act waar ik het een week of twee geleden over had? Ik wacht nog steeds op een reactie over hoe dat beleid 'goed' is voor het Amerikaanse volk.

Ik wacht nog steeds op tegenargumenten met cijfers en/of statistieken, maar de desbetreffende leden zijn plotseling stil.

Trump heeft niet aangeraden bleekmiddel te injecteren, maar stelde voor dat het onderzocht moest worden
Tis ook triestig dat in heel dit topic over niks anders kan gepraat worden dan dingen die niet gaan over zijn presidentschap. Trump heeft volgens de rechtbank 35 jaar geleden zijn vinger in iemand zijn broek gestoken dus kan niet meer president worden! Trump heeft bleekwater gezegd tijdens de pandemie dus mag niet verkozen worden!
Letterlijk tijdens zijn presidentschap, hé. Kunnen we het daar ten minste over eens raken? Hij heeft als zittend president gezegd dat bleekmiddel inspuiten een manier was (edit: klopt, "mogelijks kon zijn". Mea culpa.) om van Covid af te raken. Toen hij als presidentskandidaat naar voor kwam in 2016 zei hij tijdens een rally dat het onmogelijk is dat de haarspray die hij gebruikt schade toebrengt aan de ozonlaag omdat hij appartement "volledig luchtdicht" is.

En nu ook wel straf dat nét jij die afkwam met dat golf-filmpje de rest ervan beticht om het enkel te hebben over zaken die niks met zijn presidentschap te maken hebben. Discussieer dan op beleidsniveau zoals je zelf duidelijk wil, en laat de cult of personality-PR zelf achterwege.

Laatst bewerkt:
Wil hier even toch een anekdote kwijt nu dat we het al even hebben over de vraag waarom men in godsnaam Trump zou verdedigen in Vlaanderen.

Ik had het even terug met enkele collega's over de aanslag op Trump. Twee er van zeiden dat volgens hen er toch iets niet klopte aan dat verhaal, en dat ze vermoeden dat het in scene was gezet door Trump. Ik dacht eerst dat ze dit om te lachen zeiden, maar bleek dat ze wel degelijk in een samenzweringstheorie geloofden.

Ik weet dat complottheorieën spijtig genoeg aan populariteit winnen tegenwoordig, maar het is toch niet normaal dat twee hoogopgeleide mensen, waarvan één progressief en anti Trump, in Vlaanderen, de reflex hebben om een dergelijke theorie te overwegen.

Wat ik denk ik wil zeggen is dat het misschien niet normaal is dat we Trump-fans hebben in Vlaanderen, maar dat ik toch ook akkoord ga dat het geen eenrichtingsverkeer is. Er is precies iets komen overwaaien uit de VS dat mensen met zeer verschillende overtuigingen in Vlaanderen vreemde dingen doet denken.

Wil hier even toch een anekdote kwijt nu dat we het al even hebben over de vraag waarom men in godsnaam Trump zou verdedigen in Vlaanderen.

Ik had het even terug met enkele collega's over de aanslag op Trump. Twee er van zeiden dat volgens hen er toch iets niet klopte aan dat verhaal, en dat ze vermoeden dat het in scene was gezet door Trump. Ik dacht eerst dat ze dit om te lachen zeiden, maar bleek dat ze wel degelijk in een samenzweringstheorie geloofden.

Ik weet dat complottheorieën spijtig genoeg aan populariteit winnen tegenwoordig, maar het is toch niet normaal dat twee hoogopgeleide mensen, waarvan één progressief en anti Trump, in Vlaanderen, de reflex hebben om een dergelijke theorie te overwegen.

Wat ik denk ik wil zeggen is dat het misschien niet normaal is dat we Trump-fans hebben in Vlaanderen, maar dat ik toch ook akkoord ga dat het geen eenrichtingsverkeer is. Er is precies iets komen overwaaien uit de VS dat mensen met zeer verschillende overtuigingen in Vlaanderen vreemde dingen doet denken.
Toch niet abnormaal dat zaken uit de VS komen overwaaien. Op vele vlakken zijn ze nog altijd toonaangevend. IPA en woke zijn twee zaken die op een geheel eigen manier toch een impact hebben op hoe we hier in Vlaanderen anders zijn gaan omgaan met respectievelijk biercultuur en identiteit & representatie. En dat zijn maar twee - uiteenlopende - voorbeelden hoe de VS invloed uitoefent op zo'n kleine regio als Vlaanderen.

Trump is een zoveelste "exportproduct" in rij.

Gezien de aanslag nog maar een tweetal weken geleden is en 'even terug' dus WSS betekent dat het gaat over net na de aanslag, is het niet vreemd dat ze vonden dat er iets niet klopte aan het verhaal. Het is van een extreem toeval voor Trump spreken dat hij nét enkel aan zijn oor geraakt is. Wat voor alle duidelijkheid wel degelijk is wat gebeurd zal zijn, maar door het enorme aantal flagrante leugens en eigen complottheorieën van Trump voorzichtig moet bekeken worden.

Dat is nog iets anders dan een samenwerkingstheorie geloven, imho, omdat je dan net wél iets anders gelooft en je er minstens al wat over gelezen zou moeten hebben.

Bij ons op het werk, waar het geen hoogopgeleide mensen zijn, is de eerste reflex ook altijd dat er meer aan de hand moet zijn. Ik vind dat echt bizar. De meest logische uitleg wordt altijd genegeerd en meest absurde piste wordt vaak aangenomen als potentiële waarheid. Toch een evolutie waar ik niet vrolijk van word. Nu zitten in fabrieken wel veel verzuurde mensen, maar toch.

Dat is toch al jarenlang zo?
Ik herinner me dat niet anders of erger.
Na 9/11 was er ook al heel snel een hele groep mensen die dacht dat Bush er achter zat.

Na 9/11 was er ook al heel snel een hele groep mensen die dacht dat Bush er achter zat.
Het lijkt me toch zonder twijfel erger te worden. Gewoon door de gigantisch grotere hoop aan informatie, waarbij er ook een grotere hoop desinformatie is. Neem daarbij nog het stijgend wantrouwen tegenover overheden in het algemeen en je hebt een gevaarlijke cocktail.

Veel informatie, zelfs al is die juist, kan gewoon al tot wantrouwen leiden omdat mensen de context van informatie niet zien of door de complexiteit van de inforamtie verkeerde linken leggen.

Volgens mij is het toch wel een pak meer "main stream" geworden dan vroeger hoor, er is ook gewoon meer (mis)informatie beschikbaar van twijfelachtige of gewoon slechte kwaliteit, en social media spelen daarin de rol van gigantische katalysator door mensen voor te schotelen wat ze graag consumeren.

En laat ons ook eerlijk zijn: de politiek doet gewoon mee. Bij ons nog niet in serieuze debatten, maar als je social media bekijkt, zeker die van allerhande mindere goden in partijen. Allezja, Van Langenhove toen die nog bij het VB zat was een goed voorbeeld. Thierry Baudet in Nederland ook, en dat was dat wel iemand met een belangrijke rol.

En om on-topic te blijven, iemand die daar heel erg toe heeft bijgedragen is en blijft Trump zelf:

During and after his term as President of the United States, Donald Trump made tens of thousands of false or misleading claims. The Washington Post's fact-checkers documented 30,573 false or misleading claims during his presidential term, an average of about 21 per day.[1][5][6][7] The Toronto Star tallied 5,276 false claims from January 2017 to June 2019, an average of 6 per day.[2] Commentators and fact-checkers have described the scale of Trump's mendacity as "unprecedented" in American politics,[13] and the consistency of falsehoods a distinctive part of his business and political identities.[14] Scholarly analysis of Trump's tweets found "significant evidence" of an intent to deceive.[15]
He is the most "accomplished and effective liar" to have ever participated in American politics; moreover, his lying has reshaped public discourse so that "the frequency, degree, and impact of lying in politics are now unprecedented".[9]
Glenn Kessler said in 2017 as a fact-checker for The Washington Post there was no comparison between Trump and other politicians. Kessler gave his worst rating to other politicians 20% of the time, but gave it to Trump 64% of the time.[133] Kessler wrote that Trump was the most fact-challenged politician he had ever encountered and lamented that "the pace and volume of the president's misstatements means that we cannot possibly keep up".[134] Kessler and others have described how Trump's lying has created an alternate reality.[135][136] David Zurawik says we should "just assume Trump's always lying and fact check him backwards"[137] because that's "how to cover a habitual liar".[138]

Er is een reden dat vaak wordt gezegd dat we in een "post-truth" tijdperk leven.

Het wordt echt wel erger heb ik de indruk. Zeker sinds Corona. Nu werk ik wel in Nederland en daar zijn ze precies nog iets gevoeliger voor dit soort zaken (buikgevoel). Ik denk dat veel mensen meer zijn gaan opzoeken op Tiktok en YouTube over Corona en nu in een soort algoritme zitten met meer fakenews. Het is in ieder geval een kwalijke evolutie.

Het wordt echt wel erger heb ik de indruk. Zeker sinds Corona. Nu werk ik wel in Nederland en daar zijn ze precies nog iets gevoeliger voor dit soort zaken (buikgevoel). Ik denk dat veel mensen meer zijn gaan opzoeken op Tiktok en YouTube over Corona en nu in een soort algoritme zitten met meer fakenews. Het is in ieder geval een kwalijke evolutie.
Corona is in mijn ogen ook wel een keerpunt geweest. Ik heb véél mensen de rabbit hole in zien duiken van samenzweringstheorieën, over hoe de overheid de crisis heeft aangegrepen om een greep te krijgen op de "domme schapen" die zich vrijwillig lieten inenten met gevaarlijke vaccins. Dat zindert nog altijd na. Ik ben ook wel blij dat ik niet meer elke dag op de kop van Marc Van Ranst moet kijken, maar nog meer blij dat ik niet die rabbit hole ben ingedoken.

Terug
Bovenaan