Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Texas is in 2032 een blauwe staat. De demografische evolutie die daar aan de gang is zal ook daar zorgen voor een omslag, net zoals dat in een aantal andere zuidelijke staten het geval is. Het leven in California wordt voor velen te duur, en die mensen wijken dan uit naar andere Zuidelijke staten..
Ik weet dat die kaart liegt, ik geef gewoon aan dat heel wat rednecks dom genoeg zijn om die kaart te geloven.
De democraten zijn sowieso in de meerderheid, de popular vote winnen ze zo goed als altijd.
Ze wordt overal online gebruikt om aan te tonen dat de verkiezingen vervalst zijn, en door de achterban van die mensen geloofd en opnieuw aangehaald. Geeft wat mij betreft aan dat die mensen niet erg slim zijnNogal veralgemeende gevolgtrekking op basis van afkomst/woonplaats, enfin discriminerende en racistische uitspraak gewoon.
Ze wordt overal online gebruikt om aan te tonen dat de verkiezingen vervalst zijn, en door de achterban van die mensen geloofd en opnieuw aangehaald. Geeft wat mij betreft aan dat die mensen niet erg slim zijn
Wel grappig om dat te horen van de man die dit topic start
terwijl de oorzaak van die aanslag niets te maken had met die dames op het podium, maar een operationele beslissing van het managament de secret service cell, die beslist hebben één dak met uitzicht op het podium niet te bewaken.
Ik spreek niet over al die mensen die daar wonen , wel over de mensen die dom genoeg zijn om het verhaal te geloven dat de verkiezingen gestolen zijn.1) rednecks is een neerbuigende term gericht op vnl blanke mensen in het zuiden : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Redneck
Fitheid speelt ook geen rol, die mensen die op dat podium staan, staan daar voor verschillende redenen, die moeten niet allemaal sterk en fit zijn, ik wil daar bvb ook wat mensen hebben staan die onwaarschijnlijk goed zijn in het herkennen van gezichten.2) ik heb die topic helemaal niet gestart. Ik denk dat ik ook al 27 keer daar toegelicht heb dat geslacht voor mij daar helemaal geen rol speelde. Ik ga die discussie niet helemaal opnieuw starten maar zou fijn zijn mocht je de moeite doen om de topic te lezen voor je zoiets zegt. Wat je duidelijk niet gedaan hebt.
Ik spreek niet over al die mensen die daar wonen , wel over de mensen die dom genoeg zijn om het verhaal te geloven dat de verkiezingen gestolen zijn.
Ik heb de verkiezingsdata vanaf 's ochtends vroeg opgevolgd, en ik denk dat ik de eerste persoon was die aangaf dat Biden de verkiezingen zou winnen. Dat was gewoon duidelijk vanuit de stemmen uit de rurale gebieden in de swing states: terwijl Trump daar nog steeds met 70-90% won in iedere stad, was dat systematisch in ieder stadje met 1-3% minder dan de vorige verkiezingen. Alsof de overheid al die lokale stembureau resultaten zou kunnen vervalsen (dat gebeurt overal met getuigen).
En dat stramien zag je terugkomen in zowat al die staten
Ik herinner me dat zowat heel dit forum met me lachte, maar 7-8 uur later begon te beseffen dat mijn voorspellingen gewoon volledig klopten .
Verder is er geen enkele klacht ingediend die enigszins stand hield, is er bewijs op tape van Trump die een verkiezingsofficial smeekt om resultaten te vervalsen, en hebben de meeste actors in heel dat circus ondertussen bekend dat het helemaal op opgezet spel was.
Dus ja, mensen die beweren dat die verkiezingen vervalst waren zijn ofwel manipulatief of dom. Indien iemand in Europe in staat is om die resultaten te analyseren, moeten ze dat zelf ook kunnen denk ik.
Fitheid speelt ook geen rol, die mensen die op dat podium staan, staan daar voor verschillende redenen, die moeten niet allemaal sterk en fit zijn, ik wil daar bvb ook wat mensen hebben staan die onwaarschijnlijk goed zijn in het herkennen van gezichten.
En het is ook geweten dat een blanke persoon het moeilijker heeft om mensen van Afrikaanse of Aziatische origine te onderscheiden, dus ik zou daar zeker een gemengd team willen zien.
Ik vind dat echt gewoon een zwaar foute post. Op z'n allerminst verraadt die een belangrijk gat in het begrip van een andere cultuur. Want vergis je niet, de Amerikaanse cultuur is niet dezelfde als de onze. De gelijkenissen zijn op dat gebied een valstrik die de grote verschillen verhullen.Ik spreek niet over al die mensen die daar wonen , wel over de mensen die dom genoeg zijn om het verhaal te geloven dat de verkiezingen gestolen zijn.
Ik heb de verkiezingsdata vanaf 's ochtends vroeg opgevolgd, en ik denk dat ik de eerste persoon was die aangaf dat Biden de verkiezingen zou winnen. Dat was gewoon duidelijk vanuit de stemmen uit de rurale gebieden in de swing states: terwijl Trump daar nog steeds met 70-90% won in iedere stad, was dat systematisch in ieder stadje met 1-3% minder dan de vorige verkiezingen. Alsof de overheid al die lokale stembureau resultaten zou kunnen vervalsen (dat gebeurt overal met getuigen).
En dat stramien zag je terugkomen in zowat al die staten
Ik herinner me dat zowat heel dit forum met me lachte, maar 7-8 uur later begon te beseffen dat mijn voorspellingen gewoon volledig klopten .
Verder is er geen enkele klacht ingediend die enigszins stand hield, is er bewijs op tape van Trump die een verkiezingsofficial smeekt om resultaten te vervalsen, en hebben de meeste actors in heel dat circus ondertussen bekend dat het helemaal op opgezet spel was.
Dus ja, mensen die beweren dat die verkiezingen vervalst waren zijn ofwel manipulatief of dom. Indien iemand in Europe in staat is om die resultaten te analyseren, moeten ze dat zelf ook kunnen denk ik.
Is ook een zeldzame gebeurtenis heMaakt dat mee, ik krijg in een pol & actua topic bijna kippevel van een post van Loser omdat ik het er zo mee eens ben.

Wel, je bent blijkbaar niet in staat te begrijpen dat mijn post spreekt over de specifieke groep mensen die nog altijd beweren dat het verkiezingsresultaat van 2020 vervalst zijn. Volgens enquêtes is bijna een derde van de Amerikanen nog altijd overtuigd dat Trump de verkiezingen heeft gewonnen.Ik vind dat echt gewoon een zwaar foute post. Op z'n allerminst verraadt die een belangrijk gat in het begrip van een andere cultuur. Want vergis je niet, de Amerikaanse cultuur is niet dezelfde als de onze. De gelijkenissen zijn op dat gebied een valstrik die de grote verschillen verhullen.
Voor mij legt Randy Newman zijn vinger er als geen ander op met het liedje Redneck. Daarin zet hij een zuiderling neer die boos is om hoe noorderlingen constant hen te kakken zetten en steevast in zulke clichés denkt. Lester Maddox kwam op een talkshow, en werd daar bijna weggelachen als "redneck" gewoon door zijn afkomst.
Mensen aan de kant schuiven omdat ze "dom" zijn door hun afkomst is sowieso al bijzonder twijfelachtig. Dan ook nog eens doen alsof je alleen maar voor X kunt stemmen als je dom bent, is al helemaal bizar. Opnieuw: je onderschat de verzuiling enorm. Maar je onderschat ook de totale geschiedenis, de machtsverhouding sinds de burgeroorlog en alle interne spelingen. Daarnaast onderschat je ook enorm het Republikeinse gedachtegoed en hoe wéinig het hoofd van die Republikeinse partij op dat moment precies uitmaakt in het grotere geheel.
Om nog maar een nummer te citeren:
We got a fightin' side a mile wide but we pray for peace
'Cause it's mostly us that end up servin' overseas
(...)
'Cause we won't take a dime if we ain't earned it
When it comes to weight, brother, we pull our own
If it's our backwoods way of livin' you're concerned with
You can leave us alone
En dat laatste is véél belangrijker dan wie er president is voor een heel belangrijk stuk van het zuiden. Dat kan nog zo dom klinken voor jou, maar dat maakt je eerlijk gezegd blind voor een andere cultuur, en als dat over een ander land zou gaan, zou het onversneden racisme zijn. Geloof is heel belangrijk in het zuiden, en daar mag je van vinden wat je wilt. Maar doen alsof hun mening daardoor minder waard is, vind ik niet bepaald een waarde waar ik mee te koop wil lopen.
Heel praktisch is zelfbeschikkingsrecht van de staten, persoonlijke vrijheid, wegblijven van staatsinmenging (en vooral federale) veel belangrijker dan Trump zelf. De diehard Trumpers, dat is nog wat anders. Zoals ik zeg, daar zit een hele altright white supremacistbeweging achter. Maar dat is een zeer kleine minderheid, hè. Het gemak waarmee hier miljoenen mensen wordt weggeschoven is toch ook gewoon bizar.
Wel, je bent blijkbaar niet in staat te begrijpen dat mijn post spreekt over de specifieke groep mensen die nog altijd beweren dat het verkiezingsresultaat van 2020 vervalst zijn. Volgens enquêtes is bijna een derde van de Amerikanen nog altijd overtuigd dat Trump de verkiezingen heeft gewonnen.
Maar dat zijn waarschijnlijk allemaal heel verstandige mensen.
Alsof ik niet zou begrijpen dat mensen ook voor andere reden op Trump stemmen…
Dit is in ieder geval mijn laatste post op dit forum.
Ook ben ik benieuwd of hij de Capitool-bestormers uit de gevangenis gaat halen zoals hij maanden geleden zei in een speech.Of je nu Trump's narratief dat de verkiezing van hem gestolen is gelooft vanuit culturele, historische of religieuze overtuiging maakt toch niet uit? Ik vind dat persoonlijk toch ook vrij dom.
Moest Trump in november verliezen en hij heeft reeds aangegeven zijn mogelijks verlies ook nu weer te zullen ontkennen zal veel weer afhangen van hoe hard hij zijn volgelingen ophitst. Gezien de gemoederen nu nog hoger oplopen met Trump die sinds zijn oorpiercing zogezegd zelfs god aan zijn kant heeft zou 6 januari wel eens in het niets kunnen verbleken tov wat ons dan te wachten zou staan.
Goh ja, ik denk niet dat dat mensen per se dom maakt. Stel je voor dat je je hele leven opgroeit in een dorp waar quasi iedereen conservatief is en waar Fox News de hele dag aan staat. Mensen zijn uiteindelijk ook maar een product van hun omgeving. En dat geldt niet enkel voor de conservatieve bevolking en hun volksvertegenwoordigers maar net zo goed voor de liberale zijde. Laat ons niet vergeten dat veel Democratische kiezers gretig mee in de Irak-oorlog zijn gestapt en ook lange tijd de genocide in Gaza hebben gesteund omdat het liberale politieke en medialandschap mensen uit het Midden-Oosten als ondergeschikt beschouwd ten opzichte van Amerika's imperalistische ambities. Net zo goed propaganda.Wel, je bent blijkbaar niet in staat te begrijpen dat mijn post spreekt over de specifieke groep mensen die nog altijd beweren dat het verkiezingsresultaat van 2020 vervalst zijn. Volgens enquêtes is bijna een derde van de Amerikanen nog altijd overtuigd dat Trump de verkiezingen heeft gewonnen.
Maar dat zijn waarschijnlijk allemaal heel verstandige mensen.
Alsof ik niet zou begrijpen dat mensen ook voor andere reden op Trump stemmen…
Dit is in ieder geval mijn laatste post op dit forum.
Dat is nu ook niet waar, de MAGA beweging is echt geen minderheid binnenin de Republikeinse partij. Heb je naar de conventie gekeken? Plaatsvervangende schaamte, leek wel een cult.Heel praktisch is zelfbeschikkingsrecht van de staten, persoonlijke vrijheid, wegblijven van staatsinmenging (en vooral federale) veel belangrijker dan Trump zelf. De diehard Trumpers, dat is nog wat anders. Zoals ik zeg, daar zit een hele altright white supremacistbeweging achter. Maar dat is een zeer kleine minderheid, hè. Het gemak waarmee hier miljoenen mensen wordt weggeschoven is toch ook gewoon bizar.
Klopt. Daar zijn ook verschillende (opinie)stukken over geschreven de afgelopen maanden dat de republikeinse waarden vervangen worden door MAGA waanzin. En dus ook aanhangers.Dat is nu ook niet waar, de MAGA beweging is echt geen minderheid binnenin de Republikeinse partij. Heb je naar de conventie gekeken? Plaatsvervangende schaamte, leek wel een cult.
‘wegblijven van staatsinmenging’ en het project2025 staan haaks op elkaar. Net zoals persoonlijk vrijheid.Heel praktisch is zelfbeschikkingsrecht van de staten, persoonlijke vrijheid, wegblijven van staatsinmenging (en vooral federale) veel belangrijker dan Trump zelf.

Dat wordt aftellen. Beide campagneteams zullen wel serieus aan de slag gaan om hun kandidaten voor te bereiden op deze deathmatch.10 september staat debat met Harris en Trump op het menu![]()