Zo'n opmerkingen zegt eigenlijk meer over u en niet over "de mensen". De mainstream media zijn allang geen nieuwsbron meer. De MSM moeten eerst en vooral bekeken worden vanuit de optiek van de psychologische oorlogsvoering en het voeren van een informatieoorlog tegen je vijand (zowel intern als extern). Indien je dat doet, zullen veel dingen snel duidelijk worden.
Alle reacties die 'mainstream media' als 1 geheel voorstellen zijn eigenlijk niet serieus te nemen. Het is geen blok. Fox News is bv ook een invloedrijk en groot mediakanaal en dus als mainstream media te beschouwen en die kiezen duidelijk de kant van Trump. Eigenlijk hebben al die reacties op 'mainstream media' maar 1 doel en dat is de media demoniseren als goedkope manier om kritische vragen te ontwijken.

Verder ben ik benieuwd wat jij dan wel als geloofwaardige nieuwsbron beschouwt. Sociale media?

Die staatsregels zijn overruled in het Supreme Court wanneer het ertoe kwam, een partij heeft de vrijheid zijn eigen kandidaten te bepalen.
zelfs als dat zou zijn, het bewijs lever je hiervoor echter niet, betekent dit gewoon dat de partij dus niks moet en zeker niet opnieuw klassieke primaries moet uitvoeren .
Klassieke primaries organiseren zal wellicht niet meer lukken, maar een open convention met tegenkandidaten lijkt mij desondanks een betere optie, een meer democratische optie.
en weet je wat: dat zal ook in theorie gebeuren. Met de kandidaat die uit de primaries komt, Kamala Harris (die per definitie de kandidaat was als er iets gebeurde met Biden) en een of meerdere tegenkandidaten, als ze aan de voorwaarden voldoen. Alleen zal, zoals altijd, en zoals in de praktijk nodig is gezien sommige staten al de kandidaat wettelijk eerder moeten kennen, er een dnc-kandidaat naar voor geschoven worden door die verkozen delegees op voorhand (net voor de conventie )En dat zal naar alle waarschijnlijkheid overduidelijk Harris zijn. Niks meer of minder democratisch dan 3 dagen later hetzelfde te doen.
Again: dit betekent dat élke presidentskandidaat van de Democraten sinds Obama, daar met één of andere smerige truck geraakt is dankzij establishment politics... triest voor de grootste democratie van het vrije Westen.
ga je nu echt claimen dat het establishment ervoor gezorgd heeft dat Biden eerst kandidaat was, daarna niet door ouderdom, maar door datzelfde establishment geflaterd heeft en daarna zftrad om zo Harris te lanceren ?
Beeld je in hoeveel beter de wereld geweest zou zijn met een president Sanders, die wél kans had gehad deftig van Trump te winnen.
Maar hey, Clinton won wel de popular vote, toppie!
Clinton had ook een deftige kans. Het is niet omdat ze daar niet in geslaagd is, dat ze geen deftige kans had. 35.000 stemmen in drie staten in een andere richting en het was trump niet geweest. Dus kan je onmogelijk correct zeggen dat ze geen kans had om deftig van trump te winnen .

Oja: Sanders steunt Harris.

Laatst bewerkt:
Ik voorspel Mark Kelly als VP pick voor Harris. All american hero, swing state native, en verteerbaar voor conservatieve mannen in de Midwest. U las het hier eerst.

Yep. Denk je dat Kamala Harris er beter voor staat dan Hilary Clinton in 2016? Ik denk het niet. Denk je dat Trump er slechter voor staat dan in 2016? Al helemaal niet.
Dat is toch helemaal geen antwoord op wat hij zei... Je claimde dat hij wel ging verzachten van toon na de verkiezingen, wat natuurlijk nonsens is.

Je zou toch denken dat de democraten iets bijgeleerd hebben sinds 2016 en niet opnieuw een weinig inspirerende establishment kandidaat in broekpak naar voren zouden schuiven.

VRT liveblog:

VS-correspondent Björn Soenens: "Alle neuzen in dezelfde richting"​

Nu Kamala Harris de steun van voldoende afgevaardigen lijkt te hebben, zal ze in principe over 4 weken officieel worden aangeduid als presidentskandidaat op de Democratische conventie in Chicago. "Maar op 7 augustus al willen de Democraten officieel laten weten dat Harris de kandidate is", zegt VS-correspondent Björn Soenens.
Alles lijkt wel heel snel te verlopen. "Het lijkt erop te wijzen dat alle neuzen in dezelfde richting staan. De Democraten beseffen ook dat ze zich het best achter één persoon scharen en geen verdeeldheid tonen. Het moet ook snel gaan omdat ze niet veel tijd meer hebben. De verkiezingen zijn al over 15 weken. Er is geen tijd te verliezen."
Soenens betwijfelt of er nog een sterke tegenkandidaat zal opduiken. "Het lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat er plots nog een grote klepper roet in het komt gooien. Je ziet ook het enthousiasme bij de gewone Democratische kiezer. In 24 uur tijd is 81 miljoen dollar opgehaald, een absoluut record. Het zijn veel kleine giften van kleine Democratische kiezers, eenvoudige mensen."

Misschien was er in theorie wel een betere kandidaat, maar het is véél te laat om die nu nog te gaan introduceren. Harris it is, lijkt me. Volgens Soenens is er nu ook "lichte paniek" bij de Republikeinen, maar is dat zo of is dat eerder zijn persoonlijke mening & whisfhful thinking die erdoor komt schemeren?

Biden gaat vandaag ook weer aan de slag. Men probeert hem wel van zijn mandaat weg te duwen, maar lijkt me weinig waarschijnlijk dat hij zijn presidentschap nu nog gaat opgeven of dat men een juridisch achterdeurtje gaat vinden om hem alsnog afstand te doen nemen van zijn titel, waardoor Harris het gaat moeten overnemen.

De kansen voor de Democraten lijken me wel te stijgen met Harris maar om dat te consolideren zal Harris de komende vijftien weken moeten knokken tot het bittere eind. Trump zal ook niet bij de pakken blijven zitten.

Afgaande op Twitter zijn de Trumpers al zeer actief met selectieve filmpjes op te laden met vreemde Harris-momentjes. Vooral de veelvuldige herhalingen op haar toespraken met de nogal wollige zin "Imagine that can be, unburdened by what has been" komen heel vaak voor. Maar goed, als je de toespraken van meerdere politici gaat analyseren zullen er wel vaker zinnen gerecycleerd worden.

Moest Harris toch toevallig winnen, waar ik niet vanuit ga, dan gaat Amerika wel ontploffen vrees ik. Dan gaat die bestorming van het Capitool niks zijn in vergelijking van wat gaat komen. Trump gaat nooit kunnen leven met die tweede vernedering.

Afgaande op Twitter zijn de Trumpers al zeer actief met selectieve filmpjes op te laden met vreemde Harris-momentjes. Vooral de veelvuldige herhalingen op haar toespraken met de nogal wollige zin "Imagine that can be, unburdened by what has been" komen heel vaak voor. Maar goed, als je de toespraken van meerdere politici gaat analyseren zullen er wel vaker zinnen gerecycleerd worden.
Dat is natuurlijk het risico met heel hard op de man spelen, als de man dan verandert is dat veel moeite voor niets. Uiteindelijk toch wel heel wat aanvallen op Biden rond zijn leeftijd, traag zijn, rond zijn versprekingen, enz. En nu staat daar plots een vrouw van 59 jaar, wat dus een jong veulen is in deze context. Kennelijk wel wat inertie: gewoon blijven doen wat werkte.

Dat is natuurlijk het risico met heel hard op de man spelen, als de man dan verandert is dat veel moeite voor niets. Uiteindelijk toch wel heel wat aanvallen op Biden rond zijn leeftijd, traag zijn, rond zijn versprekingen, enz. En nu staat daar plots een vrouw van 59 jaar, wat dus een jong veulen is in deze context. Kennelijk wel wat inertie: gewoon blijven doen wat werkte.
Ik vraag me ook wel af of dat op de man/vrouw spelen alnaargelang de tegenpartij niet gewoon anders gaat werken en overkomen.

Bij Biden begrepen veel mensen die soms (te) harde kritiek en commentaren op de man van Trump gewoon, velen deelden zijn mening, zelfs mensen die niet noodzakelijk sympathiseerden met Trump. Ook al vond men hem uiteraard vaak veel te hard en gewoon lomp en boertig, maar het had volgens mij bij een groot deel twijfelaars wel effect.

Nu zou gratuite commentaar op de vrouw wel eens het tegenovergestelde effect kunnen hebben.

Om maar te zeggen dat de race nu pas van start gaat, en één van de kandidaten al op topsnelheid zit terwijl de ander nog moet vertrekken:

Ik ken de kwaliteiten van Harris niet genoeg eerlijk gezegd, maar het historische aspect, de mogelijks eerste (echte), dan nog gekleurde, vrouwelijke president ooit, daar smullen veel Amerikanen vermoedelijk wel van.

Op de vorige pagina lees ik zoveel onzin over de Murdochs, over Fox, over media in't algemeen. Het kan echt geen kwaad om eens wat in te lezen over die kwesties als je dat hier als argument wil opwerpen.
Of lees dit boek: The Fall van Michael Wolff. Je zal verrassend opkijken na het lezen ervan 😉😉

In't kort: Rupert Murdoch heeft in 2020 de call gegeven dat Fox News Arizona aan Biden moest toekennen, hoewel dat toen nog niet helemaal zeker was. Dat veranderde de narratief compleet tijdens Election Night. Waarom? Omdat hij Trump een ongelooflijke debiel vindt.

Ook zonder die 'call' zou Arizona naar Biden gegaan zijn. Fox heeft de verkiezingsresultaten niet veranderd. Verder kan je niet ontkennen dat Fox zwaar pro-Trump is, kijk maar eens naar de berichtgeving op hun site.

Yep. Denk je dat Kamala Harris er beter voor staat dan Hilary Clinton in 2016? Ik denk het niet. Denk je dat Trump er slechter voor staat dan in 2016? Al helemaal niet.
Ik heb vooral het gevoel dat de winstkansen van Trump in 2016 en 2020 onderschat werden en nu overschat zijn. Trump heeft eigenlijk nog steeds datzelfde plafond van rond de 46%. Dat was in 2016 en 2020 ook zo. Alleen de Democratische kandidaat was de laatste tijd iets minder populair dan in 2016 en 2020.

Moest Harris toch toevallig winnen, waar ik niet vanuit ga, dan gaat Amerika wel ontploffen vrees ik. Dan gaat die bestorming van het Capitool niks zijn in vergelijking van wat gaat komen. Trump gaat nooit kunnen leven met die tweede vernedering.
Verschil met 2020 is dat hij nu niet in een machtspositie zit. Dus dat hij verongelijkt is is minder erg dan de vorige keer. Hij kan tenminste de machtsoverdracht niet saboteren, want als de Democraten winnen is er helemaal geen machtsoverdracht. Hij kan wel zijn aanhangers oproepen om keet te schoppen, maar dat zal weinig veranderen. Een stelletje relschoppers zal echt geen Republiek omver kunnen werpen. Zelfs als ze het Capitool binnengeraken.

Ik vraag me ook wel af of dat op de man/vrouw spelen alnaargelang de tegenpartij niet gewoon anders gaat werken en overkomen.

Bij Biden begrepen veel mensen die soms (te) harde kritiek en commentaren op de man van Trump gewoon, velen deelden zijn mening, zelfs mensen die niet noodzakelijk sympathiseerden met Trump. Ook al vond men hem uiteraard vaak veel te hard en gewoon lomp en boertig, maar het had volgens mij bij een groot deel twijfelaars wel effect.

Nu zou gratuite commentaar op de vrouw wel eens het tegenovergestelde effect kunnen hebben.

Ik ken de kwaliteiten van Harris niet genoeg eerlijk gezegd, maar het historische aspect, de mogelijks eerste (echte), dan nog gekleurde, vrouwelijke president ooit, daar smullen veel Amerikanen vermoedelijk wel van.
Zeker eens met dat Trump zijn campagne wat gaat moeten bijstellen. Harris kan nu ook beginnen met het sturen van wat narratives, en zoals je al kon zien in haar allereerste speech, zal het duidelijk zijn dat oa abortus hoog gaat staan. Er is een populaire meerderheid vòòr legale abortus in de meeste gevallen. En daar valt héél wat te rapen, ook partij-overschrijdend: https://www.pewresearch.org/religion/fact-sheet/public-opinion-on-abortion/

Op de vorige pagina lees ik zoveel onzin over de Murdochs, over Fox, over media in't algemeen. Het kan echt geen kwaad om eens wat in te lezen over die kwesties als je dat hier als argument wil opwerpen.
Of lees dit boek: The Fall van Michael Wolff. Je zal verrassend opkijken na het lezen ervan 😉😉

In't kort: Rupert Murdoch heeft in 2020 de call gegeven dat Fox News Arizona aan Biden moest toekennen, hoewel dat toen nog niet helemaal zeker was. Dat veranderde de narratief compleet tijdens Election Night. Waarom? Omdat hij Trump een ongelooflijke debiel vindt.
Wat vind je juist onzin? Dat Rupert Murdoch persoonlijk een hekel heeft aan Trump is een publiek geheim. Dat zijn media-imperium volop de kaart Trump heeft getrokken is ook een feit. Minder vanuit ideologische redenen, wel omdat het hem ongelofelijk veel geld heeft opgeleverd.

Ik weet nog goed hoe kort na Jan 6th het even leek alsof Fox News zijn onvoorwaardelijke steun aan Trump zou opzeggen maar niet veel later keerde het toch terug naar het napraten van Trump's samenzweringstheorieën.

Ook zonder die 'call' zou Arizona naar Biden gegaan zijn. Fox heeft de verkiezingsresultaten niet veranderd. Verder kan je niet ontkennen dat Fox zwaar pro-Trump is, kijk maar eens naar de berichtgeving op hun site.
Neen, dat zeg ik ook niet. Maar ze hebben op dat moment beslist, of Murdoch toch, om Trump op te geven. Nadien is elke 'vriend' van Trump ook simpelweg buitengewerkt, of zelf weggegaan en hebben ze Trump maandenlang niet meer uitgespeeld op hun zender. Momenteel is de toon weer veranderd, dat klopt zeker, maar er waren hier mensen die durfden te poneren dat verschillende media(-imperiums) altijd voor de volle 100% achter een bepaalde kandidaat staan en dat is gewoon onzin.
Maar het moet gezegd, de beste buddy van Trump, Sean Hannity, zit nog steeds bij Fox ja.

En ik had het vooral over de onzin van @Manneke, @StevenFM

Ik verwacht ook dat Kamala gewoon brandhout maakt van Trump in een debat onderling.
Biden bleek door zijn steun voor Israël steun te verliezen bij de zwarte bevolking, ik vermoed dat Kamala die handicap niet gaat hebben.
Wat vind je juist onzin? Dat Rupert Murdoch persoonlijk een hekel heeft aan Trump is een publiek geheim. Dat zijn media-imperium volop de kaart Trump heeft getrokken is ook een feit. Minder vanuit ideologische redenen, wel omdat het hem ongelofelijk veel geld heeft opgeleverd.

Ik weet nog goed hoe kort na Jan 6th het even leek alsof Fox News zijn onvoorwaardelijke steun aan Trump zou opzeggen maar niet veel later keerde het toch terug naar het napraten van Trump's samenzweringstheorieën.
In die mate dat het Fox een fortuin heeft gekost (valse informatie verspreiding rond Dominion)

Opnieuw fout dat de ‘staatsregels’ zijn overruled. Er zijn er een paar die in een specifieke situatie minder belangrijk zijn geacht. Je doet hier uitspraken over staats- en federaal recht die niemand met kennis van zaken durft te maken. En in je filmpje wordt letterlijk dat gezegd.

Je punt over de primary van Clinton is hier een paar pagina’s geleden ook al ernstig genuanceerd. Daar zijn je ‘democratische’ wetten gevolgd. Can’t have it both ways.

En je steek over de popular vote is een pure stropop: nooit gezegd en je probeert een genuanceerde en uitgebreide post belachelijk te maken op basis van een misinterpretatie.

Jij neemt duidelijk héél andere dingen mee uit die video, er worden voorbeelden gegeven van hoe de partij regels mag bepalen waar een staat zich niet in heeft te mooien, dixit het Suppreme Court, én er wordt vermeld dat de partij de regels nog kan aanpassen tussen nu en de conventie.

In de meeste westerse democratieën vinden er zelfs geen voorverkiezingen plaats en wordt het kiezen van kandidaten als een interne partijzaak aanzien. Het doel van een partij is immers verkiezingen winnen. Jij beschouwt 'establishment' altijd als een soort scheldwoord, maar die zijn enkel bezig met de verkiezingen winnen. 'Establishment' betekent enkel dat ze zelf veel politiek succes hebben.

Uiteindelijk kiezen de Democraten lekker zelf wie ze op het stembiljet zetten, daar heeft eigenlijk niemand zaken mee. Als ze een slechte job gedaan hebben zullen de verkiezingen verliezen. Als ze het goed gedaan hebben winnen ze de verkiezingen. Zo simpel is het.

In Amerika kiest de basis wel degelijk de kandidaat per partij. Basisdemocratie. Als dan net de democraten er een partijpolitiek spelletje van maken door iemand naar voren te schuiven die nooit een primary gewonnen heeft, dan doet dat daar afbreuk aan.

Establishment betekent in dit geval dat ze de regels naar hun voordeel buiten, tot op een punt dat het naar corruptie neigt, cfr. de DNC ten tijden van Clinton-Sanders.

zelfs als dat zou zijn, het bewijs lever je hiervoor echter niet, betekent dit gewoon dat de partij dus niks moet en zeker niet opnieuw klassieke primaries moet uitvoeren .

Klopt, dit soort situatie is ook vrij ongezien.

en weet je wat: dat zal ook in theorie gebeuren. Met de kandidaat die uit de primaries komt, Kamala Harris (die per definitie de kandidaat was als er iets gebeurde met Biden) en een of meerdere tegenkandidaten, als ze aan de voorwaarden voldoen. Alleen zal, zoals altijd, en zoals in de praktijk nodig is gezien sommige staten al de kandidaat wettelijk eerder moeten kennen, er een dnc-kandidaat naar voor geschoven worden door die verkozen delegees op voorhand (net voor de conventie )En dat zal naar alle waarschijnlijkheid overduidelijk Harris zijn. Niks meer of minder democratisch dan 3 dagen later hetzelfde te doen. ga je nu echt claimen dat het establishment ervoor gezorgd heeft dat Biden eerst kandidaat was, daarna niet door ouderdom, maar door datzelfde establishment geflaterd heeft en daarna zftrad om zo Harris te lanceren?

Dat zou een complottheorie zijn, wat onnodig is als je het ook gewoon aan domheid kunt wijten: Hanlon's Razor, resultaat is echter wel hetzelfde: de basis van de Democratische partij heeft geen eerlijke keuze gehad, en in een scenario waarin Biden vorig jaar - want toen was zijn slechte gezondheidstoestand ook niet zoveel beter - had Harris waarschijnlijk niet zoveel succes gehad,
dat de Democraten nu rond haar consolideren, is omdat het een last-minute/noodscenario is en dat is triest.

Clinton had ook een deftige kans. Het is niet omdat ze daar niet in geslaagd is, dat ze geen deftige kans had. 35.000 stemmen in drie staten in een andere richting en het was trump niet geweest. Dus kan je onmogelijk correct zeggen dat ze geen kans had om deftig van trump te winnen .

Oja: Sanders steunt Harris.

Sanders had als ik het me goed herinner een véél betere kans.
Dat Sanders nu Harris steunt... hij steunde Biden ook... als puntje per paaltje komt, steunt die idd alsnog de Democraten, dat klopt.

Terug
Bovenaan