Nu kunnen de democraten iemand naar voor brengen die totaal niet democratisch gekozen is, dat wordt weer smullen voor Trump.

Smullen voor Trump? Ik denk dat hij veel liever had dat Biden in de race bleef.

Inderdaad. Biden was een easy target.
Als hij nog maar één flater zou maken in september zou dat al handig materiaal voor Trump zijn.
Lijkt me gewoon de beste zet voor de democraten.
Al zal iemand nieuw ook niet makkelijk zijn maar toch, beter dan Biden die nog een slechte indruk maakt en door Trump gepletwalst wordt.

Oké: nu moeten de establishment Democraten nog 2 dingen goed beseffen:
  • Geen Kamala Harris: immens impopulair, zwakke reputatie als VP (kan eventueel nog Biden's schuld zijn maar dan nog), heeft in haar eigen poging genomineerd te worden als presidentskandidate in 2019 géén enkel succes geboekt.
  • Geen Hillary Clinton, de popular vote winnen tegen Trump ben je niets mee als hij met het electoral college gaat lopen.
Ding is, ik zie dezelfde establishment democraten die Biden's gezondheidstoestand geminimaliseerd hebben of zelfs ronduit verborgen gehouden, in het verleden Bernie Sanders stokken in de wielen hebben gestoken (meermaals), perfect bekwaam om toch één van deze 2 kandidaten, vooral Kamala alsnog naar voren te schuiven, en zo alsnog Trump de overwinning cadeau te doen om achteraf seksisme/racisme te roepen.

Trump heeft hier natuurlijk wel al sowieso het cadeau dat de Democraten op deze manier de nominatie van hun kandidaat op een particratische manier hebben laten verlopen en niet via de in de V.S. gebruikelijke primaries, daar zal hij sowieso gebruik van maken.

De moeilijkheid wordt vooral dat je ervan uit kon gaan dat de mensen die in de primarius voor Biden hadden gestemd, dat bij de verkiezingen opnieuw zouden doen. Dat weet je nu niet. Dus je geeft het voordeel van een zittende president af (die dus minder campagne moet voeren) én het voordeel van een kandidaat die via primaries al een zekere achterban heeft, voor het voordeel van een kandidaat te hebben die niet Biden is. Ik vind het gevaarlijk, maar tegelijk ook onafwendbaar.

Edit: geen Kamala Harris zou betekenen een breuk met het huidige beleid zelfs. En dan heb je nog maar 2 maanden om je nieuwe beleid voor te stellen. Dat lijkt me wel heel kort.

Donald Trump, presidentskandidaat bij de Republikeinen, heeft bij CNN gereageerd op het feit dat Joe Biden zich terugtrekt als presidentskandidaat. In een telefoongesprek beschreef Trump Biden als "de slechtste presidents uit de geschiedenis van ons land."

Het is nog niet duidelijk wie de Democraten naar voren zullen schuiven als nieuwe presidentskandidaat. Maar volgens Trump zal vicepresident Kamala Harris gemakkelijker te verslaan zijn dan Biden zou zijn geweest.

Ze leren het dus duidelijk niet...

De moeilijkheid wordt vooral dat je ervan uit kon gaan dat de mensen die in de primarius voor Biden hadden gestemd, dat bij de verkiezingen opnieuw zouden doen. Dat weet je nu niet. Dus je geeft het voordeel van een zittende president af (die dus minder campagne moet voeren) én het voordeel van een kandidaat die via primaries al een zekere achterban heeft, voor het voordeel van een kandidaat te hebben die niet Biden is. Ik vind het gevaarlijk, maar tegelijk ook onafwendbaar.

Edit: geen Kamala Harris zou betekenen een breuk met het huidige beleid zelfs. En dan heb je nog maar 2 maanden om je nieuwe beleid voor te stellen. Dat lijkt me wel heel kort.

Lijkt mij een gewenste breuk gegeven het zwakke palmares van Kamala Harris, en het feit dat zelfs al wil je dit beleid op z'n merites verdedigen, dat het kabinet en de mensen rondom Biden hem tot op dit punt hebben laten verder gaan.

Ze leren het dus duidelijk niet...

Lijkt mij een gewenste breuk gegeven het zwakke palmares van Kamala Harris, en het feit dat zelfs al wil je dit beleid op z'n merites verdedigen, dat het kabinet en de mensen rondom Biden hem tot op dit punt hebben laten verder gaan.
Maar wat wil je dan, een patsy van een kandidaat die blind het beleid van het spook van Biden moet volgen? Niet vergeten dat jij misschien een breuk wilt met het huidige beleid, maar de Dems lagen voor.

Mijn hoofdvraag is; wie wordt de VP pick van Kamala? Ik hoop stiekem Gretchen Witmer.

Ideaal lijkt mij een volledig nieuwe primary met alle toeters en bellen waarin de beste kandidaat zich ook echt kan profileren.

Eén continue campagne van de primary recht naar de verkiezingen in november.

Ideaal lijkt mij een volledig nieuwe primary met alle toeters en bellen waarin de beste kandidaat zich ook echt kan profileren.

Eén continue campagne van de primary tot november.
Dat kan niet. Praktisch niet en waarschijnlijk wettelijk ook niet.

Dat Kamala zo slecht is is toch ook weer vooral iets dat leeft in rechtse kringen denk ik? Voelt voor mij als Trump die zegt dat Biden de slechtste president is die ze ooit hebben gehad. Democraten zelf lijken toch vrij duidelijk haar te verkiezen boven andere opties. Alle polls tonen dit en zelfs ranked polls;
potus-rcv.png

Persoonlijk denk ik niet dat hier iemand tussen zit die het van Trump zijn leugens kan halen, zeker niet sinds god hem uitverkoren heeft.

Maar wat wil je dan, een patsy van een kandidaat die blind het beleid van het spook van Biden moet volgen? Niet vergeten dat jij misschien een breuk wilt met het huidige beleid, maar de Dems lagen voor.

In welk universum lagen de Dems voor in de peilingen voor de presidentsverkiezingen?

Midterms en presidentsverkiezingen zijn in de V.S. wezenlijk verschillende dingen, dat weiger jij precies te beseffen.
Bij de Midterms konden de Democraten profiteren van een boost na de Roe v. Wade discussie, maar bij de komende presidentsverkiezingen zit je met een Trump die mensen naar de stembus lokt die anders nooit zouden gaan stemmen, wat HR Clinton domweg de "deplorables" noemde.

Zoek gerust zelf naar de peilingen van Kamala Harris versus Trump, die verliest even hard van Trump als Biden, ondanks haar jongere leeftijd, want ze heeft andere minpunten en is nooit populair geweest.

Een oh ironie democratische aanpak zou wel degelijk een soort van spoedprimary zijn, en niet een handpick van een vorige president.

In welk universum lagen de Dems voor in de peilingen voor de presidentsverkiezingen?

Midterms en presidentsverkiezingen zijn in de V.S. wezenlijk verschillende dingen, dat weiger jij precies te beseffen.
Bij de Midterms konden de Democraten profiteren van een boost na de Roe v. Wade discussie, maar bij de komende presidentsverkiezingen zit je met een Trump die mensen naar de stembus lokt die anders nooit zouden gaan stemmen, wat HR Clinton domweg de "deplorables" noemde.

Zoek gerust zelf naar de peilingen van Kamala Harris versus Trump, die verliest even hard van Trump als Biden, ondanks haar jongere leeftijd, want ze heeft andere minpunten en is nooit populair geweest.

Een oh ironie democratische aanpak zou wel degelijk een soort van spoedprimary zijn, en niet een handpick van een vorige president.
En kun je dat in alle staten nog inrichten? En mag dat?

Mag het budget van ActBlue ook naar anderen gaan, nu Biden&Kamala de primaries hebben gewonnen? Ik dénk dat het naar de Bidenrace mag gaan, en dat Kamala die nu verderzet.

Ik weet dat niet. Maar je bent er heel stellig over.

Terug
Bovenaan