Je kan je afvragen hoe verantwoordelijk het van haar is om je op dit moment dan toch niet in te zetten. Het is een persoonlijke keuze. Maar als blijkt dat ze effectief 10 punten boven Trump polled in de battleground states. En het alternatief is Trump II. Zou Barack haar geen for the good of the country speech gegeven hebben?
Ik denk dat je ook niet moet onderschatten wat de persoonlijke impact is op je leven als president. Dat is 4 jaar lang "geleefd worden" met een zeer drukke agenda met de continue aanwezigheid van talrijke stressfactoren. De Amerikaanse president wordt van alle leiders nog altijd het meest in de spotlight gezet. Ze is ook 8 jaar lang first lady geweest, dus ze weet ook wel wat haar te wachten zou staan als ze dan toch voor het presidentschap zou gaan.
Ik vermoed dat de Obama's wel een vrij gepriviligeerd bestaan zullen leiden, dus het is niet of die en hun directe omgeving gaan zwaar afzien van een termijn Trump. Volgens dezelfde logical hebben ze ook al gewoon hun plicht voor het vaderland gedaan en is het nu tijd voor iemand anders zeker.
Opnieuw vind ik het vreemd hoe Michelle Obama altijd bovenkomt.