Je kan je afvragen hoe verantwoordelijk het van haar is om je op dit moment dan toch niet in te zetten. Het is een persoonlijke keuze. Maar als blijkt dat ze effectief 10 punten boven Trump polled in de battleground states. En het alternatief is Trump II. Zou Barack haar geen for the good of the country speech gegeven hebben?
Ik denk dat je ook niet moet onderschatten wat de persoonlijke impact is op je leven als president. Dat is 4 jaar lang "geleefd worden" met een zeer drukke agenda met de continue aanwezigheid van talrijke stressfactoren. De Amerikaanse president wordt van alle leiders nog altijd het meest in de spotlight gezet. Ze is ook 8 jaar lang first lady geweest, dus ze weet ook wel wat haar te wachten zou staan als ze dan toch voor het presidentschap zou gaan.

Ik vermoed dat de Obama's wel een vrij gepriviligeerd bestaan zullen leiden, dus het is niet of die en hun directe omgeving gaan zwaar afzien van een termijn Trump. Volgens dezelfde logical hebben ze ook al gewoon hun plicht voor het vaderland gedaan en is het nu tijd voor iemand anders zeker.

Opnieuw vind ik het vreemd hoe Michelle Obama altijd bovenkomt.

Ik vermoed dat de Obama's wel een vrij gepriviligeerd bestaan zullen leiden, dus het is niet of die en hun directe omgeving gaan zwaar afzien van een termijn Trump. Volgens dezelfde logical hebben ze ook al gewoon hun plicht voor het vaderland gedaan en is het nu tijd voor iemand anders zeker.

Ik heb geen zicht op hoe ze er binnenskamers over denken maar de Obama's lijken me geen mensen genre fuck you had mine te zijn. Tenminste tijdens zijn speeches kwam Barack over als iemand die naar het goede voor het land kijkt.

Dat haar naam naar boven komt lijkt me eerder logisch. Ze polled nu eenmaal zeer goed tegen Trump en ze is tegelijk vrouw en Afrikaans-Amerikaans. Dat spreekt een groot deel van de democraten aan. In een race waar base turnout zeer belangrijk is zijn dat toch troeven.

De komende dagen gaan zeer interessant worden zoveel staat vast. Maar als je kijkt wat J.D. Vance over Europa en Oekraïne zegt. Devaluatie van de Amerikaanse dollar. Schedule F (50,000 ambtenaren vervangen met maga-goons). Deze verkiezing is toch echt wel het keerpunt voor Europa en de wereld.

Ik heb geen zicht op hoe ze er binnenskamers over denken maar de Obama's lijken me geen mensen genre fuck you had mine te zijn. Tenminste tijdens zijn speeches kwam Barack over als iemand die naar het goede voor het land kijkt.

Dat haar naam naar boven komt lijkt me eerder logisch. Ze polled nu eenmaal zeer goed tegen Trump en ze is tegelijk vrouw en Afrikaans-Amerikaans. Dat spreekt een groot deel van de democraten aan. In een race waar base turnout zeer belangrijk is zijn dat toch troeven.

De komende dagen gaan zeer interessant worden zoveel staat vast. Maar als je kijkt wat J.D. Vance over Europa en Oekraïne zegt. Devaluatie van de Amerikaanse dollar. Schedule F (50,000 ambtenaren vervangen met maga-goons). Deze verkiezing is toch echt wel het keerpunt voor Europa en de wereld.
Ja, volledig akkoord met je post hoor. Maar dat iemand die zelf aangeeft niet te willen meedoen hoog scoort in de peilingen lijkt me zoiets dat ondertussen een eigen leven is gaan leiden. Ik vrees dat áls Biden aangeeft zich terug te trekken we een veel minder spectaculaire kandidaat gaan te zien krijgen dan Michelle Obama. En ja, voor Europa en de wereld zou zowat elke gematigde democraat of republikein beter zijn dan Trump&friends, maar ik vrees dat de VS gewoon te ver heen is om in het huidige klimaat van "oude man Biden" en "door god uitverkoren Trump" daarin te volgen. Maar goed, we hebben mogelijks nog ons laatste WTF-moment van deze verkiezing niet beleefd.

Ik verwacht wel dat de opkomst historisch zal zijn, omdat de stakes zo hoog zijn. Als Biden serieus ziek is van covid ziet hij mogelijk wel in dat hij nu echt wel te oud is geworden om er nog vier jaar voor te gaan en kan er iemand nieuw in de plaats komen die, hopelijk voor de Democraten, een breed draagvlak heeft en een waardige uitdager is voor Trump.

Mocht Biden koppig blijven vasthouden aan zijn kandidatuur gaan dat nog een aantal pijnlijke maanden worden.

Maar kijk, wat er ook gebeurt aan de overkant van de plas: NOGMAALS een wake-up call voor de EU om te beseffen dat we vroeg of laat toch onze eigen boontjes mogen gaan doppen. We kunnen niet eeuwig onder de paraplu van Uncle Sam blijven zitten. Op dit vlak ben ik een voorstander van méér Europa in plaats van minder.

Maar kijk, wat er ook gebeurt aan de overkant van de plas: NOGMAALS een wake-up call voor de EU om te beseffen dat we vroeg of laat toch onze eigen boontjes mogen gaan doppen. We kunnen niet eeuwig onder de paraplu van Uncle Sam blijven zitten. Op dit vlak ben ik een voorstander van méér Europa in plaats van minder.
Bepaalde voorstellen van von der Leyden lijken ook wel gericht op de EU wat strijdvaardiger te maken, maar laat ons ook eerlijk zijn: die moeten nog effectief uitgewerkt en goedgekeurd worden, in een klimaat waarin allerlei eurosceptische partijen machtiger worden. Partijen die dan al eens banden hebben met (organisaties uit) Rusland en China, of conservatieve denktanken uit de VS.

Bepaalde voorstellen van von der Leyden lijken ook wel gericht op de EU wat strijdvaardiger te maken, maar laat ons ook eerlijk zijn: die moeten nog effectief uitgewerkt en goedgekeurd worden, in een klimaat waarin allerlei eurosceptische partijen machtiger worden. Partijen die dan al eens banden hebben met (organisaties uit) Rusland en China, of conservatieve denktanken uit de VS.
Dat is dan ook de reden waarom ik voor Volt heb gestemd. Het probleem is dat de EU een zeer trage bureaucratische moloch is. Goede intenties bij de vleet op een bedje van mooie woorden, maar in de praktijk blijven we vleugellam.

Ik kan er niet met mijn verstand bij dat zo'n dingen nog werken in 2024, maar goed. Amerika is sowieso iets aparts. Als ik Trump zo bezig hoor over God die hem gered heeft

Trump gaat niet zomaar president zijn. Met die bizarre beslissing over immuniteit heeft de supreme court de weg voor hem geopend naar koning die boven de wet staat.

Het lijkt me logisch dat Trump zelfs daar nog een schepje bovenop wil doen.

The good old days amirite? :unsure:

Er lijken wat indicaties dat de druk wordt opgevoerd op Biden en hij mss meer open staat om niet opnieuw te runnen.

Probleem is, ze zullen waarschijnlijk wel Kamala Harris naar voor schuiven die ik nog minder Trump zie verslaan dan een met zijn gezondheid sukkelende Biden.

Dat was al tijdens Obama's termijn, ze was heel actief en zichtbaar voor een first lady, veel media optredens, veel werken voor sociale doelen. Dat werd toen al geïnterpreteerd als een mogelijke voorbereiding op presidentiële ambities. Uiteindelijk weet je ook gewoon niet wat ze willen. Serieuze kandidaten ontkennen bijna altijd dat ze de functie zelfs zouden willen moest het hen gegeven worden tot de beslissing genomen is om er echt voor te gaan. Da's gelijkaardig in België, niemand zegt premier te willen worden, het komt best over alsof je het doet tegen je zin en je het doet om je verantwoordelijkheid op te pakken.

Ze zegt dat ze het niet wilt, en dat kan zeker waar zijn maar het zou denk ik weinig mensen verbazen moest ze ooit toch aankondigen voor het presidentschap te gaan.

Er lijken wat indicaties dat de druk wordt opgevoerd op Biden en hij mss meer open staat om niet opnieuw te runnen.

Probleem is, ze zullen waarschijnlijk wel Kamala Harris naar voor schuiven die ik nog minder Trump zie verslaan dan een met zijn gezondheid sukkelende Biden.
Het ding voor velen is dat Biden te oud is en "er niet bij lijkt te zijn". Zet een Harris in zijn plek die coherente zinnen kan vormen, een debat met Trump aan kan en gewoon meer bij de pinken is en misschien keert de situatie dan wel?
Kortom: ze heeft nog geen campagne gevoerd en pollt hetzelfde als Biden, dat lijkt me toch een solide basis?

Biden is nog steeds een zittend president met een impressionant palmares die Trump al eens heeft verslagen. Dat uit de deur gooien in ruil voor een kandidaat die even pover peilt lijkt mij jezelf in de voet schieten. Voelt erg aan als Hilary Clinton de sequel.

Biden is nog steeds een zittend president met een impressionant palmares die Trump al eens heeft verslagen. Dat uit de deur gooien in ruil voor een kandidaat die even pover peilt lijkt mij jezelf in de voet schieten. Voelt erg aan als Hilary Clinton de sequel.
Zijn palmares is inderdaad indrukwekkend, maar dat is niet voldoende om de verkiezingen mee te winnen. Hij had zich beter aan zijn woord gehouden en als overgangsfiguur de weg geplaveid voor een jongere kandidaat. Als het niet Harris is, dan iemand anders.

Maar zeg nu eerlijk: zie jij Joe Biden dit nog vier jaar lang trekken?

Zijn palmares is inderdaad indrukwekkend, maar dat is niet voldoende om de verkiezingen mee te winnen. Hij had zich beter aan zijn woord gehouden en als overgangsfiguur de weg geplaveid voor een jongere kandidaat. Als het niet Harris is, dan iemand anders.

Maar zeg nu eerlijk: zie jij Joe Biden dit nog vier jaar lang trekken?

Ik zie het hem geen vier jaar uithouden nee. Maar zolang hij de ergste twijfels kon uitbannen zag ik hem wel als een verkiesbaar kandidaat. Ik denk echt dat mensen er te gemakkelijk van uitgaan dat een jonge kandidaat per definitie meer verkiesbaar is en Trump kan verslaan.

Maar het feit is Biden is te oud en iedereen weet het ergens wel. Het had inderdaad beter geweest mocht hij op tijd een stap terug gezet hebben zodat verschillende nieuwe kandidaten campagne konden voeren en bekendheid verwerven. Maar het lijkt mij allemaal erg laat en riskant.

Biden zet toch door, hij kijkt er naar uit om volgende week terug het campagnepad op te gaan bericht HLN via een campagnememo van zijn team.

De naam/geruchten van Hillary Clinton begint plots terug omhoog te komen als mogelijke tegenstander van Trump.
Op Twitter verscheen er plots een filmpje van Alex Jones (InfoWars) dat Clinton inderdaad terug zou opkomen. Zal wel een ongefundeerd gerucht zijn.

Toch ook alweer 76 jaar (77 in oktober) ...

Op Twitter verscheen er plots een filmpje van Alex Jones (InfoWars) dat Clinton inderdaad terug zou opkomen. Zal wel een ongefundeerd gerucht zijn.

Toch ook alweer 76 jaar (77 in oktober) ...
Compleet ongeloofwaardig en gezien de bron lijkt het me gewoon als doel te hebben een negatieve reactie uit te lokken naar de Democratische partij.

Terug
Bovenaan