Belangrijkste moment was voor mij tijdens het debat. Een abortieverbod is een zeer onpopulaire maatregel in de VS, dus normaal terrein waar de Democraten na het terugdraaien van Roe v. Wade serieus wat punten op zouden moeten scoren. Biden kreeg echter totaal geen coherent antwoord gevormd en begon wat te raaskallen over vanalles en nogwat.

Dus ja, ik vind het wel degelijk problematisch wanneer je je eigen standpunten niet kan verkopen. Het is een enorme gemiste kans om kiezers te informeren over de schade die de Republikeinen inzake abortie kunnen aanrichten indien zij verkozen worden.
Helemaal mee eens. Dàt waren voor mij de relevante momenten.
Niet de "hij lijkt zo te staren" of "hij vindt zijn woorden traag, dat zagen we al lang aankomen!". Dat is wanneer het niet meer alleen gaat om uiterlijkheden, maar om de inhoud die dan gewoon ontbreekt daar.

Niet mee eens dat je inhoud moet verkopen. Noch dat je leiderschap moet uitstralen. Leiderschap uitstralen volgt vanzelf als de inhoud werkt.
Ook niet mee eens dat je vorig jaar de aftakeling ook al zag, trouwens. Want die zie je letterlijk bij iedereen, alleen zie je nog altijd niets meer dan wat uiterlijkheden en veronderstellingen. Je hebt géén idee van zijn cognitieve mogelijkheden. Nul. Maar de aanname is dat die ondermaats zijn (hoewel dokters hem onderzoeken en aangeven van niet) én dat je die tekenen al had gezien (beter dan dokters daarvoor). Oké, maar dat maakt het niet feitelijker.

Wel mee eens dat kracht en beslissingsvermogen relevant zijn. Maar ik zie op geen enkele manier een bewijs dat dat er niet meer is.

Wel, het ding is: jij kan het er mee oneens zijn, de realiteit en de kiezers van de V.S. volgen jouw logica niet.

Je kan een héél debat voeren over in welke mate dit "fair" is: don't judge a book by it's cover... tja, maar wat met een boek dat ik prominent in mijn boekenrek wil plaatsen of moeilijker nog doorverkocht krijgen? Je kan discussiëren over de invloed van marketing in de politiek, "uiterlijke" beeldvorming versus degelijk beleid, tot zelfs psychologie/filosofie erbij betrekken door het te hebben over het "halo effect"/error, maar als je het toch rationeel wilt benaderen: hetgeen in deze telt is het resultaat en dat resultaat is dat je op dit moment, op deze manier je Trump gewoon de verkiezing cadeau geeft.

Helemaal mee eens. Dàt waren voor mij de relevante momenten.
Niet de "hij lijkt zo te staren" of "hij vindt zijn woorden traag, dat zagen we al lang aankomen!". Dat is wanneer het niet meer alleen gaat om uiterlijkheden, maar om de inhoud die dan gewoon ontbreekt daar.

Met de logica van je andere posts is dat dus niet de inhoud die ontbreekt hé, de inhoud lijken volgens jouw visie (en de mijne toch) het partijprogramma en het beleid te zijn, dat niet onder woorden kunnen brengen is je inhoud niet kunnen verkopen.

De president is ook de persoon die om 3u 's nachts wordt gewekt voor een militaire interventie. Ik zie Michelle Obama dat niet doen. Ze heeft haar kwaliteiten maar ik zie daar geen president in.

Of Biden om dat uur nog iets zinnigs kan zeggen doen is ook maar de vraag.
Wat een vreemde uitlating @Avondland Nu ben ik wel teleurgesteld in je. Tenzij je dat echt kan onderbouwen

Wat een vreemde uitlating @Avondland Nu ben ik wel teleurgesteld in je. Tenzij je dat echt kan onderbouwen
Ik zeg niet dat vrouwen niet in staat zijn om de rol van president op te nemen, maar ik zie het eerlijk gezegd niet in de specifieke persoon van Michelle Obama. Wat is daar nu zo vreemd aan?

Ik zeg niet dat vrouwen niet in staat zijn om de rol van president op te nemen, maar ik zie het eerlijk gezegd niet in de specifieke persoon van Michelle Obama. Wat is daar nu zo vreemd aan?
Welja, omdat het uiteindelijk wel een vooroordeel over iemand is die je eigenlijk niet kent, dat je gevormd hebt op basis van haar geslacht (want jij haalde het gezin en de kinderen aan).

Ik vind die bron nochtans niet. Wel dat de druk op de ketel zit, en als het aangekondigd wordt, het niet voor Trump's speech vanavond zou zijn.

Zou een switch naar bv Harris echt zo'n verschil maken bij de verkiezingen? (honest question)

Michelle staat toch algemeen bekend als iemand die 's nachts met geen stokken wakker te krijgen is en die een geweldig ochtendhumeur heeft?

Euh...:unsure:

Die insinuatie haalde ik er wel uit, met dat opgeroepen worden om 3u ‘s nachts? Bedoelde je daar iets anders mee?
Ja, natuurlijk bedoel ik daar iets anders mee. Heeft niets te maken met haar gezin. Ze heeft charisma en présence, zou geweldige keynotes kunnen doen maar ik zie oprecht daar geen leidersfiguur in.

Met 3u 's nachts bedoel ik gewekt worden door het entourage om harde beslissingen te maken zoals een militaire ingreep of godbetert een nucleair antwoord. Dat is nu wel een extreem voorbeeld, maar het presidentschap is niet louter ceremonieel of symbolisch en houdt ook moeilijke beslissingen in.

Ik hoor Björn Soenens op de VRT zeggen dat ook Barack Obama nu aanstuurt op een exit van Biden.

Ja, natuurlijk bedoel ik daar iets anders mee. Heeft niets te maken met haar gezin. Ze heeft charisma en présence, zou geweldige keynotes kunnen doen maar ik zie oprecht daar geen leidersfiguur in.

Met 3u 's nachts bedoel ik gewekt worden door het entourage om harde beslissingen te maken zoals een militaire ingreep of godbetert een nucleair antwoord. Dat is nu wel een extreem voorbeeld, maar het presidentschap is niet louter ceremonieel of symbolisch en houdt ook moeilijke beslissingen in.
Op basis waarvan zou je in hemelsnaam kunnen opmaken dat zij geen moeilijke beslissingen kan nemen? Advocate, verschillende leidinggevende jobs uitgevoerd, ... Ze heeft misschien meer empathie in haar kleine teen dan Donald Trump in zijn hele leven heeft getoond, maar dat maakt niet dat je geen moeilijke beslissingen kan nemen. Een Trump zal misschien sneller een beslissing kunnen maken, maar als president moet je niet alleen moeilijke beslissingen kunnen maken, maar ook de juiste. In het rijtje van de vorige 5 presidenten heb ik denk ik dan nog het meest vertrouwen in haar daarvoor ...

Maar het is allemaal naast de kwestie, want het is een fantasie dat zij zich kandidaat zou stellen.

Op basis waarvan zou je in hemelsnaam kunnen opmaken dat zij geen moeilijke beslissingen kan nemen? Advocate, verschillende leidinggevende jobs uitgevoerd, ... Ze heeft misschien meer empathie in haar kleine teen dan Donald Trump in zijn hele leven heeft getoond, maar dat maakt niet dat je geen moeilijke beslissingen kan nemen. Een Trump zal misschien sneller een beslissing kunnen maken, maar als president moet je niet alleen moeilijke beslissingen kunnen maken, maar ook de juiste. In het rijtje van de vorige 5 presidenten heb ik denk ik dan nog het meest vertrouwen in haar daarvoor ...

Maar het is allemaal naast de kwestie, want het is een fantasie dat zij zich kandidaat zou stellen.
Ik denk inderdaad ook niet dat zij zich kandidaat zal stellen, maar ik zie daar gewoon geen president van de Verenigde Staten in. Daarin kan ik mij uiteraard schromelijk vergissen en dat zal ik in dat geval nog lang mogen horen op dit oergezellige forumgedeelte.

Maar de druk op Biden begint wel sterk te stijgen om een stap terug te nemen. Harris zou een logische opvolger zijn, maar dat gaan de Democraten zelf moeten uitmaken.

Hilbilly Elegy van J.D. Vance ligt hier alvast op mijn bureau om te lezen.

Michelle Obama heeft NOOIT interesse gehad in politiek, NOOIT! Wel haar man steunen erin natuurlijk.
BRON? haar zelve!!
Dus vergeet dat maar.

Ze is inderdaad geen hoogbejaarde witte man die zich vastklampt aan de macht.

Je kan je afvragen hoe verantwoordelijk het van haar is om je op dit moment dan toch niet in te zetten. Het is een persoonlijke keuze. Maar als blijkt dat ze effectief 10 punten boven Trump polled in de battleground states. En het alternatief is Trump II. Zou Barack haar geen for the good of the country speech gegeven hebben?

Je kan je afvragen hoe verantwoordelijk het van haar is om je op dit moment dan toch niet in te zetten. Het is een persoonlijke keuze. Maar als blijkt dat ze effectief 10 punten boven Trump polled in de battleground states. En het alternatief is Trump II. Zou Barack haar geen for the good of the country speech gegeven hebben?
Ik denk dat je ook niet moet onderschatten wat de persoonlijke impact is op je leven als president. Dat is 4 jaar lang "geleefd worden" met een zeer drukke agenda met de continue aanwezigheid van talrijke stressfactoren. De Amerikaanse president wordt van alle leiders nog altijd het meest in de spotlight gezet. Ze is ook 8 jaar lang first lady geweest, dus ze weet ook wel wat haar te wachten zou staan als ze dan toch voor het presidentschap zou gaan.

Terug
Bovenaan