Het feit dat hij momenteel zittend president is, maakt het moeilijk natuurlijk. In het andere geval zou je hem wel uit de race kunnen halen met de boodschap 'dat zijn gezondheid het niet toelaat'. Als je die kaart nu speelt, kun je ook niet verwachten dat mensen accepteren dat hij nog 6 maanden verder doet als president...

Democraten hebben zich zwaar in nesten gewerkt. Nochtans zijn hier al een aantal namen gepasseerd, waarvan je zou denken dat ze het nog wel zouden moeten kunnen halen van Trump.

Dramatisch dit. En dramatisch voor Europa.

Het is erg om zeggen, maar het 'beste' wat de democraten nu kan overkomen, is dat Biden nu in die mate ziek wordt, dat hij volledig afstand moet doen van zowel het presidentschap als van de race. Maar ja, dan neemt Harris het nu over, die je tegelijk dan liever niet uitspeelt in de race als kopstuk... dus dan moet je dat ook nog geloofwaardig maken.

Geef me daar dan eens een bron voor want alles wat ik kan vinden zegt dat niemand een veto kan geven als de president beslist van een nucleaire aanval uit te voeren.

Mnee ik vind dat een goede reden om een max leeftijd te zetten op die job. Want je kan nog zo vaak controleren als je wil maar je kan nooit uit sluiten dat de toestand verandert tussen 2 controles. ( ook een goede reden om die "sole responsibility" weg te nemen, al zijn er genoeg argumenten tegen dat ook)
Onder Operations hier staat een samenvatting: https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_football
Dat is over de "split second" beslissing om de football te gebruiken. Voor al de rest is de president ook het hoofd van het leger, maar voor hij in oorlog kan gaan, heeft hij ook Congress nodig die op verschillende manieren een check & balance is. Onder andere door de power of the purse, beslissen waar het geld heen gaat.

Wie vertrouwt Biden nog met de nuclear football na dit debat? Op 6 minuten beslissen welke reactie hij wil autoriseren ... totaal onverantwoord met deze verwarde, wauwelende bejaarde.

En Trump is niet veel beter, maar was hier véél scherper en alerter. Die had geen boot camp nodig met een Biden impersonator.

Wie vertrouwt Biden nog met de nuclear football na dit debat? Op 6 minuten beslissen welke reactie hij wil autoriseren ... totaal onverantwoord met deze verwarde, wauwelende bejaarde.
Mja, die keuze wordt hem wel ingefluisterd zeker.
Daarvoor zou ik geen schrik hebben, ze zijn goed omringd. Ook voor andere beslissingen.

Maar hij moet natuurlijk wel in debat gaan, het volk toespreken, praten met buitenlandse leiders, ... dat is een ander paar mouwen.

Onder Operations hier staat een samenvatting: https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_football
Dat is over de "split second" beslissing om de football te gebruiken. Voor al de rest is de president ook het hoofd van het leger, maar voor hij in oorlog kan gaan, heeft hij ook Congress nodig die op verschillende manieren een check & balance is. Onder andere door de power of the purse, beslissen waar het geld heen gaat.
Ik zie daar nergens staan dat de president geen sole authority heeft. Dus als er een 9/11 zou gebeuren en een Trump of Biden zegt doe een kernaanval op pakistan.. wie gaat dat tegenhouden? Uit heel dat artikel haal ik niks dat me vertrouwen geeft dat dat zou gebeuren.

en de VS is sinds WWII nooit meer in oorlog geweest dus dat is ook niet echt veel waard.

Ik zie daar nergens staan dat de president geen sole authority heeft. Dus als er een 9/11 zou gebeuren en een Trump of Biden zegt doe een kernaanval op pakistan.. wie gaat dat tegenhouden? Uit heel dat artikel haal ik niks dat me vertrouwen geeft dat dat zou gebeuren.

en de VS is sinds WWII nooit meer in oorlog geweest dus dat is ook niet echt veel waard.
Ik zal ook nooit beweren dat hij geen sole authority heeft. Wel dat er geen checks & balances op zitten. Want niet alleen op die beslissing, maar hij wordt constant opgevolgd en "in bedwang gehouden" door Congress en het gerecht. Net zoals hij Congress in bedwang houdt, en bijvoorbeeld Justices kan aanstellen. Dat is een driehoek die mooi in balans ligt.

Dit zijn toch juist typische ouderdomsverschijnselen van een 81-jarige: denksnelheid naar omlaag, gevat antwoorden wordt moeilijk, je eens vergissen van term/jaartal/naam,…etc. Stotteren heeft die altijd al gehad dus dat kan je niet meetellen.

Sorry hoor, maar ik heb verschillende 80-plussers in de familie en geen enkele die zo precies gelijk een halve zombie wat staat te stamelen. Er is toch echt wel een verschil tussen eens niet uit je woorden komen en hoe Biden daar in dat debat overkwam. Lijkt me niet 'normaal' voor iemand van 81. Daarom dat ik me afvroeg of er misschien medisch iets scheelt.
Maar ik ge er verder niets meer over zeggen, of ik heb hier sebiet nog een ban of zo aan mijn been...

Sorry hoor, maar ik heb verschillende 80-plussers in de familie en geen enkele die zo precies gelijk een halve zombie wat staat te stamelen. Er is toch echt wel een verschil tussen eens niet uit je woorden komen en hoe Biden daar in dat debat overkwam. Lijkt me niet 'normaal' voor iemand van 81. Daarom dat ik me afvroeg of er misschien medisch iets scheelt.
Maar ik ge er verder niets meer over zeggen, of ik heb hier sebiet nog een ban of zo aan mijn been...
Vergeet de context niet he: een live debat voor miljoenen mensen met de toekomst van je land en de wereld op het spel waar er verwacht wordt dat je vlot en zonder haperingen antwoord op een heel scala aan maatschappelijke vragen en de leugens van Trump moet ontmantelen. Dat is toch nog iets anders dan nonkel Hans die nog vlot in zijn zetel kan zeveren over zijn eerste kus achter de paardemolen in de jaren stillekes.

Enfin, ik ben volledig akkoord dat Biden hier volledig de mist in gaat en zijn ingestudeerde antwoorden er niet goed uit krijgt en soms door elkaar slaat maar op basis hiervan kun je echt niet beoordelen of iemand dementie heeft. Die warning voor je post hoefde voor mij nu ook niet btw.

Van fact checking heeft CNN nog nooit gehoord? De ene na de andere leugen van Trump en de moderatoren zeiden er niets op. Hebben ze iets gevraagd over zijn veroordelingen?

Je zou de complottheorieën nog beginnen geloven dat de Amerikaanse media wilt dat Trump wint om zo meer kijkers te krijgen.

Van fact checking heeft CNN nog nooit gehoord? De ene na de andere leugen van Trump en de moderatoren zeiden er niets op. Hebben ze iets gevraagd over zijn veroordelingen?

Je zou de complottheorieën nog beginnen geloven dat de Amerikaanse media wilt dat Trump wilt om zo meer kijkers te krijgen.
Ik denk dat dat net het concept was: enkel de kandidaten laten spreken volgens strikt tijdschema met woord en wederwoord tussen hun beiden. Wat ik trouwens wel versta: als je er factchecking zou bij betrekken krijg je een hele hoop gezever over MSM complottheoriën en partijtijdigheid van de moderatoren. Het was gewoon aan Biden om de leugens van Trump te ontwrichten en daar is hij helemaal niet in geslaagd.

Biden, triestige plant. Hallucinant dat ze in Amerika een bijna seniele president hebben. Ben er nooit fan van geweest, ook om deze reden, en gisteren werd nog maar eens duidelijk. Weg met Biden, en snel aub. Tis daar in de USA letterlijk kiezen tussen de pest en de cholera....

Euhm, vietnam, korea, irak, afghanistan?

To Serve His Country, President Biden Should Leave the Race

In een editorial roept de NY Times Biden op om uit de presidentiële race te stappen. Toch wel de meest invloedrijke krant in de VS. Historisch? Gaat dit de kans vergroten dat Biden effectief opstapt?

Hip hoi, trump weer aan de macht dus :(

Kan natuurlijk wel goed zijn voor nog een verenigder europa die zelf meer gaat inzetten op defensie aangezien trump ons niet meer gaat backen.

Hip hoi, trump weer aan de macht dus :(

Kan natuurlijk wel goed zijn voor nog een verenigder europa die zelf meer gaat inzetten op defensie aangezien trump ons niet meer gaat backen.

Gelukkig is het maar max voor vier jaar :unsure:

Voor de situaties in Oekraïne lijkt mij Trump ook geen cadeau. Het communisme mag dan wel de nationale vijand van de VS zijn, Oekraïne lijkt voor Trump een ver van z'n bed show.

Ik zal ook nooit beweren dat hij geen sole authority heeft. Wel dat er geen checks & balances op zitten. Want niet alleen op die beslissing, maar hij wordt constant opgevolgd en "in bedwang gehouden" door Congress en het gerecht. Net zoals hij Congress in bedwang houdt, en bijvoorbeeld Justices kan aanstellen. Dat is een driehoek die mooi in balans ligt.

Die checks & balances vervallen wel heel vlot bij een plotse dreiging. Biden wordt op dit moment op geen enkele manier onbekwaam geacht door eender welke officiële instantie (dat heeft namelijk verregaande gevolgen). Als er morgen een (mogelijk vals) alarm is, beslist hij met sole authority.

"X aantal waarschuwingssystemen zeggen dat Rusland in de volle aanval gaat. President zegt: Strike Back!". Wie checkt en/of balanceert dat?

Gelukkig is het maar max voor vier jaar :unsure:

Voor de situaties in Oekraïne lijkt mij Trump ook geen cadeau. Het communisme mag dan wel de nationale vijand van de VS zijn, Oekraïne lijkt voor Trump een ver van z'n bed show.

Benieuwd of ie ook Israel gaat laten vallen.

Terug
Bovenaan