Waar zijn zeer strenge wetten? En jij had het over het 2nd amendment, ik zeg niet dat er geen strenge wapenwetten zijn, maar dat je helemaal de grondwet niet hoeft aan te passen om wapendracht te beperken.

Dat is ook waar, maar het blijft een zeer moeilijk issue.

Democratische presidenten zijn trouwens ook zeer gelovig. Bill Clinton bidt quasi elke dag en zijn geloof wordt sterker en sterker.

De Amerikaanse predikant Billy Graham heeft Clinton zelfs vergeven en hem als volgt omschreven:

“a remarkable man” who had faced “a lot of temptations,”

Democratische presidenten zijn trouwens ook zeer gelovig. Bill Clinton bidt quasi elke dag en zijn geloof wordt sterker en sterker.

De Amerikaanse predikant Billy Graham heeft Clinton zelfs vergeven en hem als volgt omschreven:

“a remarkable man” who had faced “a lot of temptations,”
Maar hoeveel daarvan is nu eigenlijk gewoon het imago opbouwen zoals elke politicus doet om te scoren bij de bevolking? In de VS heb je heel de context waar uit onderzoek blijkt dat algemeen men wantrouwig staat tegen een atheïst als president. Ja, dan ben je beter zogezegd "zeer gelovig".

Ook citaten van predikanten, who cares? Spreken die niet algemeen goed over hun hoogste sponsors?

Maar hoeveel daarvan is nu eigenlijk gewoon het imago opbouwen zoals elke politicus doet om te scoren bij de bevolking? In de VS heb je heel de context waar uit onderzoek blijkt dat algemeen men wantrouwig staat tegen een atheïst als president. Ja, dan ben je beter zogezegd "zeer gelovig".

Ook citaten van predikanten, who cares? Spreken die niet algemeen goed over hun hoogste sponsors?

Misschien van sommigen wel, maar ik geloof dat wel van Bill Clinton. Z'n moeder is weduwe geworden toen hij nog in haar buik zat. Eerste Stiefvader alcoholicus, tweede in de gevangenis gezeten. Als je zo'n zware jeugd hebt gehad is het toch normaal dag het geloof een reddingsboei is?

Misschien van sommigen wel, maar ik geloof dat wel van Bill Clinton. Z'n moeder is weduwe geworden toen hij nog in haar buik zat. Eerste Stiefvader alcoholicus, tweede in de gevangenis gezeten. Als je zo'n zware jeugd hebt gehad is het toch normaal dag het geloof een reddingsboei is?
Hoe mensen hun problemen aanpakken moeten ze vooral voor zichzelf uitmaken. Ik denk dat zijn gedrag (Lewinsky, Epstein, ...) nu ook niet echt een voorbeeld is van een diepchristelijk persoon. Opnieuw hecht ik weinig belang aan al die verklaringen over hoe gelovig iemand is die politiek kan scoren door dat te zijn.

Oorpronkelijk kwam jij zeggen dat Trump gelovig was trouwens, wat Clinton hier dan komt doen weet ik niet.

'k Wil gewoon zeggen het is niet omdat je veel vrouwen hebt gehad dat je geen diepgelovig persoon kan zijn. Trump heeft bij Melania ook de innerlijke rust gevonden na een leven vol vrouwen.

'k Wil gewoon zeggen het is niet omdat je veel vrouwen hebt gehad dat je geen diepgelovig persoon kan zijn. Trump heeft bij Melania ook de innerlijke rust gevonden na een leven vol vrouwen.
Ja volgens jou of een of andere bron van bedenkelijke betrouwbaarheid zeker.
Vrouwenzot vindt toevallig innerlijke rust als hij de 70 passeert, én als dat scoort als politicus, okee.

Niet zo gelovig als Bush Jr bv en veel andere Republikeinen, maar hij wordt zeker geleid door z'n geloof en hij put daar kracht uit. Goh tegen LGBT ... de dochter van ex Vice Dick Cheney is lesbisch, dat wordt allemaal overdreven hoor dat ze daar tegen zijn.
In het officiële 2020 GOP platform wordt nog altijd conversietherapie voor homoseksuelen gepredikt. Trump heeft een verbod op transgenders uitgevaardigd voor het leger. Wat relevantie van de dochter van Dick Cheney is, weet ik niet.

In het officiële 2020 GOP platform wordt nog altijd conversietherapie voor homoseksuelen gepredikt. Trump heeft een verbod op transgenders uitgevaardigd voor het leger. Wat relevantie van de dochter van Dick Cheney is, weet ik niet.

Dat staat allemaal op papier. Cheney zn dochter wordt ook gerespecteerd in conservatieve kringen ze is gehuwd en lesbisch!

Hier ben ik het met je eens. Als er één hypocriet instituut (om het zo maar te noemen) is waar je overal mee weg komt, is het uiteraard religie.

Nee nee zeker niet. 'k Merk gewoon dat veel Europeanen (hier merk ik dat ook) moeite hebben dat veel Amerikanen enorm trots zijn op hun vlag en moeite hebben dat Amerikanen als diepgelovige natie de wereldproblemen aanpakken.

Ik denk ook wel dat we het allemaal eens zijn dat Biden objectief bekeken gewoon oud is, en niet meer dezelfde Biden als in zijn tijd onder Obama. Dat is ook geen schande, maar helaas glijdt dat dan zeer snel af in gedetailleerde medische analyses die kant noch wal raken en enkel dienen om het eigen grote gelijk te onderstrepen.

Statistisch gesproken is de kans reëel dat hij zijn termijn niet zal uitdoen. Ik denk dat quasi elke stemmer zich daar ook op voorhand van bewust was, dus ik zie het probleem niet. Daarvoor kies je uiteindelijk een VP hé.
Inderdaad maar de andere kandidaat was trump vanwie we ook allemaal zien dat hij gewoonweg over de top ook is en al dezelfde kenmerken van oud zijn als biden heeft.

Dit zijn gewoon 2 oude mannen die beide niet meer de scherpte hebben van vroeger (om het vriendelijk te zeggen)

Trump heeft de kant gekozen van het geloof. George W. Bush heeft dit na een periode van overvloedig alcohol gebruik ook gedaan. Niet elke Republikein in de VS is anti-abortus en euthanasie hé.

Neen, trump doet alsof om wat stemmen binnen te halen. Hij bespeelt gelovigen omdat hij weet dat dat nu eenmaal zijn achterban is.

Nee nee zeker niet. 'k Merk gewoon dat veel Europeanen (hier merk ik dat ook) moeite hebben dat veel Amerikanen enorm trots zijn op hun vlag en moeite hebben dat Amerikanen als diepgelovige natie de wereldproblemen aanpakken.
Ik denk dat je wereldproblematiek aanpakken verwart met plat opportunisme. Irak, Afghanistan, Vietnam, alle coups in Zuid-Amerika, dat doen zij niet vanuit de goedheid van hun hart he.

Het lijkt mij eerder op een zware oversimplificatie om de VS weg te zetten als diepgelovige natie en hun buitenlandse politiek daaraan te wijten. Ik heb eerder moeite met dat soort redeneringen.

Het lijkt mij eerder op een zware oversimplificatie om de VS weg te zetten als diepgelovige natie en hun buitenlandse politiek daaraan te wijten. Ik heb eerder moeite met dat soort redeneringen.
Inderdaad de VS is een enorm divers land denken dat die allemaal een soort van conservatieve eenheidsworst zijn is absurd. Dat is een kleine minderheid (die trouwens steeds kleiner word)

Afijn, ieder zijn mening. Maar ik kom er graag ..
Reagan zei ooit in Amerika wordt er leven in dromen geblazen, we create the future and the world follows us into tomorrow. Kan je hem ongelijk geven?

Ik hoop dat die future niet inhoudt dat we allemaal in een gepolarizeerde wereld gaan leven, en onze leiders allemaal 70 plussers zijn.
Ik hou ook van Amerika vanwege de natuur, maar qua beleid - en dan heb ik het over beide kanten- hebben ze de laatste tijd eerder getoond hoe het niet moet ipv hoe het wel moet. Niet dat we het hier veel beter doen, maar Amerika is al lang niet meer The Promised Land or The Land of the Free, waar ge uw dromen kunt waarmaken. (Niettegenstaande dat ze voor sommige zaken natuurlijk nog steeds belangrijk zijn, zoals showbusiness.)

Terug
Bovenaan