Afijn, ieder zijn mening. Maar ik kom er graag ..
Reagan zei ooit in Amerika wordt er leven in dromen geblazen, we create the future and the world follows us into tomorrow. Kan je hem ongelijk geven?
Ik kom er ook graag. Prachtige natuur, geweldig eten en ook in de steden is er vanalles te doen. Maar ik zou er alleszins nooit willen wonen, daarvoor ben ik te gehecht aan bv. een betaalbare ziekteverzekering en vakantiedagen. En ja, grote delen van de Amerikaanse cultuur stoten mij tegen de borst.

Ik kom er ook graag. Prachtige natuur, geweldig eten en ook in de steden is er vanalles te doen. Maar ik zou er alleszins nooit willen wonen, daarvoor ben ik te gehecht aan bv. een betaalbare ziekteverzekering en vakantiedagen. En ja, grote delen van de Amerikaanse cultuur stoten mij tegen de borst.

Ik heb zeer dichte familie wonen in Broomfield County Colorado. Hun leven is er toch met rasse schreden op vooruit gegaan. Er is een groter gevoel van vrijheid en veiligheid + veel meer respect voor de natuur.

De Republikeinen in Georgia hebben geleerd uit de verkiezingsnederlaag en trekken opnieuw de kaart van voter suppression. Zo is het vanaf heden verboden om water en voedsel uit te delen aan mensen die staan aan te schuiven om te stemmen. Het zal je niet verbazen dat de langste wachtrijen om te stemmen te vinden zijn in vnl. Democratische gebieden.

Mooie normen en waarden.

Amerika is één grote hypocrisie en de conservatieve beweging loopt trots voorop in dat triestige schouwspel.
Kom kom, ze zijn nog altijd zowat het beste meest welvarende land ter wereld. Ze hebben nog altijd de sterkste economie, het machtigste leger, het beste onderwijssysteem, de beste gezondheidszorg (zie nu bijv. met Covid hoe ze Europa weer mijlenver achter zich laten), de laagste werkloosheidsgraden, .... Ze hebben ook geen tekort aan mensen die langs alle kanten ter wereld willen migreren naar hun land.
Zo verschrikkelijk zal het er wel nog aan toegaan als je dat allemaal kan klaar spelen.

Verzoek van moderatie: argumentatie aub?
Kom kom, ze zijn nog altijd zowat het beste meest welvarende land ter wereld. Ze hebben nog altijd de sterkste economie, het machtigste leger, het beste onderwijssysteem, de beste gezondheidszorg (zie nu bijv. met Covid hoe ze Europa weer mijlenver achter zich laten), de laagste werkloosheidsgraden, .... Ze hebben ook geen tekort aan mensen die langs alle kanten ter wereld willen migreren naar hun land.
Zo verschrikkelijk zal het er wel nog aan toegaan als je dat allemaal kan klaar spelen.

🤣

Reagan zei ooit in Amerika wordt er leven in dromen geblazen, we create the future and the world follows us into tomorrow. Kan je hem ongelijk geven?
De nagel op de kop. Je ziet ook nu ook al jaren dat de grootste en meest innovatieve bedrijven steevast uit de USA komen (bijv. Google, Facebook, Apple, Microsoft, Amazon, ...). Geen enkele ander continent of welvarende regio levert aan dat tempo gamechangers af. Vooral in Europa zitten met een innoveringsprobleem, ik kan me nauwelijks een Europees bedrijf voor de geest halen dat de laatste jaren met een echt innovatief idee of product is gekomen.

Zijn die techgiganten nu echt het topvoorbeeld van innovatie? Google is vandaag vooral kampioen in het uit de markt halen van nieuwe ideeën na twee jaar. Ze hebben een goeie zoekmachine en mailservice die populair zijn, maar net als facebook bestaat hun voornaamste meerwaarde uit de verkoop van persoonlijke data aan adverteerders. Amazon is een logistiek bedrijf dat vooral hun schaalgrootte gebruikt om kleinere spelers dood te maken en dat hun werknemers uitbuit. Microsoft en Apple zijn de enige die ik echt innoveerders zou aanduiden in de lijst, al hebben ze beide ook al in een decennium geen revolutuonair product op de markt gebracht.

Er gaat altijd veel aandacht naar de grootste bedrijven, alsof gigantische multinationals het enige zijn wat telt. Bovendien ook allemaal bedrijven die in de consumentenmarkt actief zijn en dus geregeld in de media komen. Geeft toch een fout beeld over innovatie. Een nederlands bedrijf als ASML heeft de mensheid al meer vooruit geholpen op technologisch vlak dan al die techgiganten samen, vind ik.

Niets hier over de 'border crisis', kinderen in overvolle plastieke kooien, pers die toegang wordt ontzegd bij die kampen, Biden die liegt over de gravitas van de crisis, Biden zijn demente persconf waar hij letterlijk woord voor woord voorbereide antwoorden afleest? Raar.

Ja inderdaad, "if you're poor, just don't be poor". Die wijsheid/dwaasheid waren we vergeten.
Er zit imo meer waarheid in die uitspraak dan je door hebt. Als het gros van die armen eens dezelfde werkethiek aan de dag zou leggen als de standaard werkende persoon was dat "poverty issue" al snel verleden tijd.

Voor iedereen die ervoor wilt werken.
Veel werkgevers bieden geen of een zeer goedkoop healthcare plan aan. Zaken die niet gedekt worden en uw familie moet het maar uitzoeken. Systeem dat ervoor zorgt dat mensen niet van job durven veranderen.

Zoveel mensen die tijdens de pandemie hun werk (en dus vaak ook hun ziektezorg) zijn kwijtgeraakt en dan gaat meneer hier even zeggen dat ze maar een betere werkethiek aan de dag moeten leggen. Ik zou lachen moest ik niet zo gedegouteerd zijn.

Ja, de cijfers tonen gewoon aan dat qua sociale mobiliteit, onderwijs, gezondheidszorg en armoede de VS bij de slechtste van de OECD landen is.

Oh ja voor een rijke religieuze conservatief als Reagan was het ongetwijfeld goed om er te wonen, maar dat is een kleine minderheid.

Er zit imo meer waarheid in die uitspraak dan je door hebt. Als het gros van die armen eens dezelfde werkethiek aan de dag zou leggen als de standaard werkende persoon was dat "poverty issue" al snel verleden tijd.
LOL dat sommigen dit nog geloven. Zelfs in belgie (laat staan in de VS) is dit niet het geval.

Niets hier over de 'border crisis', kinderen in overvolle plastieke kooien, pers die toegang wordt ontzegd bij die kampen, Biden die liegt over de gravitas van de crisis, Biden zijn demente persconf waar hij letterlijk woord voor woord voorbereide antwoorden afleest? Raar.

hadden we hier al geen discussie over gehad?
Biden ag er echt niet dement uit en zijn persconferentie was veel coherenter dan gelijk welke van trump.

De crisis aan de grens is door onbegeleide minder jarige kinderen, die begon in de laatste maanden van 2020 (trump toen nog) en loopt nu gewoon door. Maar voor dingen die louter de barst conservatieve media volgen en geloven is het dan natuurlijk 100% biden zijn schuld die eigenhandig die kinderen over de grens zet blijkbaar.

hadden we hier al geen discussie over gehad?
Biden ag er echt niet dement uit en zijn persconferentie was veel coherenter dan gelijk welke van trump.

De crisis aan de grens is door onbegeleide minder jarige kinderen, die begon in de laatste maanden van 2020 (trump toen nog) en loopt nu gewoon door. Maar voor dingen die louter de barst conservatieve media volgen en geloven is het dan natuurlijk 100% biden zijn schuld die eigenhandig die kinderen over de grens zet blijkbaar.

Neen. Die upswing komt er doordat Biden nu president is. Die de strikte regels van Trump's migratiebeleid terugdraait.
Mensensmokkelaars doen gouden zaken nu.

960x0.jpg

Van 2019

Vandaag

Het enige verschil dat ik zie is dat er inplaats van metale kooien er nu plastieke kooien zijn.

We weten nu heel goed waarom de Biden administratie geen journalisten toeliet in die kampen.
Enkel in een door de administratie goedgekeurde faciliteit die enkel diende als propaganda photo op.
Beetje zoals de Chinezen deden bij de Uygur propaganda stunt. Waar ze internationale politici uitnodigden in een gecontroleerde setting.

Biden's persconferentie was een grap.

Denkt dat hij 120 jaar geleden al senator was:

Mompelt er op los en vergeet (niet de enige keer) waar hij over bezig was:

Leest vooropgestelde antwoorden af. En daarmee bedoel ik niet zijn factsheets.

Veel werkgevers bieden geen of een zeer goedkoop healthcare plan aan. Zaken die niet gedekt worden en uw familie moet het maar uitzoeken. Systeem dat ervoor zorgt dat mensen niet van job durven veranderen.
Er is jobrotatie zat daarginds hoor, dat zie je in de job reports hun fluctueringen in de tewerkstellingscijfers. Er zijn natuurlijk consequenties als je verandert van werkgever, dat is hier in België niet anders.

Zoveel mensen die tijdens de pandemie hun werk (en dus vaak ook hun ziektezorg) zijn kwijtgeraakt en dan gaat meneer hier even zeggen dat ze maar een betere werkethiek aan de dag moeten leggen. Ik zou lachen moest ik niet zo gedegouteerd zijn.
Veel van die mensen in de poor class zijn landurig werkloos, ook pre-covid tijden. En ze zullen dat waarschijnlijk ook blijven in een post-covid tijd, als ze zelf geen initiatieven gaan ondernemen.

Neen. Die upswing komt er doordat Biden nu president is. Die de strikte regels van Trump's migratiebeleid terugdraait.
Mensensmokkelaars doen gouden zaken nu.
Heb je daar ook een bron voor?

Feiten zijn

Apprehensions at the U.S. southern border have been on the rise since April 2020

Biden was president in April 2020? TIL

Het enige verschil dat ik zie is dat er inplaats van metale kooien er nu plastieke kooien zijn.
Omdat je geen verschil wil zien, zoals ik je vorige keer ook zei : dit gaat over onbegeleide minderjarigen, bij trump ging het vooral over begeleide minderjarigen die trump van zijn familie wegrukte door zijn beleid. Beleid dat hij zelf invoerde en waar hij buiten een papiertje ondertekenen niks van effectief voorzag om die minderjarigen ergens te huisvesten.

We weten nu heel goed waarom de Biden administratie geen journalisten toeliet in die kampen.
Enkel in een door de administratie goedgekeurde faciliteit die enkel diende als propaganda photo op.
Beetje zoals de Chinezen deden bij de Uygur propaganda stunt. Waar ze internationale politici uitnodigden in een gecontroleerde setting.
LOL tuurlijk, ongetwijfeld komende van OAN
Biden's persconferentie was een grap.

Denkt dat hij 120 jaar geleden al senator was:

Mompelt er op los en vergeet (niet de enige keer) waar hij over bezig was:

Leest vooropgestelde antwoorden af. En daarmee bedoel ik niet zijn factsheets.
LMAO 1 minuut uit een interview van meer dan een uur.

Bij trump kon je maar 1 minuut van coherent begrijpbare uitleg vinden per uur.

Er is jobrotatie zat daarginds hoor, dat zie je in de job reports hun fluctueringen in de tewerkstellingscijfers. Er zijn natuurlijk consequenties als je verandert van werkgever, dat is hier in België niet anders.
Research on patterns of job turnover indicates that workers in jobs with employer-provided health insurance were 15–25 percent less likely to change jobs than workers in jobs without employerprovided insurance, after controlling for most differences in job quality and worker characteristics. As one indicator, married men who have spouses with employer-provided insurance (who therefore can typically be covered on their spouses’ insurance) were more likely to change jobs than married men whose spouses did not have this insurance.
Several recent studies provide evidence that access to insurance outside of employment substantially increases the probability that workers would leave jobs to start their own businesses. For example, one study found the provision in the ACA allowing young people to stay on their parents’ insurance policy until age 26, which became effective in 2010, substantially increased the rate of self-employment among people under age 26. Another study found a sharp uptick in self-employment at age 65, when workers first become eligible for Medicare.
Several studies found that workers who had retiree health insurance generally retired earlier than other workers. The implication is that many workers remain in the labor force until they qualify for Medicare at age 65 because otherwise they may find health insurance unaffordable. Other studies found that access to insurance through a spouse’s employer or a public insurance program led some parents of young children to work part time rather than full time or to take some time out of the labor force altogether. Another set of studies concluded that people with serious health conditions, such as cancer, were more likely to work part time or to leave the labor force if they had access

Heb toch moeite om voordelen van dat systeem te vinden.

Zeg dat maar aan de mensen die twee of zelfs drie jobs moeten doen om rond te komen....

Terug
Bovenaan