Supreme Court heeft ook niks te zeggen over staatszaken. State Supreme Court wel.Is er dan nog iets Republikeins aan de huidige Republikeinen?Kan SCOTUS hier zich mee moeien en het toch doorduwen?
Wat een vreemde tijden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Supreme Court heeft ook niks te zeggen over staatszaken. State Supreme Court wel.Is er dan nog iets Republikeins aan de huidige Republikeinen?Kan SCOTUS hier zich mee moeien en het toch doorduwen?
Wat een vreemde tijden.
Dacht het wel ze... Ik verschiet van niets meer om eerlijk te zijn wat betreft the good ol' U.S. of A.Supreme Court heeft ook niks te zeggen over staatszaken. State Supreme Court wel.

Tussen nu en november 2024 kan er nog veel gebeuren. Gezien het tempo waarin de verrassingen zich opstapelen in de jaren '20 van deze eeuw zie ik Biden nog ergens van zijn sus vallen, dat Kamala Harris het moet overnemen en dat die door een rabiate bende MAGA-supporters wordt belaagd en gelynchd terwijl Poetin per ongeluk van de trap valt en op een rood knoppeke duwt en uiteindelijk Kennedy de verkiezingen wint maar een onfortuinlijke afspraak met de geschiedenis heeft en een kogel tegenkomt in Dallas, TX.En toch gaat hij het doen
Nee serieus, als Trump wint (en dat scenario wordt steeds realistischer zijn) dan gaan er ongeziene zaken gebeuren in de USA. Dingen die véél verder gaan als in zijn eerste termijn. En Europa en gaat nog maar eens met een zware kater wakker worden.
De wet snel aanpassen en Obama weer naar voren schuivenWat kunnen de democraten nog doen om het tij te keren vraag ik mij dan af.

Michelle?De wet snel aanpassen en Obama weer naar voren schuiven![]()

Ik betwijfel of er nog zoveel kan gebeuren. En we zitten in de vreemde situatie dat zowat alles wat er kan gebeuren in de kaarten van Trump speelt. Tenzij de democraten, al dan niet noodgedwongen, nog een andere goede kandidaat uit hun hoed toveren. Anders zie ik het allemaal maar somber in, ook voor Europa.Tussen nu en november 2024 kan er nog veel gebeuren. Gezien het tempo waarin de verrassingen zich opstapelen in de jaren '20 van deze eeuw zie ik Biden nog ergens van zijn sus vallen, dat Kamala Harris het moet overnemen en dat die door een rabiate bende MAGA-supporters wordt belaagd en gelynchd terwijl Poetin per ongeluk van de trap valt en op een rood knoppeke duwt en uiteindelijk Kennedy de verkiezingen wint maar een onfortuinlijke afspraak met de geschiedenis heeft en een kogel tegenkomt in Dallas, TX.
Enfin, alle gekheid op een stokje: er is nog veel tijd om de balans naar de ene of andere kant te doen overhellen. Dat Biden niet de beste kandidaat is om Democratisch president te worden weet iedereen wel, maar het is ongebruikelijk dat hij zichzelf niet zou opvolgen voor een tweede termijn.
Misschien heeft Europa dat ook gewoon nodig? Trump had ons tijdelijk wakker geschud dat we het ooit eens zonder Washington zouden moeten kunnen doen, een zelfstandig buitenlands beleid uitstippelen en instaan voor onze eigen defensie. Met Biden zijn we terug in slaap gedommeld.Ik betwijfel of er nog zoveel kan gebeuren. En we zitten in de vreemde situatie dat zowat alles wat er kan gebeuren in de kaarten van Trump speelt. Tenzij de democraten, al dan niet noodgedwongen, nog een andere goede kandidaat uit hun hoed toveren. Anders zie ik het allemaal maar somber in, ook voor Europa.
Dat vind ik op zich inderdaad geen slechte denkwijze. Alleen, als de Russische inval en oorlog in Oekraïne de Europese leiders niet wakker heeft geschud, gaat Trump, die bv de USA uit de Nato haalt, dat dan wel doen? Ik mag het hopen maar steek er mijn hand zeker niet voor in het vuur. De onenigheid die er nu al weer leeft tussen Duitsland en Frankrijk over eventuele militaire samenwerking spreekt wat dat betreft al boekdelen.Misschien heeft Europa dat ook gewoon nodig? Trump had ons tijdelijk wakker geschud dat we het ooit eens zonder Washington zouden moeten kunnen doen, een zelfstandig buitenlands beleid uitstippelen en instaan voor onze eigen defensie. Met Biden zijn we terug in slaap gedommeld.
En wat ook belangrijk is: in die swingstates ligt hij 4 a 10 procentpunt voor.![]()
Als er nu verkiezingen zouden zijn, wint Trump
De resultaten van een peiling door de New York Times zijn erg zorgwekkend voor Joe Biden.m.standaard.be
Laatste swing state poll van New York Times zou Trump het halen van Biden.
Er is dus nog een timeline waar Trump wint en zichzelf voor alles probeert een presidential Pardon te geven. Gevolgd door waarschijnlijk wat constitutionele rechtzaken (die Republikeins gezind zijn)
En de steun aan Oekraïne.Net zoals de Republikeinen covid de schuld gaven voor het verlies van Trump, kunnen de Democraten het nu op Israël gooien, indien Biden verliest.
Nogmaals: Trump KAN zichzelf niet pardonneren voor staatszaken.
.Dat is allemaal iets anders dan zichzelf pardonneren.Ja vandaar het 'gevolgd door constitutionele rechtzaken'.
Denk je dat hij als president niks kan verzinnen met een heel ruime interpretatie van de grondwet ?
Al is het simpel de veroordeelde staat mijden en zich beroepen op bescherming van de federale forces in de trend van 'kom me maar halen'.
Gaat Georgia of een andere staat agenten naar het witte huis sturen om Trump te arresteren ? Zoals ik het begrijp kunnen ze aan een andere staat extradictie vragen, maar niet aan de federale laag. En zoiezo dat je wel (de meeste) republikeinse staten vind die dat request zouden weigeren als het daar echt op aankomt. Dan kan Trump nog effkes het witte huis verplaatsen.
"All fifty states work with one another to enforce criminal law. That means that your home state can receive a request from the state where the offense occurred to arrest you and return you to their jurisdiction, a process called extradition."
)Dat dacht ik over een hoop zaken tijdens zijn eerste ambttermijn. Nu verschiet ik helaas nergens meer van.Het zou allesinds enorm hypocriet zijn van Trump om Biden te verwijten iets ongeziens te doen in de politiek (vervolgen van een tegenstander tijdens verkiezingen ) om dan vervolgens wat ongezien is in de geschiedenis van de USA zichzelf te gaan pardonneren. Zo seniel gaat die niet zijn. (of nog niet zijn)
Asked about whether he was involved in valuations in 2021, Mr Trump said: “I was so busy at the White House… my threshold was China, Russia and keeping our country safe.”
Prosecutor Kevin Wallace responded, saying: “Just to clarify you weren’t president in 2021, correct?”, to which Mr Trump replied: “No, I wasn’t.”
Ik snap echt niet waarom de Republikeinen zo hard tegen de steun voor Oekraïne zijn. Alleja MAGA ik weet het maar stel je eens voor dat niet helpen tegen Rusland voor de Reps te verkopen valt. Reagan draait zich om in zijn graf. Het is kost voor kost ongeveer het handigste wat ze gedaan hebben tegen de Russen sinds de start van de Koude Oorlog zonder US verliezen, maar toch draaien ze dat daar om. Eigenlijk zouden al die Reps weggezet moeten worden als anti patriottische dictatorvriendjes, maar sinds Trump is dat geen probleem meer voor de GOP.
Het morele failliet van die partij is gigantisch.