Als bepaalde media liegen, dan lijkt me dat heel correct om die het zwijgen op te leggen.

Als onze media een fout maakt, zetten die dat recht in de eerstvolgende uitzending.

Als ze in USA keer op keer liegen zonder rechtzetten, dan moeten die er terecht uit.
Moet Fox News het zwijgen worden opgelegd? Het is namelijk een juridisch feit dat zij gelogen hebben.

Dominion's complaint sought US$1.6 billion in damages, alleging several Fox programs had broadcast false statements that Dominion's voting machines had been rigged to steal the 2020 United States presidential election from then-president Donald Trump.
During pre-trial discovery, Fox News' internal communications were released, indicating that prominent hosts and top executives were aware the network was reporting false statements but continued doing so to retain viewers for financial reasons.
Fox News agreed to pay Dominion $787.5 million and acknowledged the court's earlier ruling that Fox had broadcast false statements about Dominion.

Als 'gij' geen belachelijke reacties post wel ja. Je weet goed genoeg dat de president van de VS invloed over de hele wereld heeft, dan is het nogal infantiel om op iemand die zegt dat hij/zij Trump niet zien zitten te reageren met zo'n onnozele 'gij woont in de states?' en niks anders. Als 'ge' al niet doorhebt dat de president van de VS en de politiek van de VS hier ook vanalles kunnen beïnvloeden (rechtstreeks en onrechtstreeks) dan vraag ik me af wat je in dit topic doet.

Die edit kwam pas achteraf, voor mensen die gewoon meelezen. De initiële post was gewoon, inderdaad: belachelijk.
Ja.
Het mag nu wel weer eens gedaan zijn hoor.
De polls gaan Trumps richting uit en er zitten er hier zich alweer te verkneukelen op een spoedige celstraf en met termen als fascisme spuien.

Accept the results and deal with it.
Als die polls echt Trump zijn kant opgaan, na alle schandalen en rechtszaken, dan wordt het tijd dat jullie eens Biden en bij uitbreiding de Democraten, in vraag stellen.

Of gaan jullie je blijven wegsteken achter het non argument van: Jamaar, de gemiddelde Amerikaan is toch niet zo snugger hoor :rolleyes:
Wat hij denkt van Trump is zijn zaak.
Maar hij moet andermans posts geen eigen interpretatie gaan geven om een rant te starten.
Soit negeerlijst op en reported.

Fox heeft toegegeven. En rechtgezet.
Ja, onder druk van een rechtzaak. Alle andere verkiezingsleugens zijn nog niet toegegeven of rechtgezet. Terwijl men intern wist dat de fraudeclaims die men verspreidde, vals waren.

Maar dat vind je dan blijkbaar wel acceptabel? Kan gebeuren en de spons erover? Dat hierdoor miljoenen Amerikanen hun vertrouwen in de democratie zijn kwijtgeraakt, is niet zo erg?

Als bepaalde media liegen, dan lijkt me dat heel correct om die het zwijgen op te leggen.

Als onze media een fout maakt, zetten die dat recht in de eerstvolgende uitzending.

Als ze in USA keer op keer liegen zonder rechtzetten, dan moeten die er terecht uit.
Geldt dat ook voor politici die keer op keer liegen en nooit rechtzetten? :unsure:

Biden’s America https://www.cnbc.com/2023/09/26/tar...e-nine-stores-citing-violence-and-theft-.html

We cannot continue operating these stores because theft and organized retail crime are threatening the safety of our team and guests, and contributing to unsustainable business performance,” Target said in a news release.

Niet toevallig zitten alle 9 geimpacteerde grootwinkels in blue states.
De ultra linkse vleugel, met een sterke anti law & order filosofie, is het volledig aan het verbrodden.

Wat ik daaruit versta is dat de polarisatie de boel aan het verbrodden is. Blind voor logisch en redelijk beleid. En beleid voeren omdat het 180° het omgekeerde is wat "de andere" heeft gedaan/gezegd. Dát is hier zo lomp aan.

Oh en dat keihard leugens verkopen niet genoeg gevolgen heeft. Bewezen door het feit dat het gewoon kan verder gaan.

Biden’s America https://www.cnbc.com/2023/09/26/tar...e-nine-stores-citing-violence-and-theft-.html

We cannot continue operating these stores because theft and organized retail crime are threatening the safety of our team and guests, and contributing to unsustainable business performance,” Target said in a news release.

Niet toevallig zitten alle 9 geimpacteerde grootwinkels in blue states.
De ultra linkse vleugel, met een sterke anti law & order filosofie, is het volledig aan het verbrodden.

Wat een bizarre conclusies allemaal. Dit is zoals een artikel posten over Brussel Zuid met de kop Het België van De Croo.

Grootsteden met grootstedelijke problemen. Wie had dat gedacht. Dan maar snel een rechts beleid installeren dan komt alles goed. Misschien moet men eens in Antwerpen gaan kijken waar een dergelijk beleid de georganiseerde misdaad effectief en efficiënt onder de knoet houdt. Toch?

Jongens toch.

Wat een bizarre conclusies allemaal. Dit is zoals een artikel posten over Brussel Zuid met de kop Het België van De Croo.

Grootsteden met grootstedelijke problemen. Wie had dat gedacht. Dan maar snel een rechts beleid installeren dan komt alles goed. Misschien moet men eens in Antwerpen gaan kijken waar een dergelijk beleid de georganiseerde misdaad effectief en efficiënt onder de knoet houdt. Toch?

Jongens toch.

Ik gebruikte de naam Biden omdat hij het gezicht is, maar ik heb het uiteraard over de Democratische partij in z'n geheel. Onder impuls van de ultra linkse vleugel met oa AOC, Tlaib, Pressley, Omar, zijn ze daar volledig het noorden kwijt.
Pro ongebreidelde immigratie, pro BLM met irrationele focus op white/police on black crime terwijl men de veel grotere problematiek van black on white/asian crime bewust negeert, gebrek aan fiscale discipline ten voordele van programma's zoals student debt relief, het kneden van een maatschappij waar individuele verantwoordelijkheid niet bestaat en men zich voor het minste in een slachtofferrol wentelt, de tyrannie van de LGBTQxxxxxxx, soft on crime, etc.

Je zou bijna denken dat ze het land bewust willen doen imploderen...

En het is niet dat ik de GOP aanbidt.
Daar zit je dan weer met de Trump-cultus. Een grote groep Republikeinse politici die een pathologische leugenaar, fraudeur en potentieel gevaar voor de democratie blijven omarmen ongeacht wat hij zegt en doet.
Daar sta ik ook niet achter.
Maar ik ben wel fan van hun basisprincipes inzake law & order, individuele vrijheid en verantwoordelijkheid, een beperkte en gecontroleerde (legale) immigratie, beperkte overheidsinterventie, etc.
Zonder deze (en vele andere) dingen geraakt een maatschappij in verval.

Misschien moet men eens in Antwerpen gaan kijken waar een dergelijk beleid de georganiseerde misdaad effectief en efficiënt onder de knoet houdt

Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar waar In Belgie/ Antwerpen zie jij een hardcore rechts beleid tegen de georganiseerde misdaad/drugsmaffia?
Het eindeloos gepalaver van De Wever en Verlinden classificeer ik daar niet onder. Of ja, misschien is dat dan law & order op z'n belgisch/europees. :rofl:
Wil je een voorbeeld van een harde (doch in mijn ogen aanvaardbare) aanpak van georganiseerde misdaad/drugsmaffia/bendes? El Salvador.
Fight fire with fire.
Ongeziene daling in zware criminaliteit sinds Bukele daar de plak zwaait en de lokale bevolking is schijnbaar bijzonder tevreden.

Een minuut of 2 voor dat de clip begon zou veel verduidelijken denk ik.

Zelfs zonder context kan ik hier nog wel uithalen dat het over een walivssen gaat die last hebben van windmolens (assuming die ze in de zee plaatsen dan)

Je kan zeker idiote clips van Trump vinden, maar dit is een zwakke poging.

het demoniseren van conventionele media en wetenschap
Is dat niet wat ze aan alle kanten van de lijn doen? Iemand die voor Trump is, is automatisch racist, dom, en er zijn talloze uitspraken van Trump die in context echt nog wel oké waren (het "ontsmettingsmiddel drinken" ding bv). En ja volgens Trump is natuurlijk ook iedereen en alles corrupt, dus it goes both ways.

Is dat niet wat ze aan alle kanten van de lijn doen? Iemand die voor Trump is, is automatisch racist, dom, en er zijn talloze uitspraken van Trump die in context echt nog wel oké waren (het "ontsmettingsmiddel drinken" ding bv). En ja volgens Trump is natuurlijk ook iedereen en alles corrupt, dus it goes both ways.
Je bedoelt ontsmettingsmiddel inspuiten tegen het Corona-virus? Dat moet toch net één van de domste dingen zijn die hij er heeft uit uitgegooid :unsure: .

Je bedoelt ontsmettingsmiddel inspuiten tegen het Corona-virus? Dat moet toch net één van de domste dingen zijn die hij er heeft uit uitgegooid :unsure: .
Het ding is dat hij niet heeft gezegd "lets drink bleach, the most amazing wonderful bleach". Nee, het ging over de mogelijk middelen om corona te bestrijden. Hij haalde aan dat hij zeker nog interessante pistes zag die niet onderzocht waren. Licht werkte goed op oppervlaktes, dus konden we dit niet in het lichaam krijgen? Door de huid of op een andere manier. Same story met bleek. Hij zegt in de quote ook specifiek dat hij niet weet als het kan en dat het zeker door medische professionals onderzocht moet worden, maar dat het wel een piste is die onderzocht zou moeten worden.

Dat is toch totaal niet dom? Middel a werkt enorm goed op oppervlaktes, zou het in ons kunnen werken? Je zou misschien snel zeggen "nee wtf wie drinkt bleek" maar ik weet het niet? Misschien een afgeleide? Ik ben geen dokter. Ik zou ook zeggen: laten we alle mogelijke pistes door medische professionals onderzoeken.

Het ding is dat hij niet heeft gezegd "lets drink bleach, the most amazing wonderful bleach". Nee, het ging over de mogelijk middelen om corona te bestrijden. Hij haalde aan dat hij zeker nog interessante pistes zag die niet onderzocht waren. Licht werkte goed op oppervlaktes, dus konden we dit niet in het lichaam krijgen? Door de huid of op een andere manier. Same story met bleek. Hij zegt in de quote ook specifiek dat hij niet weet als het kan en dat het zeker door medische professionals onderzocht moet worden, maar dat het wel een piste is die onderzocht zou moeten worden.

Dat is toch totaal niet dom? Middel a werkt enorm goed op oppervlaktes, zou het in ons kunnen werken? Je zou misschien snel zeggen "nee wtf wie drinkt bleek" maar ik weet het niet? Misschien een afgeleide? Ik ben geen dokter. Ik zou ook zeggen: laten we alle mogelijke pistes door medische professionals onderzoeken.
Klopt. Alleen deed hij de uitspraak zonder overleg met dokters, in een beleid waarin hij alle mogelijke pistes die door medische professionals werden onderzocht negeerde en inging tegen al hun bevindingen, waarna hij van die wetenschap iets politiek maakte.

Klopt. Alleen deed hij de uitspraak zonder overleg met dokters, in een beleid waarin hij alle mogelijke pistes die door medische professionals werden onderzocht negeerde en inging tegen al hun bevindingen, waarna hij van die wetenschap iets politiek maakte.
Eerlijke opmerking.

Ik vind het "zonder overleg met dokters" deel nog wel logisch. Hij zegt nergens dat het werkt, alleen dat het onderzocht zou moeten worden, door dokters. Wat hij wel gewoon mag zeggen denk ik?

Verder (en dit is hindsight 20/20 natuurlijk) was het wel logisch om tegen medische bevindingen in te gaan. Er klopte enorm veel niet en de medische bevindingen die onder andere door Fauci gegeven werden, waren ook vaak met politieke interesse ipv pure medische goodwill.

De VS is een gepolariseerd land, wat zeker veel te maken heeft met dat er de facto maar twee politieke partijen van tel zijn. Maar volgens mij is er een serieuze versterking van die polarisatie opgetreden vanaf de campagne van Trump. Dat men wat op elkaar kapt in de politiek, gohja ook hier zie je dat mensen hun stem graag geven aan een bende kleuters.

Maar een hele campagne met "lock her up" als slogan? Dat is toch in een Westerse democratie ongezien volgens mij. Het opportunisme/populisme zit hem ook gewoon in hoe er met de "wappies", om een modeterm te gebruiken, wordt omgesprongen. QAnon, aan welke politieke stroming wordt dat vooral gelinkt? Iedereen welkom, zolang het maar stemmen oplevert.

Evengoed is dat ontkennen van wetenschap iets dat IMO veel meer mainstream is geworden sinds Trump. Opwarming van de aarde ontkennen, van heel het "China virus" een soort politieke campagne maken waarbij Fauci de boeman was en mondmaskers gelijk stonden aan met de vijand heulen. De universiteiten als linkse indoctrinatiecentra. Dat is toch ongezien?

En dan de MSM als vijand opvoeren, terwijl Trump daar evengoed zijn succes aan te danken heeft. Wat is dat meer dan mensen aanzetten om allerhande berichtgeving te bannen die in conflict is met de politieke boodschap? Eerst Fox als grote bron van nieuws, dan OANN, en het liefst van al nog de Twitter/X/Telegram van de grote leider.

En dan zie je dat die succesformule hier ook wat werd overgenomen door o.a. wat VB-figuren, maar met minder succes omdat we als samenleving nog niet in dat stadium zitten. En natuurlijk is de geest uit de fles, en begint iedereen gewoon mee te rollen in de modder. Maar met dat "both sideism" ben ik niet akkoord.

En hier spreken we dan nog eigenlijk amper over het beleid, waarin er dan dingen gebeurden zoals heel de uitgebreide familie aan postjes helpen.

Eerlijke opmerking.

Ik vind het "zonder overleg met dokters" deel nog wel logisch. Hij zegt nergens dat het werkt, alleen dat het onderzocht zou moeten worden, door dokters. Wat hij wel gewoon mag zeggen denk ik?

Verder (en dit is hindsight 20/20 natuurlijk) was het wel logisch om tegen medische bevindingen in te gaan. Er klopte enorm veel niet en de medische bevindingen die onder andere door Fauci gegeven werden, waren ook vaak met politieke interesse ipv pure medische goodwill.
En hier stap je voor mij over van feitelijkheden naar Trump-propaganda.

Hindsight 20/20 was het helemaal niet logisch tegen de medische bevindingen in te gaan. Pagina’s geleden heb ik breder uiteengezet dat de VS zo ‘goed’ scoorde als bepaalde gefaalde staten qua coronabeleid. Fauci had geen politieke interesse. Trump heeft dat ervan gemaakt, omdat het niet paste bij zijn publiek.

MadisonAV heeft het hierboven over ultralinks. Maar de N-VA mogen we niet rechts noemen. Dan denk ik niet dat dat overeenkomt met de werkelijkheid. Ultralinks… en NVA is nog niet eens rechts? Dan zit daar gewoon Mao of zo. Kwestie van overdrijven en polariseren. Het is gewoon een ander toekomstbeeld dan jij hebt, dat kan toch? Het moet niet altijd de baarlijke duivel zijn.

Terug
Bovenaan