Want dan kan Trump in 2028 toch niet meer opkomen als 82-jarige als hij zelf claimt dat Biden te oud is (los van de rechtzaken die hij dan niet meer kan tegenhouden)?
Je geeft die Trump-sekte teveel krediet hoor. Het is niet alsof het hier gaat over een vijftiger tegen een tachtiger. Trump is slechts vier jaar jonger dan Biden en ze zijn alletwee al een heel stuk boven de pensioenleeftijd, dus iemand die serieus is over het feit dat ze Biden te oud vinden (en ik ben het daar persoonlijk mee eens) moet dan ook toegeven dat Trump te oud is. Dat gebeurt niet, omdat die Trump-aanhangers gewoon een stok zoeken om mee te slaan. Als Trump op zijn 82ste nog opkomt dan gaat daar geen haan van die Trump fanaten naar zijn leeftijd kraaien.

Kijk gewoon naar heel dat Hillary verhaal. En maar zeiken en zeuren over die emails en verraad en weet ik veel, en dan doet Trump veel ergere zaken door top secret documenten te laten rondslingeren rond zijn golfbaan en is het stil.

Zagen over politieke afrekeningen en veel te veel macht bij de overheid en 'het systeem' wanneer Trump impeached wordt of aangeklaagd wordt voor een van zijn vele misdaden, wel toejuichen dat Trump openlijk verkondigt dat hij zijn politieke macht zal gebruiken om tegenstanders (zelfs in de media) uit de weg te ruimen; zie mijn vorige post hier.

Twee maten, twee gewichten voor die rabiate Trump fans.

Maar even serieus: je hebt gelijk natuurlijk voor wat Trump zelf betreft, maar met figuren als DeSantis heb je natuurlijk mensen die hem nog lang als voorbeeld gaan blijven gebruiken.
ik vermoed/hoop eens Trump in de gevangenis belandt, er wel nog veel vuiligheid over hem zal uitkomen en dat niemand meer met Trump geassocieerd zal willen worden.
Twee maten, twee gewichten voor die rabiate Trump fans.
Trump moet winnen dankzij de "gemiddelde" Amerikaan, niet dankzij de Trump fans. EN die gemiddelde Amerikaan is niet echt intelligent, daar zijn bewijzen genoeg voor, maar het leeftijdsargument is simpel genoeg om tegen hem gebruikt te worden.

Trump moet winnen dankzij de "gemiddelde" Amerikaan, niet dankzij de Trump fans. EN die gemiddelde Amerikaan is niet echt intelligent, daar zijn bewijzen genoeg voor, maar het leeftijdsargument is simpel genoeg om tegen hem gebruikt te worden.
Dat klopt, van de gemiddelde Amerikaan, maar het is wel dankzij die Trump fans dat hij zelfs nog maar relevant is. De sektevorming rondom zijn persoon is toch wel vrij ongezien, en het is dankzij zijn rabiate aanhang die hem werkelijk alles vergeven dat hij nog steeds een kans maakt.

Ik denk echt persoonlijk niet dat zijn leeftijd hem parten zal spelen als hij nog eens zijn kans zou wagen op zijn 82ste, maar hopelijk zit die tegen dan al lang in de cel en gaan we nooit moeten zien wie er gelijk had.

I've got genes, the best genes... just ask my doctor, I'm super-fit. I'm like the best octagenarian he's ever seen, and I would know, I can buy the very best doctors /Queen's accent.

Maar even serieus: je hebt gelijk natuurlijk voor wat Trump zelf betreft, maar met figuren als DeSantis heb je natuurlijk mensen die hem nog lang als voorbeeld gaan blijven gebruiken.
Je gaat er vanuit dat Trump octogenarian kan uitspreken, voor de rest een accurate beschrijving lijkt me

Je geeft die Trump-sekte teveel krediet hoor. Het is niet alsof het hier gaat over een vijftiger tegen een tachtiger. Trump is slechts vier jaar jonger dan Biden en ze zijn alletwee al een heel stuk boven de pensioenleeftijd, dus iemand die serieus is over het feit dat ze Biden te oud vinden (en ik ben het daar persoonlijk mee eens) moet dan ook toegeven dat Trump te oud is. Dat gebeurt niet, omdat die Trump-aanhangers gewoon een stok zoeken om mee te slaan. Als Trump op zijn 82ste nog opkomt dan gaat daar geen haan van die Trump fanaten naar zijn leeftijd kraaien.
Er is wel nog een duidelijk verschil in de mentale aanwezigheid van Trump vs Biden.

Nu persoonlijk mening: Ze zouden een max leeftijd van 60 of dergelijke mogen instellen op de kandidaatstelling. Zowel Biden als Trump er uit.

Er is wel nog een duidelijk verschil in de mentale aanwezigheid van Trump vs Biden.
Ik weet dat zo niet. Als Trump weer eens begint met zo'n onsamenhangende woordenbrij heb ik toch ook mijn twijfels bij zijn mentale paraatheid. Trump zelf is trouwens lang niet vrij van 'mentale blunders'. Onlangs heeft hij ook twee keer geblunderd: https://www.theguardian.com/us-news/2023/sep/18/trump-biden-age-election-2024

Enfin, ik ga geen uitspraken doen over wie er al dan niet mentaal beter voor staat (ik kan daar vanuit mijn bureaustoel geen diagnoses rond doen) maar ik vind ze alletwee te oud, zo simpel is het. Qua 'blundertjes' vind ik persoonlijk niet dat ze heel hard verschillen.

Dit klinkt misschien belachelijk maar ik kan mentaal niet nog een keer 4 jaar Trump aan.
Trump zal vroeg of laat wel doodgaan maar de politieke revolutie die hij heeft veroorzaakt, zie ik niet direct weggaan helaas. Zelfs als Biden wint, zie ik het weinig rooskleurig in.

Laatst bewerkt door een moderator:

Nu persoonlijk mening: Ze zouden een max leeftijd van 60 of dergelijke mogen instellen op de kandidaatstelling. Zowel Biden als Trump er uit.
In het voordeel van Biden dan? Trump is de hele tijd incoherent, Biden maakt soms nog wel een coherente indruk. Maar beiden zijn te oud dat klopt.

Gij woont in de states?
Ja want de acties en politiek van de president van de VS hebben werkelijk geen enkel effect op België of Europa... Wat een belachelijke reactie.

En zelfs al was dat het geval (dat is niet zo) kan je argumenteren dat het legitimiseren van zo'n fascisme 1.5 brulboei politiek sowieso een effect gaat hebben op de rest van de wereld.

[Edit] De initiële post was gewoon 'gij woont in de states?' en niks anders. Wel degelijk belachelijk dus. Voor lui die op die manier in discussie gaan dim ik dus niet, nee.

Laatst bewerkt:
Ja want de acties en politiek van de president van de VS hebben werkelijk geen enkel effect op België of Europa... Wat een belachelijke reactie.

En zelfs al was dat het geval (dat is niet zo) kan je argumenteren dat het legitimiseren van zo'n fascisme 1.5 brulboei politiek sowieso een effect gaat hebben op de rest van de wereld.
Kunt gij eens dimmen aub?

Kunt gij eens dimmen aub?
Ja.
Het mag nu wel weer eens gedaan zijn hoor.
De polls gaan Trumps richting uit en er zitten er hier zich alweer te verkneukelen op een spoedige celstraf en met termen als fascisme spuien.

Accept the results and deal with it.
Als die polls echt Trump zijn kant opgaan, na alle schandalen en rechtszaken, dan wordt het tijd dat jullie eens Biden en bij uitbreiding de Democraten, in vraag stellen.

Of gaan jullie je blijven wegsteken achter het non argument van: Jamaar, de gemiddelde Amerikaan is toch niet zo snugger hoor :rolleyes:

Dat laatste argument wordt ook gebruikt tegen VB-stemmers en vind ik lui. Dan moet de kandidaat die tegenover Trump staat er maar in slagen om die deplorables voor zich te winnen.

Ja.
Het mag nu wel weer eens gedaan zijn hoor.
De polls gaan Trumps richting uit en er zitten er hier zich alweer te verkneukelen op een spoedige celstraf en met termen als fascisme spuien.

Accept the results and deal with it.
Als die polls echt Trump zijn kant opgaan, na alle schandalen en rechtszaken, dan wordt het tijd dat jullie eens Biden en bij uitbreiding de Democraten, in vraag stellen.

Of gaan jullie je blijven wegsteken achter het non argument van: Jamaar, de gemiddelde Amerikaan is toch niet zo snugger hoor :rolleyes:
Net zoals Trump en zijn militante aanhangers de resultaten hebben aanvaard van de laatste verkiezingen? :oi22:

Over de gemiddelde intelligentie van de Amerikaan ( of nog beter; Trump stemmer) kunnen we ons niet echt uitspreken, maar over Trump wel.
Je hoeft maar een paar keer een persconferentie van de man volgen. 🫣

Dat laatste argument wordt ook gebruikt tegen VB-stemmers en vind ik lui. Dan moet de kandidaat die tegenover Trump staat er maar in slagen om die deplorables voor zich te winnen.
Ik denk niet dat je tegen die smaak van populisme kan winnen, met de "alternative facts" en het demoniseren van conventionele media en wetenschap, tenzij je gewoon hetzelfde doet met wat meer charisma.

Net zoals Trump en zijn militante aanhangers de resultaten hebben aanvaard van de laatste verkiezingen? :oi22:

Over de gemiddelde intelligentie van de Amerikaan ( of nog beter; Trump stemmer) kunnen we ons niet echt uitspreken, maar over Trump wel.
Je hoeft maar een paar keer een persconferentie van de man volgen. 🫣
Jajaja allemaal al 1000 keer gehoord.
Maar toch slaagt Biden er precies niet in een veilige afstand te nemen van Trump.

Meer zelfs. Hij ligt quasi overal achter.

Dat moet dan toch wel een hele slechte zijn he, die Trump.
Maar dat komt dan weer omdat de Amerikanen niet snugger zijn zeker . 😏

met termen als fascisme spuien.
Kan je het ontkennen? Wat moeten we anders denken van het openlijk bedreigen van media en politieke tegenstanders, en het opscheppen met de afrekeningen die hij gaat maken eens hij aan de macht is? Lees je eens in over fascime en bekijk eens hoeveel vakjes Trump aanvinkt.

Kan je het ontkennen? Wat moeten we anders denken van het openlijk bedreigen van media en politieke tegenstanders, en het opscheppen met de afrekeningen die hij gaat maken eens hij aan de macht is? Lees je eens in over fascime en bekijk eens hoeveel vakjes Trump aanvinkt.
Als bepaalde media liegen, dan lijkt me dat heel correct om die het zwijgen op te leggen.

Als onze media een fout maakt, zetten die dat recht in de eerstvolgende uitzending.

Als ze in USA keer op keer liegen zonder rechtzetten, dan moeten die er terecht uit.

Terug
Bovenaan