Neef Jo
Well-known member
Ben je nu serieus? Hoe kan zo’n charlatan niet 1, maar zelfs 2 keer president worden?Nee inderdaad, het wordt gewoon met de dag waarschijnlijker dat Trump de volgende president wordt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben je nu serieus? Hoe kan zo’n charlatan niet 1, maar zelfs 2 keer president worden?Nee inderdaad, het wordt gewoon met de dag waarschijnlijker dat Trump de volgende president wordt.
Ben je nu serieus? Hoe kan zo’n charlatan niet 1, maar zelfs 2 keer president worden?
Dat klopt zeker, daarom zei ik "kan".Gesteld dat de Republikeinen dan wel een verkozen Trump willen impeachen. 5 januari was voor hen niet erg genoeg, waarom zou zichzelf gratie geven het dan wel zijn![]()

Absurde stelling.Nu goed, ook het nepotisme tiert welig natuurlijk, en ook qua corrupt nageslacht zijn Trump en Biden aan elkaar gewaagd.
Zelfs als je aanneemt dat zijn beleid bijlange na niet zo slecht 'als dat velen hier doen blijken' was ga je wel vlotjes voorbij aan alle dingetjes die zich 'in de rand' afspelen, zoals al die zaken waarvoor hij nu aangeklaagd (bron) wordt:Simpel: zijn eerste presidents periode was belange zo slecht niet als velen hier doen blijken.
Lees dit maar eens. Of mag je iemand die nu nog steeds loopt te liegen over de verkiezingsuitslag geen charlatan noemen misschien?Een charlatan is een speciaal soort oplichter die voorziet in de behoeften door systematisch mensen te bedriegen over haar of zijn afkomst, vaardigheden, intenties of prestaties. Een charlatan maakt gebruik van charme om mensen iets aan te smeren.
Los daarvan negeert TRUMP weer alle verkiezingsbeloften die niet zijn nagekomen, Trumpcare dat zo gefaald is dat zelfs Reps er niet op wilden stemmen en een snellere verhoging van de staatsschuld dan ooit, én spitst hij het toe op de eerste termijn, omdat de tweede veel gevolgen laat zien van de eerste en het coronafiasco daar zit. Maar dat heeft TRUMP wel al vaker gelezen en genegeerd, dus ik ga het niet weer in detail uitschrijven.Zelfs als je aanneemt dat zijn beleid bijlange na niet zo slecht 'als dat velen hier doen blijken' was ga je wel vlotjes voorbij aan alle dingetjes die zich 'in de rand' afspelen, zoals al die zaken waarvoor hij nu aangeklaagd (bron) wordt:
- 2 felony counts (including one conspiracy count) of obstructing an official proceeding under 18 U.S.C. § 1512
- 1 felony count of conspiracy to defraud the United States under 18 U.S.C. § 371
- 1 felony count of conspiracy against rights under 18 U.S.C. § 241
- 32 felony counts of willful retention of national defense information in violation of the Espionage Act
- 6 felony counts of obstruction-related crimes under 18 U.S.C. § 1512 and 18 U.S.C. § 1519
- 2 felony counts of false statements under 18 U.S.C. § 1001
- 1 count of violating the Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act
- 3 counts of solicitation of violation of oath by public officer
- 1 count of conspiracy to commit impersonating a public officer
- 2 counts of conspiracy to commit forgery in the first degree
- 2 counts of false statements and writings
- 2 counts of conspiracy to commit false statements and writings
- 1 count of filing false documents
- 1 count of conspiracy to commit filing false documents
- 34 felony counts of New York Penal Law § 175.10: Falsifying business records in the first degree
Hoe goed zijn beleid ook was (ook al kan je je daar echt wel vragen bij stellen; zijn COVID respons was echt wel triestig) kan je toch niet gaan stellen dat zo iemand (bovenstaande lijst zijn enkel maar actieve zaken) geschikt is als president? En dat gaat puur over het legale; stunts als de St. John's Church foto zijn dan misschien niet strafbaar, maar schept toch echt wel een slecht beeld over iemand die zogezegd een leider zou moeten zijn.
Charlatan lijkt me trouwens in het geval van Trump geen scheldwoord:
Lees dit maar eens. Of mag je iemand die nu nog steeds loopt te liegen over de verkiezingsuitslag geen charlatan noemen misschien?
Maar goed, het zijn waarschijnlijk allemaal politieke spelletjes en een heksenjacht. Je kan gewoon echt niet winnen in discussies als deze, maar ik zet het hier maar neer voor mensen die niet helemaal op de hoogte zijn. De ronduit belachelijke claim dat het Biden kamp even corrupt of gedrenkt in nepotisme is als het Trump kamp is al rechtgezet door @Loser.
Absurde stelling.
Trump die onopgeleide familieleden op de allerhoogste (!) posten zet, en zelfs in zijn naam naar de G20 gaat. Zijn schoonzoon Senior White House Advisor. Die hebben daar aantoonbaar veel geld aan verdiend, zoals van een tax bill die Trump heeft getekend na hun "advies". Hij heeft federale wetten ivm anti-nepotisme geschonden door ze aan te stellen, maar als president is hij niet aanklaagbaar daarvoor, plus de straf is "inhouden van salaris". Ze hebben hun salaris afgestaan, maar verdienen miljoenen aan de beslissingen.
En daar houdt het niet op. De zoon van Giuliani en de schoonzoon van Barr werken voor het Witte Huis. De dochter van Barr voor het ministerie van Financiën. Zonder bekwaamheid. Zijn twee zonen werken voor de Trump Organization, en zijn internationale deals blijven sluiten, terwijl letterlijk gezegd hebben dat dat niet zou gebeuren. 100% een leugen, aantoonbaar en natrekbaar.
Dat gaat over miljoenen, als het niet meer is. Met schendingen van de nepotismewet.
Nu mag jij laten zien waar Biden "aan hem gewaagd" is op dat vlak. Want behalve dat zijn zoon nu onderzocht wordt en het Witte Huis het onderzoek geen strobreed in de weg legt (in tegenstelling tot herhaaldelijke Obstruction-of-Justice Trump die aanklagers laat ontslaan als het hem niet aanstaat), in een onderzoek over illegaal wapenbezit en belastingontduiking, zie ik het niet bepaald.
https://edition.cnn.com/factsfirst/politics/factcheck_bc2e6d6a-1978-4dc8-91f3-41b47db23277None of this is to say that Hunter Biden's name was not a factor in his career advancement. He himself has acknowledged that he would "probably not" have been asked to be on the Burisma board if he were not a Biden. But Trump's repeated portrayal of him as an unemployed man is inaccurate.
Maar goed, het zijn waarschijnlijk allemaal politieke spelletjes en een heksenjacht. Je kan gewoon echt niet winnen in discussies als deze, maar ik zet het hier maar neer voor mensen die niet helemaal op de hoogte zijn. De ronduit belachelijke claim dat het Biden kamp even corrupt of gedrenkt in nepotisme is als het Trump kamp is al rechtgezet door @Loser.
Nu goed, ook het nepotisme tiert welig natuurlijk, en ook qua corrupt nageslacht zijn Trump en Biden aan elkaar gewaagd.
Allee, het verschuiven van de goalposts...De ronduit belachelijke claim... Nogmaals: mijn verwachting van corruptie en misdaad wat betreft de ultieme leiders van zowat de belangrijkste democratie in het vrije Westen is eerlijk gezegd: nul. Gaan doen alsof een zoon die miljoenen verdient louter op naam van z'n vader, naast een cocaïneverslaving, belastingfraude en een kind waar die niet naar omkijkt, allemaal dik oké is, want tja, die van Trump zijn toch erger hé... kijk daar naar de grote boze boeman! Er zijn slechts twee denkbare keuzes...
Loser heeft juist niets rechtgezet, tenzij je definitie van rechtzetten is wijzen naar iets anders wat krommer staat, maar weigeren te erkennen dat hetgeen je zelf verdedigt daarom niet per se zelf recht staat.
Het is natuurlijk maar waar je de grens of aanvaardbare drempel wilt leggen, maar bij mij ligt die dus een pak leger.
Ah, dus zelfs als hij geen corrupte dingen heeft gedaan, was hij toch even erg als iemand die aantoonbaar corrupte dingen heeft gedaan, want ja, machtige mensen zijn corrupt, hè. Beetje makkelijk als "bewijs". En vooral énorm minimaliserend van wat Trump heeft gedaan. Jij hebt het idee dat machtige mensen corrupt zijn en vindt dat bewijs genoeg. En stelt dat gelijk aan herhaaldelijk en bewezen corruptie, nepotisme en obstruction of justice. Dàt vind ik het pijnlijke hieraan. Dat is niet gelijk. Het één is vééél erger dan het ander (wat misschien niet eens gebeurd is).Absurde stelling?
Typische detaillistische reactie, die zich blindstaart op de komma's maar de grote lijnen weigert te zien, zeg ik dan.
Vooraleerst: het wordt nog afwachten totdat Hunter Biden veroordeeld is, om te zien in welke mate klassenjustitie hier een rol gespeeld heeft.
Voor hetzelfde geld, zorgt de "special cousil" alsnog voor een luxedeal. Het is niet omdat je geen zichtbare "strobrede" obstakels ziet die in de weg worden gelegd, dat er geen achterkamerpolitiek meer kan spelen. Dit is politiek op een hoog niveau.
Weet je wat mijn verwachting zou zijn? Een president/leider wiens kinderen géén misdaden begaan, en op zelfs al zullen ze altijd wel enig voordeel hebben van hun familienaam, dat lijkt me helaas onvermijdelijk, nog enige eigen verdienste hebben bij het uitstippelen van hun carrière.
Kom zeg. Jij beweert het volgende:
@Loser toont dan aan dat dit niet klopt (zelfs al gewoon als je kijkt naar het aantal nakomelingen die zonder kwalificaties in belangrijke posities geplaatst worden) en dan gaat het ineens van 'morele waarden' en doe je alsof @Loser en ik Hunter Biden goed praten 'omdat Trump nog erger is'. Leg mensen eens geen woorden in de mond.
Jij bent begonnen met de vergelijking. Als je dan wordt gewezen op het feit dat je vergelijking niet klopt moet je niet gaan doen alsof vergelijkingen niet mogen of alsof anderen met whataboutisme zijn begonnen. Jij bent met die vergelijking over de brug gekomen, en ze klopt niet. Dat mag gerust gezegd worden. En ja, dat is een belachelijke claim.
Dat van Hunter Biden is erg. Elk geval van nepotisme of het gebruiken van de invloed van familie om jezelf op een onethische manier te verrijken is erg. Niemand praat dat goed. De clan Trump is daar, tot nader order, wel erger in. Zo simpel is dat. Dan moet je niet gaan schermen met 'de standaard moet 0 zijn' of weet ik veel of wat uit de hoogte komen doen over aanvaardbare drempels. Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is, dat de standaard 0 gevallen van nepotisme moet zijn. Maar daar ging het niet over. Je maakte een claim met behulp van een vergelijking, en die is fout.
Dat weet ik niet, of hij serieus is, maar onderzoek toont aan dat de steun voor Trump zeer sterk gaat verminderen wanneer hij door een jury wordt veroordeeldBen je nu serieus? Hoe kan zo’n charlatan niet 1, maar zelfs 2 keer president worden?
Ja, zoals ik al eerder zei , het begint steeds waarschijnlijker te worden dat Trump de volgende Potus wordt.
Het is toch altijd duidelijk geweest dat hij een reële kans heeft om verkozen te geraken? Dat geldt voor iedereen voor wie het al een keer gelukt is (in zijn geval in 2016 dus). Je moet al heel erg naïef zijn om te denken dat die aanklachten dit volledig veranderen.
Onder Republikeinen. Hij haalt geen 40% over alle Amerikanen, sinds begin van dit jaar met 3,5% gedaald.Ja, zoals ik al eerder zei , het begint steeds waarschijnlijker te worden dat Trump de volgende Potus wordt.
Het is haast ongeloofelijk maar het kan zo maar gebeuren. Wat ze dan in de USA gaan meemaken gaat ongezien zijn denk ik.