Los van het feit dat mensen gerust fan mogen zijn van Trump zijn politieke gedachtengoed, zijn algemene visie op de wereld, en zijn manier van politiek voeren vind ik het echt ongelofelijk schrijnend om te zien hoe er zich zo'n personencultus rond die man heeft gevormd en dat zich dat zelfs doorzet tot burgers in ons land.
Rechtszaak na rechtszaak krijgt die op zijn donder voor een hele hoop uiteenlopende zaken, er zijn ondertussen karrevrachten aan bewijs dat die kerel geen ruk geeft om Jan met de pet, er zijn talloze belachelijke leugens te vinden op het internet (gaande van serieuze zaken tot leugens over compleet onnozele zaken waarbij je denkt 'waarom zou je daar over liegen'), hij zweept zijn volgelingen op om de democratie omver te werpen, hij steekt de regering vol compleet ongekwalificeerde onnozelaars, hij steelt staatsgeheimen, hij licht zijn eigen volgelingen op om zichzelf te verrijken, ...
Maar neen, dat zijn allemaal leugens, politieke afrekeningen, samenzweringen, en deep state zever want ja... Waarom eigenlijk? Omdat iemand die geboren is met een gouden lepel in zijn bek en daar doorheen zijn leven heel gretig van gebruik heeft gemaakt om zichzelf te verrijken op de kap van anderen (daarbij ook al af en toe heel dicht bij de wettelijke grenzen scherend) zo begaan is met de man in de straat? Die heeft in heel zijn leven gedaan wat daar ook maar een beetje blijk van geeft. Ik begrijp echt niet dat zo veel mensen die man zo onvoorwaardelijk blijven geloven. Ik vind dat echt hallucinant.