Ik vind dat je mensen als Trump en Cruz minstens de politieke verantwoordelijkheid kunt geven voor de doden die daar zijn gevallen en hadden kunnen vallen ja.
Maar moet dat dan met deze bewoordingen gezegd worden?
Waarom die polarisatie?
Met de nakende impeachment moeten ze dacht ik 17 republikeinen hebben die voor stemmen. Zo gaan ze er echt niet geraken.
https://thehill.com/homenews/house/...o-cortez-apologize-following-twitter-exchange
Tussen de lijnen kan je dat wel lezen wat de republikeinen van plan zijn.
“If Representative Ocasio-Cortez does not apologize immediately, we will be forced to find alternative means to condemn this regrettable statement,” Roy, wrote in a letter to Pelosi on Thursday.
Wat ze nu moeten doen is allemaal braaf samenspelen. Geen te gekke dingen meer zeggen. Trump impeachen en we kunnen weer over naar de orde van de dag.

Maar zijn dat dan ook moordenaars?

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind dat je voorzichtig moet zijn met waar je iemand van beschuldigt of voor verantwoordelijk stelt.

Maar moet dat dan met deze bewoordingen gezegd worden?
Waarom die polarisatie?
Waarom wordt een dergelijke uitspraak van een (naar Amerikaanse normen) extreem-linkse politica zo hard bekritiseert, terwijl aan extreemrechtse kant al +4jaar lang een dergelijke retoriek gevoerd wordt?

Maar zijn dat dan ook moordenaars?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind dat je voorzichtig moet zijn met waar je iemand van beschuldigt of voor verantwoordelijk stelt.
Natuurlijk niet, dat is er gewoon weer met de haren bijgesleurd om dat voorval aan het Capitol op te blazen

Kan je eens wat geven over Cruz?
Ik heb gemist wat die zou gezegd hebben, behalve de gebruikelijke GOP taal
"The election of 2020, like the election of 2016, was hard fought and, in many swing states, narrowly decided. The 2020 election, however, featured unprecedented allegations of voter fraud, violations and lax enforcement of election law, and other voting irregularities.

"Voter fraud has posed a persistent challenge in our elections, although its breadth and scope are disputed. By any measure, the allegations of fraud and irregularities in the 2020 election exceed any in our lifetimes.
Getekend, Ted Cruz, 2 januari 2021

Getekend, Ted Cruz, 2 januari 2021
en hoe is dit aanzetten tot een bestorming van het Capitool?

Alsof een De Roover door te beweren dat Vivaldi geen democratische regering is, aanzet tot bestorming van het federaal parlement.

En hoe leidt AOC hier vanaf dat hij oproept om haar om te brengen?

Ik vind dat je mensen als Trump en Cruz minstens de politieke verantwoordelijkheid kunt geven voor de doden die daar zijn gevallen en hadden kunnen vallen ja.

Politieke verantwoordelijkheid, absoluut, toch zeker wat Trump betreft, maar dat is verre van moord he.
(Poging tot) moord is een zeer specifieke misdaad met een duidelijke definitie, waar je iemand best niet al te lichtzinnig van beschuldigt.

Waarom wordt een dergelijke uitspraak van een (naar Amerikaanse normen) extreem-linkse politica zo hard bekritiseert, terwijl aan extreemrechtse kant al +4jaar lang een dergelijke retoriek gevoerd wordt?
Dat werd toch ook hard bekritiseerd, en terecht.
Trump is eindelijk weg, is het dan zo erg dat ik beter verwacht dan nog eens vier jaar van die opgeklopte zever?
AOC bewijst Biden hier echt geen dienst mee hoor.

Waar heb jij gezeten de afgelopen vier jaar?
Elke dag kritiek op weer een of andere kemel van trump. De kranten hebben nix anders gedaan als commentaar en kritiek gegeven op Trump en zijn fanatiekelingen.

en hoe is dit aanzetten tot een bestorming van het Capitool?

Alsof een De Roover door te beweren dat Vivaldi geen democratische regering is, aanzet tot bestorming van het federaal parlement.

En hoe leidt AOC hier vanaf dat hij oproept om haar om te brengen?
omdat hij die retoriek constant bezigde en dus mee twijfel zaaide over de rechtmatigheid van de verkiezingen. Zelfs enkele uren voor de bestorming gaf hij nog te kennen dat de verkiezing onderzocht moest worden.
Cruz was een van de grootste volgers in Trumps claim van verkiezingsfraude en heeft dat thema ook heel hard gepushed.
(en over politiek uitbuiten gesproken: zodra Trump de wind van voren kreeg trok Cruz zijn staart in en veroordeelde hij Trump: https://news.yahoo.com/ted-cruz-denounces-trump-rhetoric-163114395.html
“I disagree with it, and I have disagreed with the president’s language and rhetoric for the last four years,” yeah right. Hij voelde de bui al hangen. )

omdat hij die retoriek constant bezigde en dus mee twijfel zaaide over de rechtmatigheid van de verkiezingen. Zelfs enkele uren voor de bestorming gaf hij nog te kennen dat de verkiezing onderzocht moest worden.
Cruz was een van de grootste volgers in Trumps claim van verkiezingsfraude en heeft dat thema ook heel hard gepushed.
(en over politiek uitbuiten gesproken: zodra Trump de wind van voren kreeg trok Cruz zijn staart in en veroordeelde hij Trump: https://news.yahoo.com/ted-cruz-denounces-trump-rhetoric-163114395.html
“I disagree with it, and I have disagreed with the president’s language and rhetoric for the last four years,” yeah right. Hij voelde de bui al hangen. )
De verkiezingen in twijfel trekken, is nog wel iets heel anders dan mensen aanzetten het capitool te bestormen.

Allez loser.
Ik zou ook best wel bang hebben als er zulke zaken gebeuren. Dat lijkt me een normale reactie.
Wat niet normaal is is 3 weken na het 'incident' spreken dat de republikeinen haar wilden vermoorden door haar doelbewust met corona te besmetten. Of haar positie te verraden aan de bloeddorstige massa....
En dan en passant nog eens tweeten

Il faut le faire. Gaan we nu echt alles onder de mat schuiven omdat er een schrikmomentje geweest is en dat dit momentje voldoende is om zo een taal te spreken? Wat brengt dit op buiten nog wat meer polariseren?
AOC is niet echt de grote bruggenbouwer he, zelfs binnen de Democratische partij pookt ze graag het vuur op.
Dat gezegd zijnde, politiek geweld mag je toch wel politiek "recupereren" zeker? Jullie gaan wel heel ver in jullie PC als ze dit zelfs al niet meer zouden mogen aanklagen? Zelfs al is het dan met wat Amerikaanse pathos. Je moet voor de lol eens bekijken wat voor een drama sommige republikeinen maken van de verkiezing van grijze muis centrist Biden.

De verkiezingen in twijfel trekken, is nog wel iets heel anders dan mensen aanzetten het capitool te bestormen.
Dan kan je Trump ook vrijspreken.
Mensen opzwepen tot wantrouwen en constant voeding geven aan de haat maakt u mede schuldig.

Indien dat niet van toepassing is, dan moeten we bijv. ook geen imams veroordelen die oproepen tot haat tov homo`s en hun gang maar laten gaan zolang ze niet oproepen tot fysieke belaging.

Dan kan je Trump ook vrijspreken.
Mensen opzwepen tot wantrouwen en constant voeding geven aan de haat maakt u mede schuldig.

Indien dat niet van toepassing is, dan moeten we bijv. ook geen imams veroordelen die oproepen tot haat tov homo`s en hun gang maar laten gaan zolang ze niet oproepen tot fysieke belaging.
bwoa die zei toch wel zwaardere shit. Proud boys moesten zich klaarhouden enzo.
Vind ik toch andere taal.

Cruz is gwn een dipshit

Dat werd toch ook hard bekritiseerd, en terecht.
Trump is eindelijk weg, is het dan zo erg dat ik beter verwacht dan nog eens vier jaar van die opgeklopte zever?
AOC bewijst Biden hier echt geen dienst mee hoor.
Waar heb jij gezeten de afgelopen vier jaar?
Elke dag kritiek op weer een of andere kemel van trump. De kranten hebben nix anders gedaan als commentaar en kritiek gegeven op Trump en zijn fanatiekelingen.
Trump is weg, maar zijn fanatiekelingen zijn er nog steeds, en doen nog steeds verder op hetzelfde elan (zie Cruz die weer draait als de wind, Greene die nog steeds lustig complottheorieën spuit, Hawley die zich in allerlei bochten aan het wringen is, McConnel die weer aan het plotten is hoe hij de boel 4 jaar kan lamleggen). Feiten doen er niet toe, zolang je hetzelfde riedeltje maar met de nodige emotie blijft herhalen.

AOC is gewoon de reactie hierop uit Democratische hoek, en past dezelfde tactieken toe (al balanceert ze nu nog op de rand van het fatsoen ipv er gewoon af te duiken zoals sommige republikeinen doen). Je kunt er voor of tegen zijn (ik ben ook geen fan van dergelijke toestanden), maar het is helaas de logische evolutie van al die jaren polarisatie.

en past dezelfde tactieken toe (al balanceert ze nu nog op de rand van het fatsoen ipv er gewoon af te duiken zoals sommige republikeinen doen).
Je zou denken dat men hun gelijk bewijst door beter te zijn, ipv stooping down to their level.

bwoa die zei toch wel zwaardere shit. Proud boys moesten zich klaarhouden enzo.
Vind ik toch andere taal.

Cruz is gwn een dipshit
Dat de president zwaardere shit zei, maakt de rol van Cruz niet minder. Hij had zijn staart moeten intrekken toen hij hoorde tot wat T. aanzette. Maar hij deed lustig mee verder tot het allerlaatste moment. Om dan nog te durven zeggen dat hij die retoriek van de president nooit heeft gevolgd, is gewoon tenenkrommend. Hij heeft op het verkeerde paard gewed en dat wist hij ook en hij wist ook welke shitstorm hij over zich zou krijgen anders had hij zijne staart niet ingetrokken de dag erna.
Hij heeft mee het vertrouwen in de eerlijke democratische werking ondermijnd, dan mag hij op zijn minst op de pijnbank gelegd worden.

Je zou denken dat men hun gelijk bewijst door beter te zijn, ipv stooping down to their level.
De democraten proberen al 20 jaar 'the better men' te zijn, met de shitshow die us vandaag is tot het gevolg. Begrijpbaar dus dat sommigen op een andere tactiek overschakelen

Agreed. Daarom is hij nog niet een aanzetter tot moord
Opletten met de goalpost ;)

Kan je eens wat geven over Cruz?
Ik heb gemist wat die zou gezegd hebben, behalve de gebruikelijke GOP taal
Het ging over politieke verantwoordelijkheid afleggen, opeens is dit weer afgegleden naar moord.

Terug
Bovenaan