Qua beeldvorming kan zo een bestorming op het capitool wel tellen natuurlijk. Maar de ernst van de situatie kan ik echt niet inschatten. (gemeend)
Dit kan je toch moeilijk een coup noemen? Wat hadden we dan? Minister Bizon op binnenlandse zaken?

Dit zijn staatsgrepen
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Turkish_coup_d'état_attempt
https://en.wikipedia.org/wiki/2013_Egyptian_coup_d'état
En de volgende goalpost is weer verlegd, zie. Dat gaat hier nondedorie rap.
Eerst gaat het over het feit dat AOC zich in gevaar voelde, daarna over "objectief een aanslag op haar leven" (dixit Mini) en nu al over "een bloederige staatsgreep".

Ja, mannekes... Zo wordt het moeilijk discussiëren. Het is geen bloederige staatsgreep, inderdaad. En tegelijk heef AOC ook niet gelogen over haar belevenis van die dag. Dus je post over "leugens, waarheid, wie zal het zeggen, het blijft politiek" is niet meer dan minimaliseren en twijfel zaaien waar er geen is.

Onze rechtse rakkers proberen hier weer flink aan victim blaming te doen.
Ik vraag me af waarom de geheime diensten Pence in veiligheid hebben gebracht, als er dan toch geen vuiltje aan de lucht was.

Kijk wat er aan de gang is in Myanmar :)
Vergelijk dat dan met een hoop mongolen die tresspassen op het capitool.

Is dat betreurenswaardig? zeker
Een dieptepunt? ook
Goed te praten? Neen

Is het een staatsgreep? kom nou.
Je vergeet hier wel bij te zeggen dat een stroman van Trump de verantwoordelijken van de politie zowat onmogelijk heeft gemaakt om extra polite op post te brengen de dagen voordien, toen verontrustende berichten werden opgevangen door het FBI.

Er is ondertussen één kleine militie opgespoord die op voorhand enkele targets om te liquideren hadden aangeduid (Pelosi, AOC en Pence). Dat maakt het nog geen staatsgreep maar verregaand politiek geweld

Bob.png

Je vergeet hier wel bij te zeggen dat een stroman van Trump de verantwoordelijken van de politie zowat onmogelijk heeft gemaakt om extra polite op post te brengen de dagen voordien, toen verontrustende berichten werden opgevangen door het FBI.

Er is ondertussen één kleine militie opgespoord die op voorhand enkele targets om te liquideren hadden aangeduid (Pelosi, AOC en Pence). Dat maakt het nog geen staatsgreep maar verregaand politiek geweld
ik heb die mannen toch ni gezien op die bestorming.
Ik zag gewoon oude, dikke rednecks selfies nemen in het capitool. En dan nog wat ubermongolen zoals die bison man.

Er zaten blijkbaar ook BLM activisten tussen, want zo zijn er ook een paar geidentificeerd en opgepakt (althans, zien passeren in sommige usa outlets, ik sta open voor correctie in deze).

Begrijp me ni verkeerd he, spoor al die sjarels gerust op, en geef ze een straf.
Maar wat ik ervan begrepen heb, zijn de meeste charges dusver misdemeanors. Dat is hardly een staatsgreep me dunkt.

Ik vind het alvast triest om te zien hoe dat land blijft verzanden in die verregaande polarisatie.
De linkervleugel van de dems willen neo-afrekeningen, en de GOP is de ene dag pro trump en de andere dag anti trump

En dan media die allemaal een eigen agenda pushen.

Explosieve cocktail

En de volgende goalpost is weer verlegd, zie. Dat gaat hier nondedorie rap.
Eerst gaat het over het feit dat AOC zich in gevaar voelde, daarna over "objectief een aanslag op haar leven" (dixit Mini) en nu al over "een bloederige staatsgreep".

Ja, mannekes... Zo wordt het moeilijk discussiëren. Het is geen bloederige staatsgreep, inderdaad. En tegelijk heef AOC ook niet gelogen over haar belevenis van die dag. Dus je post over "leugens, waarheid, wie zal het zeggen, het blijft politiek" is niet meer dan minimaliseren en twijfel zaaien waar er geen is.
Allez we zullen het weer naar AOC brengen. (het ging al twee posts over coups mss heb je erover gekeken)

Ik heb die uur! durende speech dus niet gezien maar ik probeer links en rechts wat extracts te scoren.
In an Instagram Live video last night, she shared details about the shocking, chaotic coup attempt by fervent Trump supporters that she experienced firsthand. The congresswoman revealed that she feared not just for her own life but also the lives of her congressional colleagues.

"I can tell you that I had a very close encounter where I thought I was going to die," she said, adding that she couldn't reveal more information for security reasons. "I did not know if I was going to make it to the end of that day alive."

Continuing, Ocasio-Cortez explained that she didn't feel safe for multiple reasons: because of the armed rioters storming the Capitol building; because she was forced to hunker down with some of her Republican colleagues who refused to wear masks in the middle of a pandemic; and because some congresspeople celebrated the rioters' success at breaching the building.

"There were QAnon and white supremacist sympathizers and, frankly, white supremacist members of Congress in that extraction point who I know and who I have felt would disclose my location and would create opportunities to allow me to be hurt, kidnapped, et cetera," explained Ocasio-Cortez. "So I didn't even feel safe around other members of Congress."

During her hour-plus IG Live, which was viewed at one point by more than 100,000 people, the congresswoman didn't name members of Congress or Trump's administration who she found to be complicit in the day's attacks. But she did break down what she believes was the true determination behind last week's riot: that it wasn't just a mob clinging to the lie that the election was "stolen," but rather a group of angry citizens reeling over the diminishing power of white supremacy and resorting to violence as a result.

Below, Ocasio-Cortez's most notable comments, as well as her most harrowing revelations surrounding the January 6 Capitol riot.

Als je dit nu leest zonder een gekleurde pet op dan kan je toch niet ontkennen dat AOC zoals een goede politieker het betaamt deze gelegenheid gebruikt om bepaalde beeldvormingen te creëren?
De helft van congress is blijkbaar een white supremacist. Elke betoger is een white supremacist of Qanon. Je moet het maar durven zeggen feitelijk. Blijkbaar zijn republikeinse congresmensen zo dom dat ze juichen als er een lynchende massa op hun afkomt....

Als dan blijkt dat ze in een bijgebouwtje zat en dat er blijkbaar 1 politieagent op de deur komen kloppen is. (Een witte dan nog! dat zijn de gevaarlijkste) dan mag ze van mij gerust nu wat door het stof gaan.

Maar blijkbaar doubled ze down op haar verhaal.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/aoc-capitol-riot-claims-b1797224.html
Ik ga met plezier de komende openbaringen opvolgen.

Je moet maar zo iets durven posten trouwens over een republikein.
Straks verliezen ze nog republikeinen die voor de impeachment willen stemmen als ze zo verder doet.

Laatst bewerkt:
Onze rechtse rakkers proberen hier weer flink aan victim blaming te doen.
Ik vraag me af waarom de geheime diensten Pence in veiligheid hebben gebracht, als er dan toch geen vuiltje aan de lucht was.
Het is absoluut victim blaming, maar is wel nog een grote grijze zone tussen "geen vuiltje aan de lucht" en "many reps nearly assassinated", laat staan "GOP trying to get me killed."

Op het moment zelf als je je verschanst en effectief vreest voor je leven heb je daar natuurlijk geen boodschap aan, maar achteraf gezien is heel dat gebeuren toch vooral op symbolisch en institutioneel vlak van groot belang. Dan mag je gerust wat gas terugnemen vind ik.

Nogmaals, hoeveel mensen gaat men berechten voor poging tot moord, denk je?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is absoluut victim blaming, maar is wel nog een grote grijze zone tussen "geen vuiltje aan de lucht" en "many reps nearly assassinated".

Op het moment zelf als je je verschanst en vreest voor je leven heb je daar natuurlijk geen boodschap aan, maar achteraf gezien is heel dat gebeuren toch vooral op symbolisch vlak van groot belang.

Nogmaals, hoeveel mensen gaat men berechten voor poging tot moord, denk je?

Ik vraag me af hoeveel drama er was gezien er een republikeinse senator 2 deuren verder zegt dat er daar nix aan de hand was.
Gekoppeld aan het feit dar die bureaus inderdaad niet in de dome zijn en er achteraf gezien niemand is geweest..

om dan te spreken over near death experiences en andere republikeinen te beschuldigen over haar dood te willen

#dramaqueen imo

Allez we zullen het weer naar AOC brengen. (het ging al twee posts over coups mss heb je erover gekeken)

Ik heb die uur! durende speech dus niet gezien maar ik probeer links en rechts wat extracts te scoren.
De primaire bron is hier gepost, je weigert die te bekijken, maar komt dan wel met secundaire quotes af zonder bronvermelding -> hoe wil je op basis hiervan een waardevol argument opbouwen?
Als je dit nu leest zonder een gekleurde pet op dan kan je toch niet ontkennen dat AOC zoals een goede politieker het betaamt deze gelegenheid gebruikt om bepaalde beeldvormingen te creëren?

De helft van congress is blijkbaar een white supremacist. Elke betoger is een white supremacist of Qanon. Je moet het maar durven zeggen feitelijk. Blijkbaar zijn republikeinse congresmensen zo dom dat ze juichen als er een lynchende massa op hun afkomt....
Pot-> ketel. In de eerste regel eis je om er neutraal naar te kijken, maar in de volgende verdraai je alweer wat er gezegd is en geef je er je eigen interpretatie aan.
Als dan blijkt dat ze in een bijgebouwtje zat en dat er blijkbaar 1 politieagent op de deur komen kloppen is. (Een witte dan nog! dat zijn de gevaarlijkste) dan mag ze van mij gerust nu wat door het stof gaan.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/aoc-capitol-riot-claims-b1797224.html
Al zat ze in een café om de hoek, dan nog kon ze op dat moment niet weten dat er voor haar geen gevaar was. Op zo'n moment is het gewone pure chaos, dat je als dan effectief doodsangsten uitstaat omdat je een potentieel doel bent, is echt niet zo vergezocht.

Je moet maar zo iets durven posten trouwens over een republikein.
Straks verliezen ze nog republikeinen die voor de impeachment willen stemmen als ze zo verder doet.
Goed, en nu halen we je originele post erbij:
Waarheid, leugens, wie zal het zeggen. Het zal ergens in het midden liggen.

Bij uitspraken die gaan over dat ze is moeten gaan schuilen en vreesde voor haar leven. Dus: geen leugens, geen waarheid in het midden. Geen "ach ja, het is politiek". (en dan heb ik het niet over het punt dat je deze "genade" verleent aan de Capitoolbestormers, en niet aan andere relschoppers)

Ik vraag me af hoeveel drama er was gezien er een republikeinse senator 2 deuren verder zegt dat er daar nix aan de hand was.
Gekoppeld aan het feit dar die bureaus inderdaad niet in de dome zijn en er achteraf gezien niemand is geweest..

om dan te spreken over near death experiences en andere republikeinen te beschuldigen over haar dood te willen

#dramaqueen imo
Goed, maar waar zijn die leugens dan? Want op iemand die zegt dat AOC niet noodzakelijk liegt als ze die dingen zegt, schrijf jij:
Het probleem is:
1) waar AOC zich bevond en zich verstopte, was niet waar de bestorming plaats vond
2) dat kan, maar het is niet omdat ze zich subjectief in gevaar voelde, dat er objectief "een aanslag op haar leven"plaatsvond.
En wat later dat ze liegt over die aanslagen. Allemaal nog geen leugens van gezien. Je springt weer op een ander paard, omdat het vorige er weer voor dood bij ligt. Ik ga echt niet in op je volgende punt om dan te merken dat je het weer ergens laat liggen en iets nieuws hebt gevonden...

#dramaqueen imo
Ge zit in uw bureau, ge weet niet wat er buiten allemaal gebeurt, uw gsm ontploft met nieuws- en andere berichten met de meest uiteenlopende beschrijvingen, maar er staan wel foto's bij van een massa mensen die de deuren van het Capitool - de plek waar ge werkt, waar er altijd agenten aanwezig zijn en daardoor als veilig beschouwd - forceren. Opeens wordt er dan ook op uw deur gebonsd en roept er iemand die ge niet kent 'meekomen'. Ik zou alleszins niet op mijn gemak zijn, en zeker niet als ik een van de boegbeelden zou zijn van hetgeen waartegen die massa staat te protesteren.

ik heb die mannen toch ni gezien op die bestorming.
Ik zag gewoon oude, dikke rednecks selfies nemen in het capitool. En dan nog wat ubermongolen zoals die bison man.
Dan zou ik eens wat beter kijken en fatsoenlijke nieuwsbronnen lezen
Die bison man heeft trouwens een doodsbedreiging geschreven en achtergelaten voor Pence
Er zaten blijkbaar ook BLM activisten tussen, want zo zijn er ook een paar geidentificeerd en opgepakt (althans, zien passeren in sommige usa outlets, ik sta open voor correctie in deze).
FAKE NEWS ALERT
Begrijp me ni verkeerd he, spoor al die sjarels gerust op, en geef ze een straf.
Maar wat ik ervan begrepen heb, zijn de meeste charges dusver misdemeanors. Dat is hardly een staatsgreep me dunkt.
Er is een politieagent doodgeklopt, en enkele anderen hebben een week in 't ziekenhuis gelegen.
Er zijn nog 4 andere doden gevallen.

De meeste charges mijn nu misdemeanors, om de andere charges later kunnen toegevoegd worden. Dat is ook duidelijk aangegeven door de FBI. Er zijn ondertussen al iemand die die het land probeerde te ontvluchten toen een opzoekingsbevel voor hem werd uitgescrheven, en een andere die zelfmoord heeft proberen te plegen.
De echte charges komen later. Heel wat mensen (de volgers) zullen er vanaf komen met minor charges. Maar er is een kern van enkele honderden mensen die zwaardere straffen mogen verwachten

Goed, en nu halen we je originele post erbij:
Waarheid, leugens, wie zal het zeggen. Het zal ergens in het midden liggen.

Bij uitspraken die gaan over dat ze is moeten gaan schuilen en vreesde voor haar leven. Dus: geen leugens, geen waarheid in het midden. Geen "ach ja, het is politiek". (en dan heb ik het niet over het punt dat je deze "genade" verleent aan de Capitoolbestormers, en niet aan andere relschoppers)
Allez loser.
Ik zou ook best wel bang hebben als er zulke zaken gebeuren. Dat lijkt me een normale reactie.
Wat niet normaal is is 3 weken na het 'incident' spreken dat de republikeinen haar wilden vermoorden door haar doelbewust met corona te besmetten. Of haar positie te verraden aan de bloeddorstige massa....
En dan en passant nog eens tweeten
I am happy to work with Republicans on this issue where there’s common ground, but you almost had me murdered 3 weeks ago so you can sit this one out. Happy to work w/ almost any other GOP that aren’t trying to get me killed.
Il faut le faire. Gaan we nu echt alles onder de mat schuiven omdat er een schrikmomentje geweest is en dat dit momentje voldoende is om zo een taal te spreken? Wat brengt dit op buiten nog wat meer polariseren?

Laatst bewerkt:
Ik had daar wel iets zien van passeren op de dailymail. (mind you it seems like the HLN of england)
https://www.dailymail.co.uk/news/ar...st-egged-mob-siege-Capitol-released-bail.html
Er is zelfs een wikipedia pagina over die kerel: https://en.wikipedia.org/wiki/John_Earle_Sullivan
Hij liep inderdaad op een betoging van BLM rond, maar evengoed op 1 van de proud boys, onder het mom van 'citizen journalist'. Z'n goed recht natuurlijk, maar als je even verder leest, blijkt dat niemand er echt van moet weten, met onderaan deze quote:
Federal authorities had not identified Sullivan as a member of antifa[35] and the FBI had announced on January 8 there was no evidence of antifa involvement in the siege.[36] Black Lives Matters Utah had for months disassociated itself from Sullivan on concerns he might be associated with the Proud Boys.
Als dit een geldig argument is om de aanwezigheid van BLM te bewijzen, dan heeft Trump de verkiezingen gewonnen.

Laatst bewerkt:
Ik ben naar de voting aan het kijken ivm de verwijdering van Marjorie Green uit de Comittees. Wel heel strikte timing dat ze daar aanhouden. Maar die zitten dus ook gewoon rechtstreeks quotes te doen uit de Bijbel en te verwijzen naar Jezus en zo. Toch wel een heel andere cultuur dan hier.

Il faut le faire. Gaan we nu echt alles onder de mat schuiven omdat er een schrikmomentje geweest is en dat dit momentje voldoende is om zo een taal te spreken? Wat brengt dit op buiten nog wat meer polariseren?
En hop, je bent het weer aan het minimaliseren.

Ted Cruz was een van de Republikeinen die continue de boel aan het aanpoken was. Die man draagt een grote verantwoordelijkheid voor wat er toen is gebeurd, en die doet nu alsof zijn neus bloedt. De politici die het narratief hebben geschreven en aangemoedigd waar de bestorming is tot uitgemond, die gaan straks allemaal vrijuit. Cortez heeft verdorie groot gelijk dat ze die aansprakelijk stelt.

Het is echt de omgekeerde wereld dat zij dan beschuldigd wordt van polarisering door te doen wat elke Amerikaan met nog een schijntje respect voor hun democratie zou moeten doen. Namelijk er voor zorgen dat de aanstekers van een aanval op hey hart van de democratie er niet zomaar mee weg komen.

Namelijk er voor zorgen dat de aanstekers van een aanval op hey hart van de democratie er niet zomaar mee weg komen.
Maar zijn dat dan ook moordenaars?

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind dat je voorzichtig moet zijn met waar je iemand van beschuldigt of voor verantwoordelijk stelt.

Er is zelfs een wikipedia pagina over die kerel: https://en.wikipedia.org/wiki/John_Earle_Sullivan
Hij liep inderdaad op een betoging van BLM rond, maar evengoed op 1 van de proud boys, onder het mom van 'citizen journalist'. Z'n goed recht natuurlijk, maar als je even verder leest, blijkt dat niemand er echt van moet weten, met onderaan deze quote:

Als dit een geldig argument is om de aanwezigheid van BLM te bewijzen, dan heeft Trump de verkiezingen gewonnen.
Thanks, dat wist ik niet. Ik had het zien passeren maar geen gevolg aan gegeven.

Maar zijn dat dan ook moordenaars?

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind dat je voorzichtig moet zijn met waar je iemand van beschuldigt of voor verantwoordelijk stelt.
Ik vind dat je mensen als Trump en Cruz minstens de politieke verantwoordelijkheid kunt geven voor de doden die daar zijn gevallen en hadden kunnen vallen ja.

Terug
Bovenaan