Het is maar om te lachen, maar toch moeten we rekening houden met het argument, maar we mogen niets tegen het argument inbrengen want het is humor...Humor goed of slecht brengt vaak toch iets teweeg. Als er een bron van waarheid inzit blijft het hangen en durft het wel eens een wereldbeeld in vraag stellen. Dat je het niet weet te appreciëren moet je ook niet counteren met er titels aan te hangen als 'extreem rechts, Qanon, ragecomics'
Het blijft een cartoon en kunnen we catalogeren onder de noemer humor. Ook al heb je er geen boodschap aan.
Back ontopic.
Dergelijke cartoons zijn een voorbeeld van vernederende humor, die gebruik wordt om sociaal niet aanvaarde vooroordelen met een kwinkslag te ventileren:
Of de visie is gewoon dat de realiteit complexer is dan een eenvoudig ja/nee antwoord, waarbij het terugdraaien van een algemeen verbod de eerste stap is richting een gelijkwaardige behandeling?Zoals ik al aangehaald heb in een vorige post is de mannensport inderdaad niet bedreigd. Ik vraag me af waar de grens stopt om mensen vol te spuiten met cocktails hormonen (of blockers) Net zoals in reguliere sport heb je mensen met een hogere testosteronwaarde. Ik vraag me af of we die mensen dan ook testosteronverlagers moeten geven zodat iedereen op een geijkt niveau komt. Het tekenen van dit decreet heeft de zaken nodeloos gecompliceerder gemaakt. Er zit geen visie achter, geen plan. Gewoon appeasen van de achterban.
Budgetten kunnen herverdeeld worden, plaatsen op de unief is een kunstmatige limiet waarover gediscussieerd kan worden,... Het laatste is inderdaad waar het om gaat: een goede tijd of eindresultaat is een maatstaf, maar niet de enige. De combinatie met inzet, discipline etc. is minstens even belangrijk voor een succesvolle (studie)carrière. M.a.w. zoals alles moet je zaken in de juiste context plaatsen.Budgetten zijn gelimiteerd, plaatsen op de unief ook. Ik denk wel dat de universiteiten, nog meer dan vroeger, rekening gaan houden met de inspanning die de persoon levert. Dat is in de eerste plaats de reden waarom universiteiten sporters aannemen die uitblinken.
Door hun toewijding. De vele uren sport die ze combineren met de studies zorgen ervoor dat de persoon een goede time-manager is en zich echt kan inzetten voor iets waar hij/zij in gelooft. Zulke karakters zien universiteiten graag komen.
Het alternatief is dat een transvrouw de facto bij de mannen hoort (ik hoop dat ik niet moet uitleggen waarom dit geen goed idee is?). Again: door geen algemeen verbod af te dwingen, wordt tenminste de optie open gelaten om dit geval per geval te bekijken en/of meer genuanceerde wetgeving uit te werken.De executive order gaat wel blijkbaar net iets verder als sport.
Spijtig genoeg zijn alle referenties hiernaar van rechtsere media dus durf de echtheid ervan in vraag stellen.
maar is het nu zo dat zelfs in gevangenissen je perfect als man (die zich identificeert als vrouw) in een vrouwengevangenis kan geraken?