Er is wel een uitgebreid onderzoek geweest naar de dood van die agent en de het was een natuurlijke dood, er is zelfs geen vervolging of rechtszaak geweest, voor geen enkel van de doden trouwens. Niemand daar staat terecht voor doodslag of moord. Los van alles wat ze misdaan hebben is het, zoals in dat artikel, wel verassend hoe hard dat het blijkt graag politieke en media tegenstanders zouden gehad hebben dat de relschoppers een paar moorden gepleegd hadden en bij gebrek daaraan er niet voor terugdeinzen de waarheid te verdraaien of gewoon fake nieuws te brengen. Een eindje geleden werd er in de Amerikaanse senaat nog een moment van stilte ingelast voor de politie doden die gevallen zijn ten gevolge de bestorming van het capitool en de rellen, bleek dat ze iedere agent die binnen x maanden daarna zelfmoord gepleegd hadden gekoppeld aan die rellen. Het staat allemaal niet zo ver af van de tactieken die Trump toepast om zijn publiek te bespelen.Dat van die chemical substances had ik over gelezen, mijn excuses. Daar verschiet ik wel van. Als dit een middel is die kan doden (en dat heeft het ook blijkbaar), dan mag dit uiteraard aanzien worden als een handvuurwapen oid.
(Ok knuppels in principe kan ook als dodelijk wapen worden beschouwd, maar dan moet je wel heel veel mensen van verboden wapenbezit beschuldigen).
Denk je echt dat Trump hier achter zit? Dan moet de haat voor die man echt wel diep zitten denk ik hoor.
Een gepaste straf? Een paar jaar cel voor de "volgelingen" die een ruit hebben ingegooid lijkt me ok. 10 jaar cel voor de kopstukken ook.
Maar 33 en 18 ? Die mensen hun leven is voorbij hé.
Neemt niet weg dat ze wel gewapend waren natuurlijk en dat er veel geweld gebruikt werd.

komaan...