Dat van die chemical substances had ik over gelezen, mijn excuses. Daar verschiet ik wel van. Als dit een middel is die kan doden (en dat heeft het ook blijkbaar), dan mag dit uiteraard aanzien worden als een handvuurwapen oid.

(Ok knuppels in principe kan ook als dodelijk wapen worden beschouwd, maar dan moet je wel heel veel mensen van verboden wapenbezit beschuldigen).

Denk je echt dat Trump hier achter zit? Dan moet de haat voor die man echt wel diep zitten denk ik hoor. :baard:

Een gepaste straf? Een paar jaar cel voor de "volgelingen" die een ruit hebben ingegooid lijkt me ok. 10 jaar cel voor de kopstukken ook.
Maar 33 en 18 ? Die mensen hun leven is voorbij hé.
Er is wel een uitgebreid onderzoek geweest naar de dood van die agent en de het was een natuurlijke dood, er is zelfs geen vervolging of rechtszaak geweest, voor geen enkel van de doden trouwens. Niemand daar staat terecht voor doodslag of moord. Los van alles wat ze misdaan hebben is het, zoals in dat artikel, wel verassend hoe hard dat het blijkt graag politieke en media tegenstanders zouden gehad hebben dat de relschoppers een paar moorden gepleegd hadden en bij gebrek daaraan er niet voor terugdeinzen de waarheid te verdraaien of gewoon fake nieuws te brengen. Een eindje geleden werd er in de Amerikaanse senaat nog een moment van stilte ingelast voor de politie doden die gevallen zijn ten gevolge de bestorming van het capitool en de rellen, bleek dat ze iedere agent die binnen x maanden daarna zelfmoord gepleegd hadden gekoppeld aan die rellen. Het staat allemaal niet zo ver af van de tactieken die Trump toepast om zijn publiek te bespelen.

Neemt niet weg dat ze wel gewapend waren natuurlijk en dat er veel geweld gebruikt werd.

Ik vind het persoonlijk geen enkel probleem omdat je iedereen dezelfde kans geeft: van 18 jaar tot bvb 75 jaar. Niet meer, niet minder.

Je moet ook altijd kijken naar alternatieven, hé, wat is er mogelijk om effectief te kijken naar mentale gezondheid? Is het écht haalbaar om elke politicus die opeens "raar gedrag" vertoont op een bepaald niveau te testen op zijn mentale gezondheid én dat volledig objectief te doen met een relatief betrouwbaar resultaat?

Wetgeving op discriminatie laat terecht voor sommige criteria mogelijkheden open om te discrimineren als er aantoonbaar geen andere mogelijkheden zijn om het beoogde doel te behalen.

Mocht het nu zijn dat bvb een bepaalde categorie mensen pas véél later in de politiek start dan anderen en daar bvb socio-economische redenen voor zijn, dan wil ik gerust mijn mening intrekken, want dan ga je wél een probleem hebben omdat in de prakrijk niet iedereen dezelfde kans heeft. Maar ik denk niet dat dat het geval is?
Dat iedereen dezelfde kans krijgt beschouwt over een heel leven is inderdaad een aspect dat het eerlijker maakt dan andere vormen van discriminatie maar ik vind niet dat je hier kan zeggen dat je hier tot discriminatie gedwongen wordt omdat er geen andere mogelijkheden zijn om het beoogde doel te behalen.

Iedereen verbieden verkiesbaar te zijn gebaseerd op leeftijd omdat je statistisch gezien meer kans hebt om iets tegen te komen is echt wel vrij drastisch omdat er zo weinig zekerheid is dat die mensen echt niet kunnen besturen, de meeste kunnen dat wel nog. Je kan je trouwens afvragen of we andere risicofactoren dan niet net zowel moeten meenemen en die mensen bij wie die spelen ze bij voorbaat moeten uitsluiten. Mensen die al eens mentale problemen gehad hebben of mensen waar dementie in de familie loopt hebben ook heel wat meer kans om zwaar negatief geïmpacteerd te worden in hun bestuurscapaciteiten. Er zijn waarschijnlijk redelijk wat risico's die best wel wat hoger liggen dan ouderdom in het algemeen en waarvan we absoluut niet vinden dat we er mensen voor mogen uitsluiten.

Bovendien gaat dit ook nog eens om verkozen ambten, mensen kunnen zelf wel kiezen of die leeftijd een nadeel is en hoe dat opweegt tegenover de andere factoren. Het is hier nog minder dan in andere situaties opportuun om van bovenaf als gatekeeper te gaan optreden vind ik.

Er is wel een uitgebreid onderzoek geweest naar de dood van die agent en de het was een natuurlijke dood, er is zelfs geen vervolging of rechtszaak geweest, voor geen enkel van de doden trouwens. Niemand daar staat terecht voor doodslag of moord. Los van alles wat ze misdaan hebben is het, zoals in dat artikel, wel verassend hoe hard dat het blijkt graag politieke en media tegenstanders zouden gehad hebben dat de relschoppers een paar moorden gepleegd hadden en bij gebrek daaraan er niet voor terugdeinzen de waarheid te verdraaien of gewoon fake nieuws te brengen.
Aha zo zit het dus.

Leiders van Proud Boys en Oath Keepers die respectievelijk 22 en 18 jaar cel krijgen :wtf:

Ok opruiing en gevaar van democratie kan ik nu nog wel aannemen. Maar waar trek je de grens?
Deze man werd respectievelijk vrijgesproken voor eerder genoemde misdaden,
maar omdat hij een raam van het capitool heeft ingeslagen met een riot shield krijgt hij zomaar eventjes 10 jaar cel?

Lijkt me wel een brug te ver, en sorry: politiek gemotiveerd.
Als hij bij een voetbalmatch een riot shield had afgenomen van de politie, en daar een raam had ingeslagen van een kantine of frituur, ging hij nooit geen 10 jaar cel hebben gehad.
De aanklagers wouden zelfs 20 jaar :help: komaan...
De grens ligt op het in gevaar brengen van de democratie. Het resultaat van een democratische verkiezing proberen tegen te werken. De belangen van 350 miljoen burgers in gevaar te brengen. Hun land af te schilderen als een bananenrepubliek.
Dat je dit vergrijp vergelijkt met het inslagen van een raam in een kantine of een frituur, spreekt wel boekdelen.

Ik vind dat eigenlijk niet zo'n zware straf, gewoon niet meer dan normaal.
De rechter die hier een oordeel heeft geveld is volgens mij trouwens aangesteld door Trump.

5 voor 12 daar in NY, alsook Texas en andere steden. En dan die ridicule wet waardoor shoplifting een sport is geworden. Fentanyl en drugs galore, daklozen a volle tee. Winkels, en ketens die verdwijnen in grote steden. Inflatie all in.
De regering Biden is goed bezig.
Kan je uitleggen welke wet je bedoelt? Ik zie trouwens niet echt hoe een regering verantwoordelijk is voor wereldwijde inflatie eigenlijk.

En een twitter-account die "End Wokeness" heet, really?

Er is wel een uitgebreid onderzoek geweest naar de dood van die agent en de het was een natuurlijke dood, er is zelfs geen vervolging of rechtszaak geweest, voor geen enkel van de doden trouwens. Niemand daar staat terecht voor doodslag of moord. Los van alles wat ze misdaan hebben is het, zoals in dat artikel, wel verassend hoe hard dat het blijkt graag politieke en media tegenstanders zouden gehad hebben dat de relschoppers een paar moorden gepleegd hadden en bij gebrek daaraan er niet voor terugdeinzen de waarheid te verdraaien of gewoon fake nieuws te brengen. Een eindje geleden werd er in de Amerikaanse senaat nog een moment van stilte ingelast voor de politie doden die gevallen zijn ten gevolge de bestorming van het capitool en de rellen, bleek dat ze iedere agent die binnen x maanden daarna zelfmoord gepleegd hadden gekoppeld aan die rellen. Het staat allemaal niet zo ver af van de tactieken die Trump toepast om zijn publiek te bespelen.

Neemt niet weg dat ze wel gewapend waren natuurlijk en dat er veel geweld gebruikt werd.
Niet dat je mij daar noodzakelijk van beticht, maar ik heb ook nergens gezegd dat ze die agent vermoord hebben. Bespuiten met onbekende chemicaliën durf ik toch wel al te rekenen onder "bewapend" en onder geweldpleging. En ik had uiteraard niet gewild dat er moorden waren gepleegd. Dan waren de straffen trouwens nog wel heel anders geweest, inclusief domestic terrorism etc.

Dat de polarisatie gigantisch is, is uiteraard een feit. Heel erg jammerlijk, maar natuurlijk ook wel deels het gevolg van deze Proud Boys en wat daarachter zit, hè. Dat is net de manier waarop ze de democratie in gevaar brengen.

En @TRUMP : Ik moet een beetje verduidelijken wat ik zei over die plannen die van Trump en zijn entourage zou komen. En er is maar één man die publiekelijk tegen de Proud Boys heeft gezegd "zorg dat je erbij bent, en hou je klaar", een groep van wie bekend is dat ze paramilitaire takken hebben en héél hechte banden hebben met neonazistische groeperingen, en "'We will not take it anymore, if you don't fight like hell you're not going to have a country anymore (...), we are going to the capital"

En het is al bewezen dat het geen spontane oproep was, dat hij al langer alles aan het plannen was:
“POTUS is going to have us march there/the Capitol,” Kylie Jane Kremer, an organizer of the “Save America” rally on Jan. 6, wrote in a Jan. 4 text shown by the panel on Tuesday as it detailed Mr. Trump’s efforts to gather his backers in Washington for a final, last-ditch effort to overturn his loss. Ms. Kremer added that Mr. Trump was “going to just call for it ‘unexpectedly.’”

De leider van de Proud Boys, een groep aan wie Trump vaak refereert, krijgt een memo met alle informatie: In the week leading up to the Jan. 6 Capitol assault, Proud Boys leader Enrique Tarrio received a nine-page memo titled "1776 Returns" that laid out detailed plans to occupy congressional office buildings to protest the counting of the Electoral College votes from the 2020 presidential election.
Dat 1776-document zal niet van Trump (en zijn entourage) komen. De richtlijnen over wat te doen, het doelwit van het capitool? Daar ben ik van overtuigd.

Kan je uitleggen welke wet je bedoelt? Ik zie trouwens niet echt hoe een regering verantwoordelijk is voor wereldwijde inflatie eigenlijk.

En een twitter-account die "End Wokeness" heet, really?
Al heet dat account mild zure citroen ? wtf?
Tis nog steeds de burgemeester van NY die aan het woord is in dat video clipje en klaagt over de realiteit.

De bedoeling was om de overvolle gevangenissen en de politie te ontzien. Snap de insteek maar niet echt een succes.
Ik zie trouwens niet echt hoe een regering verantwoordelijk is voor wereldwijde inflatie eigenlijk.
Daar gaat het ook niet over. Zij hebben de mogelijkheid om dat aan te pakken en het voor hun volk deels te ontlasten. (keystone pipeline en zelf terug drillen), een regering is er om zorg te dragen.

Ligt het aan mij of gaat dit topic 3/4 de tijd ook niet over de regering Biden maar over een individu zijn tegenhanger en diens fratsen?

Ongeacht iemands politieke opinie gaan we leden niet uitmaken voor simpleton
Tis nog steeds de burgemeester van NY die aan het woord is in dat video clipje en klaagt over de realiteit.
Ja want video's kunnen niet uit de context getrokken worden of geknipt natuurlijk. De VS is extreem gepolariseerd, als je afkomt met een account met als naam "ikdoemeeaandepolarisatie" kan je daar logischerwijs reactie op verwachten hé.
Dat is toch een voorstel uit Californië? Staatsniveau?
Daar gaat het ook niet over. Zij hebben de mogelijkheid om dat aan te pakken en het voor hun volk deels te ontlasten. (keystone pipeline en zelf terug drillen), een regering is er om zorg te dragen.
Dus je punt is dat de federale regering de gevolgen van de inflatie moet verzachten door zelf naar olie te boren?
Ligt het aan mij of gaat dit topic 3/4 de tijd ook niet over de regering Biden maar over een individu zijn tegenhanger en diens fratsen?
Tja, dat individu is een ex-president die opnieuw kandidaat is, en er loopt hier een van zijn simpleton-fans rond, wat wil je? Als je wat posts maakt die inhoud hebben in plaats van sleutelwoorden en links zal daar ook wel een discussie over komen hoor.

Los van alles wat ze misdaan hebben is het, zoals in dat artikel, wel verassend hoe hard dat het blijkt graag politieke en media tegenstanders zouden gehad hebben dat de relschoppers een paar moorden gepleegd hadden en bij gebrek daaraan er niet voor terugdeinzen de waarheid te verdraaien of gewoon fake nieuws te brengen.
Kan je aangeven waar ze in dat artikel fake news brengen of de waarheid verdraaien? Ik zie absoluut niks mis met dat artikel.
beryl zei:
Een eindje geleden werd er in de Amerikaanse senaat nog een moment van stilte ingelast voor de politie doden die gevallen zijn ten gevolge de bestorming van het capitool en de rellen, bleek dat ze iedere agent die binnen x maanden daarna zelfmoord gepleegd hadden gekoppeld aan die rellen. Het staat allemaal niet zo ver af van de tactieken die Trump toepast om zijn publiek te bespelen.
Hmm... niet mee eens. Ik denk dat je hier een lijn moet trekken tussen de individuele verantwoordelijkheid en de collectieve verantwoordelijkheid.

Individueel is het duidelijk dat er niemand verantwoordelijk is voor het overlijden van die mensen. Allez, toch zeker niemand die momenteel terechtstaat (zie * onderaan). Collectief is echter wel door de medical examinor verteld dat "all that transpired" een rol speelde in het overlijden van die ene agent die niet door zelfmoord om het leven kwam (https://en.wikipedia.org/wiki/Death... noted that Sicknick had,can lead to a stroke.)

De zelfmoorden zijn, als ik het goed begrepen heb (vind het artikel hierover wel niet meer terug), statistisch significant hoger dan de gemiddelde zelfmoordrate bij agenten (die sowieso hoger is dan de gemiddelde bevolking), maar ook dat is waarschijnlijk te wijten aan de heisa rond die bestorming. Er zijn voldoende getuigenissen over online harrassment etc.

Dus zijn er doden gevallen indirect ten gevolge van de bestorming van het capitool en de rellen? Ja. Zijn die veroorzaakt DOOR de mensen die relden? Nee. Logisch dus dat er juridisch geen vervolging is.

* Pas op, in theorie zou je kunnen proberen te zoeken naar die trigger van een online harrasser ALS die de druppel geweest is voor iemand om zelfmoord te plegen. Maar dat bewijzen is gigantisch moeilijk.

De bedoeling was om de overvolle gevangenissen en de politie te ontzien. Snap de insteek maar niet echt een succes.

Je zou wel heel makkelijk kunnen stellen dat de Keystone Pipeline en zelf terug drillen het omgekeerde is van zorgen voor je volk. Al je volk.

Daarnaast link je naar een staatswet van Californië van 2014 (dat is bijna 20 10 jaar oud!) met als prominente supporter Newt Gingrich. Een Republikein. En dan de cijfers volgens wiki:
Prop 47 dictates that 65% of the financial savings achieved by the state be directed toward mental health and substance use disorder treatment for individuals involved in the criminal justice system. The remaining funds are divided among K–12 schools (25%) and victim services (10%). The initial transfer of savings occurred in 2016. (...) These grants provided by the BSCC span three years, with approximately $104 million available from June 2017 to August 2020. Diverse projects have been funded across various counties, targeting different age groups, types of offenses, and stages within the criminal justice process.

En wat is het probleem precies hiermee? Er zijn voor- en tegenstanders, de staatswet is 10j geleden met een meerderheid rechtstreeks gestemd. Die kan weer aangepast worden of helemaal ingetrokken, maar het is niet zo dat het ene een flop is en het andere duidelijk de enige juiste weg.

En vooral: Heeft 0,0 met Biden te maken. Je haalt de burgemeester van een stad aan, en de gouverneur van een staat, en gooit die onder de bevoegdheid van iemand die toen nog niet eens aan de macht was?

Laatst bewerkt:
En vooral: Heeft 0,0 met Biden te maken. Je haalt de burgemeester van een stad aan, en de gouverneur van een staat, en gooit die onder de bevoegdheid van iemand die toen nog niet eens aan de macht was?
Dit is nog altijd de USA, de united states..Niet ieder doet maar op en trekt zijn plan maar.
Wanneer zaken zo de spuigaten uitloopt dan neem je als regering je verantwoordelijkheid en dan zoek je mee naar een oplossing.

Ja want video's kunnen niet uit de context getrokken worden of geknipt natuurlijk. De VS is extreem gepolariseerd, als je afkomt met een account met als naam "ikdoemeeaandepolarisatie" kan je daar logischerwijs reactie op verwachten hé.

Dat is toch een voorstel uit Californië? Staatsniveau?

Dus je punt is dat de federale regering de gevolgen van de inflatie moet verzachten door zelf naar olie te boren?

Tja, dat individu is een ex-president die opnieuw kandidaat is, en er loopt hier een van zijn simpleton-fans rond, wat wil je? Als je wat posts maakt die inhoud hebben in plaats van sleutelwoorden en links zal daar ook wel een discussie over komen hoor.
simpleton fans?

Dit is nog altijd de USA, de united states..Niet ieder doet maar op en trekt zijn plan maar.
Wanneer zaken zo de spuigaten uitloopt dan neem je als regering je verantwoordelijkheid en dan zoek je mee naar een oplossing.
Ja en als Biden daar dan iets aan doet dan gaat het van 'mogen de staten en steden zelf nog iets beslissen of gaat hij als een keizer regeren?'

En kan je ook antwoorden op de andere punten die @Loser maakt? Of kom je gewoon wat op de regering Biden kappen? Pas op, dat mag hoor. Ik heb het zelf ook al gedaan, maar dan kan je beter je betoog toch iets of wat onderbouwen.

Oei, nee. Dat klopt echt niet met hoe het in de VS gaat. States rights zijn daar enorm belangrijk, en inmenging van de federale regering is absoluut ongewenst. Vooral voor Republikeinen, trouwens. Je màg niet mee naar een oplossing zoeken en zelfs aanbieden om te helpen mag niet altijd zomaar.

De paar keer dat Trump het heeft geprobeerd, kreeg hij de grootste backlash van zijn presidentschap over zich heen, en dat zegt al heel wat als je ziet welke andere vuiligheid hij zomaar kon uithalen voor de rest. Het kot zou te klein zijn als een democraat zo zou overreachen. Echt, dat zit zwaar verankerd.

Ja en als Biden daar dan iets aan doet dan gaat het van 'mogen de staten en steden zelf nog iets beslissen of gaat hij als een keizer regeren?'
"dan neem je als regering je verantwoordelijkheid en dan zoek je mee naar een oplossing."

Dit staat er. Ondersteunen is al voldoende.

"dan neem je als regering je verantwoordelijkheid en dan zoek je mee naar een oplossing."

Dit staat er. Ondersteunen is al voldoende.
Ook dat mag niet, en zeker niet gewoon een president. Daarvoor is het hele Congress nodig, als er funds heen gaan. Als het al zaken zijn waar ze bevoegdheid over hebben.

Terug
Bovenaan