Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
IMO:Ik kan geen tweede appartement bijkopen met de huurinkomsten. Je moet dan ook veel meer regristratrierechten betalen. Als ik het afbetaalde appartement zal behouden, moet ik er ofwel in gaan wonen ofwel iets in mijn regio gaan huren.
Oke, als ik het blijf verhuren, dan raad je aan om zelf iets te gaan huren in mijn regio? Want tweede eigendom kopen gaat echt niet.IMO:
Er gaat een periode aankomen waardoor het moeilijker en moeilijker wordt om samen iets te kopen/huren, laat staan alleen.
Dus hou je apple bij en verhuur het, door grote sluitingen van bedrijven worden de plaatsjes op je werk ook duurder.
Vastgoed blijft een goeie investment, zeker in jou geval
Sure, niks mis mee.Oke, als ik het blijf verhuren, dan raad je aan om zelf iets te gaan huren in mijn regio? Want tweede eigendom kopen gaat echt niet.
Waarom gaat het echt niet? Als het je echt om die registratierechten gaat is het inderdaad jammer, maar ik zou daar niet achter kijken, je bent immers toch al eigenaar met dat geërfd appartement, en dat is het belangrijkst. Tenzij het een krot is of je er zelf veel lasten en kosten aan hebt, of absoluut geen noodzaak hebt aan een extra eigendom en dus meer zekerheid (in deze vreemde tijden)...?Oke, als ik het blijf verhuren, dan raad je aan om zelf iets te gaan huren in mijn regio? Want tweede eigendom kopen gaat echt niet.
Kan ook ja, OP zou even kunnen huren, wat minimalistisch leven, zonder al teveel grote meubelstukken die verhuizen moeilijk maken, om zo te zien waar en hoe ze graag woont.Sure, niks mis mee.
Kopen > huren gaat ook niet altijd op, maar doe vooral waar je zin in hebt.
Ja dat is ok en gezond als je daar samen achter staat.Soms lees je zo artikels van veertigers of ouder die nog altijd thuis wonen en nooit het ouderlijk huis verlaten hebben zonder een reden (ziekte, ziekte van ouder,…). Dan denk ik: is dat oke? Gezond?
ja tot 32e, puur omdat ik financiëel van niemand anders afhankelijk wou zijn. En woning op mijn naam kon hebben.Zijn er hier nog mensen die heel lang bij hun ouders hebben gewoond of nog wonen? Kwam dit door omstandigheden of een bewuste keuze?
Ik heb toch al wel veel gehoord (en zie het bij familie) dat jonge twintigers toch wat extra blijven plakken uit financiële nood (geen grootverdieners + niet de goedkoopste regio). Vaak ook single. In hoeverre dat de enige/hoofd reden is kan ik niet inschatten.Ben eigenlijk wat verbaast dat het financiële aspect hier toch regelmatig ter sprake komt terwijl dit imo net bijkomstig zou moeten zijn - behoudens uiterste nood idd. Dat kan ene element zijn - maar ik denk niet dat het een goed idee is om daar het dominante element van te maken - je kan ook als miljonair gewoon nog thuis wonen toch.
Ik denk dat er in 99% van de gevallen niet echt sprake is van financiële nood maar dat het gewoon nog comfortabel aanvoelt en bijkomend financieel interessant kan zijn. Financiële nood versta ik als: ik ben verplicht thuis te blijven wonen uit financiële noodzaak: zelf niets kunnen huren, onvoldoende inkomen om te overleven.Ik heb toch al wel veel gehoord (en zie het bij familie) dat jonge twintigers toch wat extra blijven plakken uit financiële nood (geen grootverdieners + niet de goedkoopste regio). Vaak ook single. In hoeverre dat de enige/hoofd reden is kan ik niet inschatten.
Zouden jullie gaan huren in mijn situatie (met een afbetaald appartement dat momenteel verhuurd is)? Ik zou niet graag zo ver weg gaan wonen. Maar ik verhuis ook niet graag dus als ik ga huren zal ik binnen 2-5 jaar opnieuw moeten verhuizen?
Ja, maar als ik de opzeg doe van de huurder voor eigen bewoning is dit 6 maanden. Daarnaast moet ik er dan zelf minimum 2 jaar in wonen. Dus het is niet van even uittesten. Het is vooral dan lang rijden naar het werk en naar familie (1 uur per dag heen en terug). Maar is zeker een optie, twijfel gewoon heel erg.Je kan het ook pragmatisch benaderen: gezien de krapte op de huurmarkt zou je kunnen overwegen je huidige huurder te vragen een ander pand te zoeken om er vervolgens zelf te gaan in wonen - na een paar maand zal je vermoedelijk wel weten of het de juiste beslissing is geweest - indien niet lijkt het mij vrij makkelijk om terug te draaien - indien het wel bevalt liggen ook alle opties van vandaag terug op de tafel. Het feit dat je de vragen stelt betekend dat je zelf twijfelt - normaal, maar het is in de eerste plaats een persoonlijke keuze.
Je hebt de luxe tussen diverse keuzes die velen niet hebben.
Dat is helaas niet mogelijk. Kan met mijn loon + huurinkomsten (worden gedeeltelijk meegerekend) en 50.000 € inbreng maar weinig lenen voor wat de appartementen in mijn regio kosten.Of je koopt zelf een appartement als je kan en laat de huurder zitten, met die zijn huur betaal je dan je hypotheek af (of toch een groot deel daarvan).
Je hebt al meer luxe dan de doorsnee alleenstaande eigenlijk door dat afbetaald appartement dat je al bezit.
Als het is om te testen, huur eens iets voor een paar maand of ga eens alleen op reis en dan kan je ook zien of het jou bevalt.
Ja, maar als ik de opzeg doe van de huurder voor eigen bewoning is dit 6 maanden. Daarnaast moet ik er dan zelf minimum 2 jaar in wonen. Dus het is niet van even uittesten. Het is vooral dan lang rijden naar het werk en naar familie (1 uur per dag heen en terug). Maar is zeker een optie, twijfel gewoon heel erg.