VTM Alloo bij de Verkeerspolitie (2023)

Vind het ook wa raar da ze dienen ene motard volgen wanneer hij in Bassevelde of Assenede is.
Da zijn nu toch echt 2 gemeenten waar er op vlak van verkeer toch bijna niks te beleven valt...
 
Vind het ook wa raar da ze dienen ene motard volgen wanneer hij in Bassevelde of Assenede is.
Da zijn nu toch echt 2 gemeenten waar er op vlak van verkeer toch bijna niks te beleven valt...
Komt wat over alsof ze alle aspecten van hun beroep willen belichten en dat er dus ook saaie interventies zijn.
Dat van die vrachtwagen-controles voorbije maandag was ook niet echt interessant, vond ik.
 
Ik hoop dat 'm ooit terug de Wegpolitie doet.
Was daar meer fan van, hoewel dat vaak ook dezelfde situaties waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik hoop dat 'm ooit terug de Wegpolitie doet.
Was daar meer fan van, hoewel dat vaak ook dezelfde situaties waren.
Ik had zo het gevoel dat het wat op was. Vooral die afleveringen met die terugblik en best-of waren er precies te veel aan.
Misschien een wegpolitie in een andere regio?
 
Ik zie liever dat van nu. Was anders iedere keer hetzelfde. De zoveelste Pool die geen Nederlands kan in zijn camion.
 
Vind het ook wa raar da ze dienen ene motard volgen wanneer hij in Bassevelde of Assenede is.
Da zijn nu toch echt 2 gemeenten waar er op vlak van verkeer toch bijna niks te beleven valt...
Inspecteur Snor is veranderd van politiezone.
Maar van alle inspecteurs dat er zijn, staan er maar weinig te springen om Luk Alloo mee te pakken op sleeptouw.

Ik heb ooit eens beroepshalve samengewerkt met Inspecteur Snor en van wat ik nog herinneren was dat wel een sympathieke man. Als dan blijkt dat het contact met insp. Snor goed is, dan begrijp ik dat ze hem nog steeds volgen in zijn nieuwe zone.
 
Daar in Assenede, die vrouw die met de auto van haar zus reed (met gsm in de hand).

De agent zegt daar dat zij een document zou moeten hebben dat haar zus haar de toelating geeft om met haar auto te rijden. Dat is het eerste dat ik daarvan hoor.

Dus als ik met mijn ouders hun auto rij moet ik ook zo een document hebben of wat?



En iets ervoor, met die witte AMG zijn onverantwoord rijgedrag. De agenten bleven daar wel onnodig lang links rijden, ik zei het nog: "daar gaat iemand op het nippertje nog voorbij en die gaan ze pakken". En het was van dat. Leek een beetje uitlokking eerlijk gezegd.
 
Daar in Assenede, die vrouw die met de auto van haar zus reed (met gsm in de hand).

De agent zegt daar dat zij een document zou moeten hebben dat haar zus haar de toelating geeft om met haar auto te rijden. Dat is het eerste dat ik daarvan hoor.

Dus als ik met mijn ouders hun auto rij moet ik ook zo een document hebben of wat?



En iets ervoor, met die witte AMG zijn onverantwoord rijgedrag. De agenten bleven daar wel onnodig lang links rijden, ik zei het nog: "daar gaat iemand op het nippertje nog voorbij en die gaan ze pakken". En het was van dat. Leek een beetje uitlokking eerlijk gezegd.
Dan nog he... Was echt wel de pas afsnijden wat die deed en dan nog wat arrogant liggen doen. Goed dat ze daar alle inbreuken weerhoude´ hebben. Zal een gepeperd rekeningske zijn en terecjt!
 
...
En iets ervoor, met die witte AMG zijn onverantwoord rijgedrag. De agenten bleven daar wel onnodig lang links rijden, ik zei het nog: "daar gaat iemand op het nippertje nog voorbij en die gaan ze pakken". En het was van dat. Leek een beetje uitlokking eerlijk gezegd.
Als ik de locatie goed herkend heb, was da nog in de bebouwde kom van Gent.
En op banen met meerdere rijvakken moogt ge nu eenmaal het rijvak kiezen "dat het beste past bij uw bestemming". (Ze kunnen dus beweren wa ze willen.)
Ge moogt daar trouwens ook rechts inhalen.
 
De agent zegt daar dat zij een document zou moeten hebben dat haar zus haar de toelating geeft om met haar auto te rijden. Dat is het eerste dat ik daarvan hoor.
Dus als ik met mijn ouders hun auto rij moet ik ook zo een document hebben of wat?
Die snap ik dus ook niet.
En hoe dat document er dan zou (moeten) uitzien?

Er worden wel meer dingen gezegd waarbij ik de wenkbrauwen frons:

Abdel over het 'rondpunt'/'rond punt', terwijl de wettelijke benaming 'rotonde' is.
Van iemand van de verkeerspolitie verwacht je toch dat ze de correcte benaming(en) gebruiken...

1e Aflevering, die student, motorrijder die over het fietspad reed:
Abdel : "Want als ge de file voorbij wil rijden, moet ge daar tussenin rijden, als ze stilstaan, natuurlijk."
Geen idee waarop hij zich baseert dat de andere voertuigen moeten stilstaan.
 
Een rond punt of rotonde is toch hetzelfde?
Nope. Ik snap de verwarring wel, maar qua voorrangsregels is het wel iets anders.

Een rotonde herken je aan het ronde, blauwe bord met drie witte pijlen in een cirkel. Een rond punt wordt aangegeven met één enkele witte pijl op een blauwe achtergrond die naar beneden wijst. Enkel op rotondes geldt de bijzondere voorrangsregel, op ronde punten geldt de voorrang van rechts.
 
Nope. Ik snap de verwarring wel, maar qua voorrangsregels is het wel iets anders.

Een rotonde herken je aan het ronde, blauwe bord met drie witte pijlen in een cirkel. Een rond punt wordt aangegeven met één enkele witte pijl op een blauwe achtergrond die naar beneden wijst. Enkel op rotondes geldt de bijzondere voorrangsregel, op ronde punten geldt de voorrang van rechts.
Je hebt ook nog ronde punten zonder verkeersborden. Ook daar moet je rond rijden, maar geldt ook gewoon de voorrang van rechts.
 
Dan nog he... Was echt wel de pas afsnijden wat die deed en dan nog wat arrogant liggen doen. Goed dat ze daar alle inbreuken weerhoude´ hebben. Zal een gepeperd rekeningske zijn en terecjt!
Ja inderdaad... Hier had'k ook geen medelijden mee. Das echt het type "jonge bestuurder" dat binnen een jaar tegen een boom knalt en dan staat er vermoedelijk in de gazet dat het toch oh zo'n goede brave jongen is en dat het onverantwoord is dat er bomen langs de weg staan.

Als dat mijn zoon was met 2 jaar zijn rijbewijs (en al eens accident gehad), die kwam het eerste jaar mijn auto niet meer in.
 
Laatst bewerkt:
Kerel dat geen rijbewijs bij heeft: "ik vergeet dat regelmatig, ik ben dat vaak kwijt"...

Dat kan er nu bij mij ook niet in se. Dat spul steekt toch gewoon standaard in uw portefeuille/portemonnee?
Mijn roze vod steekt daar al jaren in en komt daar nooit uit.
(Wel al eens per ongeluk zonder portemonnee weggeweest, maar dat is nu zeker niet op regelmatige basis).
 
Kerel dat geen rijbewijs bij heeft: "ik vergeet dat regelmatig, ik ben dat vaak kwijt"...

Dat kan er nu bij mij ook niet in se. Dat spul steekt toch gewoon standaard in uw portefeuille/portemonnee?
Mijn roze vod steekt daar al jaren in en komt daar nooit uit.
(Wel al eens per ongeluk zonder portemonnee weggeweest, maar dat is nu zeker niet op regelmatige basis).
Ik ga tegenwoordig wel op regelmatige basis zonder portefeuille buiten. Ik probeer er wel op te letten om deze mee te hebben als ikzelf met de auto rij of in nood zou moeten overnemen.
 
Misschien een wegpolitie in een andere regio?
Brussel. Hetgeen waar nu niveau 4 is op tv.
Gegarandeerd meer verbale agressie en Alloo, die wijselijk in zijn auto blijft zitten.
Als je van die verhalen leest, dat ze in Brussel tegen uw bumper rijden, als je niet binnen de seconde vertrekt na een groen licht, kan dat wel leuke tv opleveren.
 
Terug
Bovenaan