VTM Alloo bij de Verkeerspolitie (2023)

Ja, leek me toch ook wel gewoon een waarschuwing waard aangezien ze met al de rest in orde was.
Waarom?
Niet elke overtreding is doelbewust, ze gaf aan het niet gezien te hebben. Maar een overtreding blijft een overtreding.
Je hebt een lijn getrokken 'je mag niet door oranje'. Dan is het ook belangrijk om u aan die lijn te houden. Anders open je de doos van Pandora en kan iedereen alles beginnen aanvechten.

Die vrouw is daarom niet slecht van karakter, iedereen maakt wel is fouten of is wel is een keer verstrooid. Maar een boete mag eigenlijk nooit van de willekeur van een agent afhangen.
 
Waarom?
Niet elke overtreding is doelbewust, ze gaf aan het niet gezien te hebben. Maar een overtreding blijft een overtreding.
Je hebt een lijn getrokken 'je mag niet door oranje'. Dan is het ook belangrijk om u aan die lijn te houden. Anders open je de doos van Pandora en kan iedereen alles beginnen aanvechten.

Die vrouw is daarom niet slecht van karakter, iedereen maakt wel is fouten of is wel is een keer verstrooid. Maar een boete mag eigenlijk nooit van de willekeur van een agent afhangen.

Er wordt vooral veel direct geschreven omdat er een camera op staat hoor. Eerste graad en onoplettendheid zonder iemand in gevaar te brengen kun je gerust door de vingers zien.

Schoonvader werd ook aan de kant gezet van een anonieme omdat hij een traktor over de volle witte lijn voorbij stak.
Die zei ook: "ik zal zien of ik goed gezind ben tegen dat ik aan de bureau ben". Nooit een boete van gekregen.

Tijdens mijn stage ook met de anonieme op toer. Een jonge gast constant bumperkleven bij ons en voorbijsteken.
Blauwe lichten aan en aan de kant.
Dat gastje zat te beven als een rietje van het verschot.

Of je dan wel of niet een boete geeft, die had al genoeg geschrokken om dat niet direct meer opnieuw te doen.
Daar hebben we dan ook niet geschreven, had die zich direct beginnen stellen dan wel natuurlijk.
 
Waarom?
Niet elke overtreding is doelbewust, ze gaf aan het niet gezien te hebben. Maar een overtreding blijft een overtreding.
Je hebt een lijn getrokken 'je mag niet door oranje'. Dan is het ook belangrijk om u aan die lijn te houden. Anders open je de doos van Pandora en kan iedereen alles beginnen aanvechten.

Die vrouw is daarom niet slecht van karakter, iedereen maakt wel is fouten of is wel is een keer verstrooid. Maar een boete mag eigenlijk nooit van de willekeur van een agent afhangen.
Vandaar dat voor mij "door het oranje rijden" nooit zou mogen samengaan met een boete krijgen.
Het blijft een subjectief gegeven waarbij de agent zelf beslist of je "nog op tijd had kunnen stoppen of niet".
Als je zelf beslist van toch nog door het oranje te rijden, neem je gewoon het risico dat het licht op elk moment op rood kan springen en je dus wél een boete kan krijgen. Maar is het licht nog oranje op het moment je er voorbij rijdt, geen boete wat mij betreft.
Dit gaat volgens mij mensen ook niet extra triggeren om nog gas bij te geven bij oranje, want je zit altijd met het risico dat het licht toch nog net op rood springt op het moment je er voorbij rijdt.
 
Vandaar dat voor mij "door het oranje rijden" nooit zou mogen samengaan met een boete krijgen.
Het blijft een subjectief gegeven waarbij de agent zelf beslist of je "nog op tijd had kunnen stoppen of niet".
Als je zelf beslist van toch nog door het oranje te rijden, neem je gewoon het risico dat het licht op elk moment op rood kan springen en je dus wél een boete kan krijgen. Maar is het licht nog oranje op het moment je er voorbij rijdt, geen boete wat mij betreft.
Dit gaat volgens mij mensen ook niet extra triggeren om nog gas bij te geven bij oranje, want je zit altijd met het risico dat het licht toch nog net op rood springt op het moment je er voorbij rijdt.
Schaf anders ineens verkeerslichten gewoon af.
Op zo'n onzin ga ik niet eens proberen te argumenteren.

Je bent niet alleen op de baan, er zijn nog andere gebruikers van de openbare weg die zich instellen op het feit dat jij de regels respecteert.
Ga anders is kijken in Brussel centrum hoe vlot alles loopt als iedereen maar wat doet.
 
Volgens mij kan de procureur binnen de 3 maand alsnog beslissen om te vervolgen.
Ik vond dat echt raar, normaal gezien is dat heel simpel: rijbewijs afgeven voor minstens 15 dagen

Ik dacht altijd vanaf meer dan 40km/u te veel. Daar in Gent mag je 90km/u dus dat is al vanaf 130km/u en ze volgen hem aan 150km/u en meer. Alle partijen (ook de man achter het stuur) gaven toe dat de man ergens tussen 140 & 150km/u reed.

Ik geloofde mijn ogen niet toen hij gewoon een boete mocht betalen & mocht doorrijden.
 
Waarom?
Niet elke overtreding is doelbewust, ze gaf aan het niet gezien te hebben. Maar een overtreding blijft een overtreding.
Je hebt een lijn getrokken 'je mag niet door oranje'. Dan is het ook belangrijk om u aan die lijn te houden. Anders open je de doos van Pandora en kan iedereen alles beginnen aanvechten.

Die vrouw is daarom niet slecht van karakter, iedereen maakt wel is fouten of is wel is een keer verstrooid. Maar een boete mag eigenlijk nooit van de willekeur van een agent afhangen.
Maar de agenten beboeten haar voor door het rood te rijden (wat niet gebeurd is, want dat zien we duidelijk op de beelden, het was oranje).
Zij betwist dit in eerste instantie ook, maar de agent blijft volhouden.
 
Ik vond dat echt raar, normaal gezien is dat heel simpel: rijbewijs afgeven voor minstens 15 dagen

Ik dacht altijd vanaf meer dan 40km/u te veel. Daar in Gent mag je 90km/u dus dat is al vanaf 130km/u en ze volgen hem aan 150km/u en meer. Alle partijen (ook de man achter het stuur) gaven toe dat de man ergens tussen 140 & 150km/u reed.

Ik geloofde mijn ogen niet toen hij gewoon een boete mocht betalen & mocht doorrijden.
Waarschijnlijk dus omdat er geen "geijkte" vaststelling was? Heb het ook ooit meegemaakt op het viaduct op het einde van de A12 (90km/u) en ik reed iets van een 140 km/u (was niet aan het opletten :oi22:). Aan de kant gezet en toen ook een boete gekregen voor onaangepast rijgedrag (maar dus geen snelheid).
 
Ik vond dat echt raar, normaal gezien is dat heel simpel: rijbewijs afgeven voor minstens 15 dagen

Ik dacht altijd vanaf meer dan 40km/u te veel. Daar in Gent mag je 90km/u dus dat is al vanaf 130km/u en ze volgen hem aan 150km/u en meer. Alle partijen (ook de man achter het stuur) gaven toe dat de man ergens tussen 140 & 150km/u reed.

Ik geloofde mijn ogen niet toen hij gewoon een boete mocht betalen & mocht doorrijden.
Hier in NL zijn bijna al die anonieme voertuigen van de verkeerspolitie uitgerust met meetapparatuur.
Dan mag je mee in de auto komen kijken naar je beelden en snelheid.
In BE blijft ik dat maar bizar vinden
 
Hier in NL zijn bijna al die anonieme voertuigen van de verkeerspolitie uitgerust met meetapparatuur.
Dan mag je mee in de auto komen kijken naar je beelden en snelheid.
In BE blijft ik dat maar bizar vinden

<nostalgie>
Blik op de Weg :)
In België had je ook zoiets: "De Zware Voet"
</nostalgie>

Een roodlichtcamera flitst 'pas' na 1 seconde rood.
Dan heb je geen probleem van is het nu rood of toch nog oranje.
Terwijl die camera toch zo opgesteld staat dat het duidelijk(er) is of iemand nu echt door rood of oranje gereden is.
 
Gisteren een oud vrouwtje even haar collectie penissen laten zien aan alloo :unsure: de verkeerspolitie mag je met korrel zout beginnen nemen.
 
Altijd zo met Alloo zijn programma's, 90% draait om zijn gezever.

'Zware voet' was idd. de max maar dat hebben ze afgevoerd nadat een 'ondernemer' die zwaar zijn boekje te buiten was gegaan werd vrijgesproken door de rechtbank omdat het programma zijn privacy had geschonden...
 
Gisteren een oud vrouwtje even haar collectie penissen laten zien aan alloo :unsure: de verkeerspolitie mag je met korrel zout beginnen nemen.
Als we allemaal zo gelukkig zijn als dat oud vrouwtje zouden er heel veel problemen opgelost zijn.

OT: die Abdel is echt zielig, hoe kleiner de misdaad hoe groter zijn effort (zal wel na een paar jaar tegensteken bij hem maar ondertussen heeft hij dit wel nog enkele maanden nodig in zijn leven)
 
- Doe eens uw ruit open.
- Marcheert niet
- Doe dan uw andere ruit open
- Marcheert ook niet
- Ah? En hoe doet gij dat dan aan de McDonalds? 😂

Nu moet je weten als je aan de Martelaarslaan in Gent passeert aan de McDonalds staat daar wel altijd een politiecombi aan de drive aan te schuiven.
Dus die reactie van Abdel was ge-ni-aal! 😆
 
OT: die Abdel is echt zielig, hoe kleiner de misdaad hoe groter zijn effort (zal wel na een paar jaar tegensteken bij hem maar ondertussen heeft hij dit wel nog enkele maanden nodig in zijn leven)
Altijd met dat belerende vingertje ook, is echt een schoolmeester aan verloren gegaan
 
Zonder camera erbij zal het met die Abdel ook wel wat minder zijn, denk ik.

Die vrouw en haar 'kunstenaar' met zijn collectie was ook wel weer een apart fragment. :unsure:
 
Allee, en ze zijn zelfs ook nog een keer gepasseerd voorbij mijn oude school zie :) (aant Rabot)
 
Is Sint-Niklaas dit seizoen volledig afgeschaft?
Of zouden ze in latere seizoenen Sint-Niklaas terug oprakelen?

Had weinig meerwaarde; de verhalen in Gent zijn precies wel interessanter.
 
Terug
Bovenaan