Kleine nieuwtjes

Anderzijds is de eis van de MR om een werkloze zijn uitkering af te nemen na 2 jaar werkloosheid én 2 aanbiedingen voor een opleiding naar een knelpuntberoep geweigerd te hebben verre van onredelijk. Na die tijd mag je gerust teruggezet worden op het niveau van het leefloon... (ook 50+'ers, stop die leeftijdsdiscriminatie maar eens).
Dat is al decennia lang het geval, als je een (haalbare)opleiding weigert heb je direct een schorsing aan je been, daarna kan uitsluiting indien herhaling.
 
?even de grote hoop vergeten waar werkgevers zelf gewoon (al dan niet terecht) geen interesse meer in hebben wegens te laag geschoold/fysiek beperkt/andere problematiek (drank, drugs,...)
Kan ik alleen maar beamen.
Ik heb me enkele jaren geleden suf gesolliciteerd voor een knelpuntberoep waar ik ervaring in had.
Stootte bijna altijd op een njet van de werkgever door mijn handicap .
Leek dan ook alsof ik niet wilde werken.
 
Expliciete beelden
Armeense krijgsgevangen die worden geëxecuteerd door Azerbeidzjaanse strijdkrachten.
Zolang de olie en gas maar goed smaakt :)

 
Laatst bewerkt:
Zolang de olie en gas maar goed smaakt :)

Wat bedoel je met deze oneliner? Wat zijn je verwachtingen van Belgie, de EU, de NATO en het Westen in het algemeen? Moeten we daar tussenbeide komen? Of onze olie en gas aankopen stopzetten? Terug bij Rusland gaan kopen, want blijkbaar is elke verkoper vuil?
 
Wat bedoel je met deze oneliner? Wat zijn je verwachtingen van Belgie, de EU, de NATO en het Westen in het algemeen? Moeten we daar tussenbeide komen? Of onze olie en gas aankopen stopzetten? Terug bij Rusland gaan kopen, want blijkbaar is elke verkoper vuil?

Oh we zijn al bezig met in de pot te roeren hoor. Eerder nadenken waar we iets kopen voordat we halsoverkop ons wenden tot een ander dictatoriaal land dat een invasie op poten zet tegen haar buur.

 

Oh we zijn al bezig met in de pot te roeren hoor. Eerder nadenken waar we iets kopen voordat we halsoverkop ons wenden tot een ander dictatoriaal land dat een invasie op poten zet tegen haar buur.


Waar kopen we dan best vanaf vandaag? Aanraders?
 

"Wat wél onomstotelijk toeneemt, is het gevoel van onveiligheid. "Zeker bij bepaalde doelgroepen. Ik denk aan vrouwen, kinderen of senioren", zegt Matthias De Backer, stadsgeograaf aan de KULeuven. "Als die mensen zich in het donker op straat onveiliger voelen, zullen ze minder vaak naar buiten gaan. Zo daalt ook de sociale controle op straat en riskeren sommige groepen te vereenzamen." "

Denkt die nu echt dat de vereenzaming zal komen doordat mensen tussen 23u en 5u niet meer buiten zouden gaan? Ik denk dat voor de meeste mensen die eenzaam zijn, de eenzaamheid overdag bestreden moet worden, niet tussen 23u en 5u...
 

"Wat wél onomstotelijk toeneemt, is het gevoel van onveiligheid. "Zeker bij bepaalde doelgroepen. Ik denk aan vrouwen, kinderen of senioren", zegt Matthias De Backer, stadsgeograaf aan de KULeuven. "Als die mensen zich in het donker op straat onveiliger voelen, zullen ze minder vaak naar buiten gaan. Zo daalt ook de sociale controle op straat en riskeren sommige groepen te vereenzamen." "

Denkt die nu echt dat de vereenzaming zal komen doordat mensen tussen 23u en 5u niet meer buiten zouden gaan? Ik denk dat voor de meeste mensen die eenzaam zijn, de eenzaamheid overdag bestreden moet worden, niet tussen 23u en 5u...

Dit exact ja! Ik snap echt die hele verontwaardiging bij gemeentebesturen niet rond het doven van straatlichten en verlichting aan monumenten etc. Overal wel klagen over hun energiefacturen, maar toch geen enorm besparende ingrepen willen doen. Fantastisch voorbeeld weer voor de burger...

Hier in de stad worden de lichten al een drietal jaar gedoofd tussen middernacht en 5u. Enkel de hoofdstraat blijft verlicht.
In het begin was hier ook enorm veel weerstand tegen, voornamelijk door dat onveiligheidsgevoel. Ondertussen spreekt niemand er nog over en blijkt dat criminaliteit zoals inbraken etc helemaal niet gestegen zijn.

Van mij mag er gerust vanuit de regering de verplichting komen om de lichten wél te doven.
 
Niet veel maar zoals in het echte leven, moet je niet boven uw stand leven. Gas niet meer kopen vanuit Rusland maar wel nog steeds via alleriel omwegen is gewoon hypocriet.

Gezien het filmpje pas van gisteren is, laat ons eerst even afwachten wat de houding is van de EU voor we ze als hypocriet gaan bestempelen omdat ze geen gas meer van Rusland willen kopen.
Er zijn natuurlijk gradaties, niet alles is zwart/wit. Azerbeidjan kan iets stout doen, zonder daarmee gelijk op het niveau van Rusland te komen. De relatie tussen EU enerzijds en Rusland of Azerbeidjan anderzijds, verschillen ook monumentaal. Zelfs als ze even stoute dingen doet als Rusland, kunnen ze nog altijd anders behandeld worden omwille van die verschillen. Geostrategie en dergelijke.
 
Gezien het filmpje pas van gisteren is, laat ons eerst even afwachten wat de houding is van de EU voor we ze als hypocriet gaan bestempelen omdat ze geen gas meer van Rusland willen kopen.
Er zijn natuurlijk gradaties, niet alles is zwart/wit. Azerbeidjan kan iets stout doen, zonder daarmee gelijk op het niveau van Rusland te komen. De relatie tussen EU enerzijds en Rusland of Azerbeidjan anderzijds, verschillen ook monumentaal. Zelfs als ze even stoute dingen doet als Rusland, kunnen ze nog altijd anders behandeld worden omwille van die verschillen. Geostrategie en dergelijke.
Dus zolang de olie en gas goed smaken, zoals ik eerst zei en er geen internationale reactie komt.

Sinds wanneer baseren we ons beleid op filmpjes. De info van oorlogsmisdaden tegen Armeense krijgsgevangenen is niet nieuw en tot nu toe hebben we geen uitgesproken reactie gehoord vanuit de EU (bijna een maand verder). De geopolitiek van de EU is gewoon een grote grap.
 
Laatst bewerkt:

What the flying fuck. Goed dat hij eerlijk is zeker, maar elke keer je denkt dat die man niet dieper in mijn achting kan zakken doet hij van 'hold my beer'.

"Soms moet je het risico durven nemen". Echt. Wat een zak. Hij betaalt dan wel zelf de boete, niet zijn chauffeur. Het zou er aan mankeren als hij de opdracht geeft, en met een loon waarbij zo'n boete betalen het equivalent is van de gemiddelde Vlaming die een broodje kaas gaat halen.
 

Trieste developing story in Thailand.

Edit:
Volgens het thaise HLN/Dag allemaal zou de man ondertussen zelfmoord gepleegd hebben en zijn vrouw en 3 kinderen ook doodgeschoten hebben.

Opgelet: blurry foto's te zien van de lichamen voor je klikt.
 
Laatst bewerkt:

What the flying fuck. Goed dat hij eerlijk is zeker, maar elke keer je denkt dat die man niet dieper in mijn achting kan zakken doet hij van 'hold my beer'.

"Soms moet je het risico durven nemen". Echt. Wat een zak. Hij betaalt dan wel zelf de boete, niet zijn chauffeur. Het zou er aan mankeren als hij de opdracht geeft, en met een loon waarbij zo'n boete betalen het equivalent is van de gemiddelde Vlaming die een broodje kaas gaat halen.

Jambon heeft echt 0.0 besef van de impact van zijn woorden.
Dat je als minister nog niet verstaat dat je een voorbeeldfunctie hebt en het ongelooflijk hautain overkomt als je dan doodleuk even zegt dat je je chauffeur soms te snel laat rijden, dat gaat er bij mij niet in.
Eens ne keer een domme uitspraak doen, dat kan gebeuren. Maar een "Jambonke doen" gaat binnenkort nog een ingeburgerd begrip worden voor domme, ondoordachte uitspraken vanuit een voorbeeldfunctie.
 
Laatst bewerkt:
Jambon heeft echt 0.0 besef van de impact van zijn woorden.
Dat je als minister nog niet verstaat dat je een voorbeeldfunctie hebt en het ongelooflijk hautain overkomt als je dan doodleuk even zegt dat je je chauffeur soms te snel laat rijden, dat gaat er bij mij niet in.
Eens ne keer een domme uitspraak. Maar een "Jambonke doen" gaat binnenkort nog een ingeburgerd begrip worden voor domme, ondoordachte uitspraken vanuit een voorbeeldfunctie.
citaat van Peter Mertens over de grootste politieke miscast.

"Jan Jambon. In de wandelgangen is iedereen het daarover eens, zelfs zijn partijgenoten. Elke keer als hij spreekt, is er schade. Hij mist politieke feeling en probeert op de verkeerde momenten te scoren. Niemand heeft er vaker naast gezeten over het virus. Als Jambon zegt dat er een maatregel niet komt, weet je: binnenkort hebben we prijs. Het wordt bijna een running gag. (...)
 
Hij is verre van de uitzondering die het doet (en denkt), te snel rijden. Zeker dat er meerdere politiekers nu en dan de opdracht geven te snel te rijden.
Maar hij is wel de enige die het publiekelijk uitspreekt. Hij mag zelfs de beste visie hebben en een absoluut trackrecord om u tegen te zeggen (fictief éh) , als je niet over de kwaliteiten beschikt om als voorbeeldfunctie uw uitspraken te kaderen, dan hoor je niet thuis in zo'n positie.
 

What the flying fuck. Goed dat hij eerlijk is zeker, maar elke keer je denkt dat die man niet dieper in mijn achting kan zakken doet hij van 'hold my beer'.

"Soms moet je het risico durven nemen". Echt. Wat een zak. Hij betaalt dan wel zelf de boete, niet zijn chauffeur. Het zou er aan mankeren als hij de opdracht geeft, en met een loon waarbij zo'n boete betalen het equivalent is van de gemiddelde Vlaming die een broodje kaas gaat halen.
Langs de andere kant moeten we dat niet opblazen, niet hypocriet doen en verwachten dat die mens liegt.
De overgrote meerderheid van de bevolking/politiekers doet het en neemt het risico.

Moest dit nu het ergste zijn van wat onze politiekers de laatste weken/maanden hebben uitgestoken zou ik er nog blij mee zijn.
 
Terug
Bovenaan