Algemene Loopthread

Tof dat Karel zijn erkenning krijgt die hij verdient voor deze prestatie anderzijds doet deze hypetrein een beetje vreemd aan.

(Mensen die normaal niks te maken hebben met iets van lopen plots er iets over zeggen (twitteren) )

Tgoh Karel heeft niet te klagen hoor, die krijgt aandacht genoeg de laatste jaren en ondertussen krijgt de sport zelfs wta extra aandacht, zelfs het WK backyard ultra is door vele nieuwsbronnen gecoverd geweest.
 
Klopt, laat ons er nu even van genieten maar ik hoop ook dat het event zo veel mogelijk uit de media blijft. Stel u voor, volgende keer een hele camping invasie en filmploegen aan het park. Gedaan met de ‘charme’!

Als je wil dat zo'n mensen zich professioneel met zulke sporten kunnen bezighouden, is dat nu eenmaal een noodzakelijk kwaad. Publiciteit, reclame, exposure, hoe meer het oplevert, hoe meer zulke atleten zich compleet kunnen toewijden op hun passie.
 
Als je wil dat zo'n mensen zich professioneel met zulke sporten kunnen bezighouden, is dat nu eenmaal een noodzakelijk kwaad. Publiciteit, reclame, exposure, hoe meer het oplevert, hoe meer zulke atleten zich compleet kunnen toewijden op hun passie.
Ik denk niet dat Sabbe hier geld, aan overhoudt? (Al zal alleen zijn entourage dit echt weten)

Zijn reiskosten worden de laatste jaren, vergoed door zijn sponsors, dus zijn hele reis van en naar de Barkley Run, kost hem vermoedelijk 'niets'.
(En ook al doet hij het absoluut niet voor het geld, je moet de kosten natuurlijk wel kunnen dragen zonder telkens uw inkomen eraan te spenderen)

Maar inderdaad, de exposure hoort erbij, zeker als je tot de wereldtop behoort, dan wordt het lastig om nog onder de radar te blijven.
 
FrRfnmlWAAIu3NE
 
Tgoh Karel heeft niet te klagen hoor, die krijgt aandacht genoeg de laatste jaren en ondertussen krijgt de sport zelfs wta extra aandacht, zelfs het WK backyard ultra is door vele nieuwsbronnen gecoverd geweest.
Ik heb geen problemen met de media aandacht voor het evenement maar sommige mensen springen op de kar alsof ze er alles van weten , maar niks hebben met iets van lopen.
Dat is een beetje vreemd vind ik

Maar deze keer was de hype vrij groot , (bovenaan HLN) , livetext sporza , Nummer 1: trending op twitter (in België), op ieder radiostation ...
en dat de Hype dus vooral door Karel komt en niet door de unieke mooie wedstrijd.

Als Karel volgend jaar niet zal starten zal er denk ik niets over te vinden zijn. Net zoals er nooit iets te horen is over de UTMB op Sporza bvb.

De BM kan gelukkig door de omstandigheden nooit super gemediatiseerd worden en over het geld gaat de wedstrijd gelukkig ook niet. Dan maakt de wedstrijd net zo mooi !

Normaal houdt Karel hier niets aan over (of toch niet veel) , maar het kost het hem ook geen geld.
 
Ik heb geen problemen met de media aandacht voor het evenement maar sommige mensen springen op de kar alsof ze er alles van weten , maar niks hebben met iets van lopen.
Dat is een beetje vreemd vind ik
Ik heb ook absoluut niks met lopen... totaal niet. Maar je kan u natuurlijk afvragen in hoeverre dit nog iets met "lopen" te maken heeft.

Ik heb toevallig jaren geleden de docu "The Race That Eats It's Young" bekeken terwijl ik met ne kameraad op verlof was. We hebben toen vooral goed gelachen met de cynische/zwarte humor van die mannen die dat organiseren en je krijgt toch ook een soort fascinatie voor het event en een vreemd soort respect voor de deelnemers terwijl de vraag "But why???" constant op u lippen brand.

Ik heb eerder deze week nog eens terug bekeken, is intussen verhuisd naar Prime. Voor mensen die de docu nog niet gezien hebben... ik vind het wel de moeite om eens te checken. Geeft ook wel een glimp van een idee van hoe absuurd zwaar dat event is. Als je John Fegyveresi daar na loop 4 zijn schoenen/kousen ziet uitdoen en je ziet hoe die zijn voeten er uit zien dan denk je "die zit de volgende 2 weken in een rolstoel" en dan loopt hij toch nog even zijn 5de loop... :unsure:

En voor mensen die schrik hebben voor overmediatisering van dit event... ge kunt op u beide oren slapen. Diej Laz zit er warmpjes in en heeft totaal geen intresse in meer geld en kleren kopen moet hij ook al niet... als hij geen hemden meer heeft laat hij de deelnemers van dat jaar gewoon allemaal een hemd meebrengen samen met de nummerplaat die ze moeten afgeven :laugh:

Normaal houdt Karel hier niets aan over (of toch niet veel) , maar het kost het hem ook geen geld.
Financieël niet nee, lichaamelijk... :unsure:
 
heb geen problemen met de media aandacht voor het evenement maar sommige mensen springen op de kar alsof ze er alles van weten , maar niks hebben met iets van lopen.
Dat is een beetje vreemd vind ik

Dat is inderdaad wat vreemd maar morgen is dat al over en twittert iedereen rustig verder over andere zaken. Hopelijk heeft het dan een paar mensen geïnspireerd om de loopschoenen aan te trekken!

Karel is in Vlaanderen wat de personificatie van ultra's, niet geheel onterecht maar er zijn zeker nog andere die minstens even mooie dingen laten zien hebben. Dat is niet altijd eerlijk maarja...

Het speciale karakter van de BM lokt veel meer kliks dan "een simpel toertje rond de Mont Blanc" wat zonde is want ook dat zijn hoogdagen voor het lopen.
 
Dat is inderdaad wat vreemd maar morgen is dat al over en twittert iedereen rustig verder over andere zaken. Hopelijk heeft het dan een paar mensen geïnspireerd om de loopschoenen aan te trekken!

En degenen die de loopschoenen al aandoen krijgen op de duur nog goesting om ook eens een ultra te doen.

...

Fuck.
 
Ik heb ook absoluut niks met lopen... totaal niet. Maar je kan u natuurlijk afvragen in hoeverre dit nog iets met "lopen" te maken heeft.

Ik heb toevallig jaren geleden de docu "The Race That Eats It's Young" bekeken terwijl ik met ne kameraad op verlof was. We hebben toen vooral goed gelachen met de cynische/zwarte humor van die mannen die dat organiseren en je krijgt toch ook een soort fascinatie voor het event en een vreemd soort respect voor de deelnemers terwijl de vraag "But why???" constant op u lippen brand.

Ik heb eerder deze week nog eens terug bekeken, is intussen verhuisd naar Prime. Voor mensen die de docu nog niet gezien hebben... ik vind het wel de moeite om eens te checken. Geeft ook wel een glimp van een idee van hoe absuurd zwaar dat event is. Als je John Fegyveresi daar na loop 4 zijn schoenen/kousen ziet uitdoen en je ziet hoe die zijn voeten er uit zien dan denk je "die zit de volgende 2 weken in een rolstoel" en dan loopt hij toch nog even zijn 5de loop... :unsure:

En voor mensen die schrik hebben voor overmediatisering van dit event... ge kunt op u beide oren slapen. Diej Laz zit er warmpjes in en heeft totaal geen intresse in meer geld en kleren kopen moet hij ook al niet... als hij geen hemden meer heeft laat hij de deelnemers van dat jaar gewoon allemaal een hemd meebrengen samen met de nummerplaat die ze moeten afgeven :laugh:


Financieël niet nee, lichaamelijk... :unsure:

Ge moet die On docu ook maar eens checken

Ik dacht toch dat het daarin is dat hij ook uitleg geeft over de lichamelijke tol (kan ook een ander interview geweest zijn).
In ieder geval: huid aan de voeten is sowieso kapot, maar dat herstelt wel snel denk ik.
Voor de rest is dat letterlijk maandenlang uw lichaam op dat ene event voorbereiden, en dan achteraf enkele weken pure recuperatie.
Zoals quasi alle topsport is dat niet "gezond".
 
Ik denk niet dat Sabbe hier geld, aan overhoudt? (Al zal alleen zijn entourage dit echt weten)

Zijn reiskosten worden de laatste jaren, vergoed door zijn sponsors, dus zijn hele reis van en naar de Barkley Run, kost hem vermoedelijk 'niets'.
(En ook al doet hij het absoluut niet voor het geld, je moet de kosten natuurlijk wel kunnen dragen zonder telkens uw inkomen eraan te spenderen)

Maar inderdaad, de exposure hoort erbij, zeker als je tot de wereldtop behoort, dan wordt het lastig om nog onder de radar te blijven.
Zoals ik al eerder had vermeld in de vorige jaren is Karel een vriend van mij. Zijn reiskosten worden belange niet allemaal gecoverd door sponsors. Zijn sponsors bieden schoenen, drinkbussen, rugzak en dergelijk materiaal aan. Ultralopen is dan ook echt geen sport waar je geld mee gaat verdienen en dat weten al die mannen. Zij doen het gewoon voor hun zelf en de eer.
Leuk weetje: Karel nam vroeger de trein toen hij student was naar de zee vanuit Leuven en liep dan gewoon terug als training.
 
Deze man heeft dus nooit officieel de wedstrijd gefinisht - 6 seconden TE laat. :support:

Kan er iets pijnlijker zijn dat dit?

Het verhaal is wel genuanceerder dan dat, hij kwam van de verkeerde kant, dus zelfs als hij binnen tijd was binnengekomen
Concrete plannen ? :love:

@Karry98 heb je een S, M of L?

Bekijk bijlage 17985

M please!
 
Zoals ik al eerder had vermeld in de vorige jaren is Karel een vriend van mij. Zijn reiskosten worden belange niet allemaal gecoverd door sponsors. Zijn sponsors bieden schoenen, drinkbussen, rugzak en dergelijk materiaal aan. Ultralopen is dan ook echt geen sport waar je geld mee gaat verdienen en dat weten al die mannen. Zij doen het gewoon voor hun zelf en de eer.
Leuk weetje: Karel nam vroeger de trein toen hij student was naar de zee vanuit Leuven en liep dan gewoon terug als training.
waarom doet hij eigenlijk nooit mee aan echte competitieve wedstrijden genre UMTB manches want dit zijn quasi uitsluitend individuele prestaties..

Als loper interesseren mij deze wedstrijden en zijn vorige prestaties echt veel minder dan een competitieve ultra.
 
waarom doet hij eigenlijk nooit mee aan echte competitieve wedstrijden genre UMTB manches want dit zijn quasi uitsluitend individuele prestaties..

Als loper interesseren mij deze wedstrijden en zijn vorige prestaties echt veel minder dan een competitieve ultra.

Als trail loper interesseren deze wedstrijden en zijn vorige prestaties mij echt veel meer dan een competitieve ultra

Gewoon de grenzen van je eigen opzoeken in de natuur zonder altijd te moeten bezig zijn met hoe anderen het aan het doen zijn.
Deze filosofie verschil merk je op dit forum wel: sommigen genieten van het lopen op zich, anderen hebben die competitie nodig blijkbaar
 
waarom doet hij eigenlijk nooit mee aan echte competitieve wedstrijden genre UMTB manches want dit zijn quasi uitsluitend individuele prestaties..

Als loper interesseren mij deze wedstrijden en zijn vorige prestaties echt veel minder dan een competitieve ultra.

Het zal gewoon minder zijn ding zijn, hij zal ook wel weten dat hij in wat hij momenteel doet in staat is om unieke prestaties neer te zetten. Voor een 75e plaats op UTMB zal hij het ook wel niet doen. Je moet eens kijken wat een Guillaume Deneffe heeft gedaan qua trainingen om 15e te worden op UTMB vorig jaar. Die mannen zijn echt in staat om belachelijk snel te lopen.

Op iets als Hardrock 100 zie ik hem bijvoorbeeld veel beter in staat om iets neer te zetten.

Maar zoals gezegd, je moet het ook willen e.
 
Hij zou niet veel potten breken op die 'korte' en 'snelle' wedstrijden denk ik. Zijn specialisatie is nu eenmaal gewoon extreem lange inspanningen.
 
Zoals ik al eerder had vermeld in de vorige jaren is Karel een vriend van mij. Zijn reiskosten worden belange niet allemaal gecoverd door sponsors. Zijn sponsors bieden schoenen, drinkbussen, rugzak en dergelijk materiaal aan. Ultralopen is dan ook echt geen sport waar je geld mee gaat verdienen en dat weten al die mannen. Zij doen het gewoon voor hun zelf en de eer.
Leuk weetje: Karel nam vroeger de trein toen hij student was naar de zee vanuit Leuven en liep dan gewoon terug als training.
Doe hem de groeten. Over een weekje, wanneer hoe terug wakker is

Whether you like him or not, 't is straffe toebak wat hij gedaan heeft.
 
Is het bij Karel dan ook niet vooral te doen om de competitie met zichzelf en zijn eigen mentale weerbaarheid ipv competitie tegen anderen voor een bepaalde plaats?
 
'k vind het nog wel leuk dat het wat media aandacht krijgt.

Zelf deze week een rustige week gehad. Was welkom want voelde mij zeker niet super deze week. Oa paar nachten slecht geslapen enzo.
Morgen wel weer een beest van een training. Niet heel lang maar zware 4min. intervallen..
Wordt weeral tanden bijten..
 
Terug
Bovenaan