Ik heb ook absoluut niks met lopen... totaal niet. Maar je kan u natuurlijk afvragen in hoeverre dit nog iets met "lopen" te maken heeft.
Ik heb toevallig jaren geleden de docu "The Race That Eats It's Young" bekeken terwijl ik met ne kameraad op verlof was. We hebben toen vooral goed gelachen met de cynische/zwarte humor van die mannen die dat organiseren en je krijgt toch ook een soort fascinatie voor het event en een vreemd soort respect voor de deelnemers terwijl de vraag "But why???" constant op u lippen brand.
Ik heb eerder deze week nog eens terug bekeken, is intussen verhuisd naar Prime. Voor mensen die de docu nog niet gezien hebben... ik vind het wel de moeite om eens te checken. Geeft ook wel een glimp van een idee van hoe absuurd zwaar dat event is. Als je John Fegyveresi daar na loop 4 zijn schoenen/kousen ziet uitdoen en je ziet hoe die zijn voeten er uit zien dan denk je "die zit de volgende 2 weken in een rolstoel" en dan loopt hij toch nog even zijn 5de loop...
En voor mensen die schrik hebben voor overmediatisering van dit event... ge kunt op u beide oren slapen. Diej Laz zit er warmpjes in en heeft totaal geen intresse in meer geld en kleren kopen moet hij ook al niet... als hij geen hemden meer heeft laat hij de deelnemers van dat jaar gewoon allemaal een hemd meebrengen samen met de nummerplaat die ze moeten afgeven
Financieël niet nee, lichaamelijk...