Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oplossing voor alle loopissues. Zo ver zou ik toch niet gaanAh, Zero-drop, de 2 mooiste woorden (of technisch 1 zeker) die er zijn en de oplossing voor al uw loopissues. Ik ben trots op u dat je ook de transitie hebt gemaakt.

Oplossing voor alle loopissues. Zo ver zou ik toch niet gaan![]()
, voor mij was het in ieder geval een absolute gamechanger. Al is het niet enkel het feit dat schoenen Zero-drop zijn want Altra heeft bvb ook echte klompen. Het is bij mij eerder de combo Zero-drop en niet al te zware demping die werkt.Denk dat veel mensen wel baat hebben bij minder demping. Maar van veel demping naar weinig is wel riskant, dat moet je wat opbouwen want anders lig je snel in de lappenmandUiteraard maar om te lachen e, voor mij was het in ieder geval een absolute gamechanger. Al is het niet enkel het feit dat schoenen Zero-drop zijn want Altra heeft bvb ook echte klompen. Het is bij mij eerder de combo Zero-drop en niet al te zware demping die werkt.

Klotehelling daar... jawadde.. zien ze mij niet meer terug daar in dat bosRaspaillebos place to be!
) , 4:30. Maar ik heb wel altijd de loopvorm gehad die past bij dat barefoot running, en heb daar specifiek ook nog op getraind zonder alles om te gooien. Maar dus wel een pas of 5-10 meer, en dat is echt al een hele klus.Dat wilt in feite ook zeggen dat je te weinig kracht in uw benen hebt. Want als je afzet moet je normaal uwzelf voortstuwen. Veel keer per minuut uwzelf voortstuwen wilt zeggen meer afstand afleggen en dus sneller lopen.Ik zit rond de 180 met mijn passen als ik op snelheid ben (beperkte snelheid in vergelijk met anderen hier) , 4:30. Maar ik heb wel altijd de loopvorm gehad die past bij dat barefoot running, en heb daar specifiek ook nog op getraind zonder alles om te gooien. Maar dus wel een pas of 5-10 meer, en dat is echt al een hele klus.
[

Dat wilt in feite ook zeggen dat je te weinig kracht in uw benen hebt. Want als je afzet moet je normaal uwzelf voortstuwen. Veel keer per minuut uwzelf voortstuwen wilt zeggen meer afstand afleggen en dus sneller lopen.
Lagere cadans wordt vaak in dezelfde adem genoemd met langere paslengte, overstriding en landen voor uw zwaartepunt. Maar dat is niet altijd het geval. Als jij meer kracht bij het afzetten zet dan kan je perfect onder uw zwaartepunt op uw voorvoet landen en toch snel gaan. Uiteindelijk is dat ook wat de topatleten doen, veel kracht, hoge cadans en toch landen onder zwaartepunt.
Een hoge cadans met lage kracht is wat vaak het huppelen genoemd wordt. Dat je dus veel passen zet en je niet hoog van de grond komt. Wat dus maakt dat je kleine stappen zet. Tot je dan eens een cross gaat meelopen, dan merk je snel dat die looptechniek niet goed werkt![]()
Ja uiteraardJe geeft hier nochtans gewoon de definitie van paslengte. Toch?

.
.Vandaag zijn er wat knallers gepasseerd preciesDit weekend mezelf nog eens getest, dit keer op de 9km (in werkelijkheid 8,5) Naturarun in Westmalle. Deftig tempo kunnen houden (4.16/km) en uiteindelijk gefinished in 36m36s. Momenteel een gedeelde eerste plaats, al zag ik de echt goeie lopers de 21km versie lopen.![]()

Amai, ik zag het juist. Een tempo van 3.39/km voor den eerste, waanzin.Vandaag zijn er wat knallers gepasseerd precies![]()
Hoe verder ik loop hoe trager ik gewoon moet vertrekken. Waarschijnlijk gewoon te snel vertrokken voor die afstand. Geen paniek, gewoon rustig blijven opbouwen. 30K is echt al een mooie afstand.Vraagje voor de ervaren lopers die grote afstanden lopen:
Ik heb gisteren voor de eerste keer 30km gelopen (mijn vorig record stond op 26km). De eerste 20km verliepen goed aan een mooi consistent tempo maar daarna een gekend probleem:
Verzuring in de benen en het tempo daalde meer en meer.
Ik merkte nadien ook witte puntjes op mijn armen en looptenue. Ik vermoed zout?
Hebben jullie voor grote afstanden een camelbak mee en wat van eten?
De ultieme ambitie zou een marathon zijn maar lijk ik nog ver van weg als ik halverwege al doodop ben.