Algemene Loopthread

Hangt verder ook af van je ervaring en recuperatievermogen. Ik denk dat je elk weekend wel een HM kan lopen als je niet telkens voluit gaat.
Dit! Ik heb op een bepaald moment ook 8 weken op rij een HM gelopen, telkens op zaterdag of zondag. En ik ben geen trail loper, ik had toen ook nooit meer dan 21km gelopen. Maar ik recupereer blijkbaar vrij snel.. Zou het dus gewoon eens proberen. Toen ik dit deed liep ik ook nog maar een maand of 7-8, dus ik denk dat iedereen dat op zich wel in zich heeft?

Stats na gisteren: 512km gelopen dit jaar, average pace 4:54. Vorig jaar afgeklokt op 2250km en average pace 5:04, ik gok dat het dit jaar een stukje meer wordt. :-)

Hmmmmm. Hoelang duurt het recupereren van een halve marathon 😬 ?
De week na de KOTK 20km staat de Antwerp Night Half Marathon. En ik zou eigenlijk wel graag beide lopen :D Maar ik weet niet of dat een goed idee is, of zelfs maar mogelijk? Denk dat ik die tweede wel zonder tijdsambitie kan starten, alhoewel ik mezelf ken en dat toch moeilijk wordt :D

Onmogelijk om een algemeen antwoord op te geven omdat het van het inspanningsniveau afhangt en uw algemene basis. Ik kan bijvoorbeeld zonder probleem 20 halve marathons na elkaar lopen als dat aan mijn basissnelheid mag zijn. Echter als ik er 1x eentje voluit ga, is dat een heel ander verhaal. Ik kan bijvoorbeeld ook zonder probleem 15 weken op rij 100km+ lopen zonder echt last te hebben, mijn basis is gewoon ontzettend breed.

Zonder daarbij zo extreem te gaan is het echt niet speciaal om 2 weken op rij een halve marathon te lopen, zo’n spectaculaire inspanning is dat niet als uw basis breed genoeg is.

Gewoon doen zou ik zeggen. Ongeacht uw niveau zijn het die zaken die u het langste bij zullen blijven.

Ik heb ondertussen al wel wat gedaan, maar de prestaties waar ik het vaakst aan terugdenk is mijn combo La Bouillonnante (75km met 3500hm) en de dag nadien marathon Antwerpen in 3u27. Is dat slim? Uiteraard niet, maar dat vergeet je nooit.
Zullen we alvast een blessure-thread starten? 🙃

Graptjen e Paul! Ik loop mijn eerste kilometers altijd iets trager zonder daar iets voor te moeten doen, dat is dus mijn opwarming.

Die extra rust deed deugd. Vandaag vlotjes 15km. Wat een verschil met woensdag, toen ik na 4km al lag te zwalpen.
De HR was wel (al)weer niet echt koosjer. Ik was met de collega nog vlotjes aan het praten in volzinnen aan een HR (volgens mijn Polar) boven de verzuringsgrens. :unsure:
Maar je maakte gebruik van de polsmeting als ik het me correct herinner? Probeer dan eens met een borstband, bij sommige mensen zit die polsmeting goed bij anderen soms/soms niet.

De winnares is 38 jaar en is nog maar 3 jaar serieus bezig als prof. Moet ik nu zeggen: Straffe madam dat ze BK veldlopen wordt en alle jonge(re) veulens een pak slaag geeft (34sec sneller dan de nummer 2 is enorm véél hé!)? Of duidt dit ook wel aan hoe dun de spoeling is bij de top bij de vrouwen en/of vele toppers hun kat sturen naar zo'n kampioenschap?

Ook bij de mannen niet de verwachte winnaar. Al is dat dan wel een vrij jonge gast die toch ook al BK 3000 meter geworden is.

Bij de vrouwen stond er gisteren een voormalige kampioene aan de start waarmee ik nog op kot heb gezeten. Vroeger wel eens mee getraind, was toen nog subtop, kon ik haar bij normale trainingen wel volgen, intervaltraining was toen op het randje (en ik zat toen zelf in mijn beste vorm).

Hmmmmm. Hoelang duurt het recupereren van een halve marathon 😬 ?
De week na de KOTK 20km staat de Antwerp Night Half Marathon. En ik zou eigenlijk wel graag beide lopen :D Maar ik weet niet of dat een goed idee is, of zelfs maar mogelijk? Denk dat ik die tweede wel zonder tijdsambitie kan starten, alhoewel ik mezelf ken en dat toch moeilijk wordt :D
Da's in september vermoed ik. Als je nu al in de voorbereiding zit, neem ik aan dat je tegen dan wel serieus wat volume gewoon bent. Dat kan echt wel. Ik heb ook al trainingsweken met 2x 20+km gehad, maar die runs zijn meestal wel op het gemakje. Los daarvan: ik heb bv ook al een week na een all-out 10 miles mijn eerste halve marathon gelopen en denk niet dat ik iemand ben die snel recupereert. Je moet ook rekenen dat het waarschijnlijk slim is om tussen die twee evenementen enkel heel rustig los te lopen. Als je dat doet, ben je echt wel goed gerecupereerd tegen een week later als je een beetje oké voorbereid bent.

En ik maar denken of ik na marathon van Antwerpen op zaterdagavond, op zondagnamiddag de halve marathon van Hamont-Achel zou gaan lopen :laugh:

Dit weekend mezelf nog eens getest, dit keer op de 9km (in werkelijkheid 8,5) Naturarun in Westmalle. Deftig tempo kunnen houden (4.16/km) en uiteindelijk gefinished in 36m36s. Momenteel een gedeelde eerste plaats, al zag ik de echt goeie lopers de 21km versie lopen. :smile:

Onmogelijk om een algemeen antwoord op te geven omdat het van het inspanningsniveau afhangt en uw algemene basis. Ik kan bijvoorbeeld zonder probleem 20 halve marathons na elkaar lopen als dat aan mijn basissnelheid mag zijn. Echter als ik er 1x eentje voluit ga, is dat een heel ander verhaal. Ik kan bijvoorbeeld ook zonder probleem 15 weken op rij 100km+ lopen zonder echt last te hebben, mijn basis is gewoon ontzettend breed.

Zonder daarbij zo extreem te gaan is het echt niet speciaal om 2 weken op rij een halve marathon te lopen, zo’n spectaculaire inspanning is dat niet als uw basis breed genoeg is.

Gewoon doen zou ik zeggen. Ongeacht uw niveau zijn het die zaken die u het langste bij zullen blijven.

Ik heb ondertussen al wel wat gedaan, maar de prestaties waar ik het vaakst aan terugdenk is mijn combo La Bouillonnante (75km met 3500hm) en de dag nadien marathon Antwerpen in 3u27. Is dat slim? Uiteraard niet, maar dat vergeet je nooit.

Graptjen e Paul! Ik loop mijn eerste kilometers altijd iets trager zonder daar iets voor te moeten doen, dat is dus mijn opwarming.
Yes, zoiets had ik al gedacht. Het probleem is dat ik ervan uitga dat ik die eerste van de twee ook echt voluit ga lopen. De tweede wordt dan mogelijk een beetje afzien, maar niks waarvan de benen gaan afvallen of zo, dus maar gewoon proberen, zeker :D

Dit weekend mezelf nog eens getest, dit keer op de 9km (in werkelijkheid 8,5) Naturarun in Westmalle. Deftig tempo kunnen houden (4.16/km) en uiteindelijk gefinished in 36m36s. Momenteel een gedeelde eerste plaats, al zag ik de echt goeie lopers de 21km versie lopen. :smile:

Dat is toch al een stevig tempo, proficiat!

Yes, zoiets had ik al gedacht. Het probleem is dat ik ervan uitga dat ik die eerste van de twee ook echt voluit ga lopen. De tweede wordt dan mogelijk een beetje afzien, maar niks waarvan de benen gaan afvallen of zo, dus maar gewoon proberen, zeker :D

Voila, dat hoor ik graag.

Ah dat zijt gij :D Ik sta 3e momenteel, maar wel op heeeeeel ruime afstand van jullie eerste 2 :D
Moest ik niet (half) geblesseerd zijn geweest, ik had ook de 21 meegelopen. Maarja :sop:

Ik ben niet verslaafd aan schoenen, ik heb ze gewoon nodig.

img_20210302_150346mpkq8.jpg

Vandaag mijn Asics verkocht aan lid Koonut omdat ze mij uiteindelijk niet zo goed pasten. In de plaats de nieuwe Mach 4 gekocht. Ze zitten als gegoten. Donderdag eens testen tijdens een loop van 1u15.

Vandaag mijn Asics verkocht aan lid Koonut omdat ze mij uiteindelijk niet zo goed pasten. In de plaats de nieuwe Mach 4 gekocht. Ze zitten als gegoten. Donderdag eens testen tijdens een loop van 1u15.
Jawadde die Hoka's zien er toch ook weer strak uit. Nogmaals bedankt! Net een dik uurtje getest en het is zoals verwacht echt een schoen naar mijn profiel. Ging normaal maar 9km lopen en het zijn er 14 geworden, wat een weertje🤗

Die achterkant is wel opvallend, benieuwd naar uw ervaringen, ziet er een typische Hoka schoen uit maar de hiel intrigeert mij.

Misschien is het tijd om mijn “pro Altra/zero drop” betoog nog eens op te starten 😁.

Voila Halve Marathon Van Kruibeke zit er op!

Ik heb mijn PR verbeterd, eindigend op 5:49 min/km ruim onder het vooropgestelde 6:00 min/km. Afgeklokt op 2:02:57 . :clap:
Sub twee uur moet mogelijk zijn mits een tandje bij maar vandaag was het genoeg! :D

Ik heb mijn PR verbeterd, eindigend op 5:49 min/km ruim onder het vooropgestelde 6:00 min/km. Afgeklokt op 2:02:57 . :clap:
Sub twee uur moet mogelijk zijn mits een tandje bij maar vandaag was het genoeg! :D
Proficiat! Ik hoop deze maand ook eens een halve marathon te lopen :)

Mooi! Proficiat :D

Rugzakske van de decathlon getest in Zwalm met een paar trail-achtige stukken en meer hoogtemeters (183m) dan dat ik tot nu toe in totaal had verzameld. Zware 14km maar dik van genoten.

Ineens ook geleerd om geen chocolade mee te nemen want da smelt in de zon. Sjans dat het goed verpakt zat 😊

Terug
Bovenaan