Algemene Loopthread

Collega’s willen me overhalen om in te schrijven voor de 10 miles, maar ik zie de drukte eigenlijk niet zitten.
Is er een manier om daaraan te ontsnappen of is het wave na wave op het ganse parcours ‘over de koppen’ lopen (😀)
Geen idee over welke tijden je het hebt, en welke ambities je hebt. Maar als je je inschrijft via het bedrijf, met de collega's, is dat een groepsinschrijving, en ga ergens in de latere vakken staan normaal gezien. Daar gaat de kans op veel trage in-de-weglopers wel een pak groter zijn.

Als je ambities liggen rond mijn tijd, 1u30, dan valt dat allemaal ferm mee. Ik loop graag tussen wat volk, ben ook wel goed in daartussen navigeren dus ik verlies relatief weinig tijd. Maar ik ga ook niet aan een rotvaart door de bochten en heb tijd om te corrigeren :D Ik heb me trouwens ook ingeschreven zonet, met 1u25 in gedachten.

Maar over het algemeen geldt wel: als je als loper op de juiste plek zit, is er wel plaats. Niet in een foute wave of (als je buiten W1 start, zo mogelijk nog belangrijker) op de foute plaats binnen die wave starten en dan is het alleen bij de start en rond de Grote Markt een beetje opletten.
 
Geen idee over welke tijden je het hebt, en welke ambities je hebt. Maar als je je inschrijft via het bedrijf, met de collega's, is dat een groepsinschrijving, en ga ergens in de latere vakken staan normaal gezien. Daar gaat de kans op veel trage in-de-weglopers wel een pak groter zijn.

Als je ambities liggen rond mijn tijd, 1u30, dan valt dat allemaal ferm mee. Ik loop graag tussen wat volk, ben ook wel goed in daartussen navigeren dus ik verlies relatief weinig tijd. Maar ik ga ook niet aan een rotvaart door de bochten en heb tijd om te corrigeren :D Ik heb me trouwens ook ingeschreven zonet, met 1u25 in gedachten.

Maar over het algemeen geldt wel: als je als loper op de juiste plek zit, is er wel plaats. Niet in een foute wave of (als je buiten W1 start, zo mogelijk nog belangrijker) op de foute plaats binnen die wave starten en dan is het alleen bij de start en rond de Grote Markt een beetje opletten.
Zonder ambitie, gewoon deftig kunnen uitlopen 😉
 
In 2021 liepen er in elk geval idioten in wave 1 die na nog geen km aant slenteren waren van vermoeidheid 🤐
In 2022 mocht ik int startvak starten omdat ik bij de beste 1250 was in 2021. Maar ik kon de hoge druk niet waarmaken, dus in april zal ik weer in wave 1 geduwd worden 😢
 
In 2021 liepen er in elk geval idioten in wave 1 die na nog geen km aant slenteren waren van vermoeidheid 🤐

Lol. Ik vond het al best erg dat er Kennedytunnel uit al volop gewandeld werd. Dat is na 5K.

Allez ik snap het bvb dat het tweede deel van de Waaslandtunnel pijn doet en de iets minder getrainden daar in grote getale doodgaan. Maar in de Kennedy ben je nauwelijks deftig gestart...
 
Sorry voor mijn gespam hier maar doel van dit jaar is om te focussen op het lopen sinds ik vorig jaar een degout gekregen heb van het fietsen :unsure:
  • Heb paar jaar terug een loopanalyse laten doen bij Running Store. Schoenen zijn nog niet versleten, maar hoe doen jullie dat als je een tweede paar reserve schoenen wil kopen die zo goed mogelijk aansluiten bij huidige schoenen? (Heb zelf Saucony triumph iso 3). Elk nieuw paar loopschoenen terug een analyse doen?
  • Handige site voor routes? Zou tijdens de middagpauze willen gaan lopen, maar rondje rond het industrieterrein is nu niet zo aangenaam.
 
Heb paar jaar terug een loopanalyse laten doen bij Running Store. Schoenen zijn nog niet versleten, maar hoe doen jullie dat als je een tweede paar reserve schoenen wil kopen die zo goed mogelijk aansluiten bij huidige schoenen? (Heb zelf Saucony triumph iso 3). Elk nieuw paar loopschoenen terug een analyse doen?

Als je een paar koopt in de Runners is de analyse altijd gratis dus ik neem dat risico op blind kopen online niet meer. Vorig jaar nog een ander model gekocht van mijn 'vast' merk dat ik voordien nog niet gedragen had en dat viel dik tegen.

Wat ik wel doe, eens ik weet dat een specifiek model me wel ligt, koop ik het gewoon in de solden/online.
 
  • Handige site voor routes? Zou tijdens de middagpauze willen gaan lopen, maar rondje rond het industrieterrein is nu niet zo aangenaam.

Je eerste vraag laat ik aan de profs :)

Handig voor routes: heb je een sportswatch, zoja welke?
Met Garmin kan je zelf routes laten genereren van een gewenste lengte. Met Strava kan je dit ook, en deze kan je naar je watch pushen (en vermoedelijk naar meer dan enkel Garmin).
 
Lol. Ik vond het al best erg dat er Kennedytunnel uit al volop gewandeld werd. Dat is na 5K.

Allez ik snap het bvb dat het tweede deel van de Waaslandtunnel pijn doet en de iets minder getrainden daar in grote getale doodgaan. Maar in de Kennedy ben je nauwelijks deftig gestart...

Daar zou ik blijkbaar vlotjes bij de 3% snelsten eindigen en bij eender welke kleine kermiskoers mag ik blij zijn als ik in het tweede kwart van de uitslag sta... zegt wel wat over het gemiddelde niveau op de Antwerp 10 miles denk ik.
 
Je eerste vraag laat ik aan de profs :)

Handig voor routes: heb je een sportswatch, zoja welke?
Met Garmin kan je zelf routes laten genereren van een gewenste lengte. Met Strava kan je dit ook, en deze kan je naar je watch pushen (en vermoedelijk naar meer dan enkel Garmin).
Heb een Suunto 9.
Houdt een Strava een beetje rekening met bv steenwegen etc?
 
Lol. Ik vond het al best erg dat er Kennedytunnel uit al volop gewandeld werd. Dat is na 5K.

Allez ik snap het bvb dat het tweede deel van de Waaslandtunnel pijn doet en de iets minder getrainden daar in grote getale doodgaan. Maar in de Kennedy ben je nauwelijks deftig gestart...
Zeg nooit nooit .. een klote virus in je lichaam doet wonderen zoals je hieronder aan mijn waarden ook kan opmerken :tongue:

Vorig jaar moest ik tot mijn eigen schande, helaas stukjes wandelen na 5K. Nochtans had ik al 30km gelopen tijdens KOTK, een HM onder de 2 uur in weer en wind en ik had ook een goeie 'test'loop achter de rug.

Ik heb nog geprobeerd en aan de boog van de 11 km kwam ik door in 59min58sec maar ik herstelde gewoon niet. Mijn HR ging telkens in het rood wat ik ook deed. Alleen wandelen hielp.

Maar je hebt gelijk, het was niet alleen ne zekere Makila die daar aan het wandelen was he ;) Dat waren veel meer lopers en die zullen niet allemaal ziekjes geweest zijn he.

Dit waren trouwens mijn waarden tijdens de 10 miles en dan zag ik al snel de bui hangen :frown:

HR.jpg


Dit waren de waarden tijdens mijn laatste test voor de 10 miles

HR.jpg
 
Daar zou ik blijkbaar vlotjes bij de 3% snelsten eindigen en bij eender welke kleine kermiskoers mag ik blij zijn als ik in het tweede kwart van de uitslag sta... zegt wel wat over het gemiddelde niveau op de Antwerp 10 miles denk ik.

Denk dat er op zo'n lopen, en de 10 miles is daar waarschijnlijk HET schoolvoorbeeld van in België, veel bij zijn die zich ofwel door kennissen en collega's laten meetrekken, en/of het beschouwen als "ik wou dat eens gedaan hebben" :)

Zeg nooit nooit .. een klote virus in je lichaam doet wonderen zoals je hieronder aan mijn waarden ook kan opmerken :tongue:

Ja, ik wil daar ook niet te kort door de bocht gaan. Er zullen er zeker bij zijn zoals jij, die echt wel goed getraind hebben en dat normaal zonder problemen aankunnen, en bij wie het omwille van bepaalde redenen niet lukt die dag.
Maar het overgrote merendeel die dat daar tegenkomen denk ik zijn toch gewoon niet getraind en hebben het zwaar onderschat :)
 
Heb een Suunto 9.
Houdt een Strava een beetje rekening met bv steenwegen etc?

Je kan bij Strava wat aanpassen ifv ondergrond (verhard vs onverhard) en hoogtes (vlak of net heuvelachtig) en ik dacht dat Strava zich voor de rest ook vooral laat beïnvloeden door routes/wegen die vaak worden genomen door mensen die Strava gebruiken. En je dus niet zomaar per ongeluk op een dubbel tweevaksbaan zou mogen uitkomen :)

Ik heb er al vaak gebruik van gemaakt (zowel in eigen streek als op locatie/buitenland) en kan het wel aanraden, al is het ook wel al eens gebeurd dat ik bvb ergens voor een afgesloten of volledig overwoekerd pad kwam en mocht terugkeren. Die gevallen zijn wel vrij zeldzaam.
 
Je eerste vraag laat ik aan de profs :)

Handig voor routes: heb je een sportswatch, zoja welke?
Met Garmin kan je zelf routes laten genereren van een gewenste lengte. Met Strava kan je dit ook, en deze kan je naar je watch pushen (en vermoedelijk naar meer dan enkel Garmin).
Die van Garmin is wel heel slecht vind ik, ik woon in de buurt van drie veerdiensten, die neemt hij maar al te graag op in de routes of je vraagt 10km en je krijgt 7,8km.

Ik hou het bij manueel rondjes verzinnen, er was wel zo'n op openmaps gebaseerde die ook trail opties had maar de naam ontglipt me.
 
Die van Garmin is wel heel slecht vind ik, ik woon in de buurt van drie veerdiensten, die neemt hij maar al te graag op in de routes of je vraagt 10km en je krijgt 7,8km.

Die van Garmin eigenlijk nog nooit gebruikt. Kan me indenken dat een veerboot minder geschikt is 😄

Wat ik ook nog wel eens durf gebruiken om manueel te plannen: https://dynamic.watch
 
Kan me indenken dat een veerboot minder geschikt is 😄
Het houdt het loopje wel lekker luchtig :unsure:

Vandaag eindelijk terug de schoenen aan, wat last gehad van een maagontsteking, nog niet helemaal voorbij maar ik heb toch niet meer het gevoel dat mijn maag uitgekapt wordt bij elke inspanning :puke:
 
Vandaag loopje 'aflopende zaken'
Was voor mij toch ne zware. Miss. morgen eens wat rustiger doen, ofwat uitfietsen of lopen op de fitness
 
Sorry voor mijn gespam hier maar doel van dit jaar is om te focussen op het lopen sinds ik vorig jaar een degout gekregen heb van het fietsen :unsure:
  • Heb paar jaar terug een loopanalyse laten doen bij Running Store. Schoenen zijn nog niet versleten, maar hoe doen jullie dat als je een tweede paar reserve schoenen wil kopen die zo goed mogelijk aansluiten bij huidige schoenen? (Heb zelf Saucony triumph iso 3). Elk nieuw paar loopschoenen terug een analyse doen?
  • Handige site voor routes? Zou tijdens de middagpauze willen gaan lopen, maar rondje rond het industrieterrein is nu niet zo aangenaam.
Ik zou eigenlijk beter nog eens een loopanalyse laten doen, denk ik. Ik koop meestal gewoon steeds dezelfde modellen (niet alle iteraties zitten even goed helaas) voor weg en trail als vaste waarden en daarnaast nog een aantal andere schoenen soms gewoon afgaande op reviews en/of kortingen. Ik varieer dan vrij veel tussen de verschillende paren en voorlopig toch geen last 😅

Voor routes ben ik fan van plotaroute; make me a route met prefer off-road aangevinkt. Gratis versie heb je 2 daily credits, met 1 credit genereer je 10 mogelijkheden voor een route, kunt ze ook vrij makkelijk manueel aanpassen indien nodig. Sporadisch eens moeten omlopen omdat de boer een pad omploegde maar da's deel van het avontuur 😉. Routeyou heb ik ook nog vaak gebruikt, maar heeft toch slechtere interface.
 
Daar zou ik blijkbaar vlotjes bij de 3% snelsten eindigen en bij eender welke kleine kermiskoers mag ik blij zijn als ik in het tweede kwart van de uitslag sta... zegt wel wat over het gemiddelde niveau op de Antwerp 10 miles denk ik.
Wat is uw tijd dan?
Want er liepen in 2022 362 man onder de 1u05.
Daarmee loop je op kermiskoersen gewoon bij de beteren mee.
 
Ik vind het wel moeilijk om in te schatten welke loopkleren ik moet aandoen de laatste weken.
Het weer maakt wat rare kronkels. Eerst een heel koude periode, dan redelijk warm, dan weer een paar dagen fris, dan warmer maar met veel wind enz. Moet altijd ff buiten gaan voelen hoe het zit net voordat ik wil vertrekken :p

Ik maak trouwens ook routes met garmin connect (via de website). Altijd gewoon manueel, want die automatische routes zijn meestal niet ok.
Gewoon een route uitstippelen (ook door op google maps streetview af en toe te checken hoe een weg er uitziet), en dan wat prullen als het te kort of te lang is.
 
Terug
Bovenaan