Algemene Loopthread

Ik begin ook zonder opwarming (en op een lege maag). Cool down is een kilometer uitstappen. Moet wel toegeven dat ik beter wat werk aan de flexibiliteit van mijn hamstrings.

Vandaag mijn 13e halve marathon van dit jaar gelopen. Ik had mezelf als doel gesteld om er 24 te lopen (2 per maand) maar ik hield toen geen rekening met mijn mentale winterdip, covid herstelperiode en (zaken)reizen. Langere en kortere afstanden liep ik dit jaar vreemd genoeg niet haha
Dus je liep enkel halve marathons? Of enkel die in competitieverband?
Even gekeken/vergeleken: die van Strava stelt je ineens 3 alternatieven voor, en als die je niet bevallen speel je ff met de afstanden en je krijgt er weer 3 nieuwe. Dat helpt wel om sneller een route te vinden die je leuk vindt.

Maar op zich blijkbaar toch ook geen must om er speciaal Strava abo voor te nemen :)
De horloge (en fietsgps) van Garmin stellen ook 3 routes voor als je een bepaalde afstand vraagt, toch?
 
Niks zo leuk als op routeyou zelf je route samen te stellen ;-)

Af en toe eens iets dat niet lukt maar dat houdt het spannend
 
Brrrr het begint fris te worden, het was even mezelf moed in praten om buiten te gaan maar daarna was het lekker lopen.

#kortebroekenindewinter :love:
 
#kortebroekenindewinter :love:
Vandaag gelopen in de regen. Met Korte loopbroek he ;), een loop T-shirt (zonder mouwen), wel een regenvestje erover en gaan (met de banaan).
Zonder het gevoel te hebben te versnellen, mede door de regen (lange opwarming nodig en veel plassen in het bos), negatieve split gelopen.

Het ging goed, ruim 11km gelopen aan 10km/u en ik had het gevoel totaal niet gelopen te hebben.
Dus met de conditie gaat het al terug (veel) beter.
 
Gemiddelde HR 144 (randje zone 1 - zone 2)
Afstand 14,2km - tempo 5:58

Zwaarte v/d training volgens Polar: "Veeleisend". :unsure: Ik had eerder matig verwacht maar blijkbaar wegens de weekkilometers serieus door.

Ik ben sinds 30 oktober terug meer beginnen lopen na een Covidbesmetting.
Sinds die dag ben ik ruim 4 kg in gewicht gestegen (van 82kg naar 86,5kg). :tongue:
Dat is gewoon weer de omzetting van extra spiermassa in de benen, denk ik, want mijn broeken spannen geen millimeter extra.
Maar goed, ik sta dus wel wat te zwaar. Daar moet terug een paar kilo af.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren 9km gedaan maar in lange broek, lange T-shirt en jasje. Na 2km jasje toch uitgedaan en maar zo gelopen.

In zo'n temperaturen korte broek niet slecht voor de knieën?
 
Maar goed, ik sta dus wel wat te zwaar. Daar moet terug een paar kilo af.
Ik heb suiker zo goed als geschrapt en hoop misschien ook een paar kilootjes af te vallen, stond op 83kg en dat begon ik hier al te merken.

Meestal is Coca Cola de grote schuldige en dat is nu vervangen door plat water!
 
In zo'n temperaturen korte broek niet slecht voor de knieën?
Vanaf er vorst is 'ja dan is dit mogelijk schadelijk (het hangt ook nog af van persoon tot persoon)'.
Maar bij 2-3 graden zoals deze ochtend (dat is nog geen vorst he)? Als je goed opwarmt, dan eigenlijk niet.

Ik loop pas met een lange broek als het 0 graden is of kouder (dan is dat wel nodig). Ik heb sinds 2008 (toen ik sporadisch ben begonnen met lopen), 1 knieblessure gehad en toen was het 'warm weer'.

Ik heb suiker zo goed als geschrapt en hoop misschien ook een paar kilootjes af te vallen, stond op 83kg en dat begon ik hier al te merken.

Meestal is Coca Cola de grote schuldige en dat is nu vervangen door plat water!
Ja coca cola drink ik graag maar ja .. dat is niet goed voor de lijn.
 
Vanaf er vorst is 'ja dan is dit mogelijk schadelijk (het hangt ook nog af van persoon tot persoon)'.
Maar bij 2-3 graden zoals deze ochtend (dat is nog geen vorst he)? Als je goed opwarmt, dan eigenlijk niet.

Ik loop pas met een lange broek als het 0 graden is of kouder (dan is dat wel nodig). Ik heb sinds 2008 (toen ik sporadisch ben begonnen met lopen), 1 knieblessure gehad en toen was het 'warm weer'.


Ja coca cola drink ik graag maar ja .. dat is niet goed voor de lijn.
Daar krijg je precies spieren in de benen van. :oi22:
 
Gemiddelde HR 144 (randje zone 1 - zone 2)
Afstand 14,2km - tempo 5:58

Zwaarte v/d training volgens Polar: "Veeleisend". :unsure: Ik had eerder matig verwacht maar blijkbaar wegens de weekkilometers serieus door.

Ik ben sinds 30 oktober terug meer beginnen lopen na een Covidbesmetting.
Sinds die dag ben ik ruim 4 kg in gewicht gestegen (van 82kg naar 86,5kg). :tongue:
Dat is gewoon weer de omzetting van extra spiermassa in de benen, denk ik, want mijn broeken spannen geen millimeter extra.
Maar goed, ik sta dus wel wat te zwaar. Daar moet terug een paar kilo af.
Menig sportman is jaloers hierop!
4kg spiermassa winnen op 21 dagen en dat dan nog door enkel te beginnen lopen...
Vanaf er vorst is 'ja dan is dit mogelijk schadelijk (het hangt ook nog af van persoon tot persoon)'.
Maar bij 2-3 graden zoals deze ochtend (dat is nog geen vorst he)? Als je goed opwarmt, dan eigenlijk niet.
Dat is ook maar om er een moment/getal op te plakken hé.
Je lichaam zal niet voelen wanneer er net wel of geen vorst is.
Maar ik zou er toch ook liever een onderzoek over zien dan iemand zijn mening omdat die dat ooit eens gehoord heeft.
 
Menig sportman is jaloers hierop!
4kg spiermassa winnen op 21 dagen en dat dan nog door enkel te beginnen lopen...

Arnold-Schwarzenegger.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben eens aan het kijken voor nieuwe loophorloge om mijn (stokoude) TomTom te vervangen.
Wil er wel niet teveel aan geven (minder dan 200), loop niet veel maar wil toch eentje met HS, GPS en waar je rondetijden mee kan nemen (al is dat wss bij elke horloge). Iemand aanrader?

Zag dat Polar nieuwe uit heeft (pacer), iemand ervaring mee?
 
Over de M heb ik wel nog geen klachten gelezen, terwijl ik van de Pacer toch al issues te horen kreeg. Maar dat zijn mss uitzonderingen.
 
Ben eens aan het kijken voor nieuwe loophorloge om mijn (stokoude) TomTom te vervangen.
Wil er wel niet teveel aan geven (minder dan 200), loop niet veel maar wil toch eentje met HS, GPS en waar je rondetijden mee kan nemen (al is dat wss bij elke horloge). Iemand aanrader?

Zag dat Polar nieuwe uit heeft (pacer), iemand ervaring mee?

De Garmin ForeRunner 55? Ik had z'n kleine broertje en die heeft puik werk geleverd!
 
Ben eens aan het kijken voor nieuwe loophorloge om mijn (stokoude) TomTom te vervangen.
Wil er wel niet teveel aan geven (minder dan 200), loop niet veel maar wil toch eentje met HS, GPS en waar je rondetijden mee kan nemen (al is dat wss bij elke horloge). Iemand aanrader?


Lijkt propere deal.

Ook voor 179 bij decathlon.be te vinden, voor mocht je liever lokaler kopen.
 
Terug
Bovenaan