Algemene Loopthread

Gelletjes zijn makkelijker te verteren, maar ge moet er voldoende vocht bij pakken.
Daarom zijn koeken wel iets beter omdat ge die met iets minder vocht ook nog kunt verteren. Maar die liggen dan wat sneller op de maag.
Daarom goed proberen :)

zal eens een arsenaal in huis halen eens de LSD’s wat langer worden :D

Is iedereen merkgebonden of kun je perfect verschillende merken combineren?
Heb nu 1 bepaald type schoen maar is meer voor op de weg, zou nog een ander type willen voor bos/zand maar hoeft niet perse hetzelfde merk te zijn.
Ik ben wel merkgebonden... ik heb dat wel altijd zo: wat werkt, laat ik niet graag los. Zo goed als al m'n loopkleren zijn van Nike, en mijn lievelingsschoenen zijn de eerste schoenen waarmee ik naar buiten ging in de Runner's Lab, en die herhaal ik gewoon graag: de New Balance 880, telkens in de nieuwe versie. V9-V12.

Maar tegelijk experimenteer ik wel graag met dingen als zero drop en natural running, waardoor ik toch uitstapjes maak, al maken die me telkens strontnerveus voor blessures. Je weet wat werkt en waarmee je km's kunt verwerken, dan gaan wisselen is toch 😬 Dus dat vangnet van de ouwe getrouwe moet ik wel gewoon hebben.

de New Balance 880, telkens in de nieuwe versie. V9-V12.

Ik heb de 1080v11 en eigenlijk niet zo heel tevreden van, heb ook nog Vongo's en Hierro's en die passen perfect maar er wijkt iets af in de pasvorm van de 1080's waardoor ze niet super lekker lopen.

Laatst bewerkt:
Weekje in Drenthe gezeten en daar gebruik van gemaakt om goed te lopen. Uiteindelijk op 6 dagen tijd 71km gedaan, waarvan 2 halve marathon afstanden (22.5K was de langste).

Lijkt er dus op dat het volume weer helemaal op punt staat. Het Covid spook is helemaal weg. Tempotrainingen blijven wel pijn doen, daar ligt nog wat werk...

Terug begonnen met foamrollen, heupen begonnen wat stijf te worden maar gvd wat heb ik een haat liefde verhouding met die rol :lol:

Hier is gisteren de knoop wel doorgehakt. Eerst ging ik geen carbonschoen nemen, wegens echt wel overkill voor mijn tempo’s. Maar ik wilde wel een wedstrijdschoen, half als folietje. Ik had het mezelf beloofd als ik een paar doelen had gehaald. Deze zijn het geworden
38B3181D-816A-4BD7-99A3-4701BA19110C.jpeg

Toch carbonschoenen :D Ze was buitengekomen met 3 schoenen: een Hoka (mach 5?), een Topo (Flylite 4) en Nike Zoom Fly 4. Die Topo mee begonnen: beetje in de genre van de Altra, brede voorvoet en lage (3mm) heeldrop. Deze zat het beste en liep ook het meest stabiel. Maar voelde niet écht als wedstrijdschoen. Was ook de zwaarste van de drie, denk ik. Maar de heeldrop zou een mooie tussenmaat zijn tussen mijn altra's en mijn gewone, dus op dat vlak ook goed.

De Hoka was niks. Echt niks voor mij. Nochtans had zij die in gedachten als winnaar, ze liep er zelf ook op. Maar voelde superonstabiel en dat bleek ook uit de testen, blijkbaar. Veruit de lichtste wel, en hard genoeg om als wedstrijdschoen te voelen.

De Nike testte iets minder goed dan de Topo voor mij, maar dat was natuurlijk wel de carbonschoen... En hij stond in afslag omdat er een Zoom Fly 5 is, en "wel alleen maar deze kleur" zei ze alsof dat een negatief punt was 😍 . Wel meteen een totaal ander gevoel dan de andere twee. Stapt best raar en je voelt het verschil echt na 1 afrol. Na een hele hoop getwijfel toch maar gedaan: 80€ is nu het geld niet, en het was al een folietje van in het begin. Dan beter helemaal doen!

Runner's Lab in Deurne ligt naast de piste, dus ineens maar doorgereden naar daar, opgewarmd en schoenen aan om eens te gaan intervallen. Maar de intervallen maar laten varen en gewoon eens gaan doortrekken, dat was leuker. Eerst 1km, dan 1M. En uiteraard twee nieuwe PR's: record op die piste voor mij en 1km-record (3:50). 3de snelste mijl, maar als ik niet eerst die km had gedaan, was daar ook nog af gegaan. Test geslaagd, dan zeker?

(Blijft wel dik kut dat je op Strava geen lijst van je PB's kunt zien, of 2de/3de/4de beste tijd)

Laatst bewerkt:
Inschrijvingen voor de marathon van Rotterdam zijn open, en direct al ingeschreven zie. 3 euro bijbetaald voor bag dropoff en kleedruimte, maar niet voor het etsen van de eindtijd in de medaille. Lijkt me weinig meerwaarde.

Iemand die goede tips heeft voor accomodatie? Ik ga daar niet op de dag zelf naartoe rijden, dus met het gezin zaterdag opgaan en overnachten.
Beschikbaarheid van accomodaties in Rotterdam zelf lijkt me wel niet top meer. Dus wie ideeën heeft... bvb andere locatie met goede verbinding naar Rotterdam, zeker welkom.

Inschrijvingen voor de marathon van Rotterdam zijn open, en direct al ingeschreven zie. 3 euro bijbetaald voor bag dropoff en kleedruimte, maar niet voor het etsen van de eindtijd in de medaille. Lijkt me weinig meerwaarde.

Iemand die goede tips heeft voor accomodatie? Ik ga daar niet op de dag zelf naartoe rijden, dus met het gezin zaterdag opgaan en overnachten.
Beschikbaarheid van accomodaties in Rotterdam zelf lijkt me wel niet top meer. Dus wie ideeën heeft... bvb andere locatie met goede verbinding naar Rotterdam, zeker welkom.
Geen idee of daar plaats gaat zijn op dat moment, en hoe betaalbaar dat nog is dan, maar ik lig heel graag in het CitizenM. Dat zijn geen grote kamers, niet heel erg duur, maar wel volledig uitgerust met alles erop en eraan. Online inchecken, en ook erg "geconnecteerd", de kamer. En dat ligt aan de Blaak, dus aan de Markthallen en volgens mij ook de start?

Geen idee of daar plaats gaat zijn op dat moment, en hoe betaalbaar dat nog is dan, maar ik lig heel graag in het CitizenM. Dat zijn geen grote kamers, niet heel erg duur, maar wel volledig uitgerust met alles erop en eraan. Online inchecken, en ook erg "geconnecteerd", de kamer. En dat ligt aan de Blaak, dus aan de Markthallen en volgens mij ook de start?
Vorig jaar daar ook gelegen met de marathon, kleine kamers, maar goed uitgerust! Zalig bed ook gewoon, super geslapen ginder 😁

Die early birds van marathon Rotterdam zijn dus al uitverkocht, waanzinnig, vorig jaar vond ik de prijs van 80 EURO al veel, dit jaar 87 en nu dus 92 EURO want de early birds zijn al weg. Ik was nog aan het twijfel voor volgend jaar, want niet zeker dat ik in januari en februari goed kan trainen.. het zal dus geen marathon van Rotterdam worden, tenzij ik wel goed hebben kunnen trainen en last minute nog een voordelig ticket kan scoren.. Of hopelijk word ik uitgeloten voor de marathon van Berlijn.. dan wordt dat de grote marathon volgend jaar of wie weet de marathon van Eindhoven (is goedkoper) of Keulen? Enfin ik wil een marathon waar ik onder de 3uur kan lopen, en daarna zien ze mij niet meer snel op een marathon met die waanzinnige prijzen.

Je kan ook iets buiten Rotterdam op hotel en dan via P+R en trein snel op locatie zijn.. of als je in Antwerpen of het noorden van de provincie woont, kan je ook zonder problemen rap in Rotterdam staan in combinatie met P+R+trein.. vorig jaar zo gedaan.

Ik ben ook ingeschreven van zodra ik de mail kreeg. Wij gaan met de bus + hotel op wandelafstand van de start.

Een nieuwe poging om onder de 3u te finishen.

Nog mensen die hier wat ervaringen hebben met trenara.Van het weekend een schema gemaakt om sneller 5 km te kunnen lopen.

Jep, goeie app vooral omdat ik zelf te lui ben om trainingen te verzinnen.

Ze houden wel weinig rekening met de belasting op je lichaam, soms gaan hun schema's te hard en als je dan niet goed naar je lichaam luistert heb je blessures.

Maar als je geen te zotte doelstellingen in vult komt dat wel goed hoor!

Terug
Bovenaan