Hier is gisteren de knoop wel doorgehakt. Eerst ging ik geen carbonschoen nemen, wegens echt wel overkill voor mijn tempo’s. Maar ik wilde wel een wedstrijdschoen, half als folietje. Ik had het mezelf beloofd als ik een paar doelen had gehaald. Deze zijn het geworden
Toch carbonschoenen

Ze was buitengekomen met 3 schoenen: een Hoka (mach 5?), een Topo (Flylite 4) en Nike Zoom Fly 4. Die Topo mee begonnen: beetje in de genre van de Altra, brede voorvoet en lage (3mm) heeldrop. Deze zat het beste en liep ook het meest stabiel. Maar voelde niet écht als wedstrijdschoen. Was ook de zwaarste van de drie, denk ik. Maar de heeldrop zou een mooie tussenmaat zijn tussen mijn altra's en mijn gewone, dus op dat vlak ook goed.
De Hoka was niks. Echt niks voor mij. Nochtans had zij die in gedachten als winnaar, ze liep er zelf ook op. Maar voelde superonstabiel en dat bleek ook uit de testen, blijkbaar. Veruit de lichtste wel, en hard genoeg om als wedstrijdschoen te voelen.
De Nike testte iets minder goed dan de Topo voor mij, maar dat was natuurlijk wel de carbonschoen... En hij stond in afslag omdat er een Zoom Fly 5 is, en "wel alleen maar deze kleur" zei ze alsof dat een negatief punt was

. Wel meteen een totaal ander gevoel dan de andere twee. Stapt best raar en je voelt het verschil echt na 1 afrol. Na een hele hoop getwijfel toch maar gedaan: 80€ is nu het geld niet, en het was al een folietje van in het begin. Dan beter helemaal doen!
Runner's Lab in Deurne ligt naast de piste, dus ineens maar doorgereden naar daar, opgewarmd en schoenen aan om eens te gaan intervallen. Maar de intervallen maar laten varen en gewoon eens gaan doortrekken, dat was leuker. Eerst 1km, dan 1M. En uiteraard twee nieuwe PR's: record op die piste voor mij en 1km-record (3:50). 3de snelste mijl, maar als ik niet eerst die km had gedaan, was daar ook nog af gegaan. Test geslaagd, dan zeker?
(Blijft wel dik kut dat je op Strava geen lijst van je PB's kunt zien, of 2de/3de/4de beste tijd)